GALLUP: Mitä mieltä vaimosi on saab-sairaudesta??

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Vesapo ja Jussi ootte Onnen pekkoja

Mutta mitkäs on teidän selitykset uudelle putkelle, aluvanteille, lastulle?
Noh... nykyisessä Tonnarissa oli teholastu jo paikallaan kun se meille tuli, samoin aluvanteet ja rosteriputki , ei tarvittu selityksiä ja toisaalta kun vaimo kokeili vakio LPT:tä tuon lastutetun jälkeen niin ei selityksiä edes olisi tarvittu :D

Epäilen kyllä että kun tuo putki tuolta alta lahoaa niin saan kuitenkin esittää keskivenäläisen varvastanssin teknisten argumenttien tueksi kun tulee puheeksi uuden putken hinta vs. vakioputki.

Täytyy selitykseksi sanoa vielä että meillä on rouvallakin teknisen alan koulutus, joka ilmeisesti auttaa ymmärtämään miehistä vekotinhulluutta hieman enemmän kuin esim humanistinen. Toisaalta se johtaa siihen että kaikki naisellisemmatkin harrastusvälineet (ompelukoneet yms) tuppaavat olemaan kaupan ylähyllyltä valittuja :D

-J-
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Vesapo ja Jussi ootte Onnen pekkoja :D :D

Mutta mitkäs on teidän selitykset uudelle putkelle, aluvanteille, lastulle?

"nokun mä sain niin halvalla" (perinteinen)
"oli osa rikki ja pakko ostaa" lastu selitys
"pakko säätää autoo että se kuluttaa vähemmän"
"tää oli vaan tällänen vaihtokauppa jolla mä voitin monta sataa euroo" aluvanteet

Pehmitys aloitettu putkesta, alustasta ja IC:stä
"meinaa pakari mennä kohta vaihtoo, kato kun se on kuluvia osia"
"kumma kun ovat asentaneet alkuperäiseen noin heikon IC:n olis kai aika sijoittaa pari sataa uuteen, sehän maksaa itsensä takas bensakuluissa"
"katsastusmies sanoin, että iskarit tihkuu ja pitäis kohta vaihtaa"
Älä kerro noista asioista mitään, vaan jemmaa Visa -laskut ja kirjalliset pankkitiliotepaperit, kun ne tupsahtaa alas postiluukusta :wink:

Alustan parantamista voi perustella sillä, että iskarit on ihan lopussa ja samalla kannattaa vaihtaa samaan rahaan jousetkin, ettei tarvitse alkaa sitten vaihtelemaan niitä jälkeenpäin. Joo, ja polyuretaanipuslat siinä vielä sitten samassa, koska noi kumipuslat ei kestä pitkään :wink:

Ainoat positiiviset asiat, mitä meikäläisen parempi puolisko on autosta koskaan sanonut, on seuraavat:

-kyllä autossa pitää olla automaatti-ilmastointi ja tän auton ACC on kyllä hyvä homma.
-penkinlämmittimet on talvella aivan must
-onpa tää auto tilava kokoisekseen (Kuusamon reissun jälkeen; autossa neljä ihmistä, takakontti täynnä kamaa niin, että muovikassit puristu takalasia vasten ja neljät sukset&sauvat auton sisällä suksiluukun kautta)
-ainoa auton suorituskyvystä annettu plussa SP:n steg 3:n asennuksen jälkeen: kaupunkiajo huomattavasti helpompaa, kun auto jaksaa liikkua pienilläkin kierroksilla (selkosuomeksi tulkattuna ~ alakierrosvääntö kasvanut :arrow: helpompi ajettavuus taajamassa) :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

saabismista

Viesti Kirjoittaja jani »

Emannuus tuumaa lähes aina kun parkkipaikka remppaa suoritellaan että oot tainnut laittaa kätesi p..... vastaan joka kerta että taitaapa se tonnarin kyyti kelvata kun kauppaan on menoa . saabismi on sairaus mutta niin on juoppouskin vai !!!
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Mitäs vaimo mieltä Saabista..

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Kyllä se vähän jurnutti, että tästäkin kaupungista ei siis muita automerkkejä löydy (kuin Saappi) No ei taida löytyä, joten ostin hänellekin oman Suapikkaan.. :twisted:
Terv. Saabel
Reetu

Re: GALLUP: Mitä mieltä vaimosi on saab-sairaudesta??

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Make kirjoitti:Eli kärsiikö parisuhde kun sairastaa saabismia??
Itse olen täysin saabin puolesta puhuja.. Tyttökaveri ei taas tiedä muuta merkkiä kuin Toyota.. eli mukavia "kinaamisia" tulee aina merkeistä.. Noh, hyvin kumminkin menee. Vaikka kummatkin tykkää erilaisista autoista.. :roll:
Mites muilla??



Meillä vaimolla nissan sunny tykkää ajella sillä mutta ymmärtää saabin tärkeyden silloin kun koko perhe lähtee matkaan muutenkin on mukana ja saabin puolesta puhuja.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: GALLUP: Mitä mieltä vaimosi on saab-sairaudesta??

Viesti Kirjoittaja patse »

Tervehdys,
Olin jo siinä luulossa, että parempi puolisko olisi alkanut ymmärtää saabismia. Mutta nyt on tarkoitus vaihtaa autoa uudempaan siis og9-3-malliin, joka olisi ns. käyttö/harraste-saab. Niin mietinnässä on ollut myös ostaa uusi esim. VW Golf variant, joka johtaisi siihen, että hetkeen ei olisi saabia talossa. Tästäkös vaimo keksi, että "kyllähän sä sitten voit siirtyä VW-kerhoon, ihan samanlaistahan siellä varmasti on". :?: :?:
No meikäläinen meni ihan täysin lukkoon tuollaisen laukaisun jälkeen, etten osannut vastata yhtään mitään 8O :cry: :!:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mutsilla on 2 vuotta vanha Tdi Golf Variant ja se oli kateellinen jo mun ng900:lle saatika sitten og9-3:lle. Olin kotivahtina kun vanhemmat lähtivät käymään teatterissa ja pakotin ne lähtemään mun og9-3:lla kun ajattelin, ettei niillä ole mitään hajua kunnon autosta kun äitillä tosiaan on se volkkari ja isällä Mitsubishi SpaceWagon. Olisittepa nähneet äidin ilmeen kun ne tuli takaisin illemmalla, oli täti yhtä hymyä :) Viimeksi kun kävin porukoitten luona lähti isä salaa koeajolle :)

Oltiin vaimon ja tuttavapariskunnnan kanssa toissakesänä nelistään Keski-Euroopan turneella sillä äipän diisselillä, ihan jouheva matkassa. Polttoainekulut 4000km:llä oli 250mk/naama.

Viime talvena äiti oli jo päittäin vaihtamassa Golfiaan minun ng900:n, täysin eri luokkaa talvella. Mutsi ihmetteli kun tulin aina paita päällä käymään kun se ei itse tarennut Golfissa kaikki vaatteet päälläkään. Takapenkkiläisen ei kannata pitää jalkoja lattialla ollenkaan ja viltti mukaan!!!
Toppuuttelin äitiä ettei vaihto olisi sille kovin kannattavaa kun Golfin hinnalla saisi ng900 Saabeja 2-3 kpl.

Tavaratila Golfissa ei ole isompi muuta kun ylöspäin. Penkit täysin luokattomia verrattuna Saappiin. Takapenkin tilat samanlaisia, saabissa kuulemma pari senttiä kapeammat!

Nykyistä autoa ei tulisi kyllä houkutus vaihtaa Golfiin missään tapauksessa!

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin