tietoa kylmästöinnistä
Re: tietoa kylmästöinnistä
kompuran hintaa jenkkilässä eli satkun kompuran hinta 370 € + ilmeisesti pantti 117 € joka palautetaan vanhaa risaa vastaan
mitähän lie maksavat suomessa ??
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3647
mitähän lie maksavat suomessa ??
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3647
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: tietoa kylmästöinnistä
http://www.ebay.com löytää kunnostettuja satkun kompuroita, hinta yleensä $200..300.
Re: tietoa kylmästöinnistä
Kas kas, mielenkiintoista tietoa täälläkin:
http://www.id-usa.com/how_to.asp
http://www.id-usa.com/how_to.asp
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: tietoa kylmästöinnistä
Tässä sitten odotellaan kuin kuuta nousevaa että näille tuotteille löytyisi maahantuoja. Kylmästöintijutut kun eivät ole mitään salatiedettä vaikka niin on jo pitkään täkäläisten "ammattilaisten" taholta annettu ymmärtää, ja toimenpiteiden hinnatkin tietenkin sen mukaisesti muodostettu.Jope kirjoitti:Kas kas, mielenkiintoista tietoa täälläkin:
http://www.id-usa.com/how_to.asp
Erityisen mielenkiintoisia noilla sivuilla näyttivät olevan kylmäaineet joissa on tiivisteiden "hoito"- eli turvotusaineet mukana.
Jos noita tuotteita ja tarvikkeita uskalletaan pölhöille Jenkeillekin myydä, niin miksi ei sitten meille holhotuille Suomalaisille.. Tosin amerikkalaisia tuotteita kun ovat, niin varmasti tuotteiden mukana seuraa iijokisarjan vahvuinen opus ohjeita ja varoituksia malliin: "Älä yritä elvyttää tai antaa tekohengitystä kenellekään näillä pulloilla".. Jne.
Re: tietoa kylmästöinnistä
samanlaisia aatoksia täälläkin päässä kuin edellä.
Ihmetyttää henkkohtaisesti mm. miksi vuotoja ei katsota aktiivisemmin ennen täyttöä varsinkin jos kompura lähtee päälle. Eli mitä järkeä on täyttää systeemiä, jos kerran vuotaa?. puoskarointia ja helpon rahan kalastamista taitaa suurelta osin olla tarjolla. heti kun alkaa kyselemään esim tyhjennystä ja patruunan vaihtoa niin mielenkiinto vähenee.
Ihmetyttää henkkohtaisesti mm. miksi vuotoja ei katsota aktiivisemmin ennen täyttöä varsinkin jos kompura lähtee päälle. Eli mitä järkeä on täyttää systeemiä, jos kerran vuotaa?. puoskarointia ja helpon rahan kalastamista taitaa suurelta osin olla tarjolla. heti kun alkaa kyselemään esim tyhjennystä ja patruunan vaihtoa niin mielenkiinto vähenee.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: tietoa kylmästöinnistä
Tuo ilmastoinnin "huoltolaite" maksaa jotain alle €2k joten helpostihan se hommataan ja aletaan mainostaa ilmastoinnin "huoltoja" johonkin 80,- pintaan helppo raha mielessä. Eihän siinä tarvitse systeemistä sen kummempaa tajuta tai ottaa vaativampia korjauksia kontolleen. Touhussa ei ole tarpeellista edes pitää mitään osia hyllyssä, käyttää työkaluja tms.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7570
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tietoa kylmästöinnistä
Hernesmaan Auto ja Osa Kymitähän lie maksavat suomessa ??
Livonmäentie 50
HERNESMAA 63540
Puhelin: 0400-666248
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: tietoa kylmästöinnistä
Mainostetaan hieman, ei omaa vaan hyvää palvelua.
Myös vanhoihin systeemeihin pystyy aineet laittamaan tämä putiikki.
http://www.jaahdytinpalvelu.com/
Firman toimipiste näkyy Helsinki-Tampere -moottoritien varrella muutama kilometri Hämeenlinnan eteläpuolelta.
Pystyvät tekemään letkuja paikan päällä, alumiinijuotoksetkin onnistuu (tosin vain yksi mies niitä tekee, eli riippuu onko paikalla).
Nimensä mukaisesti sieltä olen aina saanut palvelua. Löytyy myös syylärit.
Myös vanhoihin systeemeihin pystyy aineet laittamaan tämä putiikki.
http://www.jaahdytinpalvelu.com/
Firman toimipiste näkyy Helsinki-Tampere -moottoritien varrella muutama kilometri Hämeenlinnan eteläpuolelta.
Pystyvät tekemään letkuja paikan päällä, alumiinijuotoksetkin onnistuu (tosin vain yksi mies niitä tekee, eli riippuu onko paikalla).
Nimensä mukaisesti sieltä olen aina saanut palvelua. Löytyy myös syylärit.
Re: tietoa kylmästöinnistä
kävin lisää tietoa keräämässä:
UV- valolla kattelivat vuotoja/ väriainejälkiä, ei näkynyt. Se on aika epävarma peli kuulemma, alan miehillä on joku elektroninen tunnistin, ne pistää typpikaasut sisään n. 25 bar ja vissiin jotain lisäkamaa, se värkki on niin herkkä, jotta vinkuu jo kaukaa, jos on reilu vuoto.
Ongelma on, jotta kunnon alan mestoihin ei oikein loma-aikana ja helteillä pääse.
Vanha parta sanoi , jotta nimenomaan vanhoissa saabeissa on ollut paljon sitä suolapussin hajoamista ja se suola tukkii höyrystinkennon paisuntaventtiilin.
Letkukin on syytä silloin hyvin putsata, koska se paisuntareikä lie pieni ( ettei uudelleen tukkeudu), eikä ne mössöt kompurallekaan hyvää tee.
Huomasin, jotta kompurasta lähtevän letkun liitos oli aika löysä, kiertyi helposti, eli lie kuumassa paikassa jotenkin kulahtanut/ uudet lie puristettava.
lisäksi epäilen, jotta painekytkin voi olla jumittunut päälle, koska noinkin tyhjänä lähtee päälle.
taidan jättää koko kylmästöintiprojektin jäihin, pitää syksyllä tai keväällä panna se kondikseen ajan kanssa ( kunnon vuototestaus ensin)
irroitin painekytkimen piuhan, ettei tule kompuraa kuiviltaan pyöriteltyä / ettei leikkaa kiinni , jolloin hihna voipi lingota minne vain.
henkimaailman hommia
UV- valolla kattelivat vuotoja/ väriainejälkiä, ei näkynyt. Se on aika epävarma peli kuulemma, alan miehillä on joku elektroninen tunnistin, ne pistää typpikaasut sisään n. 25 bar ja vissiin jotain lisäkamaa, se värkki on niin herkkä, jotta vinkuu jo kaukaa, jos on reilu vuoto.
Ongelma on, jotta kunnon alan mestoihin ei oikein loma-aikana ja helteillä pääse.
Vanha parta sanoi , jotta nimenomaan vanhoissa saabeissa on ollut paljon sitä suolapussin hajoamista ja se suola tukkii höyrystinkennon paisuntaventtiilin.
Letkukin on syytä silloin hyvin putsata, koska se paisuntareikä lie pieni ( ettei uudelleen tukkeudu), eikä ne mössöt kompurallekaan hyvää tee.
Huomasin, jotta kompurasta lähtevän letkun liitos oli aika löysä, kiertyi helposti, eli lie kuumassa paikassa jotenkin kulahtanut/ uudet lie puristettava.
lisäksi epäilen, jotta painekytkin voi olla jumittunut päälle, koska noinkin tyhjänä lähtee päälle.
taidan jättää koko kylmästöintiprojektin jäihin, pitää syksyllä tai keväällä panna se kondikseen ajan kanssa ( kunnon vuototestaus ensin)
irroitin painekytkimen piuhan, ettei tule kompuraa kuiviltaan pyöriteltyä / ettei leikkaa kiinni , jolloin hihna voipi lingota minne vain.
henkimaailman hommia
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: tietoa kylmästöinnistä
Oli tuolla juttua täyttömäärästä ja että kuumana ei paljoa sisään saisi...
Tämän lämpölaajenemisen vuoksihan mielestäni homma pitäs hoitaa Massalla, eli pitäs eka tyhjentää vanhat kamat pois ja uutta sisään tietty järjestelmän vetämä MASSA.
Tämän lämpölaajenemisen vuoksihan mielestäni homma pitäs hoitaa Massalla, eli pitäs eka tyhjentää vanhat kamat pois ja uutta sisään tietty järjestelmän vetämä MASSA.
99T-museopeli
Re: tietoa kylmästöinnistä
Noinhan se taidetaan laatupaikoissa tehdäkin, ja nimenomaan uudenlaisten (n. 92 jälkeen) kylmäaineiden suhteen kun niihin on automaattimyllyt, joilla homma hoidetaan ( imetään vissiin tyhjiöön jolloin litku tulee itse ulos ja filtteröidään vanha litku ja pannaan se oikea massamäärä sisään).Passi kirjoitti:Oli tuolla juttua täyttömäärästä ja että kuumana ei paljoa sisään saisi...
Tämän lämpölaajenemisen vuoksihan mielestäni homma pitäs hoitaa Massalla, eli pitäs eka tyhjentää vanhat kamat pois ja uutta sisään tietty järjestelmän vetämä MASSA.
Noille vanhoille systeemeille ei ole niin paljoa LAATUtäyttöpaikkoja tarjolla, se on jo ongelma, kun sesonkiaikana täyttöä haluaa. KARVAHATTUPAIKKOJEN hinta ilmeisesti pitää yleensä sisällään vain aineiden lisäyksen, jolloin ei tarvitse esim öljyn määriä arpoa ? Silloin kun vaan lisäävät, niin eivät voi tarkkaan tietää paljonko siellä on kamaa sisällä. Sillä litkulla kun lie joku vakio höyrynpaine tietyssä lämpötilassa, joten ehkä vaan pumppaavat lisää niin kauan kunnes paine alkaa selvästi nousemaan pysyvästi, eli alkuun höyry tiivistyy nesteeksi sitä mukaa kun täyttää.??
Kuumana litkun höyrynpaine on eri kuin kylmänä ja heidän pitäisi siis osata arpoa oikea painearvo lämpötilan mukaan ??Toisaalta järjestelmän lämpötila jäähtyy kun uutta kylmempää litkua lisätään ( tosin kuumasta koneesta johtuen samantien lämpeneekin). Järjestelmässä oleva vesi ei vissiin sotke tuota painearvoa, koska noissa paineissa/ lämpötiloissa vesi ei vielä kiehu.
henkimaailman juttuja.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: tietoa kylmästöinnistä
Huomio kaikki kylmäspesialistit og 900!
Olisiko jollain tietoa mikä vialla kun EPC:n varaosanumerolla
4070835 oleva venttiili ,jonka sijainti kompressorin takapäädyssä, vuotaa ja päästää kylmäaineet pihalle?
onko vika venttiilissä ? vai lieneekö muuta vikaa jolloin paineet karkaavat
em. venttiilin kautta? mikähän venttiilin tehtävä on ?
Ystävällisin terveisin
Ali Kanerva
Loviisa
Olisiko jollain tietoa mikä vialla kun EPC:n varaosanumerolla
4070835 oleva venttiili ,jonka sijainti kompressorin takapäädyssä, vuotaa ja päästää kylmäaineet pihalle?
onko vika venttiilissä ? vai lieneekö muuta vikaa jolloin paineet karkaavat
em. venttiilin kautta? mikähän venttiilin tehtävä on ?
Ystävällisin terveisin
Ali Kanerva
Loviisa
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7570
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tietoa kylmästöinnistä
Kyseessä on ylipaineventtiili, päästää järjestelmään tulleen ylipaineen ( se miksi sitä sinne tulee onkin jo sitten toinen juttu ) pois.
Ja jos se vuotaa koko ajan niin se on vaihdettava uuteen.
Varsinkin jos järjestelmä on täytetty vähän yläkanttiin, ja kunnon helteet
pamahtaa päälle +35..yms. niin on melko normaalia että ylipaineventtiili
kertoo olemassa olostaan.
Ja venttiili on yleensä kertakäyttökamaa.
Ja jos se vuotaa koko ajan niin se on vaihdettava uuteen.
Varsinkin jos järjestelmä on täytetty vähän yläkanttiin, ja kunnon helteet
pamahtaa päälle +35..yms. niin on melko normaalia että ylipaineventtiili
kertoo olemassa olostaan.
Ja venttiili on yleensä kertakäyttökamaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: tietoa kylmästöinnistä
Varsinais-suomessa tekee myös Turun Autoilmastointi Oy - http://www.autoilmastoinnit.fi9000CD23T kirjoitti:http://www.finnklima.fi/Vielä kun saisi selville, että huoltaako Suomessa kukaan ilmastoinnin kompuroita.
Tonnipommi menossa huomenna sinne ja valmiiks pelottaa viiva alle jäävä euromäärä.
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
Re: tietoa kylmästöinnistä
Eikös se jo itse täytettävä ainekin kustanna ainakin sen yhden satasen verran?cs9000tku kirjoitti: Tonnipommi menossa huomenna sinne ja valmiiks pelottaa viiva alle jäävä euromäärä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.