Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Et tainnut kysyä mikä olisi ollut sen 9-3:n tiukka käteishinta? :D
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja JL »

Itse en aio antaa yhtään autoa liikkeeseen, enkä mahdollisesti liikkeestä mitään ostakkaan. Ottaa niin pattiin tuo "ilman" määrä liikkeiden vaihto autoissa. Välillä aivan sika hintaisia. Ja toisekseen ei ne enää nykyisin hyvitä yli 10v vanhasta autosta oikeastaan mitään. Saman alennuksen saat kun ostat käteisellä auton. On vaan asiakkaiden hämäystä kaikki tarjoukset. Liikkeissä rupeaa olemaan niin paljon vaihto autoja että ne on kohta ongelmajätettä liikkeille -> huonoimmat suoraan paaliin.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Ei oikeen huvita vaihteleen uudempaan autoon tota mun MY94 tonnaria, ainakaan liikkeissä.
Liikkeissä lupaillaan max 2000 eskoa, saman sais ko. liikkeissä mistä tahansa pihaan ajetusta laitteesta. (ja luultavasti sen sais ilman vaihturia muutenkin)
Ja , ainakin mun kohdalla, voin sanoa, että sen mitä tosta luvataan vaihdossa, sais tingittyä hinnassa. :evil:

Mut en mä tonnaria mihinkään vaihtaiskaan, pitäähän sitä kakkosautossa olla jotain ropattavaakin :lol: Se on vaan niin v***n mukavaa käydä pilaamassa päivä autoliikkeissä 8)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuo ilmiö koskee kyllä muitakin Saabeja (muunmerkkisistä ei ole havaintoa, paitsi että vanhojen Porschejen hinnat vain nousevat kaiken aikaa iän karttuessa ;) ). Pari vuotta sitten myin 9-5:n joka oli ainakin osan ajasta nettiauton halvin, ja ihan varmasti paraskuntoisin ikäisistään, myyntiin taisi mennä reilusti yli 6kk, ja hintapyyntöä joutui tiputtamaan ihan tosissaan.
Samaa ilmiötä havaittavissa myös og/ng 9-3:sten kanssa, liekö Suomessa jo liiaksikin tarjontaa käytetyistä tms.
Olen itse ainakin huomannut sen että jos auto on kunnon karvalakkimalli ilman mitään mukavuusvarusteita niin siitä ollaan valmiita maksamaan 2x kovempi hinta kuin erikoismalleista, edellyttäen että auto on saanut uida kotimaan suolaloskassa koko ikänsä, eli sen ei saa missään nimessä olla ruosteeton ja hyvin hoidettu/ varusteltu tuontiauto :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja Kaide »

ng900aero kirjoitti: Olen itse ainakin huomannut sen että jos auto on kunnon karvalakkimalli ilman mitään mukavuusvarusteita niin siitä ollaan valmiita maksamaan 2x kovempi hinta kuin erikoismalleista, edellyttäen että auto on saanut uida kotimaan suolaloskassa koko ikänsä, eli sen ei saa missään nimessä olla ruosteeton ja hyvin hoidettu/ varusteltu tuontiauto :D
Joo, mä voin ostaa sun cabben 3 tonnilla vai vaihdatko päikseen tonnariin? ! :lol: Ei vaan hitto, kohta meen pankkiin ja ostan sen avon, sellanen kun ois niiiiiin kiva, kesällä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kaide kirjoitti:
Joo, mä voin ostaa sun cabben 3 tonnilla vai vaihdatko päikseen tonnariin? ! :lol: Ei vaan hitto, kohta meen pankkiin ja ostan sen avon, sellanen kun ois niiiiiin kiva, kesällä.
Itse asiassa tonnari olisi tulossa tilalle jahka caben saisi myytyä ;)

Tuon caben myyntihomman ymmärrän hyvin, eihän sellaista kukaan kait talvella ostakaan, ja keväällä kysyntää taas on enemmän. Pitää laittaa uudestaan nettiautoon vähän myöhemmin kun aurinko alkaa paistaa korkeammalta ;)

Lähinnä kummastuttaa miksi oli niinkin vaikea saada aikanaan esim huippukuntoinen ja hyvin varusteltu 9-5, ja siisti 9000 aero kaupaksi vaikka molemmat olivat kohtuullisen halvalla myynnissä.

Mutta on noissa vanhemmissakin Saabeissa (mainitaan nyt vaikka esimerkiksi 9000, ng900, og9-3 ja 9-5) sen verran autoa ettei kait niistä kukaan ihan ilmaiseksi malta luopua, korjauksiinkin voi olla menyt jo useampi tonni, ja sitten pitäisi myydä koko auto esim tonnilla tms nerokasta :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja Kaide »

ng900aero kirjoitti:
Itse asiassa tonnari olisi tulossa tilalle jahka caben saisi myytyä ;)

Paljollas tehdään vaihtokaupat ?

nojoo..ja minä kun en oikeasti luovu tosta tonnarista ihan heti, nyt kun se alkaa olemaan loistokunnossa :mrgreen: Paitsi...jos muija ostaa meille sen farmari audin niin sitten voin ostaa itelleni lelun tonnarin tilalle ( =avo )
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jaa,a. Omasta mielestäni (persaukisen puhetta) on pelkästään positiivista että alkaa saamaan kunnollisia autoja sillä rahalla mitä niitten kuuluisi jo uutenakin maksaa ja lähitulevaisuuden kierrätystahdilla pitäisikin maksaa.
Mileo
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 20:24
Paikkakunta: Kemi

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja Mileo »

Tuossa marraskuussa eli ennen veromuutoksia meinasin vaihtaa tonnarin Volvo S60:een ja Wetteri tarjosi Saabista vaihdossa 6500€. Kaupat jäi syntymättä, kun siinä S60:ssa tuntui olevan aina jotakin vikaa, vaikka sitä koeajojen välillä korjattiinkin.

Nyt sitten Saabista katosi nopeustieto, jonka seurauksena nopeus. ja kulutusmittarit eivät toimi ja auto sammuilee risteyksiin. Lisäksi käsijarru jumii ja muutakin pikkuvikaa on taas ilmaantunut ihan riittämiin niin otti ja meni hermo ja kai järkikin ja ajattelin ostaa Pösön, kun 407SW on minun silmään aina ollut hieno auto. No kahdesta paikasta kyselin tarjousta vaihdosta pyynniltään ja muiltakin spekseiltään samanlaisiin autoihin, toisessa tonnarista luvattiin 5000 ja toisessa 2000. Kaupat syntyy varmaan tänään ja saabilla ajelu minun osalta jää tauolle. Ei viitsi maksaa itseään kipeäksi extrakarvalakkivarustellusta vanhasta 9-5:stä, jolla olisi ajettu valtavasti ja jonka moottori hajoaisi minun tuurilla jouluun mennessä.

UGH.. olen puhunut.

ps. Voin myydä saabistihintaan tonnarin Nordic Stage1 boksin ja ainakin tähän asti ihme kyllä toimineen puoli vuotta käytetyn mankkuventtiilin, jos vain saan aikaiseksi vaihtaa alkuperäisen boksin takaisin. Jos en saa aikaiseksi, niin sitten voin myydä sen alkuperäisen boksin.

pps. tuo pösö on aivan naurettavan laiska :D

ppps. saabin penkkejä tulee iso ikävä mutta nappuloita on onneksi pösössäkin tarpeeksi
#2568
9000 CS 2.0t -97
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Kaide kirjoitti:Älkääs nyt ! Ihan pilailumielssä kysyin että mitä antavat mun tonnarista vaihdossa uuteen 9-3 SS.ään . Tasan 2 tonnia lupasivat ! Samanverran saa tingittyä muutenkin, eli siis -98 tonnari 225tkm ajettuna on arvoton auto :lol:
Miten ihmeessä sulle on voitu luvata noin vähän hyvitystä!?
Itse kävin muutama viikko sitten tarjoamassa tuota Aeroa muutamassa liikkeessä.
Saabi olisi vaihtunut uudempaan, mutta kuitenkin käytettyyn vääränmerkkiseen.
Alin hyvitys oli 5500e ja korkein 7300€.
Selvästi korkeampia siis kuin tuo pari tonnia.
Tuskinpa tuossa mitään aerolisääkään oli, ei nuo vääränmerkkisten kauppiaat saabien mallierojen päälle kuitenkaan mitään ymmärrä... :D
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Tuohon vaikuttaa myös sijainti Suomen kartalla.
Saab 900 2.0t Cab -97
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja wesku »

Ei tuo hintojen tippuminen paljon vaikuta. Aiemminkin entiset omistajat ovat maksaneet yli 90 % autojeni hinnasta.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vanhojen saabien hinnat pudonneet tosi alas

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

wesku kirjoitti:Ei tuo hintojen tippuminen paljon vaikuta. Aiemminkin entiset omistajat ovat maksaneet yli 90 % autojeni hinnasta.
Totta puhut. Kyllä kauppahinta on täysin suhteessa auton kuntoon.
Ostat halvalla ja korjaat kalliilla, tai ostat ehjän hieman suuremmalla summalla.

Mä ainakaan en luovu ehjästä millään pilkkahinnalla, siksi mulla on edelleen vanhoja.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin