ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Tukkii lukot pikaliimalla ja tuulilasiin lappu "siirrä autos pois mun paikalta ja vähän vikkelään etten vahingossa paalaa sitä"? Ei mahda sen jälkeen samalle paikalle tukkia... :D
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja liteFun »

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135234350020
"Suomen suurin yksityinen pysäköinninvalvontayhtiö ParkCom ei ainakaan toistaiseksi hae oikeusteitse korvauksia niiltä autoilijoilta, jotka eivät suostu maksamaan pysäköintivirhemaksuja. Yhtiö on vetänyt entisetkin kanteensa pois käräjiltä kesken oikeuskäsittelyjen."
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja wesku »

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0:

Helsingin hovioikeus alkaa tänään keskiviikkona käsitellä pysäköinninvalvontayritys ParkComin autoilijalta perimää valvontamaksua. Vantaan käräjäoikeus katsoi aiemmin, ettei yksityisellä ole oikeutta periä autoilijoilta sakkoa, mutta ParkCom valitti tuomiostaan hovioikeuteen. Lainvoimaista tuomiota ei välttämättä saada hovioikeudestakaan, jos tuomiolle haetaan korkeimmasta oikeudesta valituslupaa.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Olen muuten erimieltä tuon toimittajan kanssa, vaikka PC saisi valitusoikeuden korkeimpaan, tuomio menee täytäntöönpanoon. PC voi sitten hakea korkeimmalta oikeudelta erikseen täytääntönpanonkieltoa, mutta lainvoimainen hovioikeuden päätös on. Viisaammat korjatkoon jos oon hakoteillä.

Vähän juttua asian tiimoilta: http://www.kko.fi/tulostus/35245.htm
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja merlin »

Saappi Kuski kirjoitti:
ihottuma kirjoitti: Niin, en kyllä ole varma siitä onko pysäköintialue taloyhtiön vai valtion omaisuutta, sillä alue on ainakin varustettu P-merkein sekä normaalein pysäköintiohjekilvin?

Uskomattomalta kyllä tuntuu, että jos rahalla ostan itselleni autopaikan asunnon mukana, ja pysäköin ruutuun täysin normaalisti, syyllistyisin jonkinlaiseen rikokseen.

Hauskintahan asiassa on se, että koska tilat ovat noin ahtaat, on tonnarin ilmestynyt n. 1 metrin pituinen koko maalipinnan puhkaissut naarmu takakylkeen, yllätys yllätys juuri sille puolelle missä pysäköintiä harjoitetaan viheralueella.

Uusi asukas kun olen niin en ole viitsinyt asiasta pahemmin pitää meteliä, mutta nyt kun taloyhtiön nurmikot ja oma auton on tuossa kunnossa niin pakko soittaa seuraavasta kerrasta miliisit paikalle.

Mulkun maineenhan siitä saa, mutta ei voi näemmä mitään.

PS. Mihinköhän HR. Poliisi käskisi autoni jättää, jos ja kun ko. mallin pysäköintiä harrastatetaan, ja en voi omaan ruutuuni pysäköidä, kun tosiaan taloyhtiöllä ei ole ainuttakaan vieraspaikkaa, eikä kadunvarteen saa pysäköidä.
Olipahan se tontti kenen tahansa niin se ei ole tiealuetta, ongelma siinä on pysäköinnin suhteen se että sitä ei valvo pysäköinnin valvoja eikä poliisi, vaikka periaatteessa pitäisi koska nuokin Weskun mainitsemat säännöt on siellä voimassa siitä huolimatta että ne ovat tieliikennelaissa, koska ne on siellä poikkeuspykälinä. Juuri tämän sinun(kin) ongelman takia näitä parkcomeja on nyt syntynyt, se vaan näyttää nyt siltä että nekään eivät saa asioihin muutosta.
Poliisille voinee soittaa, joissakin paikoissa ne kuulemma tulevat auttamaan, useimmin kai eivät. Itse olen laittanut autoni poikittain taakse joskus kun joku on napannut pysäköintiruutuni työpaikalla (otettuani ensin rekkarin varalta muistiin). Silläkin uhalla että se juntti murjoo sitä sitten kostoksi. Kiusa se on pienikin kiusa ja saapahan ihmetellä ehkä 6-8 tuntia että miten sa autonsa sieltä pois. Ei niille oikein kukaan voi mitään jos ei käytä oman käden oikeutta ja sitähän ne itsekin tekee.
jos pysäköit poikittain ja tilkit sillä tälläisen mulkun kulkutien , saat siitä itse syytteen , en kyllä muista enää nimeä sille. työkaverini sai sellaisen :(
96 vm. 1975
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja merlin »

liteFun kirjoitti:Tukkii lukot pikaliimalla ja tuulilasiin lappu "siirrä autos pois mun paikalta ja vähän vikkelään etten vahingossa paalaa sitä"? Ei mahda sen jälkeen samalle paikalle tukkia... :D
en välttämättä kokeilisi onneani ennen kuin nähnyt auton omistajan ja jos itse esimerkiksi epähuomiossa parrkaisin autoni varatulle paikalle ja joku tekisi niin , saattaisi tulla liimaajalle nenä kipeäksi. kaikilla parkkiksilla ei edes ole asian mukaisesti merkattu varattuja paikkoja. 8O
96 vm. 1975
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Svc »

Erinomainen vinkki:
oikeusjakohtuus.blogspot.com kirjoitti:NYT PROTESTOIMAAN YKSITYISTÄ PYSÄKÖINTIVALVONTAA VASTAAN

Tietoisena kansalaisena haluat varmistua sopimusehdoista jotka saattavat sitoa sinua! ParkCom ja ParkPatrol valvontayhtiöiden mielestä sopimus autoilijan kanssa syntyy autoilijan ajaessa autonsa pysäköintialueelle heidän kylttiensä mukaisesti. Kuluttajasuolain mukaan sinulla on oikeus tutustua rauhassa sopimusehtoihin joihin olet sitoutumassa.

Kun seuraavaan kerran ajat ajoneuvosi kauppakeskukseen tai muulle pysäköintialueelle jossa on yksityisen valvonnan sopimuskyltit. Pysäytä ajoneuvo sisääntuloväylälle kylttien kohdalla. Lue kyltin sopimusehdot hitaasti ja hartaasti tarkasti mieltäen. Aikaa saa varmasti menemään 30-90 sekuntia. Riittää kun muutama auto kymmenestä tekee tämän, saamme kauppakeskuksen sisääntuloväylille aikaan kaaoksen. Ruuhka-ajat ovat parhaita!
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja liteFun »

merlin kirjoitti:kaikilla parkkiksilla ei edes ole asian mukaisesti merkattu varattuja paikkoja. 8O
Itse lähdenkin siitä että ne parhaassa kunnossa olevat paikat on talon asukkaille, kauempana olevat huonommat paikat vieraille. Jos huonompia paikkoja ei ole ja paikkoja vähän suhteessa asuntoihin niin sitten pitää etsiä muualta paikka (tai soittaa kaverille ja kysyy mihin uskaltaa parkkeerata (tämäkin sinänsä ongelma, moni ei tunne asuinalueitaan eikä tiedosta parkkipaikkoja, ja joillakin taas ei älli riitä kaverille soittamiseen kun on kyläilemään menossa ja kysymään paikoista)).
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

merlin kirjoitti: jos pysäköit poikittain ja tilkit sillä tälläisen mulkun kulkutien , saat siitä itse syytteen , en kyllä muista enää nimeä sille. työkaverini sai sellaisen :(
Itse en syytteiden pelossa jätä puolustamatta oikeuksiani. Käräjäsali on tuttu paikka ja haastemies myös. Itse asiassa se on ihan hyvää vaihtelua normi työpäivään kun ei siellä joka viikko pidä istua :)

Tuli tuossa mieleen jännä juttu tästä parkcomista kun sehän on jatkanut tuota touhua käräjäoikeuden päätöksen jälkeenkin. Tämä kertoo kai jotain yritysten rajattomasta vallasta ja lainsuojattomuudesta tässä maassa.
Saanko minä jatkaa varastamista, tappamista tai raiskaamista sen jälkeen jos minut on todettu käräjillä syylliseksi johonkin niistä sillä perusteella että katellaan nyt kaikki oikeusasteet läpi? Tuskinpa.
Eikä oikeudella ole tosiaan Oikeutta KIELTÄÄ rikosten jatkamista???
9000CS 2,3
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Saappi Kuski kirjoitti:Eikä oikeudella ole tosiaan Oikeutta KIELTÄÄ rikosten jatkamista???
Eikös rikosten teko oo kielletty muutenkin :roll:
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Uutisissa sanottiin että joku tyyppi keräsi 2,5M€ rahaa "syöpäsairaille" ja veti 99% niistä omiin liiveihinsä: Heppu linnaan 2 vuodeksi ja korvausvaatimukset päälle.
Firma heittäytyy valtioksi ja kerää pysäköintimaksuja ties kuinka monta miljoonaa: Oikeus toteaa että laitonta. Firma toteaa jakavansa toimintaa.
Näin Suomessa.
9000CS 2,3
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Ei jatka hovin jälkeen.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Arvataanpa maksaako väärin perustein kerätyt rahat takaisin tai edes vaatiiko kukaan?
9000CS 2,3
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Tuosta väärin pysäköimisestä tuli mieleen yksi taksisuhari joka parkkeerasi minun paikalle lähes päivittäin. Sattui pysäköimään sen siihen yhtenä lauantai iltana juuri pestynä ja jopa vahattuna. Minä menin sitten pikkupienissä siihen räkimään ja huomasin, että eihän tämä räkiminen riitä. Hain sisältä 1.5L Jaffa pullon ja tyhjensin sen kauttaaltaan koko auton päälle. Olisittapa nähneet kaverin ilmeen kun lähti ilmeisesti työvuoroon aamulla. Kuin pakasta vedetty musta s80 yltäpäältä tahmassa. 8)
Turbo²
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Juusokas kirjoitti:Ei jatka hovin jälkeen.
Kunnes lakimuutos menee läpi. Ruotsissahan kyseinen toiminta on lailla säädettyä ja lainmukaista toimintaa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Vastaa Viestiin