Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Sitten jos sähkökärpänen taas kutittelee joskus hiacen paalaamisen jälkeen, niin nappaat tuollaisen Kuga-ketjussa pohditun id buzzin pakuna ja nelivetona - sikäli jos sellaisia joskus aikovat saattaa maailmalle :P
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

^^ tuo vito näyttää melko siistiltä 380 tkm rullaaneena. Vaan enhän tiedä, "työvälineenä" monet muut pakut näyttää olleen käytössä ja jälki sen mukaan. Tuon hinnasta pari tonnia pois, niin eiköhän jollekin nappaa. En katsonut oliko vetokoukkua diilissä. Vaan onhan tuossa neliveto.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4642
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Itselläni on myös auton vaihto pyörinyt mielessä "tuuliviirin" lailla aivan kuten @IC1970:llä :lol:

Kesällä vaihtoehtona oli Volvo V60 awd plugin- diesel hybridi. Myöhemmin katseet kääntyivät taloudelliseen ajamiseen ja sitä kautta kaasu autoon. Kävin koeajamassa yhtä ja totesin sellaisen olevan liian tehoton. Vain 110 hv/200 Nm ei vakuuttanut vaikka ajot olisivat olleet kaasulla hyvinkin edullisia.

No, eipä mitään. Sitten jo seuraavana olikin bensa automaatti kohtuu tehokkaana, mutta ei liian janoisena. Katseet suuntautuivat RS Octaviaan. Joo, on ehkä sievässä matka-ajossa kohtuullinen kulutus, mutta nousee rajusti taaja-ajossa ja vähänkin hankalimmissa olosuhteissa, joita luovat ajokeli ja tiellä liikkuvat "hinaajat" joista on päästävä ohi, ja äkkiä.

Sitten iski kiinnostus 4-vetoa kohtaan. Sellaista ei ole koskaan minulla ollut, mutta nyt sellainen onkin kohteena. Syy tähän oli tämän viikon lumisateet ja kova tuuli. Viikot vierähtää toseella paikkakunnalla, jossa lumityöt eivät ole samalla tasolla kuin kotipaikkakunnalla Oulussa. Luvalla sanoen työpaikkakunnalla minusta järkyttävän huonot. Oman mausteensa tuo työpaikkakunnan asunnon autohallipaikka, josta on suhteellisen jyrkkä betoniramppi nousu maan alta maan pinnalle.

Maanantaina juutuin ko. ramppiin ja pääsin lopulta pois, olisiko ollut 5 tai 6 kerta. Vähän aina kerrallaan lumikinosta auraten, jota oli kertynyt tuulen kanssa toispuoleisesti ramppiin. Samassa talossa asuva naisihminen oli jättänyt neliveto Audi A5 Quatrolla homman kesken ja odotti muuta kyytiä, mutta minä päätin yrittää. Ja onnsituin lopulta :lol:

Joten tästä opiklsi ottaneena, on nyt kiikarissa neliveto diesel. Bensa nelivedot kuluttaa niin tolkuttomasti, ettei niihin kannata sotkeutua, ja varsinkin minun ajoilla. Kiikarissa siis näkyy nyt neliveto Insignia, mutta onko minulle turhan iso auto. Verot ja kulut nousee. Siispä, yllätys yllätys, kiikaria kun katsoo vielä uudelleen, niin siellä näkyy nelikko RS Octavia TDI (184 hv). Verot ovat vuodessa nykyistä Saabiakin 200 euroa edullisemmat eikä se kuluttane sen enempää kuin tämä Saab.

Vaan entäpä Octavian toimivuus :?:
Huhuja on että vesijäähdytteinen välijäähdytin kerryttää talvella niin runsaasti kondenssivettä, että koko moska jäätyy 8O
Maskin viimasuojat kuulemma auttaaa asiaan. Vaan auttaako oikeasti ja kunnolla poistaa ongelman, ja onko sitä ongelmaa oikeasti. Nykyään VAG käyttää kuulemma jopa bensa moottoreissa imusarjan yhteyteen rakennettua välijäähdytintä. Välijäähdyttimessä kiertää neste, jolla on taas vastaavasti oma sähköinen kiertovesipumppu ja syyläri keulassa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
aero
-
Viestit: 8734
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

petrisa kirjoitti:
To Tammi 12, 2023 07:36
Kävin koeajamassa yhtä ja totesin sellaisen olevan liian tehoton. Vain 110 hv/200 Nm ei vakuuttanut vaikka ajot olisivat olleet kaasulla hyvinkin edullisia.
Tähän pitää klassisesti todeta, että ei kai se voi paljoa ottaa, jos ei se mitään annakaan.

Millaisella budjetilla olet uutta autoa katselemassa? Voisin sinullekin heittää täkyn, että katsohan Jaguarin tarjonta, jos osuu budjettiin. XE:n kokemuksella kehtaan sanoa että 2.0d menee vähällä, AWD menee pirun nätisti ja 8HP vaihteistona on automaattien ehdotonta kärkikastia. Bonuksena aivan timanttinen ajettavuus ja vähän Octaviaa persoonallisempi olemus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

petrisa kirjoitti:
To Tammi 12, 2023 07:36
Vaan entäpä Octavian toimivuus :?:
Huhuja on että vesijäähdytteinen välijäähdytin kerryttää talvella niin runsaasti kondenssivettä, että koko moska jäätyy 8O
Maskin viimasuojat kuulemma auttaaa asiaan. Vaan auttaako oikeasti ja kunnolla poistaa ongelman, ja onko sitä ongelmaa oikeasti. Nykyään VAG käyttää kuulemma jopa bensa moottoreissa imusarjan yhteyteen rakennettua välijäähdytintä. Välijäähdyttimessä kiertää neste, jolla on taas vastaavasti oma sähköinen kiertovesipumppu ja syyläri keulassa.
Nii, nää on näitä loputtomia huhuja kuinka kaikki porsii. Kaikki T7-Saabitki porsii. Uskoin, että ei ne kaikki voi porsia ja tossa kymmenisen vuotta sitten kun sitten se porsimus maximus iski itsellä eteen, niin ei naurattanut. Onneksi kaikkien T5-Saabien piti olla karstahuolettomia, mutta kun Coltti avas öljypohjan vuonna miekka ja kirves tuosta mun avosta, niin aika lohduton näky se oli. Vaikka kaikki huhut tiesivät, että ne ovat niitä ikimoottoreita vailla huolen häivää. Onneksi sentään tasapainoketju ei ehtinyt syömään koloa öljypumpun kuoreen...

Mitä tulee Octavian jäänkertymiseen, niin varmasti joku on hajonnut, mutta on noita autoja tuolla silti tien tukkeena ihan riittävästi. Ehkä ne kaikki hajoavat sitten tänä talvena? Vastaavasti kaikki tietävät, että Toyotan Hybridit ovat ikuisia ja voi vaan ajella auringonlaskuun, mutta kun lakkaat googlaamasta tyyppivikoja ja keskityt vaikka gen 3:n kansipahveihin, niin kyllä nekin kaikki hajoaa ja jos vaan ajaa, niin saa hassun rynkytyksen lisäksi myös kiertokangen kieroksi :mrgreen: Olen elämässäni yhtä gen 3:a koeajanut, ja se oli kansipahvivikainen. Mun otannalla siis 1-0. EA288:n jäätymisporsimukset taas 0-4 (sillä oletuksella, että tehdasuusi moottori olisi merkattu huoltokirjaan, joka tosin on huono oletus ainakin takuunalaisissa töissä).

Ei sillä, tuosta EA288:sta on paljon varoteltu. Ostin silti. Tosin valkkasin siinä määrin, että ureavehkeet ja korkeapaine-egr olivat ehdottomalla kieltolistalla. Ei se silti sitä tarkoita, etteikö voisi jakopää laueta (kuten kaikista pitäisi) tai jääkalikoidan kolista koneen läpi (kuten kaikista pitäisi?). Paskoja ne kaikki ovat. Tuuripeliä tää autojen osto. Kannattaa vaan valkata siten, että ei liikaa vivuta lainalla tai ostaa suosiolla uusi takuunalainen :roll:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Numba
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Numba »

petrisa kirjoitti:
To Tammi 12, 2023 07:36
Vaan entäpä Octavian toimivuus :?:
Huhuja on että vesijäähdytteinen välijäähdytin kerryttää talvella niin runsaasti kondenssivettä, että koko moska jäätyy 8O
Maskin viimasuojat kuulemma auttaaa asiaan. Vaan auttaako oikeasti ja kunnolla poistaa ongelman, ja onko sitä ongelmaa oikeasti. Nykyään VAG käyttää kuulemma jopa bensa moottoreissa imusarjan yhteyteen rakennettua välijäähdytintä. Välijäähdyttimessä kiertää neste, jolla on taas vastaavasti oma sähköinen kiertovesipumppu ja syyläri keulassa.
Eihän se asiakkaan tehtävä ole, mutta ongelma poistuisi pumpun pysäyttämisellä pakkaskeleillä. Mikä sitten on välijäähdytyksen tarve ja vaikutus pakkaskeleillä? Voiko siitä luopua?
Kerran on tullut sellainen aftercooler Sisu vastaan, että yli 30⁰C pakkasilla kone kävi niin rumasti, kuin olisi hakattu lekoilla lohkoon. Moottorin ääni korjaantui normaaliksi jätesäkillä syylärin edessä. Siinä kone sai selkeästi ihan liian kylmää ilmaa.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3593
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kiitos osallistujille taas Ajatusten Tonavasta, hyvää tajunnanvirtaa !

Yllä olevasta sekalaisesta turinasta jäi päähän pyörimään Vetten "ehdoton kielto ureavehkeille" tjsp. Kun pakustrategiaa olen miettinyt ja kaikenlaisia nykyaikaisia kötöstyksiä katsellut, niin huomaan kuitenkin aina palaavani ajatuksissa viimeisen vuosimallin 2011 Hiaceen :D Työkaverilla on hieno "Toyota" Proace, automaatti ja 180-hepan versio. Hieno ja mukava laite. Kiroili vaan tuossa yhtenä päivänä, että urea on aiheuttanut ongelmia ja justiin kun sai auton tsekkauksesta pois, niin valot taas välkkyy. Ei vaikuttanut kovin tyytyväiseltä. Muisteltiin siinä menneitä, kun hälläkin nelari-Hiace on ollut, että ei niitten kanssa tarvinnut vikavaloja katsella.
Sen takiahan Hiacen myynti loppui, kun ei täyttänyt vuoden 2012 alussa voimaan tulleita Euro 5 normeja. Ympäristörikos koko auto, mutta toimii.

Mutta onhan se selvä, että kun mä jonkun Viton tms. koeajan, niin saattaa kynnys Haisun hankinnalle nousta, varsinkin jos samalla hinnalla saa yli puolet vähemmän ajetun ja 5v uudemman. Olihan mulla se pakkatuore Jumper aikoinaan ja vieläkin lämmöllä muistelen sen ajo-ominaisuuksia. Sillä oli hieno ajella poikia jalkapalloturnauksiin yms., äärettömän leppoisa kuorma-auton tuntuinen kuutio maantiellä. Kaupungissa hivenen hankala, kun ei meinannut mahtua parkkiruutuun ja kadunkulmat piti ajaa peilien kanssa kuin kuormurilla ikään.

Pitäisikö ottaa sellainen viikoittainen Tuuliviiri-katsaus käyttöön, että missä mennään. Aloitetaan tästä hetkestä.
- Kona poistuu pihasta viimeistään, kun i20 saapuu. Jos saa myytyä ja vähän hintaa jäännösvelan päälle, niin mahdollisesti jo aikaisemmin
- Ajelen vuoden i20:lla ja sinä aikana kerään varantoa sen verran, että saan hankittua itselleni asiallisen pakun pitkäaikaiseen käyttöön
- Katsellaan Mustan osalta homma loppuun saakka ajatuksella, että se, kuten Harmaakin, ajetaan paaliin saakka tässä perheessä, oli se sitten koska tahansa
- Joku halpa mutta hyvä harrastekikkare tälle vuodelle joukon jatkoksi. :saab: ?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

IC1970 kirjoitti:
To Tammi 12, 2023 13:43

Pitäisikö ottaa sellainen viikoittainen Tuuliviiri-katsaus käyttöön, että missä mennään. Aloitetaan tästä hetkestä.
Kyllä pitäisi.
IC1970 kirjoitti:
To Tammi 12, 2023 13:43
- Ajelen vuoden i20:lla ja sinä aikana kerään varantoa sen verran, että saan hankittua itselleni asiallisen pakun pitkäaikaiseen käyttöön
Kaunis ajatus, mutta ei tule toteutumaan :lol:

Mutta jos siinä lukisi, että "Ajelen kolme kuukautta i20:lla", niin toteutumisen todennäköisyys kasvaisi kovasti.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2185
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja anv »

Henri S kirjoitti:
Ke Tammi 11, 2023 01:18
Skodan pyyhkijän takeltelusta tuli mieleen että tämäkin tehtiin paremmin jo 99:iin aikoinaan. Ja ultimaalinen zeniitti saavutettiin OG900:ssa kun saatiin tihkutoiminto. :D
Hella myi aikanaan tihkusettiä myös 99:iin. Oli hyvä.

Tuosta jään kertymisestä tuohon kaukaloon. Se korostuu vielä nykyisessä sähköautossani, kun ei ole moottorin lämpöäkään sitä sulattamassa. Ostin tämän https://www.puuilo.fi/varttipeite-2 , toimii tosi hyvin eikä ole edes paha laittaa paikoilleen. Samasta puljusta tuulilasipeite 4.99eur, ei toimi kun ei peitä kunnolla tuota kaukaloa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
387
"Hirsch"
Viestit: 920
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja 387 »

Täälläkin olisi mielessä hankkia paku. Pitäisi olla automaatti mielellään ilman Adpluta. Pyörät (sähkö) ja muita retkivehkeitä tarkoitus kuskailla matkoilla.
Hese
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4642
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kävin tänään koeajamassa vm -18 RS TDI Ocu 4x4 hatchback mallin .

Ihan jäi mukava kuva autosta. Todella napakka alusta, niinkuin RS- mallilta sopii odottaakin. Yllättävän hiljainen oli nastarenkaillakin :o .
Nastarenkaat eivät olleet edes mitään huippu premium merkkiä. Harmi kun en muista mitkä ne oli. Kovin uudelta vaikuttivat ainakin nastojen kulumattomuuden perusteella. Saabissa kuuluu selvästi enemmän nastarenkaiden "jyrinä" Hantuukeilla.

Kyllähän se neliveto lähtee kivasti ja nyt sattui vielä liukasta, kun lumisateiden jälkeen sataa vettä. Pikkutiet kivasti peilijäällä. Sitten kun ajoi sulalla motarilla niin ei se nyt sitten enää ollut tehoihin tottuneelle mikään "yllätys". Ocun vakio 184 hv/380 Nm vs lastutetun TTID Saabin 210 hv/450 Nm :roll: Persdynolla sanoisin, että satasen jälkeen Saab kiihtyy kovempaa. No, se on tehojen ja vääntöjen mukaan oletettavaakin. Saahan tuohon Ocu:kin lastua; 220 hv/430 Nm, jos tarvetta on. Paikaltaan Ocu lähtee kyllä reippaasti Saabia rivakammin, kiitos nelivedon ja DSG-vaihteiston.

Ainoa mietityttävä asia oli auton kilometrit. Oli yrityksen X myyntiedustaja ehtinyt kerätä kilometrejä noin 4,5 vuodessa jo 220 tkm :roll:
Hintaakin autolla vielä on. Se toki johtunee Ocu III;n facelift korimallista, RS- mallista ja nelivedosta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja torque »

katsohan Jaguarin tarjonta, jos osuu budjettiin. XE:n kokemuksella kehtaan sanoa että 2.0d menee vähällä, AWD menee pirun nätisti ja 8HP vaihteistona on automaattien ehdotonta kärkikastia. Bonuksena aivan timanttinen ajettavuus ja vähän Octaviaa persoonallisempi olemus.
Itse kävin koeistumassa uuden XE'en joku tovi sitten, Ihan kaunis auto, vaan tunnelma ohjaamon kuskin penkin paikalta ei napannut, oli vähän kuin matolla olis istunut, vaan en ehtinyt säätää, ehkä se syynä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
aero
-
Viestit: 8734
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

petrisa kirjoitti:
To Tammi 12, 2023 17:04
Ocun vakio 184 hv/380 Nm vs lastutetun TTID Saabin 210 hv/450 Nm :roll: Persdynolla sanoisin, että satasen jälkeen Saab kiihtyy kovempaa. No, se on tehojen ja vääntöjen mukaan oletettavaakin.
Sopii hyvin kuvaan, tuossa vauhdissa on merkittävässä roolissa voima vs ilmanvastus, kun alemmassa vauhdissa on voima vs. paino ja paikaltaan lähtiessä vetopito.
petrisa kirjoitti:
To Tammi 12, 2023 17:04
Saahan tuohon Ocu:kin lastua; 220 hv/430 Nm, jos tarvetta on. Paikaltaan Ocu lähtee kyllä reippaasti Saabia rivakammin, kiitos nelivedon ja DSG-vaihteiston.
Jaguarin 180hv ingenium vääntää 430Nm jo tehttalta ;). Ihan oikeasti kannattaa tutustua jos vaan tarjolla on itselle sopiva malli (XE:stä ei ole farkkua, se on varmaan monelle kynnyskysymys). Se ei siis ollut minulta mikään kieli poskella heitetty herja, vaan ihan tosissaan sanottu vinkki. Rehellisesti paras talviauto, mitä minulla on ikinä ollut. Olisi yhä, ellei nykyisellä ajomäärällä olisi alkanut harmittaa hienon auton ja siihen sidotun pääoman seisominen pääosin käyttämättömänä (tänä vuonna käyttikselleni on tullut ajoa n. 30km, nekin äsken kun kävin postissa).
petrisa kirjoitti:
To Tammi 12, 2023 17:04
Ainoa mietityttävä asia oli auton kilometrit. Oli yrityksen X myyntiedustaja ehtinyt kerätä kilometrejä noin 4,5 vuodessa jo 220 tkm :roll:
Hintaakin autolla vielä on. Se toki johtunee Ocu III;n facelift korimallista, RS- mallista ja nelivedosta.
Toisaalta ne on varmaan aika pitkälti tien päällä kerättyjä kilsoja. Sehän on autolle leppoisaa, kun saa käydä lämpimänä ja raksutella kaikessa rauhassa eteenpäin sen sijaan että nysväisi valoista toiseen pykälää päälle ja pois. Toki mittarilukeman soisi näkyvän hinnassa, kun se on sitten myydessäkin rasite.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3119
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja viggen »

Autoja on liikakin talossa, mutta tarjottiin aika hienossa kunnossa olevaa farkku 9-5 automaatilla ja vain 170K kulkenut. Otettu käyttöön -11-12 vaiheessa, siis viimeisiä Vector farkkuja. Muistaakseni nahkapenkit ja metalliväri ja koukku. Pitää miettiä jos vaikka löytäis paikan vielä yhdelle Saabille lisää.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3119
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ajatus siitä, onko teillä valinnassa kriteerinä missä auto on valmistettu? Eurooppa, USA, määrätty maa Aasiassa ym?
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Vastaa Viestiin