Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^en nyt lukenut kerralla koko artekkiilia läpi vaan voihan siinä olla sellaistakin kun testikuskit hieman eri liikennemiljöössä kasvaneet, sekä onhan heillä ne testiraportit tehtävä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Latausportin luukku pysyy yhä ummessa, vaikka lumet kaikkoaa maisemasta vauhdilla. Leaseplanille jo infottu ja hekin kehottivat kelkkomaan pajalle, joten sinne sitten mennään joskus kun jaksan varata ajan ja satun semmoisen saamaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ja sitten kun saat varattua ajan niin ehtii tulemaan kevät ja ongelmat katoavat lumien ja pakkasen myötä Tai jos huollon kaverit onnistuvat toistamaan ongelman, niin varaosia ei ole eikä sinnitä tilaamalla saa hetkeen.....
Joku sanoi vastaavan tyyppisessä tapauksessa, että ota kännykällä video niin jää todisteita.
Joku sanoi vastaavan tyyppisessä tapauksessa, että ota kännykällä video niin jää todisteita.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Jäätodisteita
Tsori, puujalka, huono sellainen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ei sentään.... Kuha otat videon niin jää todisteita.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Latausluukulle löytyi konehuoneesta manuaalinen avausvaijeri, jonka vetäminen kelin edelleen ollessa plussalla aiheutti ei yhtään mitään. Siispä pajalle eilen soiteltu ja tänään lupasivat katsoa jossain välissä jos ehtivät...Jos eivät ehdi, niin korjausaika on varattu seuraavaan vapaaseen slottiin joka onkin jo heti kolmen viikon päästä 20.2.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eiks silloin ole etelän hiihtolomat ? Eihän kukaan ole pajalla silloin toissä
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^No pajajonnejen paikallaolo selviää silloin 20.pvä helmikuuta, nimittäin eivät saaneet luukkua auki kahden asentajan ja yhden huoltoneuvojan toimesta "pienellä vaivalla". Pari tuntia oli kuulemma seissyt auto hallissa ensin lämpiämässä, että ei varmasti ole jäässä, mutta joutuivat luovuttamaan kuitenkin, kun ei kansi auennut ilman väkivaltaa. Katotaan mitä taikoja sitten keksivät helmikuussa, siihen asti on maailmanpelastustalkoot meikäläisen osalta paussilla...
Ei edelleenkään kävisi itseäni kateeksi, jos kyseessä olisi täyssähköauto
Ei edelleenkään kävisi itseäni kateeksi, jos kyseessä olisi täyssähköauto
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Lisää tuotekehitystä. Kuullostaa ettei ole ainoa Kuga joka tuollaiseen tilanteeseen joudu. Tuttavalla tuollainen Kuga ku kävi näyttämässä, se tosin oli ihan uusi.nimittäin eivät saaneet luukkua auki kahden asentajan ja yhden huoltoneuvojan toimesta "pienellä vaivalla". Pari tuntia oli kuulemma seissyt auto hallissa ensin lämpiämässä, että ei varmasti ole jäässä, mutta joutuivat luovuttamaan kuitenkin, kun ei kansi auennut ilman väkivaltaa. Katotaan mitä taikoja sitten keksivät helmikuussa, siihen asti on maailmanpelastustalkoot meikäläisen osalta paussilla...
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^^ Olisi kieltämättä aika haastava tilanne täyssähköllä. On kyllä ihme, jossei merkkipajalla saada yhtä luukkua auki. Ainakin tuo Konan systeemi on niin yksinkertainen, mutta ehkä Fordilla on tässäkin suhteessa oltu ovelampia.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
no Konasta ja Kugasta en tiedä mitään, vaan tuo sana "ovelampia" hieman (ja tämä ei tarkoitettu voortin postaajan mollaasimenä)mutta ehkä Fordilla on tässäkin suhteessa oltu ovelampia.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Näitä kun lukee niin täytyy edelleen ihmetellä kuinka hyvin Volvolla onnistuivat tämän ensimmäisen hybridin luukun kanssa. Myöhempiin malleihin ne sitten onnistuivat pilaamaan Volvollakin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
joo, eipä ole ollut ikinä vollessa luukun ja lataustulpan/ liittimen kanssa mitään ongelmaa vaikka auto taivasalla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tänään oli pajapäivä taas Fordille. Aika oli siis varattu latausportin luukun avautumattomuuden hutkintaan, pari tuntia arveli huoltoneuvoja hommaan kuluvan. Aika pitkälti tasan 2h varatun ajan alkamisesta napsahti viestiä kyrv...karva....korvanappiin, että autonne on noudettavissa. No olihan se noudettavissa, mutta luukku ei ollut edelleenkään avattavissa Tilailivat varaosan, tulee kuulemma 2-3 arkipäivän sisään Ruotsista ja perjantaina olisi sitten vaihtoaika. En sen tarkemmin kysellyt, että mitä vaihtavat, mutta ilmeisen juntturassa tuo räppänä on
Tokaisipa ukko siinä, että ei ollut ensimmäinen Kuga vastaavalla ongelmalla, olivat vastikään johonkin toiseenkin vaihtaneet latausluukun jumimisen takia osia ja ukkeli tilasi siinä jo etupeltoon pari ylimääräistä osaa (mitä nyt sitten ikinä tilaavatkaan/vaihtavatkaan näihin luukkujumeihin) hyllyyn. Siispä jos jollain tuttavapiirin Kugailijalla menee räppänä jumiin, niin tutun vinkkinä mainitkaa, että Hyvinkään Nelipyörässä on valmiiksi varaosaa hyllyssä
Fiksuna poikana otin (maasto)fillarin mukaan, ajatelmana ajaa sillä konttorille auton ollessa pajalla. Idea oli huikea, mutta eipä mennyt sekään ihan putkeen. Pidempään jo paukkunut voimansiirto antautui n. 100metrin polkemisen jälkeen lopullisesti. Vapaarattaasta kynnet sileenä Oli jo toinen kerta ku tuosta menee vapaaratas. On se prkl ku mikään ei nykyjään kestä. Ei siis ole tällä Fordeilijalla enää vaihtoehtona edes fillarointi, kun nekin on aina pas*ana
Tokaisipa ukko siinä, että ei ollut ensimmäinen Kuga vastaavalla ongelmalla, olivat vastikään johonkin toiseenkin vaihtaneet latausluukun jumimisen takia osia ja ukkeli tilasi siinä jo etupeltoon pari ylimääräistä osaa (mitä nyt sitten ikinä tilaavatkaan/vaihtavatkaan näihin luukkujumeihin) hyllyyn. Siispä jos jollain tuttavapiirin Kugailijalla menee räppänä jumiin, niin tutun vinkkinä mainitkaa, että Hyvinkään Nelipyörässä on valmiiksi varaosaa hyllyssä
Fiksuna poikana otin (maasto)fillarin mukaan, ajatelmana ajaa sillä konttorille auton ollessa pajalla. Idea oli huikea, mutta eipä mennyt sekään ihan putkeen. Pidempään jo paukkunut voimansiirto antautui n. 100metrin polkemisen jälkeen lopullisesti. Vapaarattaasta kynnet sileenä Oli jo toinen kerta ku tuosta menee vapaaratas. On se prkl ku mikään ei nykyjään kestä. Ei siis ole tällä Fordeilijalla enää vaihtoehtona edes fillarointi, kun nekin on aina pas*ana
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Päivitellääs vähän tännekin. Latausluukkuporsimuksen jälkeen on Ford ollut ainoastaan vailla kovaa ajoa, kop kop. Johtuen pörssisähköön siirtymisestä ja siitä, että auton latauskulut kotona menee omasta piikistä, on ajopatterin latailu ollut melko vähäistä viimeaikoina. Nyt on taas sähkö halpaa, joten autokin useimmiten narun nokassa.
Kulutusasiaa, tällä erää peräkärryn kera. Tuli tuossa pari viikkoa sitten heitettyä keikka Paippisten perämetsistä Inkoon tienoille peräkärryn kera. Menomatka mentiin tyhjällä kärryllä (ei kuomua) kaikki laidat kiinni, jolloin kulutus oli 8,4 l/100km. Akku oli lähtiessä tyhjä.
https://photos.app.goo.gl/Qz4yYDwcucEQYe5N6
Sitten vähän puutavaraa kyytiin ja kotio:
https://photos.app.goo.gl/6uvqfZ2rijJpP78r9
Paluumatkan kulutus 6,8l/100km Kamaa siis kyydissä satoja kiloja enemmän, mutta etu- ja takalaidat kärrystä auki, niin kulutus tippui merkittävästi. Aika hauska homma, en olisi uskonut, että noin iso vaikutus on niillä kärryn laidoilla. Akku tietysti tyhjänä ajettiin tämäkin siirtymä.
Johtuen vähentyneestä patteriajosta, laski öljyn käyttöikä aika nopsaan (on nyt n. 10%). Huoltoaika siis varattu 29.5. Mittarissa nyt n. 81,5tkm ja edellinen huolto tehty 60tkm lukemilla syyskuussa 2022. Eli vielä ei olisi ollut aika ns. "kalenteri/kilometrilukema" huollolle (90tkm), mutta kurat nyt pitää ainakin vaihdattaa. Katsotaan tekevätkö tuon 90tkm huollon samalla, vai pitääkö joskus syssymmällä käydä taas pajalla.
Mielipiteeni noista Hakkapeliitta 10 SUV renkaista ehkä hieman pehmeni tuossa talven myötä. Pitoa noissa nimittäin on talvikeleillä kyllä ihan älyttömästi. Ei toki estänyt muutamaan kertaan pihamäen puoliväliin jäämistä ylöspäin ajettaessa nuokaan renkaat, mutta pitoa oli kyllä ns. normaalissa talviajossa vähintäänkin riittävästi. Nastajollotusta jos kestää, niin ihan kelpo kiekot.
https://photos.app.goo.gl/13kc9Bt6dro1RfFC6
Nokialaiset piikkumit oli täydellisessä kunnossa edelleen, en yhtään nastaa huomannut kadonneen ja pintaa löytyi. Noilla tuli siis ajettua ensimmäisenä talvena 13438km.
Rengasstatistiikkaa:
Ensiasennus kesärenkaat, Continental: ajettu 21789km ja vaihtoon.
Ensiasennus talvirenkaat, Michelin X-ice North 4 SUV: Ajettu 28501km (2 talvea), kunto huhtikuu 2022: https://photos.app.goo.gl/9P7WCWGHTo88F6sM7
---> Nämä tuomittu loppuunajetuksi Vianorin toimesta, eli vaihtoon meni ajokilometreillä 28501km.
Kesärengassarja nro 2: Nokian HakkaBlue SUV, ajoon mittarilukemalla 50290km ja ajosta pois 25.10.2022 mittarilukemalla 65151km. Ajomatkaa takana 14861km. Nämä vaihdettu taas alle 11.4.2023 mittarilukemalla 78589km. Tuskin pääsee koko kesärengaskautta, katsotaan.
Talvirengassarja nro 2: Nokian Hakkapeliitta 10 SUV. Ajoon 25.10.2022 mittarilukemallla 65151km, ajosta pois 11.4.2023 mittarilukemalla 78589km, ajettu nyt 13438km, matka jatkuu.
Kulutusasiaa, tällä erää peräkärryn kera. Tuli tuossa pari viikkoa sitten heitettyä keikka Paippisten perämetsistä Inkoon tienoille peräkärryn kera. Menomatka mentiin tyhjällä kärryllä (ei kuomua) kaikki laidat kiinni, jolloin kulutus oli 8,4 l/100km. Akku oli lähtiessä tyhjä.
https://photos.app.goo.gl/Qz4yYDwcucEQYe5N6
Sitten vähän puutavaraa kyytiin ja kotio:
https://photos.app.goo.gl/6uvqfZ2rijJpP78r9
Paluumatkan kulutus 6,8l/100km Kamaa siis kyydissä satoja kiloja enemmän, mutta etu- ja takalaidat kärrystä auki, niin kulutus tippui merkittävästi. Aika hauska homma, en olisi uskonut, että noin iso vaikutus on niillä kärryn laidoilla. Akku tietysti tyhjänä ajettiin tämäkin siirtymä.
Johtuen vähentyneestä patteriajosta, laski öljyn käyttöikä aika nopsaan (on nyt n. 10%). Huoltoaika siis varattu 29.5. Mittarissa nyt n. 81,5tkm ja edellinen huolto tehty 60tkm lukemilla syyskuussa 2022. Eli vielä ei olisi ollut aika ns. "kalenteri/kilometrilukema" huollolle (90tkm), mutta kurat nyt pitää ainakin vaihdattaa. Katsotaan tekevätkö tuon 90tkm huollon samalla, vai pitääkö joskus syssymmällä käydä taas pajalla.
Mielipiteeni noista Hakkapeliitta 10 SUV renkaista ehkä hieman pehmeni tuossa talven myötä. Pitoa noissa nimittäin on talvikeleillä kyllä ihan älyttömästi. Ei toki estänyt muutamaan kertaan pihamäen puoliväliin jäämistä ylöspäin ajettaessa nuokaan renkaat, mutta pitoa oli kyllä ns. normaalissa talviajossa vähintäänkin riittävästi. Nastajollotusta jos kestää, niin ihan kelpo kiekot.
Niin totta tosiaan, kesäkumitkin tuli vaihdatettua tuossa jo huhtikuun puolivälin hoodeilla mittarilukemalla tämä:V.J.S kirjoitti: ↑Ti Loka 25, 2022 17:27...Alle lipsahti Foordiin Hakkapeliitta 10 SUV, ja voin julistaa nuo jo nyt paskemmiksi renkaiksi mitä Misukan X-ICE North neloset oli. Nastojen ujellus on jotain ihan muuta mitä misukoilla oli. Oikeastaan misukoilla ei kunnolla edes erottanut nastojen ropinaa, mutta näissä Hakkiksissa ei kyllä jää epäselväksi, että siellä pyörii about 1000kpl piikkejä auton alla...
https://photos.app.goo.gl/13kc9Bt6dro1RfFC6
Nokialaiset piikkumit oli täydellisessä kunnossa edelleen, en yhtään nastaa huomannut kadonneen ja pintaa löytyi. Noilla tuli siis ajettua ensimmäisenä talvena 13438km.
Rengasstatistiikkaa:
Ensiasennus kesärenkaat, Continental: ajettu 21789km ja vaihtoon.
Ensiasennus talvirenkaat, Michelin X-ice North 4 SUV: Ajettu 28501km (2 talvea), kunto huhtikuu 2022: https://photos.app.goo.gl/9P7WCWGHTo88F6sM7
---> Nämä tuomittu loppuunajetuksi Vianorin toimesta, eli vaihtoon meni ajokilometreillä 28501km.
Kesärengassarja nro 2: Nokian HakkaBlue SUV, ajoon mittarilukemalla 50290km ja ajosta pois 25.10.2022 mittarilukemalla 65151km. Ajomatkaa takana 14861km. Nämä vaihdettu taas alle 11.4.2023 mittarilukemalla 78589km. Tuskin pääsee koko kesärengaskautta, katsotaan.
Talvirengassarja nro 2: Nokian Hakkapeliitta 10 SUV. Ajoon 25.10.2022 mittarilukemallla 65151km, ajosta pois 11.4.2023 mittarilukemalla 78589km, ajettu nyt 13438km, matka jatkuu.