MAINOSVIDEO 1982!!!!!KATSOKAA

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

"....mietinpä vain kenellä on sekä JÄRKEÄ että TYYLITAJUA" :lol: :lol:

Mahtava video :lol:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

9-5T kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Mikkoz kirjoitti:Kunnon pallinaama tuo äijä kun ajeli pelkillä parkeilla ympäriä maita ja mantuja.
Ruotsissa oli tuohon aikaan mahdollista ajella ns. huomiovaloilla. Ilmeisesti tehoa oli niissä enemmän kuin tavallisissa parkeissa.
Muistaakseni Suomessa ei ollut 1982 valopakkoa, muistanko oikein? 1997 taisi kuitenkin tulla taajamiin valopakko.
Minusta ympärivuotinen valopakko tuli Suomeen juuri keväällä 1982, kun tuli uusi tieliikennelaki. Se siis koski kaikkea ajoa taajaman ulkopuolella, nuo taajamamerkit tulivat silloin samalla. Muistan siksi, että sain ajokortin juuri alkuvuodesta 1982 ja autokoulussa korostettiin kaikkia noita tulossa olevia uutuuksia!

Tuo laajennus taajamiin saattoi tosiaan tulla 1997 (sitä taas en muista, sitä se dementia teettää!)
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Nomadd
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: To Marras 11, 2004 10:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Nomadd »

Loistava video kyllä. :lol: Mutta w*ttu kunnon letti tuolla ukolla.
Eiks jee...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Toby kirjoitti: Minusta ympärivuotinen valopakko tuli Suomeen juuri keväällä 1982, kun tuli uusi tieliikennelaki. Se siis koski kaikkea ajoa taajaman ulkopuolella, nuo taajamamerkit tulivat silloin samalla. Muistan siksi, että sain ajokortin juuri alkuvuodesta 1982 ja autokoulussa korostettiin kaikkia noita tulossa olevia uutuuksia!

Tuo laajennus taajamiin saattoi tosiaan tulla 1997 (sitä taas en muista, sitä se dementia teettää!)
Juu, mie muistan taasen ton -96 vuoden aika hyvin, kun ajoin ite ajokortin silloin. Taajamassa ei ollut ajovalopakkoa, mutta käytänössä meni hermot, jos ajoi ilman valoja. Ihmiset välkytteli vähän väliä valojaan mulle. Tiesin kyllä pykälät, mutta muut ei näköjään. No siitä ei tainnut mennä kuin tuo vuosi tai pari, kun tuli taajamassakin pakollisiksi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

tää kestää yli 14 min, vaikka tuo lataaminen kestäisikin on se sen arvoinen pätkä 8)
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

9000CD23T kirjoitti:*huokaus* tuo oli sitä vanhaa hyvää aikaa, joka ei taida koskaan
palata... :cry:
Nostalgia on hometta :!: Tukka takana, elämä edessä :)

Mutta jou, hyvä filmi :D

EDIT: "Thank God I got my credit card.", prkle juppi :D
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1350
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

pihi juppi ei ottanu autostaan kaikkea irti.... laittaa ny noilla bensiinin hinnoilla 93:sta tankkiin...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eikös tuolloin 80-luvun alussa bensan hinta ollut ihan jotakin käsittämätöntä verrattuna palkkoihin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Wow mikä filmi! Oon nähnyt tuon viimeksi lapsena, silloin 80-luvun alkupuolella Scan-Auton viikonloppunäyttelyssä myyntihallin nurkassa oli telkkari+vhs ja tämä filmi pyörimässä.

Tän katseleminen tuntui silloin sikahienolta ja nyt aikuisena, kolmen Saabin omistajana, tuntuu edelleen! Eipä ihme että musta tuli saabisti! :)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Aivan MAHTAVA pätkä!!! 8) Kyllä asiat oli tuolloin mallillaan.. :D

Mielenkiinoista muuten kun tuli mieleen tehdä haku vägverketin sivuilla tuon "pääosa"Saabin rekkarilla:
Regnr: APC900


Färg: LGRÅ

Fabrikat: VOLVO 2456466121

Årsmodell: 1980


Fordonsslag: PB

Chassinummer: 2456A1276616

Upplysningar:


Ägare/Brukare

Namn: VOLVO PERSONBILAR SVERIGE AB

Adress: PV GARANTIN

Postnr: 405 08


Förvärvsdatum: 1993-04-16

Ort: GÖTEBORG





Fordonsdata

Fordonsstatus: Avregistrerad (1995-01-24)

Antal ägare: 11

Datum för första reg.: 1980-06-26


Producentansvarig:

I trafik första gång:


Yrkesmässig trafik:

Fordonet tillverkat:


Direktimport: Nej

Utredning: Nej


Tillfällig registrering: Nej
:)
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Tri-Lo kirjoitti:Aivan MAHTAVA pätkä!!! 8) Kyllä asiat oli tuolloin mallillaan.. :D

Mielenkiinoista muuten kun tuli mieleen tehdä haku vägverketin sivuilla tuon "pääosa"Saabin rekkarilla:
Regnr: APC900


Färg: LGRÅ

Fabrikat: VOLVO 2456466121

Årsmodell: 1980


Fordonsslag: PB

Chassinummer: 2456A1276616

Upplysningar:


Ägare/Brukare

Namn: VOLVO PERSONBILAR SVERIGE AB

Adress: PV GARANTIN

Postnr: 405 08


Förvärvsdatum: 1993-04-16

Ort: GÖTEBORG





Fordonsdata

Fordonsstatus: Avregistrerad (1995-01-24)

Antal ägare: 11

Datum för första reg.: 1980-06-26


Producentansvarig:

I trafik första gång:


Yrkesmässig trafik:

Fordonet tillverkat:


Direktimport: Nej

Utredning: Nej


Tillfällig registrering: Nej
:)
Aikas paha :lol:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Suomesta löytyy rekisteristä poistettu tunnus APC-900, joka yllättäen on ollut turbo-Saabissa. Onkohan tullut sattumakilvet? Kenellä on ladon takana kyseinen auto? :)
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Mikkoz kirjoitti:Kunnon pallinaama tuo äijä kun ajeli pelkillä parkeilla ympäriä maita ja mantuja.
Ruotsissa oli tuohon aikaan mahdollista ajella ns. huomiovaloilla. Ilmeisesti tehoa oli niissä enemmän kuin tavallisissa parkeissa.
Ruåttalaiset näyttää ajelevan vieläkin pelkillä parkeilla :lol:
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Bensa tosiaan maksoi tolkuttomasti suhteessa ansiotasoon 80 luvun alussa. Muistan itsekin sekoittaneen polttoöljyä traktorin tankista mopobensaan, sammutus tietysti sulkemalla hana ja ajamalla kohokammio tyhjäksi. Käynnistys antamalla pikkupullosta huikka kohokammioon bensaa ja sitten letku paikoilleen ja loput seoksella.

Kun oli oikein timmi viritys, niin tulpanhatun sai ottaa hetkeksi irti täysillä ajettaessa. Kone toimi nakutuksella, vain kerran puraisi mäntäpistiäinen liian polttoöljypitoisen satsin seurauksena :evil:

Olen usein ihmetellyt tätä pohjois-baltian määräystä käyttää huomio/ajovaloja päiväsaikaan, onhan siellä kevyttä liikennettä ja hirviä jne ilman tuikkuja.
Prätkällä ajellessa tulee automaattisesti käytettyä ajovaloa yhden valottomana ajetun mällin seurauksena.

Eniten vuoden 82 tieliikennelaissa otti pattiin kypäräpakko mopolle, pottu maksoi satasen ja mopo 50 markkaa :evil:

Mutta oli se hienoa aikaa...
Mutta sitten tuli satamajätkä presidentiksi.

Nykyisin pitää olla mukana lääkärin todistus päänahan hilseilystä, niin saa vapautuksen kypäräpakosta :idea:
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Mimmi kirjoitti:Tai HUOMIOvaloilla :idea:
No niinhän mä itsekin ajan HUOMIOvaloilla - siis niillä Saabin alennettutehoisilla :lol:
Käännän katkaisijan "varsinaisiin" valoihin oikeastaan vain silloin kun tarvitsen pitkiä (tai sumareita = harvoin, kun en ole väärinkäyttäjä :lol: ).
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Vastaa Viestiin