Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Itsellä ainaki tuollainen kuorma rauhoittaa omia ajotapoja ja nopeuttakin mut aika huomattava ero silti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eilen tuli poikettua huvikseen autokaupoilla. Käytiin ihastelemassa frouvan kanssa Skoda, BMW ja VW kauppiaiden tuotteita ensi kesänä (elokuu) koittavaa autonvaihtoa silmällä pitäen.
Rouva tykkäsi Skodista eniten, etenkin Enyaq ja Superb. Toimitusajat neliveto-enyaqeissa edelleen n. 12kk (arvio) ja Superbista on tulossa uusi malli loppuvuodesta, eli tuon vanhan mallin tilaaminen olisi vähän tyhmää.
Myös BMW 330xe farkkuna oli yllättäen ihan OK rouvalle. Tykkäsin vähän myös iX1:stä, mutta rouva ei tykännyt siitä sitten taas juurikaan. Oikeastaan BMW-myymälässä oli lähellä, että ei oltaisi poistuttu omalla rahalla ostettu 7-sarjalainen ja pari muuta heräteostosta mukana, oli sen verran ihana automyyjä siellä Osasi kyllä hommansa.
VW-liikkeessä taas selvisi, että ID4:sta saa nelivetonakin normaalilla n. 6kk toimitusajalla. Rouva ei siitä ihan niin paljon lämmennyt, mutta GTE-Passatti ehkä kelpaisi. Siinäkin sama kuvio kuin Superbilla, että uutta mallia pukkaa loppuvuodesta, enkä kyllä haluaisikaan tuota joskus 2015 esiteltyä korimallia ottaa vaivoikseni.
Mitään ei koeajettu vielä, eli kylmätyyppejä vasta otettiin.
Rouva tykkäsi Skodista eniten, etenkin Enyaq ja Superb. Toimitusajat neliveto-enyaqeissa edelleen n. 12kk (arvio) ja Superbista on tulossa uusi malli loppuvuodesta, eli tuon vanhan mallin tilaaminen olisi vähän tyhmää.
Myös BMW 330xe farkkuna oli yllättäen ihan OK rouvalle. Tykkäsin vähän myös iX1:stä, mutta rouva ei tykännyt siitä sitten taas juurikaan. Oikeastaan BMW-myymälässä oli lähellä, että ei oltaisi poistuttu omalla rahalla ostettu 7-sarjalainen ja pari muuta heräteostosta mukana, oli sen verran ihana automyyjä siellä Osasi kyllä hommansa.
VW-liikkeessä taas selvisi, että ID4:sta saa nelivetonakin normaalilla n. 6kk toimitusajalla. Rouva ei siitä ihan niin paljon lämmennyt, mutta GTE-Passatti ehkä kelpaisi. Siinäkin sama kuvio kuin Superbilla, että uutta mallia pukkaa loppuvuodesta, enkä kyllä haluaisikaan tuota joskus 2015 esiteltyä korimallia ottaa vaivoikseni.
Mitään ei koeajettu vielä, eli kylmätyyppejä vasta otettiin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Firman autopolitiikkaa päivitetty ja siinähän kävi silviisiin, että plugarit rinnastetaan nyt kompensaatioissa samalle linjalle bensa- ja dieselautojen kanssa. Eli siis työntekijän osuudeksi leasingvuokrasta jää nyt bensa/dieselpäristimillä ja plugareilla 55% kun taas täyssähköautojen kohdalla muuttui työntekijän osuudeksi 47%. Käytännössä siis sähkis on nyt oikeastaan ainut "järkevä" vaihtoehto. Mikä taas tietää sitä, että aika todennäköisesti tulee jollain speksillä oleva Enyaq tilattua kun on tilaamisen aika (varmaan loppukesästä/alkusyksyllä). Pitää vielä vähän laskuria pyöritellä, mutta joutunee siirtymään täyssähköön tosiaan tässä itsekin.
Kugasta ei ole mitään kummempia raportteja tyrkyllä. Öljynvaihto/"90tkm" huolto tuli teetettyä. Eipä siellä ollut mitään ihmeellistä. Apparin puolen takapyörä vuotaa hissukseen ilmaa. Siitä mainitsin ja hutkivatkin hommaa. Vuotaa kuulemma vanhan paikan vierestä/kohdalta, eivätkä uskaltaneet alkaa kamelinpa*kalla paikkaamaan, kun eivät olleet yhtään varmoja, että olisko tilanne mennyt vaan huonompaan suuntaan. Eli pitänee Vianorilla käydä jossain välissä mankumassa joko uutta kumia tai jotain muita toimenpiteitä. Vuoto on tosi pientä, kolme-neljä viikkoa täytöstä pysyy ilmat ihan OK tasolla. On kyllä umpisurkeaa tsäkää tai laatua sattunut näiden Nokialaisten kesäkumien kanssa. Visiin ainakin 2 tai 3 kertaa noita jo paikkailtu jne. No se o semmosta. Näillä puheilla kohti kesälaitumia.
Kugasta ei ole mitään kummempia raportteja tyrkyllä. Öljynvaihto/"90tkm" huolto tuli teetettyä. Eipä siellä ollut mitään ihmeellistä. Apparin puolen takapyörä vuotaa hissukseen ilmaa. Siitä mainitsin ja hutkivatkin hommaa. Vuotaa kuulemma vanhan paikan vierestä/kohdalta, eivätkä uskaltaneet alkaa kamelinpa*kalla paikkaamaan, kun eivät olleet yhtään varmoja, että olisko tilanne mennyt vaan huonompaan suuntaan. Eli pitänee Vianorilla käydä jossain välissä mankumassa joko uutta kumia tai jotain muita toimenpiteitä. Vuoto on tosi pientä, kolme-neljä viikkoa täytöstä pysyy ilmat ihan OK tasolla. On kyllä umpisurkeaa tsäkää tai laatua sattunut näiden Nokialaisten kesäkumien kanssa. Visiin ainakin 2 tai 3 kertaa noita jo paikkailtu jne. No se o semmosta. Näillä puheilla kohti kesälaitumia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ihan uteliaisuudesta...
Ovatkos nuo Nuukialaiset gummit mallia eko-renkaat tai matalan vierintävastuksen gummit tjsp ?
Ovatkos nuo Nuukialaiset gummit mallia eko-renkaat tai matalan vierintävastuksen gummit tjsp ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Gummit ovat mallia Hakka Blue 3 SUV. Ei kait mikään pahin ekohippirengas, mutta koko ajan ne on puhki Toki siellä on kyllä ollut ainakin pari kertaa ruuvi tms., eli ehkä niillä kerroilla enemmän paskaa tsäkää kuin kumien huonoutta...Nyt en tiedä, että onko tämä viimeisin vuoto Vianorin osaamattomuutta vai miksi vuotaa vanhan paikan hoodeilta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Sama täällä, prkl vieköön Tarkoittaa että e-auto on jatkossa ainoa vaihtoehto jos haluaa liisinkipiilillä ajella. Eniakki on aika hyvän näköinen, pieni onkelma vaan on...
Hommahan on se että kaupungissa kotona ei mahdollista latailla. Noh, töiden jälkeen maalle tai mökille, 300 km siivu. Pakkasta 25. Jos jotenkin olen jossain onnistunu e-auton akun saamaan täyteen, niin millähän e-autolla tuo 300 km menisi tommoisessa reilussa talvikelossä yhden kusitauon taktiikalla? En kuse 30 min, 5 min riittää.
Maalla tai mökillä on kyllä voimavirtaa, josta on varmasti iloa e-auton lataamisessa.
Mutta kysymys kuuluupi että millä e-autolla tuo menisi? Auton kokoluokka voisi olla joku V60 tai pykälää suurempi....
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
25 asteen pakkanen voi olla haaste varsinkin jos auto lähtiessä ulkona siinä pakkasessa ja vielä ilman latausmahdollisuutta eli akun lämpötila saattaa olla -25 astetta ja akun esilämmitys ajoa varten mahdollisesti poissa pelistä.
Sitten riippuu vielä siitä onko se 300 km pääosin 80, 100 vai jollain muilla rajoituksilla, talvellahan ei 120 saa Suomessa missään kaikuitenkaan ajaa.
Mutta noin yleisesti työkaverin kokemuksella hänellä ei ollut ongelmia ajaa talvella reilu 300 km pätkiä Turusta Ähtäriin 77 kWh Ioniq 5:lla. Iso osa matkasta on 100 km rajoitusta mutta pidempiä 80 km/h pätkiäkin matkalta löytyy. Tämä mun 75 kWh Mustang menee kevät- ja kesäkeleillä tuon matkan ihan ok, viime viikolla oli perille saapuessa 17 %/57 km jäljellä. Talvikelissä tuskin sähkö riittäisi mutta isompiakkuisella Mussella voisi riittääkin.
Toinen asia on sitten se että sen yhden kusitauonkin aikana ehtii ladata akkuun sen verran että perille pääsee. Ei sitä tarvii jotain puolta tuntia odottaa latausta vaikka 10-80 % niinkuin nuo pikalatausajat yleensä ilmoitetaan. 10-15 minuutissakin kertyy kilsoja lisää ihan kivasti varsinkin jos valitsee auton ja pysähdyspaikan oikein. Esim Ioniq 5 lataa parhaimmillaan 240 kW teholla jolloin teoriassa 6 minuutissa kilsoja saa rangeen yli 100 lisää. Mustangissa on hitaampi pikalataus mutta huomannut että kun sen kusi/evästauon pitää niin kyllä siinä se 15-20 min menee aina ihan omiin tarpeisiin ja siinä ajassa kertyy sellainen 100km rangea, eikä enempää ole ollut tarve siinä kohtaa ladatakaan.
Itse olen suhtautunut asiaan niin että noilla 300 km matkoilla on ihan terveyssyistäkin syytä pitää yksi oikea tauko, jolloin on hyvä ladata autoonkin jerkkua lisää jos se on tarpeen. Että onko aina niin tulenpalava kiire ettei ehdi 10 min lisää taukoimemaan jos on auton(kin) puolesta siihen tarve? Sähköauto palkitsee sitten hyvällä tuntipalkalla, kun olen esim noi Ähtärin edestakaiset käynnit hoitanut alle 20 euron sähkökustannuksilla. Matkaa siis yhteensä yli 600 km.
Oma asiansa on myös se että miten usein omilla kotiseuduilla sitten osuu se 25 asteen pakkanen ja juuri sille hetkelle kun on tarve ajaa se 300 km pätkä. Se riippuu tietty miten usein tollaselle matkalle on lähdettävä ja missä päin maata asuu.
Sitten riippuu vielä siitä onko se 300 km pääosin 80, 100 vai jollain muilla rajoituksilla, talvellahan ei 120 saa Suomessa missään kaikuitenkaan ajaa.
Mutta noin yleisesti työkaverin kokemuksella hänellä ei ollut ongelmia ajaa talvella reilu 300 km pätkiä Turusta Ähtäriin 77 kWh Ioniq 5:lla. Iso osa matkasta on 100 km rajoitusta mutta pidempiä 80 km/h pätkiäkin matkalta löytyy. Tämä mun 75 kWh Mustang menee kevät- ja kesäkeleillä tuon matkan ihan ok, viime viikolla oli perille saapuessa 17 %/57 km jäljellä. Talvikelissä tuskin sähkö riittäisi mutta isompiakkuisella Mussella voisi riittääkin.
Toinen asia on sitten se että sen yhden kusitauonkin aikana ehtii ladata akkuun sen verran että perille pääsee. Ei sitä tarvii jotain puolta tuntia odottaa latausta vaikka 10-80 % niinkuin nuo pikalatausajat yleensä ilmoitetaan. 10-15 minuutissakin kertyy kilsoja lisää ihan kivasti varsinkin jos valitsee auton ja pysähdyspaikan oikein. Esim Ioniq 5 lataa parhaimmillaan 240 kW teholla jolloin teoriassa 6 minuutissa kilsoja saa rangeen yli 100 lisää. Mustangissa on hitaampi pikalataus mutta huomannut että kun sen kusi/evästauon pitää niin kyllä siinä se 15-20 min menee aina ihan omiin tarpeisiin ja siinä ajassa kertyy sellainen 100km rangea, eikä enempää ole ollut tarve siinä kohtaa ladatakaan.
Itse olen suhtautunut asiaan niin että noilla 300 km matkoilla on ihan terveyssyistäkin syytä pitää yksi oikea tauko, jolloin on hyvä ladata autoonkin jerkkua lisää jos se on tarpeen. Että onko aina niin tulenpalava kiire ettei ehdi 10 min lisää taukoimemaan jos on auton(kin) puolesta siihen tarve? Sähköauto palkitsee sitten hyvällä tuntipalkalla, kun olen esim noi Ähtärin edestakaiset käynnit hoitanut alle 20 euron sähkökustannuksilla. Matkaa siis yhteensä yli 600 km.
Oma asiansa on myös se että miten usein omilla kotiseuduilla sitten osuu se 25 asteen pakkanen ja juuri sille hetkelle kun on tarve ajaa se 300 km pätkä. Se riippuu tietty miten usein tollaselle matkalle on lähdettävä ja missä päin maata asuu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Juuri ajettiin Kyrööstä Tamperseen Vuorekseen Laihian kautta, 240 kilometriä, raskas kaasujalka, märät tiet. Jalasjärven Juustoportilla pysähdyttiin vessaan ja ostamaan kaffia joten lykkäsin auton kiinni Superchargeriin, yhdeksän minuutin tauon aikana lataamisen kannalta liian täyteen akkuun tuli 19% lisää. Perillä Vuoreksessa akkua jäljellä 45%. Autona hinnat alkaen -Tesla 57,5kWh nettokapasiteetilla ja isommilla, enemmän kuluttavilla vanteilla.
Talvella tietysti kulutus on suurempi ja lataaminen ainakin jonkin verran hitaampaa. En kuitenkaan muista, että auton latautumista olisi tässä seitsemän kuukauden aikana tarvinnut odottaa kertaakaan, eli että matkustajat haluaisivat jatkaa matkaa mutta auto ei olisi valmis. Kilometrejä on kuitenkin ehtinyt tänä aikana kertymään 27000 ja siitä leijonanosa talvella.
Yllätyksenä itselle on tullut kulutuksen hyvin maltillinen kasvaminen suhteessa nopeuteen. Tietysti auto on erittäin aerodynaaminen ja omaa suv-rohmuihin nähden pienen otsapinta-alan.
Talvella tietysti kulutus on suurempi ja lataaminen ainakin jonkin verran hitaampaa. En kuitenkaan muista, että auton latautumista olisi tässä seitsemän kuukauden aikana tarvinnut odottaa kertaakaan, eli että matkustajat haluaisivat jatkaa matkaa mutta auto ei olisi valmis. Kilometrejä on kuitenkin ehtinyt tänä aikana kertymään 27000 ja siitä leijonanosa talvella.
Yllätyksenä itselle on tullut kulutuksen hyvin maltillinen kasvaminen suhteessa nopeuteen. Tietysti auto on erittäin aerodynaaminen ja omaa suv-rohmuihin nähden pienen otsapinta-alan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eipä onneksi talvella joka viikonloppu -25 lukemia tosiaan ole, mut kuiteskin just silloin on kun pitää lähtee Mökillä eikä maalla lämmintä tallia ole tälle ajoautolle tarjolla, ainoastaan voimasähköä on tarjolla.
Vantaalta Puumalaan Kouvolan kautta tai Jyväskylään Lahen kautta kulkee tuo viikonloppureitti - ja (liian...) usein ajellaan kun se on kai joku addiktio. Talvellakin aika pitkän pätkän tosta 300 km:stä pääsee 100 km/h ajamaan. Tosiaan yhden pysähdyksen taktiikalla on menty ja mennään - toki tolla kusitauolla käydään pikaiseen kaupassakin. No rehellisesti siinä ~20 min menee. Sen kanta-kaupan pihassa ei ainakaan viä ole töpseleitä, enkä oikeen halua cittariinkaan mennä kun se on turhan iso meille ja meidän ostoksille... En siis halua auton lataamisen rajoittavan ruokakauppavalintaani, kuskin ehdoilla pitää päässä kauppaan, ei auton...
Mut ei kyl yhtään nappaa alkaa autoaan enää piuhottamaan - kun siitä lohkolämmitinpiuhaleikistäkin ahdistui niin paljon että eka Eberi piti v 2004 laittaa. Sen koommin ei ole piuhaleikkiä tartenu leikkiä...
Mut kai tää elämä nyt on niin, että tältä dieselautoilun mukavuusalueelta pitää pois siirtyä, mut miksi hitossa mulle näin käy
Sorry kun tahrin turhaan Kuga-keskustelua. Jatketaan toisaalla
Vantaalta Puumalaan Kouvolan kautta tai Jyväskylään Lahen kautta kulkee tuo viikonloppureitti - ja (liian...) usein ajellaan kun se on kai joku addiktio. Talvellakin aika pitkän pätkän tosta 300 km:stä pääsee 100 km/h ajamaan. Tosiaan yhden pysähdyksen taktiikalla on menty ja mennään - toki tolla kusitauolla käydään pikaiseen kaupassakin. No rehellisesti siinä ~20 min menee. Sen kanta-kaupan pihassa ei ainakaan viä ole töpseleitä, enkä oikeen halua cittariinkaan mennä kun se on turhan iso meille ja meidän ostoksille... En siis halua auton lataamisen rajoittavan ruokakauppavalintaani, kuskin ehdoilla pitää päässä kauppaan, ei auton...
Mut ei kyl yhtään nappaa alkaa autoaan enää piuhottamaan - kun siitä lohkolämmitinpiuhaleikistäkin ahdistui niin paljon että eka Eberi piti v 2004 laittaa. Sen koommin ei ole piuhaleikkiä tartenu leikkiä...
Mut kai tää elämä nyt on niin, että tältä dieselautoilun mukavuusalueelta pitää pois siirtyä, mut miksi hitossa mulle näin käy
Sorry kun tahrin turhaan Kuga-keskustelua. Jatketaan toisaalla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Jahas, helmikuussa ehjätty latausluukku heittäytyi taas juntturaan. Ensioireina muutamana päivänä muistikuvieni mukaan oli, että luukkua sai painella muutaman kerran ennen kuin aukesi. Sitten viimeisin onnistunut avauskerta meni niin, että eipä lähtenyt useammallakaan rynkyttämisellä luukku auki, joten luovutin. Siinä saman päivän iltana sitten koiria kusettamaan mennessä auton ohi kävellessä painoin huvikseni räppänää ja oho, sehän aukesi. Auto siis lataukseen ja seuraavana aamuna piuha irti ja luukku kiinni. Tästä siis joku kolme päivää ehkä. Sittemmin ei olekaan luukku enää inahtanutkaan, kiinni on ja pysyy, vaikka aina ohi kävellessä koittaa räppänää renkata tai kiskoo konepellin alta löytyvää "hätäavausvaijeria". Rohkenen myös veikata, että vaikka syksy tuleekin jo kovaa vauhtia, niin tuskin se sentään jäässä on, eli rikki-poikki-särkihän se. Taas.
No sama kuvio kuin viimeksi, eli paja-jonnelle soittamaan. Sielläkin samat kuviot, eli reilun kolmen viikon päähän saisi ajan...Soitin huvikseni vielä Järvenpään Ford-pajalle ja siellä oli sentään reilu viikon lyhkäsempi jono, eli enää n. puoltoistaviikkoa, niin taas uusitaan räppänän lukkohässäkkä. Vähän liian ongelmatonta ollutkin Fordeilu viimeiset ~puoli vuotta.
No sama kuvio kuin viimeksi, eli paja-jonnelle soittamaan. Sielläkin samat kuviot, eli reilun kolmen viikon päähän saisi ajan...Soitin huvikseni vielä Järvenpään Ford-pajalle ja siellä oli sentään reilu viikon lyhkäsempi jono, eli enää n. puoltoistaviikkoa, niin taas uusitaan räppänän lukkohässäkkä. Vähän liian ongelmatonta ollutkin Fordeilu viimeiset ~puoli vuotta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eilen käyty menettämässä neitsyys Järveenpääläisen Ford-huollon suhteen. Ei valitettavaa, ajankin sai tosiaan "jo" kahden viikon päähän soitosta, toisin kuin Hyvinkäällä, jossa oli vähän reilu kolmen viikon jono. Takuutyönä vaihdettiin latausluukun lukkohässäkkä, joka siis vaihdettu jo kertaalleen tämän vuoden helmikuussa. Kahden vuoden Ford-takuu varaosalla, eli Leaseplan (eiku anteeks, Drivalia) saa seuraavatkin luukun jumittumiset vielä Fordin piikkiin, kunnes liisinki loppuu ensi elo-syyskuussa.
Samalla vissiin pistivät myös uutta takaisinkutsulla 23S27 tehtyä softaa, että ei pala koko katiska. Nyt on sitten sekä korkeajänniteakuston että polttomoottorin paloriskejä entrattu Kugasta, eli plugarin hyvät puolet tuplavoimanlähteistä on saatu maksimoitua näiltä osin
Tuohon kampanjaan liittyen oli jo aiemmin tehty fyysisiä toimenpiteitä, joilla "edistetty" öljyn poistumista konehuoneesta erittäin harvinaisen ( ) moottorivian osueassa kohdille. Käytännössä siis leikkelivät koneen alusmuoviin pari lisäreikää puukkosahalla ja napsasivat automaattisesta etusäleiköstä pari sälettä irti Nyt vielä tuli joku softapäivitys siis, joka vissiin sitten tunnistaa kolkattavan polttomoottorin jo ennen totaalista maksimus porsimusta. Soppariin ei kuulu sijaisauto ylimääräisten korjausten ajaksi, joten röihin singahdin tutulla ja turvallisella maanteiden kuninkaalla:
Ja totta tosiaan, viimeistä vuotta mennään nyt Fordilla. Autopolitiikka ei enää sisällä Fordeja, mutta seuraaja on tullut valittua ja tänään singahtikin jo tilaus autoliikkelle. Siitä sitten vaan esittämään arvauksia seuraavasta kulkineesta Paippisten Kartanon mailla. Vinkkinä sanottakoon, että kyseessä on täyssähköauto, jonka verotusarvoksi tuli 840€. Toimitus siis tosiaan vasta ensi vuoden elokuussa, siihen asti mennään wanhaan malliin (kop kop).
Samalla vissiin pistivät myös uutta takaisinkutsulla 23S27 tehtyä softaa, että ei pala koko katiska. Nyt on sitten sekä korkeajänniteakuston että polttomoottorin paloriskejä entrattu Kugasta, eli plugarin hyvät puolet tuplavoimanlähteistä on saatu maksimoitua näiltä osin
Tuohon kampanjaan liittyen oli jo aiemmin tehty fyysisiä toimenpiteitä, joilla "edistetty" öljyn poistumista konehuoneesta erittäin harvinaisen ( ) moottorivian osueassa kohdille. Käytännössä siis leikkelivät koneen alusmuoviin pari lisäreikää puukkosahalla ja napsasivat automaattisesta etusäleiköstä pari sälettä irti Nyt vielä tuli joku softapäivitys siis, joka vissiin sitten tunnistaa kolkattavan polttomoottorin jo ennen totaalista maksimus porsimusta. Soppariin ei kuulu sijaisauto ylimääräisten korjausten ajaksi, joten röihin singahdin tutulla ja turvallisella maanteiden kuninkaalla:
Ja totta tosiaan, viimeistä vuotta mennään nyt Fordilla. Autopolitiikka ei enää sisällä Fordeja, mutta seuraaja on tullut valittua ja tänään singahtikin jo tilaus autoliikkelle. Siitä sitten vaan esittämään arvauksia seuraavasta kulkineesta Paippisten Kartanon mailla. Vinkkinä sanottakoon, että kyseessä on täyssähköauto, jonka verotusarvoksi tuli 840€. Toimitus siis tosiaan vasta ensi vuoden elokuussa, siihen asti mennään wanhaan malliin (kop kop).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ylempänä olevan kommentin perusteella on tullut käytyä Skoda-kaupassa nelivetoa hommaamassa.
Mites muuten autoedulle käy ? Tippuuko käyttöedulle vai saatko pitää hillotolppaversion ?
Mites muuten autoedulle käy ? Tippuuko käyttöedulle vai saatko pitää hillotolppaversion ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
On käyty (kesällä), mutta ei, ei tule Skodillakkia taloon.
Täysetu pysyy, käNppään asentuu liisinkipakettiin kuuluva Plugitin speksaama 22kW älylataushärveli, jonka datan perusteella autoon ladatut sähköt maksetaan kerran kuussa tilille. Siinä vissiin joku tägitunnistus, jonka avulla voi latailla tarvittaessa myös omistusautoja omaan piikkiin. Lisäksi on/tulee plugitin, ABC:n ja Virran tolppiin äpit/tägit.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Onnistuukohan Virran tägillä "roaming myös K-latauksesta? Siinä on hirveä hinta mut yritysasiakkaille varmaan joku pakettisoppari.
Autohan on iX 30 810€ verotusarvolla johon on ruksittu kattavalta lisävarustelistalta penkinlämmittimet ja vakionopeudensäädin, niin päästään tuohon 840 €
Autohan on iX 30 810€ verotusarvolla johon on ruksittu kattavalta lisävarustelistalta penkinlämmittimet ja vakionopeudensäädin, niin päästään tuohon 840 €
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Mun arvaus on että paippisiin on tulossa joku sähkö hynkky nelikkona?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96