SAAB RIP

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Lukittu
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3493
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja SS »

Ekojen vuosien 9-3SS/SC:n keula ainakaan ei näytä maskia lukuunottamatta yhtään saabmaiselta. Jos maskin poistaa, voi merkkiä olla vaikea arvata, perä noudattelee samaa tylsää linjaa. Faceliftien myötä noidenkin keulaan on saatu hieman ilmettä. Vanha 9-3 on ainakin meikäläisen mielestä paremman näköinen. Harmi, että myös korimalli on hävitetty farmarien ja sedanien tieltä :(
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Mielestäni ensimmäinen 9-3ss on kauneimpia saab-
malleja,mutta etuvilkut olisin laittanut "kiertämään sivulle". Lisäksi hienoimpien listaan laitan og 900 Aeron v.1987, sekä og 9-3:n 3-ja 5-ovisena. 9-3 avomallit myös tietysti kuuluu listaan. 9-5:n eka Aeroversio on myös kärkipäästä.
9ooTbo
"Saabisti"
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

Firges9000 kirjoitti:kyllä tässä oli välillä vaihe, jolloin ei keulasta, siis edestäpäin , erottanut onko tuossa tulossa joku Almera tms, , kun aito Saab ei ihan heti Saabilta näyttänyt. :evil:
Tietenkään makuasioista ei voi, kuin väitellä, mutta täytyy kyllä hieman ihmetellä, jos ei näe selkeitä perinteitä designissa kautta linjan!? 8O Täytyyhän mallien pysyä ajantasalla, vai pitäisikö edelleen uusissakin malleissa olla pystynokka suoraan 70-luvulta?

Toki nykytrendi vie autot enemmän ja enemmän kohti samaa muottia, mutta kyllä Saabin on aina erottanut Saabiksi.. Pahin kirosana minun mielestä on väittää minkään vuosimallin Saabia Almeran tms roskan (sorry) näköiseksi! Tietenkin kritisoida saa ja pitääkin, mutta varmaan tosi saabistin täytyisi tukea Saabia, vaikka se näyttäisi saippuakotelolta, kunhan siinä on aarnikotka konepellillä.. jeez. :wink:

Kuva
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

9ooTbo kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:kyllä tässä oli välillä vaihe, jolloin ei keulasta, siis edestäpäin , erottanut onko tuossa tulossa joku Almera tms, , kun aito Saab ei ihan heti Saabilta näyttänyt. :evil:
Tietenkään makuasioista ei voi, kuin väitellä, mutta täytyy kyllä hieman ihmetellä, jos ei näe selkeitä perinteitä designissa kautta linjan!? 8O Täytyyhän mallien pysyä ajantasalla, vai pitäisikö edelleen uusissakin malleissa olla pystynokka suoraan 70-luvulta?

Toki nykytrendi vie autot enemmän ja enemmän kohti samaa muottia, mutta kyllä Saabin on aina erottanut Saabiksi.. Pahin kirosana minun mielestä on väittää minkään vuosimallin Saabia Almeran tms roskan (sorry) näköiseksi! Tietenkin kritisoida saa ja pitääkin, mutta varmaan tosi saabistin täytyisi tukea Saabia, vaikka se näyttäisi saippuakotelolta, kunhan siinä on aarnikotka konepellillä.. jeez. :wink:

Kuva
Kyllä noissa välimalleissa oli sellasia Obelix / Almeira keuloja että oksat pois, Saabia ei löytynyt kuin logosta.

Kromilistat oli ihan muualta , jostain Obeliskin ompelukonetehtaalta tai Jaappaniasta.
Mady by Nissan.

Tollasia nuuskamulkkusia eit tuu yhtään ikävä.

Noissa kuvasi Saabeissa oli vielä Saabin keula

Ei tehnyt yhtään mieli sijoittaa ecuakaan tollasiin klooneihin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Firges9000 kirjoitti:kyllä tässä oli välillä vaihe, jolloin ei keulasta, siis edestäpäin , erottanut onko tuossa tulossa joku Almera tms, , kun aito Saab ei ihan heti Saabilta näyttänyt. :evil:
Ei Saaabia nyt sentään Almeraan voi sekoittaa millään lailla. Kyllä Saab edelleenkin erottuu katukuvasta melko selvästi. Kojetaulu on myös muista merkeistä poikkeava. GM-Saabit ovat mielestäni aika turhaan parjattuja. Voiko joku esim. vakavalla naamalla väittää, että Vectra ja 9-3 ovat ajotuntumaltaan samanlaisia autoja. Saab on lisäksi mennyt viimme aikoina takaisin siihen aidon Saabin suuntaan. Nykyinen autoni vastaa ajotuntumaltaan enemmän OG 900 turboa kuin edellinen Saabini (og 9-3 2.0t). Harmi jos uusi 9-5:n ei pääse tuotantoon koska se nyt varmaan kaikkien mielestä on selvästi Saab.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Almeran koetalua ei erota vastaantullessa ajoneuvossa, pitäis kurkata
sisälle, jos on rokotteet kunnossa niin vois kurkata. :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
jlu
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 18:12
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja jlu »

nalleolut kirjoitti:mikä tässä nyt on tilanne....tippunu langoilta jo ja monta deadlinea umpeutunu. joko kukitetaan vai vieläkö potilas hengittää......
Spykerin tarjous on voimassa kunnes toisin ilmoitetaan ("until futher notice"). GM on ilmoittanut sunnuntaina vain tutkivansa tarjoukset eikä kommentoi ennenkuin tarjoukset on tutkittu. Kannattaa seurata sivuja http://www.spykercars.nl/?pag=13 ja http://www.gm.com/corporate/about/news/ ... deep=press ylen, iltalehden ym. sivujen sijasta. Muiden Saabista tarjonneiden nakkikioskien ym. sivuista en tiedä.
9-5 2,0t Wagon -05
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Pahimpia antisaabimaisuuksia emme luojan kiitos täällä ole tarvineet nähdä eli Letukan 9-7 ja Subarun niinikään kosmeettisiin muutoksiin 2004 esiteltyä 9-2. Tällaisilla kikkailuilla mikä tahansa yritys pystyy ajamaan premium brändinsa suoraan suohon.

Sinänsä jännää, ettei GM, joka oli harrastanut vastaavaa kustannustehokasta tuotekehitystä omien alkuperäisien merkkien kohdalla (ja polttanut siipensä) uskalsi kopioida tätä konseptia myös SAABiin kohdalla. Ilmeisesti myös kvarttaalitalous, bonusjahti ym. tuhoisat mittarit ja oman edun tavoitteet veivät osaltaan yhtiön sosialisoitavaan kuntoon.
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja foppa »

Firges9000 kirjoitti:
9ooTbo kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti: Kyllä noissa välimalleissa
meinaatko faceliftejä ?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

foppa kirjoitti: meinaatko faceliftejä ?

Yes Foppa, my frend !
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

tuli vaan mieleen mikä estäisi RETRO 96 tekemisen uudelleen kun kaikenmaailman pompannappeja, kuplia ja minejä hengitetty 2000-lukuun. allekirjoittanut hankkii uuden Fiat abartin kun lotossa voittaa on se valk.tai kelt.aikas IHANA!!!! :D ja parhaiten onnistunut retro-malli.
Uudessakaupungissa vois valmistaa :wink:
on valtio tyhmempääkin sijoittanut afrikkaankin sysätty 40v. "avustuksia" ihan saharan hiekkaan nekin on valunu..no joo tallanen avaus mut on se kumma ettei valtio vois tukea pientä autotehdasta ja työllistää
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Taitaisi vaan isommilla valmistajilla olla isommat tukijat takanaan kun valtiotkin on isommat. Huonosti kavisi siinäkin pelissä ja voittajia olisi vain yksityiset omistajat.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

keskikonsoli kirjoitti:
Juha96 kirjoitti:Voiko poikittaismoottorinen, 90-luvulla esitelty auto enää enempää og-satkulta näyttää?
Niin, Saabin täysin itse suunnittelemissa malleissa ei ollut moottori poikittain vaan ainoastaan näissä "yhteistyö" Saabeissa asia on näin. :roll:
Pyydän korjausta! Eka SAABi eli 92:lla oli poikittaismoottori
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: SAAB RIP

Viesti Kirjoittaja arttu »

Noniin. Jospa se vihdon ja viimmein EHKÄ ratkeaa toi Saabin kohtalo... ainakin TV:ssä jostakin hollantilaisesta Spykeristä mainittiin hetki sitten ja aika on käymässä vähiin.

Rest In Pain? :roll: Aika soutamista ja huopaamista GM:llä toi kaupankäynti ton Saabin suhteen...

EDIT.

Jaahas täällähän on tuolle Spykerille ihan oma topikki. Elikkäs jatkamme siellä... 8)
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=93480
Lukittu