SAAB RIP

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Lukittu
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ei voi sanoa että varsinaisesti vituttais.
Saab on auto autojen joukossa.

Ei tässä tarvii autoa vaihtaa moneen vuoteen noilla kilometrimäärillä mitä mulle tulee.

Ei nyt vaan tule äkkiä mieleen minkä seuraavaksi ostaa.

Toivottavasti keksisivät jotain pelastusta saabille, mutta taitaa olla turha toivo.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
UXA
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Joulu 18, 2009 22:58
Paikkakunta: Kouvola

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja UXA »

Mä kyllä voin sanoa että vituttaa. Joudun suorastaan hengittämään paperipussiin, tää on jotain uskomatonta ja sellasta mitä en ikinä uskonu tapahtuvan enkä olis halunnu nähdä tapahtuvan! Mutta mä toivon että Saab tulee vielä takaisin. Nyt on kuitenkin sen verran iso merkki kyseessä, että prkl, ei tää tähän lopu!! Mie ostan ainakin Saabeja niin kauan kuin niitä joku tuolla maiilmalla myy!
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Jossain oli enemmän tahtoa,Ssangyong pelastui:

http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... g-pelastui
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

UXA kirjoitti:Mä kyllä voin sanoa että vituttaa. Joudun suorastaan hengittämään paperipussiin, tää on jotain uskomatonta ja sellasta mitä en ikinä uskonu tapahtuvan enkä olis halunnu nähdä tapahtuvan! Mutta mä toivon että Saab tulee vielä takaisin. Nyt on kuitenkin sen verran iso merkki kyseessä, että prkl, ei tää tähän lopu!! Mie ostan ainakin Saabeja niin kauan kuin niitä joku tuolla maiilmalla myy!
Ihan samat tuntemukset täälläkin.

Kolmen vuoden päästä pitäisi vaihtaa työsuhdeautokin ja tässä on jo kuumeisesti tullut ajateltua, että mikäs merkki sitten :cry:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1090
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Puisto kirjoitti:Ei Saabin taru vielä loppu ole. Tämä on vaan politiikkaa jolla saadaan hintaa alaspäin. Saab on ruotsalaisille sen verran tärkeä että ei sitä päästetä unholaan.

Uskokaa pois. :wink:
Täältä löytyy yksi uskovainen.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Uskoa pitää aina olla. Saab ei olisi ensimmäinen merkki, joka palaa manan majoilta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Päivä pois koneen ääreltä ja mitä HELVETTIÄ on ehtinyt tapahtua?!?!?!?!


Piru vie, toivottavasti nyt on joku kansainvälinen aprillipäivä mistä me Finlandialiittolaiset emme tiedä. En voi todeksi uskoa, varsinkin nyt kun näin nuo euro-ncap tulokset uudelle femmalle. Hirveä määrä työtä hemmetin hyvän auton tekemiseksi ja kaikki turhaan. No, toivottavasti ei. Toivon että joku ratkaisu vielä tähän saadaan, voihan tämä olla joku GM shokkitaktiikka.

Toisekseen, vähän iskee osittain silmään toi "kyllä mulle vielä Saabeja riittää"-kommentointi. No onhan se totta, kyllä niitä joitain riittää, ongelmana on se, että jotta saisimme käytettyjä autoja markkinoille, olisi jonkun ostettava uusia. Nyt ikävä kyllä pienenevistä automääristä "kisaa" suurempi määrä ostajia, toisaalta kylläkin tämä ostajajoukkokin on pienentynyt huomattavasti. Pelkurit ei uskalla. Joo, ei tässä kappaleessa ollut oikein järkeä.

Eniten harmittaa itseä se, että niin kauan kuin itse muistan, olen halunnut ostaa uuden Saabin. En vielä päässyt siihen tilanteeseen asti. Toivotaan että kuitenkin merkki jatkuisi edes jollain tapaa.

Ne, ketä sanoo että tää on vaan automerkki, ei sillä ole tunnearvoa, kone se vaan jne. Noh, heillekin voisin sanoa sen, että oikeassa ovat, möykky metallia ja sähköjohtoja se munkin femma vaan on. Mutta se tunnepuolli astuu siinä vaiheessa kuvaan kun mietin takaisinpäin elämääni, parhaat autoilumuistoni ovat poikkeuksetta Saabista. Olen kuitenkin Saabien takapenkillä varttunut. Ja pienestä asti olen päättänyt että sitten kun on rahaa, niin ostan itselleni uuden Saabin. Näin ei nyt välttämättä käy, olo on melko tyhjä. Onhan se naurettavaa että tälläisestä asiasta ottaa nyt itseensä, mutta kun kyse on jostain muusta kuin pelkästä autosta, ainakin omalla kohdalla. Jollain tapaa tämä tapahtuma on ikään kuin ilmoitus että kaikki ei ole jatku, unelmat ei toteudu, mikään ei ole varmaa ja että ei kannata yrittää. Tuohon voi jokainen vaikka lisätä oman kliseensä, niitä varmasti voisi tuohon lisätä.

Eli summa summarum erittäin sekavasta kirjoituksesta. Tapaus Saabin alasajo ei pelkästään mun kohdalla edusta omasta mielestä parhaan automerkin lopettamista, vaan monen muunkin unelman ja pitkäaikaisen toiveen sammumista. Kun joku asia on päänsisällä kytenyt yli 20-vuotta, niin alkaa se saamaan painoarvoa. Saab ei ole minulle vain kasa metallia, se on jotain aivan muuta. Harmittaa etten ole syntynyt viisi vuotta aikaisemmin, olisin ollut ehkä nyt erilaisessa rahallisessa tilanteessa ja voinut jo vaikka ajella uudella itse ostamallani autolla. Ei tarvitsisi ajella 10-vuotta vanhalla käytettynä ostetulla katiskalla mikä minun ansiosta ei ole Saabille tuottanut lainkaan rahaa. Eli varsinaisesti en edes voi olla GM:kään vihainen, sillä en ole itse tehnyt vielä mitään merkin säilymisen eteen. Ne ketä on uutena autonsa ostaneet, niin he sentään ovat kortensa kekoon kantaneet. Me pussihousuilijat emme ole kelvollisia haukkumaan yhtään ketään hyväntekeväisyyden loppumiseksi. Eli nyt kaikki kynnelle kykevät kaupoille ja ostakaa vaikkapa tuota nelivetotekniikkaa, sellainen tutina mulla olisi että se voisi olla hinnoissaan 10-vuoden päästä.

Pahoitteluni että tästä tekstistä ei välity se tunnetila mitä yritin kuvailla, muutenkin aika sekavan oloista tilitystä.

- Saabisti.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja JL79 »

Mitäs muita automerkkejä on tuosta opetettu, vaikka viimeiseen kymmeneen vuoteen? Ei kai Saab niin marginaalinen merkki ole, kuin nämä muut alas ajetut.
9-3ss 1.8t -07
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Hitto, olin 7päivää leirillä ja tämmöstä on tapahtunut sillä aikaa :(

Harmittaa kyllä kovasti, jos nyt tosiaan näin käy, mutta jotenkin en vielä itse usko.
Sitten vasta, kun tehtaan ovet on kiinni ihan lopullisesti!

Ja jotain positiivista jos haluaa, niin tippuupahan uudempien käytettyjen hinnat ja voi ensi syksynä Saksasta katsella vieläkin parempia yksilöitä.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Suppari »

kalle37 kirjoitti:Ei voi sanoa että varsinaisesti vituttais.
Saab on auto autojen joukossa.

Ei tässä tarvii autoa vaihtaa moneen vuoteen noilla kilometrimäärillä mitä mulle tulee.

Ei nyt vaan tule äkkiä mieleen minkä seuraavaksi ostaa.

Toivottavasti keksisivät jotain pelastusta saabille, mutta taitaa olla turha toivo.
Oikein hieno nähdä että jollain muullakin täällä on joku suhteellisuuden taju asian suhteen.

Osta BMW :mrgreen:

Edit. Enimmäkseen naurattaa myös se,että suurin osa niistä joilla tippa on linssissä ja ruikuttaa miten GM on paska,omistaa allekirjoituksista päätellen jonkun -84 oogeen. Mitä jos he omistaisivatkin esimerkiksi 09 mallisen,olisiko näin päässyt käymään?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Gryphon
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Joulu 19, 2006 19:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Gryphon »

napalmi kirjoitti:tollanen löyty tuubista

http://www.youtube.com/watch?v=gvtdNtor75I

koittakaa pojat kattoo itkemättä...

http://www.youtube.com/watch?v=yik0Zy0nM4o
BMW 520d Touring A -09 (KA)
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t A, Vector -04 (Myytävänä)
Suzuki DL650 V-Strom -04
Saab 99 GL -83 (OE)
Nissan Primera 2.0 SLX -91 (maatuu)
#3182
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja masas »

En ihan "tarkkaan" lukenu koko ketjua, mutta jotensakkin jäi paha "maku" ja olihan siitä uutisissakin jotain tuosta spyker kauppojen peruuntumisesta.
Yhden tahon mukaan se ettei kauppoja tullut, johtuu spykerin venäläis omistuksesta, ja gm ei halunnut että "kommunistit" saa valmiin paketin, uusine teknisine ratkaisuineen.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Suppari kirjoitti:Edit. Enimmäkseen naurattaa myös se,että suurin osa niistä joilla tippa on linssissä ja ruikuttaa miten GM on paska,omistaa allekirjoituksista päätellen jonkun -84 oogeen. Mitä jos he omistaisivatkin esimerkiksi 09 mallisen,olisiko näin päässyt käymään?

En usko että sinullakaan olisi ollut varaa ostaa uutta Saabia kuin olit 18v.? Tai minulla ei ainakaan ole.

No, isäni on ostanut Saabeja uutena, hänen nykyinenkin 9-5 on ihan uutena ostettu, joten on meidänkin perhe Saabia tukenut.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Viides Saabbi menossa, mutta eiköhän noita vielä tule hankittua jatkossakin. Ei toi lopettaminen nyt mua ainakaan henkilökohtaisesti mitenkään heilauta, peltilehmiä ne vaan on ja elämässä on vähän tärkeempiäkin asioita.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

napalmi kirjoitti:Saattaa olla että riipasen kovan kännin tänään...
Sama täällä! Tää on kuin kohtalon ivaa, kun ei oma ysitonnari suostu lähtemään enää käyntiinkään. Miten se voi kaikki sattua samalla hetkellä :!: :?:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Lukittu