Jos lukisit joskus noita lataamiasi linkkejä niin voisi tuokin asia olla jo tuttu sinulle! Varsinainen tietäjähän olet jos et tuostakaan mitään tiedä, haukkua kyllä osaat ammattilaisia vaikka et näköjään ammatista mitään tiedäkään!wesku kirjoitti:Miksi pitäisi mennä ja mihin mennessä ?9-5T kirjoitti: linja/kuorma-autojen ammattivaatimuksetkin joihin weskukin saa mennä viime hetkellä helposti suoritetun C-kortin takia.
Kuljetusammattilaiset vauhdissa
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Luki siinä että "Opetus painottuu liikenneturvallisuuteen ja asiakaspalveluun."9-5T kirjoitti: Mites tämä liittyy tähän ketjuun? Tuolla ja nykyiselläkään ammattiajoluvalla eikä koulutuksella ole mitään tekemistä ajamisen kanssa, pelkkää teoriaa taksamittarin käytöstä yms. ei liikennensäännöistä yms.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Tässä oli ilmeisesti poliisi kiinnittänyt huomiota omituisen hitaasti ajavaan taksiin
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010010 ... 5_uu.shtml
Kännisellä taksikuskilla rutkasti ylinopeutta - asiakas kyydissä
Lauantai 2.1.2010 klo 11.16
Poliisipartio pysäytti Janakkalassa uudenvuodenpäivänä ylinopeutta ajaneen taksin.
Turengintietä yhdeksän aikaan illalla ajaneella taksikuskilla oli asiakas kyydissä. Ylinopeutta autolla oli 21 kilometriä tunnissa. Nopeusrajoitus alueella on 40 kilometriä tunnissa.
Taksikuski puhalsi 1,50 promillea. Asiakkaan kyyditseminen päättyi tähän ja poliisi vei kuskin poliisiasemalle tarkempaan humalatilan määrittämiskokeeseen.
Taksikuskia odottaa syyte törkeästä rattijuopumuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010010 ... 5_uu.shtml
Kännisellä taksikuskilla rutkasti ylinopeutta - asiakas kyydissä
Lauantai 2.1.2010 klo 11.16
Poliisipartio pysäytti Janakkalassa uudenvuodenpäivänä ylinopeutta ajaneen taksin.
Turengintietä yhdeksän aikaan illalla ajaneella taksikuskilla oli asiakas kyydissä. Ylinopeutta autolla oli 21 kilometriä tunnissa. Nopeusrajoitus alueella on 40 kilometriä tunnissa.
Taksikuski puhalsi 1,50 promillea. Asiakkaan kyyditseminen päättyi tähän ja poliisi vei kuskin poliisiasemalle tarkempaan humalatilan määrittämiskokeeseen.
Taksikuskia odottaa syyte törkeästä rattijuopumuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Tässä esimerkillistä pysäköintiä, kyseessä taitaa olla todellinen kevyen liikenteen ystävä. Kadulla olisi tilaa mutta kuormuri on tietysti laitettu sivuun autojen tieltä tukkimaan yhdistetty pyörätie/jalkakäytävä 70-prosenttisesti. Lisäksi pysäköinti välittömästi suojatien eteen. Tästä on ehkä vaikeaa pistää "paremmaksi". Ehkä vielä autonmitan verran eteen ja hiukan viistoon oikealle olisi onnistunut tukkimaan kaksi jalkakäytävää, yhden pyörätien ja kaksi suojatietä. Kyseessä ei ollut edes mikään kuormaustilanne vaan istuskelivat hytissä minuuttitolkulla.
Samalla voidaan varmaan vaikka keskustella siitä pitääkö jokaisen ohittajan kuitenkin pysähtyä tässä vaikka ohitettava kuormuri onkin suojatien edessä vain pyörätien puolella eikä lainkaan ajoradalla
Samalla voidaan varmaan vaikka keskustella siitä pitääkö jokaisen ohittajan kuitenkin pysähtyä tässä vaikka ohitettava kuormuri onkin suojatien edessä vain pyörätien puolella eikä lainkaan ajoradalla
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Olitko muuten tuossa kytiksellä itse kuinka lähellä suojatietä parkissa..? On tästä ketjusta joskus näköjään iloakin.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Niinpä. Kuka kuvan otti, ajoiko hän autoa, oliko kyydissä vai mahdollisesti keskellä tietä jalankulkijana autojen tiellä pomppimassa ja liikennettä vaarantamassa Tästähän saisi vaikka hauskan arvuuttelun aikaan.dq kirjoitti:Olitko muuten tuossa kytiksellä itse kuinka lähellä suojatietä parkissa..? On tästä ketjusta joskus näköjään iloakin.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Kuljen melko usein moottoritietä bussin kyydissä, josta on erittäin helppo seurata, mitä rekkakuskit puuhaavat ajaessaan. Linja-autohan ohittaa rekat hitaasti, koska molemmat ajavat AINA nopeusrajoitinta vasten.
Keskimäärin 8 rekkakuskia kymmenestä rikkoo tieliikennelakia moottoritiellä. Pienimpiä rikkeitä on puhelimeen puhuminen ilman HF:ää, mutta erittäin tyypillistä on, että nämä liikenteen ammattilaiset lukevat lehtiä/kirjaa ajaesssaan, sudokujen täyttämistäkin olen nähnyt usein.
Ja tietysti se vasen jalka on kojelaudan päällä lepäämässä.
Mutta kyllähän ammattilaiset tietää, milloin vaaratilanne saattaa iskeä....
Toinen erityis-ammattikunta on sitten nämä taksisuharit, jotka ajavat koulukyytejä. Ylinopeutta, vikkua ei juuri koskaan, ryhmittymiset ja risteysten jätöt miten sattuu, ....
Eivät taida tajuta, että kyydittävät lapset seuraavat heidän toimiaan tarkasti, joten pitäisi hiukan miettiä, millaisen esimerkin antaa. Eikä noissa mainituissa asioissa voi vedota mihinkään ulkoiseen syyhyn, kyse on pelkästään väärästä asenteesta.
Keskimäärin 8 rekkakuskia kymmenestä rikkoo tieliikennelakia moottoritiellä. Pienimpiä rikkeitä on puhelimeen puhuminen ilman HF:ää, mutta erittäin tyypillistä on, että nämä liikenteen ammattilaiset lukevat lehtiä/kirjaa ajaesssaan, sudokujen täyttämistäkin olen nähnyt usein.
Ja tietysti se vasen jalka on kojelaudan päällä lepäämässä.
Mutta kyllähän ammattilaiset tietää, milloin vaaratilanne saattaa iskeä....
Toinen erityis-ammattikunta on sitten nämä taksisuharit, jotka ajavat koulukyytejä. Ylinopeutta, vikkua ei juuri koskaan, ryhmittymiset ja risteysten jätöt miten sattuu, ....
Eivät taida tajuta, että kyydittävät lapset seuraavat heidän toimiaan tarkasti, joten pitäisi hiukan miettiä, millaisen esimerkin antaa. Eikä noissa mainituissa asioissa voi vedota mihinkään ulkoiseen syyhyn, kyse on pelkästään väärästä asenteesta.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Minkä maan liikenteessä olet ollut kun noin hurjia lukuja heittelet?ptme kirjoitti:Kuljen melko usein moottoritietä bussin kyydissä, josta on erittäin helppo seurata, mitä rekkakuskit puuhaavat ajaessaan. Linja-autohan ohittaa rekat hitaasti, koska molemmat ajavat AINA nopeusrajoitinta vasten.
Keskimäärin 8 rekkakuskia kymmenestä rikkoo tieliikennelakia moottoritiellä. Pienimpiä rikkeitä on puhelimeen puhuminen ilman HF:ää, mutta erittäin tyypillistä on, että nämä liikenteen ammattilaiset lukevat lehtiä/kirjaa ajaesssaan, sudokujen täyttämistäkin olen nähnyt usein.
Ja tietysti se vasen jalka on kojelaudan päällä lepäämässä.
Mutta kyllähän ammattilaiset tietää, milloin vaaratilanne saattaa iskeä....
Toinen erityis-ammattikunta on sitten nämä taksisuharit, jotka ajavat koulukyytejä. Ylinopeutta, vikkua ei juuri koskaan, ryhmittymiset ja risteysten jätöt miten sattuu, ....
Eivät taida tajuta, että kyydittävät lapset seuraavat heidän toimiaan tarkasti, joten pitäisi hiukan miettiä, millaisen esimerkin antaa. Eikä noissa mainituissa asioissa voi vedota mihinkään ulkoiseen syyhyn, kyse on pelkästään väärästä asenteesta.
Ajan itse yhdistelmää Suomen teillä, ja ainoa noista rikkeistä johon KAIKENKOKOISET syyllistyvät yleisesti(myös minä), on puhelimeen puhuminen.
En kiistä etteikö se haittaisi, mutta jos se olisi niin vaarallista kuin lainlaatijat väittävät, olisi onnettomuuslukujen pitänyt viime vuosina nousta. Eiköhän ne ole laskeneet, varsinkin suhteutettuna kasvaneisiin liikennemääriin. Kasvua on ollut lähinnä kaahausonnettomuuksissa, eikä siinä puhelin taida olla syynä...
Ja niihin muihin mainitsemiisi. Täältä korkealta näkee kyllä kaikenlaiset oheistoiminnot, ja kyllä lukeminen ja jalat kojelaudalla ajo on todella harvinaista, ja siihen syyllistyvillä on autossaan jonkin muun(yleensä itäisen)maan kilvet.
Muutenkin ihmettelen joidenkin tällä(kin) palstalla esiintyvien suhtutumista ammattiliikenteeseen. todistetusti syyllinen on selvästi useammin toinen osapuoli. Ja kun suhteutetaan tämä vielä ammattilaisten selvästi suurempiin ajomääriin, niin eiköhän se "amatööri" ole suurempi vaara.
Ja lopuksi, katselkaa ympärillenne. Vähissä on asiat jotka eivät ole olleet ammattiliikenteen kyydissä. Joten muistakaa, emme ole tiellä kiusaksenne vaan tarvisette meitä
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Paljon olen itsekin kuullut kirjaa lukevista ja partaa ajavista rekkakuskeista ajon aikana mutta koskaan en ole nähnyt ainakaan täällä vähän ylempänä. Onko tämä Etelä-Suomen malli vai onko p-puhetta? Taitaa olla enempi jälkimmäistä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Eiköhän sama yleistäminen koske tasapuolisesti kaikkia ryhmiä. Taksi/bussikuskit, bemaristit, vanhat herrat/kukkahattutädit, teini kaahailjat jne. jne. Itse kun kokee omasta mielestä vääryyttä jonkun toisen taholta niin jatkossa jää helposti mielikuva että tuo tuollainen se viimeksikin rikkoi lakia tms. Juurikin mainittu ryhmä rekkakuskit, ei niiden kaikkien tekemisiä tien päällä rekisteröi ku itse ajaa. Vain poikkeavaan käytökseen kiinnittää huomiota ja sen jälkeen on helppo yleistää eikä huomio muita mitkä ajaa niin kuin kuuluu.
Epäselvää höpötystä, ymmärtää ken haluaa.
Epäselvää höpötystä, ymmärtää ken haluaa.
Ahdonvoimaa
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Näyttää kuitenkin että suurimmalle osalle kuljettajista on jotain merkitystä sillä onko henkilöitä kyydissä. Ulkopuolelta huomaa taksivalo päällä olevien menevän selvästi reippaammin. Bussin/taksin menoa näyttäisi voivan rauhoittaa sisäpuolelta käsin ottamalla näkyvästi videokuvaa kännykällä.9-5T kirjoitti:...minä en tapa aikaa erillä tavalla sen mukaan ajanko bussia, taksia tai rekkaa.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Kuvaatko kännykällä linja-autossa tai taksissa?! Muutenkin nämä jutut alkaa taas menemään vähän yli, en usko kenenkään täyttävän mitään ristikkoa yms. ajaessaan rekkaa. Näillä keleillä ei ylipäätään kuka tahansa turhan puhuja pidä 60-tonnin täysperävaunu yhdistelmää valkoisten viivojen välissä.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Onpa hyvä että on itellä BECE ja joskus kärryä vetäny sirkkaliisalla. Kyllä ois sudokut jääny ratkomatta samalla vaikka oli kesäkeli9-5T kirjoitti:B-kortilliset luulee että iso auto menee suoraan itsestään.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Eikös 99/OG900 mene talvikelillä suoraan vaikka kääntäisi rattia?9-5T kirjoitti:B-kortilliset luulee että iso auto menee suoraan itsestään.
Kerran pääsin kokeilemaan kuorma-autoa jossa oli nastarenkaat. Kääntyi kuin unelma mutta voisin kuvitella että keväällä olisi tienpinta hurjassa kunnossa jos kaikilla raskailla ajoneuvoilla olisi nastat. Nostan hattua niille jotka kovassa talvikelissä saavat yhdistelmän pysymään tiellä.
Mielestäni HF-pakko on epäonnistunut siinä että langallinen nappikuuloke täyttää HF:n määritelmän. Jokainen joka sitä on kokeillut jättää hyvällä omalla tunnolla HF:n pois seuraavalla kerralla, ainakin jos autossa on automaattilaatikko. Onneksi bluetoothin kautta on tarjolla parempia ratkaisuja HF-ongelmaan.ptme kirjoitti:Pienimpiä rikkeitä on puhelimeen puhuminen ilman HF:ää,