Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1428
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja HEV »

Juu, siinä on ainakin 10 mm:n latasta leikatut koukkuhampaiset kiskot pystyasennossa (pohjalevyjen päällä), joiden hampaiden yli aika paksun näköinen lenkki putoaa aina seuraavan koukun taakse, kun tasot kohoavat. Laskunapilla tasot kohoavat sen verran, että solenoidit saavat nostettua lenkit ylös koukusta ja tasot alkavat laskeutua (solenoidien pitäessä lenkkejä kiskojen hampaiden yläpuolella kunnes tasot pysähtyvät jossain 30 cm korkeudessa, josta ne lasketaan eri napilla maahan (ettei jää varpaat alle).

Eli siis kun auto on ylhäällä ja lenkit loksahtaneet, virrat voi ottaa pois. En ole selvittänyt laskeeko hydrauliikkasylintereissä paine, jos mitään venttiiliä ei aukaista (varmaan laskee jos odottaa riittävän kauan, mutta onko se tunteja, päiviä, viikkoja - ehkä alan miehet osaa vastata tähän). Hämärä muistikuva on, että 1½ viikon ylhäällä olon jälkeen nousi viiveettä ylös laskua varten.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

^ ja ^^
Hienoa, kiitokset.
Tulevaan talliin olen tuon kaltaista värkkiä tavoittelemassa ja tuli mieleen, ettei pitempiaikaiselle nostolle ole esteitä.
Mm. AMG:n ABC-alustan remontti siintää listalla.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Meillä ei täällä rannassa kovin paha keli ollutkaan, kun katseli kuvia tuolta Vantaan/Espoon nurkilta, jossa lunta oli tullut oikein tosissaan, kymmeniä senttejä. Meri on ollut auki jo puolisentoista viikkoa, joten se lämmittää ja tässä kukkulan päällä ei meinaa mikään pysyä maassa, kun aurinko kuitenkin pilviverhon takana lymyää.
Kuva

Vaan eipä tuo hääviä ole ollut silti. Oikeesti vähän *ituttaa, olisin saanut Avensiksen ulkokuoren hyvään iskuun ja Hiacen hommat hyvin käyntiin, jos olisi kelit suosineet. Mutta ei. Onneksi ensi viikolla lämpenee kun palaan takaisin töihin, seuraavan kerran lomaa sitten elokuun lopulla. Nää on näitä.

Onpahan tullut kartoitettua W123 & W124 Mersu-markkinat aika huolella ja katsottua tuntikausia "opetusvideoita". Nuo W123:t ovat aika pitkälti jo hävinneet ja W124:t ovat suurimmaksi osaksi nuorison turmelemia. Lähinnä löytyy joko parin tonnin röttelöitä tai sitten kalliimpia museoituja. Välimallin yksilöt ovat harvassa. Ei oikein kannata maksaa 3000-4000 euroa sellaisesta, jossa on paljon laitettavaa, kun vähän päälle 5000 euron alkaa saamaan jo lähes museoleimalle valmiita ja kuudella-seiskalla valmiiksi museoituja. Onhan siellä sitten niitä huikeita helmiä, jotka on käyty läpi mutteri mutterilta, ne ovat sitten 10000-20000 euron välissä.

Toki olen tsekkaillut myös Saabeja, Volvoja, sekä japseja, mutta kun tässä on jo parikymmentä vuotta takaraivossa kytenyt ajatus laittaa itselle pidemmäksi aikaa hyvä tai erittäin hyvä Mersu, niin ehkä nyt on vihdoinkin aika toteuttaa tämä haave. Ei kompromisseja ja käyttövoimana diesel. Automaatti ei ole pakollinen, nelivaihteinen manuaali on ihan ok. Toteutuuko tänä kesänä vai ensi kesänä, en tiedä, riippuu sieltä mistä roikkuu. Laitetaan nyt ensin Avensis iskuun ja realisoidaan, ihmetellään sitten lisää. Olen kyllä henkisesti valmistautunut siihen, että sellainen 7000-10000 euroa joutuu latomaan tiskiin, että saa mitä haluaa. Ja jotenkin, W123 kutkuttaa vähän enemmän, mutta vain vähän.

Mitä olen ruuvausvideoita katsellut, niin on kyllä helskutin yksinkertainen rakenne autossa, minäkin ymmärrän suurimman osan remonteista ja pystyn varmaan toteuttamaankin, osiakin tuntuu olevan tarjolla runsaasti, myös uustuotantoa, hintataso on yllättävän edullinen. Ei tässä nyt mitään kuumetta ole päällä, sellainen terve innostus, kun tuntuu, että voisi pitkäaikaisen haaveen/ajatuksen viimeinkin toteuttaa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-JS
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 21:15
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja -JS »

Harvassa oikeasti hyvät 123 tai 124w mallit, saksasta tai jostain etelästä, ei suomesta ruosteeton? Jos noinkin paljon valmis sijoittamaan. Töiden puolesta noita näkee, joskus ihan hyvin pidettyjä suomi helmiä, mutta usein päältä kauniita..
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Joo, järki päässä pitää olla tässä projektissa. Voi olla, ettei koskaan toteudu, mutta ainahan sitä voi haaveilla. Juuri museorekattu lienee se turvallisin vaihtoehto, jos tarkastus on sitä luokkaa kuin taannoisessa ysisatasessani, niin eipä siellä yllätyksiä voi olla alustassa, kun huomautus tuli taka-akselin pintaruosteesta ja peltivanteiden pintaruosteistakin. Mutta silti, ilman nosturilla käyttöä ei tuollaista voi ostaa. Katselin Saksan tarjontaa, ei noita paljon ole, vähän toista sataa, hinnat jotakuinkin Suomen tasoa, jopa kovemmat. Siihen päälle verot ja hakukustannus, niin ei taida lyödä leiville. Toki olivat ainakin kuvissa järjestään ruosteettomia niistä paikoista, mistä Suomi-autot kukkii. Joissain oli kuvattu tunkinpaikat yms., tiesivät selvästi mitä myyvät. Kuskin penkki oli rikki monesta, ei sielläkään osata istua autoon sillä tavalla, ettei sitä saa rikki.
Jos varman päälle pelaa, niin esim. W124 pitäisi ostaa vuosimallina 1989-1992, kun vesivärit tulivat sitten jo vuosimalliin 1993 ja ennen 1989 autossa on muita ongelmakohtia mitä noissa mainituissa vuosimalleissa ei ole. Kyllähän tuo W123 on paremmin tehty, ei siitä pääse mihinkään, ne vaan ovat jo nuorimmatkin ensi vuonna 40 vuotiaita.

Itse olen katsellut netistä muutamankin isomman ruosteremontin videon ja uskoisin, että mulla on aika hyvin hallussa, mistä noita pitää koputella. Terveisiä vaan MB Monoselle, hänen kanavallaan on kyllä riittävästi arkirealismia karkottamaan haaveilijat näiden parista :lol:

Mulla varmaan kynnyskysymykseksi muodostuu juurikin hinta, kuinka paljon olen valmis sitomaan pääomaa, kun näillä uudemmilla voi harrastaa niin, että joskus jää joku euro voittoakin, vaikkei usein. Toki yksi vaihtoehto on ostaa se parin tonnin juuri katsastettu ruoska, jolla vetäisee yhden kesän ja luisuttelee talven ja saa tämän ruksittua pois "teen tämän ennen kuolemaani"-listalta. Avensis ja Hiace on nyt ensin projekteina ja kun ne on setvitty ja Avensis kadonnut pihasta, pitää istua alas ja miettiä, kuinka paljon on rahaa ja minne kaikkialle sitä pitää tunkea.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Siinä olis ihan valmis yksilö isolohkolla

https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... /127742129
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Juu, tuttu tuokin. Ei liene Suomessa myynnissä yhtään mainittuja Mersuja, joista en ole tietoinen, jos jonnekin on ilmoitus laitettu. Ei nuokaan, ainakaan noilla kilsoilla, ihan millä tahansa hinnalla liiku. Taisi olla 9900 ensimmäinen pyynti, sitten 9200 ja nyt 8900. Selvästi halutaan tehdä kauppaa.

Itse hakisin tai ainakin menisin tsekkaamaan tämän, jos ei olisi rahasta kiinni, kauan on kyllä ollut myynnissä tämäkin -> https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/240/14248985

Tämän olisin jo käynyt tsekkaamassa, jos ei olisi Avensista https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13913819, että olisiko museoitavissa. Kuskin penkistä ei ole lähikuvaa, joten siinä on varmaan ainakin tekemistä. Tuossahan on just tuo neljän tonnin heitto, toinen museoitu, toinen ei, kummassa enempi järkeä.

Mutta joo, alle kahden käden sormissa voi laskea kiinnostavat järkevän hintaiset yksilöt, sitten on pari varmasti hyvää, mutta hirvittävän kallista, ainakin näin ostajan näkökulmasta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Olet varmaan punninnut w201-mallin? Sen vähän, mitä olen mersupiireistä kuulolla, tuo olisi nouseva tähti.

Mutta jos tavoite on 123/124 niin sehän on sitten selvä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Olen kyllä, isän edesmenneellä isoveljellä oli Tenavatähti 122-heppaisella bensakoneella ja sitä pääsin pari kertaa ajamaan, kaukana se tähti oli senkin keulalla, vaikka sisätilat suht niukat olivatkin, hieno peli. Noihin hakukoneen asettamiin spekseihin tulee noita W201 myös ja en ole sitä poissulkenut, samalla lailla klassikosta on kyse siinäkin.
Kyllä mulle kelpaa myös W126, viime kesänä oli todella lähellä, ettei sellainen osunut kynsiin, ihan itse mokailin sen huudon sattuneesta syystä, museoitukin oli vielä.
Jos oikein huikean hieno W202 sattuisi kohdalle, niin ei sekään ole mahdottomuus, eka vuosimalli on jo museoiässä ja toinen ensi vuonna. Johan mulla yksi sellainen oli muutama vuosi sitten, hyvähän se oli ajaa. Mutta, kun fiilispohjalla mennään, niin silloin on järjestys W123, W124 ja sitten muut.
Siltikin, jos hollille tulee hieno Saab 900 tai Volvo 240, niin kiinnostavat yhtä lailla, kuten muutamat japanialaisetkin. Kai se perusajatus on, että paskakelit ajetaan Hiacella ja muut kelit jollain vielä sitäkin klassisemmalla kalustolla.

Ja kaiken pohdinnan jälkeen pihaan tupsahtelee paappa-Avensiksia jne., kun ei osaa olla vilkuilematta huutokauppojakaan. Ei voi tietää, kun minä olen kyseessä. Ikinä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7352
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Onko noissa Mersun vanhoissa automaateissa jotain huonoon ku samal hintaa laiskempi manuaali vie voiton :mrgreen:

Mut on tuo 123:sen manuaali jotenki hieno. Vaihteet vaan lupsahtelee loviinsa ja vauhtipyörä on vissiin niin massiivinen et kytkimen saa päästää ihan miten sattuu niin aina lähtee suht pehmosti liikkeel. Leppoisaan kruisailuun noi kyllä sopii ja kuhan vauhdin saa päälle niin menee kyl maantietäki mukavasti, ajotapa siis sopii ihan selkeästi hiasekuskeille :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Sä olet aika lailla nyt ajatukseni ytimessä. Mulla on turha kiire loppunut autoilunkin suhteen, tien tukkona en ole, mutta sana "leppoisa" on varmaan se mitä haen. Kilometrejä tulee niin vähän ja ajot ovat pientä pörräystä, satunnaisia pidempiä reissuja lukuunottamatta. Siihen nuo menneen maailman vehkeet ovat oikein hyviä. Tuon yhden aikaisemmin linkkaamani auton mainostekstissä oli runoiltu, että "aikuisen miehen verenpainelääke", kuvaa aika hyvin noita joilla pitää tehdä vähän töitä tavoitellun vauhdin saavuttamiseksi, mutta sitten mennään tasaisesti röpsytellen.

Yksi parhaista Hiacen ominaisuuksista on juurikin se, että auto lähtee liikkeelle käytännössä tyhjäkäynnillä, senkun nostaa kytkimen, ei tartte välttis painaa kaasua, kunhan vaan lipuu liikkeelle. Samanlainen tuntuma on hakusessa, jos siis ei automaattia satu kohdalle. Se vaan rajaa valikoimaa todella rajusti, joten en ylenkatso manuaalia tässä tilanteessa, ymmärtääkseni Mersun automaatti ei ole sen huonompi kuin missään muussakaan aikalaisessaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tämä piti tehdä jo aikoja sitten, mutta nyt vasta kelit mahdollistivat. Otin Helgan työnjohtajaksi.
Kuva

Tosiaan kurkkasin Avensiksen alustan. Kurkkasin ja kurkkasin, meni siinä varmaan pari tuntia könytessä alla. Varmaan keskimääräistä paremmin säilynyt tämän ikäiseksi Toyotaksi, tai no, näillähän on tässä vaiheessa yleensä veivattu tuplasti km verrattuna tähän, joten siinä mielessä varmaan sellainen kuin pitäisikin. Nätisti kellertynyt, mutta kun rapsutteli, niin pelkkää pintahilseilyä se oli. Kolistelin vielä harjan terävällä päällä kaikki paikat läpi ja ehjää oli.
Kuva

Kun sain pintaruosteet pois, ruiskuttelin suoja-ainetta joka paikkaan. Käytännössä taka-akselista eteenpäin ei tarvinnut ruiskutella, aika lailla uudenveroista pintaa oli tarjolla, ei edes sitä pintaruostetta. Ei tämä homma tässä vaiheessa elinkaarta varmaan hukkaan mennyt.
Kuva

Kaikki oli kiinni kuten pitää, mikään ei repsottanut ja kaikki yhdystangot sun muut vaikuttivat ehjiltä. Näkee sitten katsastuksessa, osuiko maallikon diagnoosi oikeaan. Soittelin korjaamolle ja menee sitä kautta leimalle, saavat tsekata jarrut ja pakokaasut ym. ennakkoon, ettei tule turhaa uusintakäyntiä jonkun säätöhomman takia.

Ei malttanut auringonpaisteesta tulla sisään, niin tsekkasin vielä eilen kotiutuneen Civicin vanteet, yhdessä renkaassa hieman mutterit kiristyivät, mutta vain hieman. Sama homma oli Accordissa, Superbissa eivät hievahtaneet mitenkään, joten hyvin hoidettu alunperin, mutta onhan nuo aina hyvä tsekata.

Ja kun vauhtiin oli päästy, paikkailin Hiacen pieniä päällimaalin kellerryksiä ja könysin sitten sen alle ja siellä vierähtikin toista tuntia, kun tsekkailin paikkoja ja täydensin alustan suojausta. Ei katsastusinsinööri turhaan kehunut suojausta, hemmetin hyvä se on, vaikka hitsattavaa löysikin. Kotelosuoja loppui kesken, mutta ruiskutellaan tuossa kelien lämmettyä muutama litra lisää sitten oikein nosturilla. Tähän on kyllä kätevä tehdä noita täydennyksiä, ei tarvitse autoa nostaa, sen kun heittää suojan maahan ja sujauttaa itsensä auton alle.

Eilen ajelin ekan reissun uusilla renkailla, ero vanhoihin on huomattava. Kyllä se vaan Hiacessakin tuntuu, kun rengas nuortuu 7 vuotta ja pintaa on pari-kolme kertaa enemmän. Paljon pehmeämpi ja miellyttävämpi ajotuntuma, hurjin kumina poissa, samoin pieni puoltaminen, vanhoissahan ei ollut reunoissa pintaa juurikaan, joten puolsi sen takia hieman oikealle. Olen tyytyväinen, aika hyvä päivitys autoon 150 eurolla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

IC1970 kirjoitti:
To Huhti 25, 2024 17:12
^Olen kyllä, isän edesmenneellä isoveljellä oli Tenavatähti 122-heppaisella bensakoneella...
Hyvä, kun on laaja hakujen kohdejoukko :)

Itse laskisin klassisiin Mersun malleihin vielä siinä ja siinä Ahtisaaren eli w140-mallin. Jossainhan mielipiteissä sitä pidetään kaikkien parhaana S-sarjalaisena ja koko merkin parhaimmistoon kuuluvana. itse en ole sellaista koskaan omistanut enkä ajanut.

Mutta kuten yleistä tietoa on, laatutaso ja harrastettavuus on noista vuosista melkoisesti laskenut. Liian paljon liian nopeasti suunniteltua, halvalla tehtyä ja huonosti kestävää tekniikkaa, lähinnä elektroniikan puolella.
Tuo oma w220 on huonon mallin maineessa, mutta ruostealttiuden vähennyttyä (https://www.benzworld.org/threads/galva ... s.1299007/) vm 2003 alkaen, sen kanssa tarvitsee tapella huomattavasti vähemmän mallisarjan aiempiin tuotoksiin verrattuna. Ja tekniikka on vielä suht yksinkertaista, jopa se ABC-alusta, jonka remppaamiset ovat tähän asti onnistuneet tunkin varassa pihaolosuhteisessa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Oikeassa olet, W140 kuuluu vielä joukkoon, tykkään kyllä sen muotoilusta kovasti ja omalla tavallaan on himppusen hienompi kuin W126, jopa. Sinullahan on huikea Mersu, olkoonkin huonomaineista sukupolvea, ei noissakaan mitään vikaa ole, sellainenkin jäi viime kesänä satasta vaille tulematta pihaan, kun huutoa ei hyväksytty, mutta laitettiin uudestaan myyntiin 100 euroa kovemmalla lähtöhinnalla jolla sitten menikin :lol: Kuten jo silloin totesin, varmasti suojelusenkelini oli hereillä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7498
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja mestari »

milloin viimeksi näit suojatun tojotan alustan? yleensä valitettavasti tuossa kunnossa.....
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin