kiva moka

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Fiori
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 19:31
Paikkakunta: Anjalankoski

kiva moka

Viesti Kirjoittaja Fiori »

olin katsastuksessa pakulla vm 95 sain leiman,mutta katselin uutta otetta niin seuraava katsastus olisi 2011 eli sain 3 vuoden leiman,täytyisikö käydä konttorilla vai ei :oops:
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja JL »

:D Taitaa olla sama käykö konttorilla asiasta mainitsemassa vai ei. Melko varmasti kyllä muistaavat kutsun lähettää myös ensi vuonna. :roll: Niin ja eikai pitkästä leimasta toinna valittaa. :wink:
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

Jos se oli niin hyvä. Oo onnellinen etteivät pakko-ostaneet sitä. ;)
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Siinä on mustaa valkoisella näyttää vaikka yli-innokkaalle ylikomisariolle tien päällä.
Itse olen kateellinen kun muut onnistuvat vahingossa saamaan useampien vuosien leimoja.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja Svc »

liteFun kirjoitti:Siinä on mustaa valkoisella näyttää vaikka yli-innokkaalle ylikomisariolle tien päällä.
Itse olen kateellinen kun muut onnistuvat vahingossa saamaan useampien vuosien leimoja.
Ikävä kyllä, viranomaisen selkeät virheet eivät mene lain ohi.

Katsastaja saa kirjoittaa minkä tahansa päivän seuraavaksi katsastuspäiväksi, mutta oikea ajankohta katsotaan silti lakikirjasta.

Kyllä se auto pitää silti katsastaa jo vuoden päästä kävit konttorilla tai et.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja jariha »

Svc kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Siinä on mustaa valkoisella näyttää vaikka yli-innokkaalle ylikomisariolle tien päällä.
Itse olen kateellinen kun muut onnistuvat vahingossa saamaan useampien vuosien leimoja.
Ikävä kyllä, viranomaisen selkeät virheet eivät mene lain ohi.

Katsastaja saa kirjoittaa minkä tahansa päivän seuraavaksi katsastuspäiväksi, mutta oikea ajankohta katsotaan silti lakikirjasta.

Kyllä se auto pitää silti katsastaa jo vuoden päästä kävit konttorilla tai et.
Mietin tilannetta, että autoa ei nyt sitten tulevina vuosina katsasteta ja se myydään kahden vuoden päästä. Periytyykö uuteen reksiteriotteeseen tuo päivämäärä ja uusi omistaja ajaa tietämättään katsastamattomalla autolla? Eikös siinä ainakin ennen ollut tieto edellisestä katsastuksesta.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja Svc »

jariha kirjoitti:
Svc kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Siinä on mustaa valkoisella näyttää vaikka yli-innokkaalle ylikomisariolle tien päällä.
Itse olen kateellinen kun muut onnistuvat vahingossa saamaan useampien vuosien leimoja.
Ikävä kyllä, viranomaisen selkeät virheet eivät mene lain ohi.

Katsastaja saa kirjoittaa minkä tahansa päivän seuraavaksi katsastuspäiväksi, mutta oikea ajankohta katsotaan silti lakikirjasta.

Kyllä se auto pitää silti katsastaa jo vuoden päästä kävit konttorilla tai et.
Mietin tilannetta, että autoa ei nyt sitten tulevina vuosina katsasteta ja se myydään kahden vuoden päästä. Periytyykö uuteen reksiteriotteeseen tuo päivämäärä ja uusi omistaja ajaa tietämättään katsastamattomalla autolla? Eikös siinä ainakin ennen ollut tieto edellisestä katsastuksesta.
Todennäköisesti periytyy, ellei katsastaja ole huomannut virhettään ja korjannut sitä ATJ:hin.

Uusi omistaja ei kuitenkaan voi ajaa tietämättään katsastamattomalla autolla, sillä kyllä jokaisen ajokortin haltijan pitäisi tietää, että autot katsastetaan vuosittain. (Pl uudehkot autot).

Tässä(kään) kohtaa tietämättömyys ei ole puolustus.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Fiori
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 19:31
Paikkakunta: Anjalankoski

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja Fiori »

olen samaa mieltä että täytyy käydä joku päivä konttorilla laittamassa päivät kohdalleen,ja samalla vetokoukku painot oikeisi huomasimme uudessa otteessa että puuttuu jonkin verran kiloja,tämä uusi järjestelmä on susi joka katsastuksessa otteesta muuttuu tietoja. varmaan moni kaveri ei katso tarkasti uutta otetta ja sitten niitä mokia käy kun vetokoukku painot onkin pienemät kuin edelisenä vuonna ,täytyy pyytää vanha ote itselle niin on kiva katsella sitä sain kerrankin pitkän leiman.ter:saabia etsivä mies,ps:jatkettua saabia vailla
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja jariha »

Minä kävin hakemassa mopoon kilvet heinäkuun lopussa ja kotona huomasin, että otteessa teksti "ajokiellossa". Laitoin meiliä konttorille, että mitä tuo tarkoittaa ja sain uuden otteen postitse.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja puu »

Fiori kirjoitti:olen samaa mieltä että täytyy käydä joku päivä konttorilla laittamassa päivät kohdalleen
Kai ne siitäkin veloittaa 10,20€. :lol:
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja Svc »

Fiori kirjoitti:olen samaa mieltä että täytyy käydä joku päivä konttorilla laittamassa päivät kohdalleen,ja samalla vetokoukku painot oikeisi huomasimme uudessa otteessa että puuttuu jonkin verran kiloja,
Tämä on ihan tyypillistä, sillä laki salli ennen puolet veturin omamassasta. Nykyään mennään valmistajan sallimien massojen mukaan myös vanhoilla autoilla, eli niitä kadonneita kiloja ei välttämättä saa enää takaisin.

Esim 99:ssä jarrullinen massa nousi 1150 kg -> 1500 kg mutta jarruton putosi 550 -> 500 kg.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jos ei kutsua katsastukseen kuulu niin ajaisin pokkana sen 3 vuotta.Ihmistä kun nyt ei sentään voi tuomita muistamattomuudesta TUOSSA tapauksessa. :wink:
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja 3J »

tomaatti kirjoitti:Jos ei kutsua katsastukseen kuulu niin ajaisin pokkana sen 3 vuotta.Ihmistä kun nyt ei sentään voi tuomita muistamattomuudesta TUOSSA tapauksessa. :wink:
Ei minua ole koskaan katsastukseen kutsuttu. Lieekö joku markkinointijuttu tuo kutsuminen? Aina on sinne pitänyt itse osata mennä oikeaan aikaan. Tuskin kutsumattomuuteen nyt sentään voi vedota.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Joku katsastusketju aina muistuttelee katsastuksesta, lähin kyseisen ketjun konttori 50km päässä, koskaan en ole siinä ketjussa autoani näyttänyt...
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: kiva moka

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

3J kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Jos ei kutsua katsastukseen kuulu niin ajaisin pokkana sen 3 vuotta.Ihmistä kun nyt ei sentään voi tuomita muistamattomuudesta TUOSSA tapauksessa. :wink:
Ei minua ole koskaan katsastukseen kutsuttu. Lieekö joku markkinointijuttu tuo kutsuminen? Aina on sinne pitänyt itse osata mennä oikeaan aikaan. Tuskin kutsumattomuuteen nyt sentään voi vedota.
Niinkuin huomasit korostin TUOSSA tapauksessa sanaa.Eipä nää katsastukset ole kaikille tuttuja juttuja ja jos virallisen tahon paperissa lukee että seuraava katsastus on 3 vuoden päästä niin sitten se monelle autoilun aloittavalle naiselle (tahi miehelle)ainoa oikea ohje.
Itse nyt tottakai koittaisin ajaa 3 vuotta ilman katsastusta se on selvä.
Ja jos KYYLÄT pysäyttäisi ja kertoisivat auton olevan ajokiellossa ilman minulle tulevaa kirjettä ajoneuvohallintokeskuksesta nostaisin luonnollisesti melkoisen äläkän.
Vastaa Viestiin