Mikä Saabissa on parasta -ketju
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
herättää suuria tunteita, jopa sellaisissa joilla sellainen jo on
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
Huonointa Saabissa on ainakin se, ettei mulla ole enää sellaista .
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
Hieman ironiaa, mutta totuuden siementä myös:
- Kunnossa ollessaan kohtuullinen kulutus voimiinsa nähden , varsinkin jos moottoria piristetty.
- Erittäin hyvät ajo-ominaisuudet, mitä huonompi talvikeli sen mukavampi ajaa..( kestää vertailun moneen tuoreempaankin automerkkiin )
- Erinomainen lämmitys/ilmastointilaite
-Hyvät istuimet , varsinkin Vector/Aero
Ja lisäksi monta,monta muuta pikkujuttua..
Ps: Verrokkina nyt varsinainen bensakrematorio,
2,4 l vapaasti hengittävä V70 mark1 Volvo automaattina.
Voimaa kun tarviis vaikka rivakkaan kiihdytykseen, niin mitään muuta ei tapahdu kuin vitoskoneen armoton parkuminen ( joka on kuulemma joittenkin mielestä hieno saundi ) Sekä automaatin arpominen sopivaa vaihdettä etsiessä Ja tankissa käyvä vielä armottomampi pyörre..
Nim. Saabia ikävöin..
t:A
- Kunnossa ollessaan kohtuullinen kulutus voimiinsa nähden , varsinkin jos moottoria piristetty.
- Erittäin hyvät ajo-ominaisuudet, mitä huonompi talvikeli sen mukavampi ajaa..( kestää vertailun moneen tuoreempaankin automerkkiin )
- Erinomainen lämmitys/ilmastointilaite
-Hyvät istuimet , varsinkin Vector/Aero
Ja lisäksi monta,monta muuta pikkujuttua..
Ps: Verrokkina nyt varsinainen bensakrematorio,
2,4 l vapaasti hengittävä V70 mark1 Volvo automaattina.
Voimaa kun tarviis vaikka rivakkaan kiihdytykseen, niin mitään muuta ei tapahdu kuin vitoskoneen armoton parkuminen ( joka on kuulemma joittenkin mielestä hieno saundi ) Sekä automaatin arpominen sopivaa vaihdettä etsiessä Ja tankissa käyvä vielä armottomampi pyörre..
Nim. Saabia ikävöin..
t:A
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
se että kun vähän edes viitsii auton päälle nähdä vaivaa nin se menee leimasta aina ekalla että napsahtaa. nytkin tänään og satkun leimalla jarrujen heitot 4% 0% ja käsijarru 13%
ja koria kun kesälomalla vähän suojailee pysyy korikin kivasti kunnossa ja vältytään ikäviltä hitsausmanöövereiltä katsastuksen aikoihin
siksi juuri se kesäloma onkin kesällä että saa huollettua vehkeet iskuun talvea kohti.
ja koria kun kesälomalla vähän suojailee pysyy korikin kivasti kunnossa ja vältytään ikäviltä hitsausmanöövereiltä katsastuksen aikoihin
siksi juuri se kesäloma onkin kesällä että saa huollettua vehkeet iskuun talvea kohti.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
Meillä saabin verrokkina S60 t5 ja S40 turbo .Vanha pihan tonnarikin pesee tuon uudemmista 9-5 vastaavan S60 ajettavuudessa, tehossa, kulutuksessa sekä matkustus- että tavaratiloilla.Amiraali kirjoitti: ↑Ti Marras 30, 2021 18:29Ps: Verrokkina nyt varsinainen bensakrematorio,
2,4 l vapaasti hengittävä V70 mark1 Volvo automaattina.
Voimaa kun tarviis vaikka rivakkaan kiihdytykseen, niin mitään muuta ei tapahdu kuin vitoskoneen armoton parkuminen ( joka on kuulemma joittenkin mielestä hieno saundi ) Sekä automaatin arpominen sopivaa vaihdettä etsiessä Ja tankissa käyvä vielä armottomampi pyörre..
Nim. Saabia ikävöin..
t:A
Ng900 joka ollut vastaa kyllä tuon S40 tasoa ja og900 pesee nuo molemmat..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
OG 9-5 stg1: Sujuvaliikkeinen
V70 mkIII 2.5FT: Tankki, vaan kyllä silläkin ehtii.
V70 mkIII 2.5FT: Tankki, vaan kyllä silläkin ehtii.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
Aika monta on tullut jo mainittua. Mutta NG93 kylmästöinti-/lämmityslaite ansaitsee kyllä erityismaininnan. Ei ole toimivuudessa päässyt lähellekään yksikään kokemani laite eri vuosikymmeniltä ja hintaluokista.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
Sopivan primitiivinen, kuin minä itsekin. Tämä toteamus ei todellakaan koske GM ajan keksintöjä vaan aikaa ennen sitä.
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
Mun mielestä OG95 on parempi kuin NG93. Perstuntumalta femma lämpeni nopeammin.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
^ Olen seuraillut lämmityksen etenemistä tullen siihen tulokseen, että NG9³ lämmittää ensin koneen ja sitten alkaa puhaltaa lämmintä kapiiniin. Puhaltaa niin tehokkaasti, että moottorin lämmön nousu loppuu. Ottaa aikalailla 10 km saada lämmöt koneessa 80⁰C. Dieselissä Eberi avustaa lämmön nousua ja on ehkä vähän nopeampi.
Olen manuaalilla hidastanut joskus kapiiniin lämmitystä saadakseni koneen lämpimäksi. Kaippa sitä vois vastaavasti pistää heti kaiken lämmön kapiiniin nopeuttaakseen sen lämpenemistä.
Olen manuaalilla hidastanut joskus kapiiniin lämmitystä saadakseni koneen lämpimäksi. Kaippa sitä vois vastaavasti pistää heti kaiken lämmön kapiiniin nopeuttaakseen sen lämpenemistä.
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
Joo totta, on autoja jotka alkavat puhaltamaan lämmintä nopeamminkin, osassa varmaan erillisiä lämpövastuksia? Itse tarkoitin automatiikan toimintaa. Eli NG93 ei tarvitse montaa kertaa vuodessa koskea säätöihin pl. huurteenpoisto matkan alkuvaiheessa.
Esim. tuossa vale-Citikassa, jossa sinänsä on ihan tehokas tohotin, ei automatiikka kosteilla keleillä osaa useissa eri keleissä (kylmä, kostea tjsp.) pitää edes tuulilasia kirkkaana.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
...ja pöhnötyksen lisäksi se hallitsee peilien lämmityksen, takalasin lämmityksen ja jopa persgrillien ohjauksen automagialla. Ja osaa kääntää sisäkierron päälle tuulilasia pestessä, ettei lasolit lemahda nokkaan.
Se on oikeesti aika fiksu systeemi.
Edit: geneettisesti Saabissa on parasta just tällänen asoioiden miettiminen ns. loppuun asti; joko automaattisena tai helposti käytettävänä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
^
Se on juurikin noin.
Lisäyksenä parhauteen, että NG93 Sport Sedan (erityisesti pre facelift) on muotoilultaan todella onnistunut, ajaton ja tasapainoinen.
Ei tule montaa 20v sitten piirrettyä autoa mieleen, joka olisi samalla tavalla kestänyt aikaa. Hieman uudemmista BMW 3-sarjan coupe E92 ja n. 2008 markkinoille tullut Audin A4 ovat edelleen ihan tyylikkäitä. Spessummista sitten Audi A5 ja Mersun SLK samalta aikakaudelta.
Se on juurikin noin.
Lisäyksenä parhauteen, että NG93 Sport Sedan (erityisesti pre facelift) on muotoilultaan todella onnistunut, ajaton ja tasapainoinen.
Ei tule montaa 20v sitten piirrettyä autoa mieleen, joka olisi samalla tavalla kestänyt aikaa. Hieman uudemmista BMW 3-sarjan coupe E92 ja n. 2008 markkinoille tullut Audin A4 ovat edelleen ihan tyylikkäitä. Spessummista sitten Audi A5 ja Mersun SLK samalta aikakaudelta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
Viiru femma osaa nämä myös.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Mikä Saabissa on parasta -ketju
Kyllä femmankin auto-asento toimii hyvin, ei tarvi kuin lämpötilaa säätää vaatetuksen mukaan. Mutta miten NG93 saa istuinlämmityksen automatisoitua? Mä joudun aina laittamaan sen napista päällä.aero kirjoitti: ↑Ke Joulu 01, 2021 09:38...ja pöhnötyksen lisäksi se hallitsee peilien lämmityksen, takalasin lämmityksen ja jopa persgrillien ohjauksen automagialla. Ja osaa kääntää sisäkierron päälle tuulilasia pestessä, ettei lasolit lemahda nokkaan.
Se on oikeesti aika fiksu systeemi.
Edit: geneettisesti Saabissa on parasta just tällänen asoioiden miettiminen ns. loppuun asti; joko automaattisena tai helposti käytettävänä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero