Citroen C6

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja Jussi »

9000CD23T kirjoitti:No kun nyt citikasta puhutaan, niin kun tässä on tämä liisari loppumassa ja uutta kulkinetta pitäisi katsella. ( ja ei takuulla ole mikään VAG tuote enää )
C4 on ihan mukava peli... hieman kyllä tyttöjen auto (ihan tosissaan, eikä mitenkään negatiivisena ominaisuutena)... sieltä löytyy juttuja joita vain naisväki huomaa tai osaa arvostaa. Meillä oli juuri viikonpäivät Espanjassa alla C4. Tykkäsin ja voisin ihan hyvin omistaakin jos tuon kokoinen auto riittäisi kotioloissa, mutta en minä huomannut siinä mitään niitä juttuja, joista vaimo oli innoissaan ja ihmetteli miksi niitä ei ole muissa autoissakin... harva muukaan mies varmaan tarvitsee jotain käsilaukkukoukkua repsikan jalkatilassa tai parfyymijärjestelmää miljoonalla eri haisulla.

Kokoisekseen C4 on kuitenkin hyvä ajettava, mukava ja hiljainen. Kojelaudassa on riittävästi insinööripornoa kompensoimaan parfyymisysteemit ja käsilaukkukoukut sun muut. Ainakin kaksilitrainen kulkeekin ihan riittävästi... lisäksi tuon taitaa saada 1.6 turbona ja 180 hv kaksilitraisena.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja Jussi »

2.3i-16 kirjoitti:Ainoa huolettava asia teknisessä mielessä on juuri tuo kaasunestejousitus
Vähemmän siitä tarvitsee huolehtia kuin muiden vastaavan hintaisten aktiivisista jousitusratkaisuista ja Sitikalla on omasta jousituksestaan kokemustakin reilut 50 vuotta kun taas muilla kokemus aktiivisista alustan säädöistä rajoittuu kymmenen vuoden hujakoille.

Sitikan hydrauliikka on perustaltaan aikalailla koeteltua ja varmaa tekniikkaa ja sen lisäksi se on vieläpä yleisistä ennakkoluuloista poiketen halpaa helppoa ja huoltaa. Toki sähkö- ja ohjelmistoviat tuovat oman jännitysmomenttinsa siihen, mutta käsittääkseni saksalaisissa loistoautoissakin on kohtuullisen hyvin onnistuttu toteuttamaan riittävä määrä sähkö- ja ohjelmistovikoja :)

Eipä tuon luokan autoissa kannata yleensäkään murehtia auton elinkaarikustannuksia... ne ovat aivan helvetilliset osti sitten minkä tahansa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

ajn kirjoitti: Ostoinnon jäähdyttelemiseksi voi käydä kysymässä paljonko maksaa huolto, jossa vaihdetaan jakohihna... se on yleensä tehonnut ainakin V6-XM:ää havitelleisiin ihmisiin... sama tosin on pätenyt alfan veekuutosiinkin...
Deltalla kun Alfaan jakopään hihnan vaihto olisi kustantanut 1250e niin toisaalla tuli kustantamaan 650e. Sen verran maksoi niin ei tarvitse mutuilla. :)
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Varmasti hieno auto, eikä tule joka päivä samanlaista vastaan. Jos kaverillasi on autokorjaamo ja pitkä pinna, niin varmaan uskaltaa ostaa. Suomessahan näitä ei juuri ole, eli maahantuonnin huoltopuolella ei ole minkäänlaista kokomusta näistä, eli Ranskasta pitää kaikkiin ongelmatilanteisiin kysyä apua. Se mitä olen Saksasta päin kuullut, niin aikamoisesti on ensimmäisissä yksilöissä ollut sähköongelmia ja vaikeita ratkaistavia(pitkää pinnaa vaatii) vielä. Ilmeisesti tähän sitikan kuningas malliin on ladattu paljon sellaista tekniikkaa, josta ei ole valmistajallakaan paljon vielä kokemusta. Valitettavasti sitikalla tahtoo olla ainakin c5 sähköongelmia, jotka juontaa huonoihin johtoliitoksiin konetilassa, Suomen kostean kylmät suola talvi + välillä reilustikkin pakkasta eivät ole paras mahdollinen yhdistelmä. Mutta riskiähän aina joutuu ottamaan kun vaihtaa automerkkiä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja ajn »

"
Deltalla kun Alfaan jakopään hihnan vaihto olisi kustantanut 1250e niin toisaalla tuli kustantamaan 650e. Sen verran maksoi niin ei tarvitse mutuilla
"

Olikos tuo V6-koneella...? On meinaan halpa jos tuolla hinnalla joku tekee... :D

Useimmat huollot sanoo jo neloskoneisten alfojen hihnan kohdalla jotta "ei meillä".... on muutakin "tekemistä"...

Onhan näitä muutamia sitikkaan erikoistuneita firmoja, joiden ammattitaito ja kyvykkyys saada auto toimimaan, on korkeammalla tasolla kuin v***lla, mutta onko niilläkään kaikkia testiaparaatteja, joita tarvitaan tuollaisen tietokoneistetun härvelin kanssa.
Sitikan ajettavuus/hinta on kyllä ihan omalla tasollaan, ja mielestäni se saavutti toimivuudessaan huippunsa CX:n kohdalla. Siinä ei ollut mitään joutavia sähköhienouksia, vaan hydrauliikka oli tehty viimeisen päälle... tosin meikäläiset sääolot sen tuhosi kuten korinkin... :roll:

Toisaalta jos ostaa/liisaa uuden auton, niin mitäs siitä huolehtimaan, samalla kuukausimaksullahan ne sen korjaa ja hinuri tuo toisen tilalle, kun yksi hyytyy takahikiälle...

Toisaalta... kun tuossa uuden liisarin hankinta nousi esille, niin virkistävä kokemus voi olla myös tämä...
http://www.dodge.fi/mallisto/caliber/te ... gh+Edition

Muistuttaa yllättävästi autoa... :D eikä ole ihan hullun hintainen... :roll:
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

ajn kirjoitti:"
Deltalla kun Alfaan jakopään hihnan vaihto olisi kustantanut 1250e niin toisaalla tuli kustantamaan 650e. Sen verran maksoi niin ei tarvitse mutuilla
"

Olikos tuo V6-koneella...? On meinaan halpa jos tuolla hinnalla joku tekee... :D

Useimmat huollot sanoo jo neloskoneisten alfojen hihnan kohdalla jotta "ei meillä".... on muutakin "tekemistä"...

Onhan näitä muutamia sitikkaan erikoistuneita firmoja, joiden ammattitaito ja kyvykkyys saada auto toimimaan, on korkeammalla tasolla kuin v***lla, mutta onko niilläkään kaikkia testiaparaatteja, joita tarvitaan tuollaisen tietokoneistetun härvelin kanssa.
Sitikan ajettavuus/hinta on kyllä ihan omalla tasollaan, ja mielestäni se saavutti toimivuudessaan huippunsa CX:n kohdalla. Siinä ei ollut mitään joutavia sähköhienouksia, vaan hydrauliikka oli tehty viimeisen päälle... tosin meikäläiset sääolot sen tuhosi kuten korinkin... :roll:

Toisaalta jos ostaa/liisaa uuden auton, niin mitäs siitä huolehtimaan, samalla kuukausimaksullahan ne sen korjaa ja hinuri tuo toisen tilalle, kun yksi hyytyy takahikiälle...

Toisaalta... kun tuossa uuden liisarin hankinta nousi esille, niin virkistävä kokemus voi olla myös tämä...
http://www.dodge.fi/mallisto/caliber/te ... gh+Edition

Muistuttaa yllättävästi autoa... :D eikä ole ihan hullun hintainen... :roll:
Tuo Dodge on kyllä hirvittävä muovikasa ainakin sisustukseltaan. Oma koe-ajo tapahtui 1.8:lla ja cvt vaihteistolla. En ole aikoihin ajanut niin surkealla autolla ja ahdaskin vielä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

ajn kirjoitti:"
Deltalla kun Alfaan jakopään hihnan vaihto olisi kustantanut 1250e niin toisaalla tuli kustantamaan 650e. Sen verran maksoi niin ei tarvitse mutuilla
"

Olikos tuo V6-koneella...? On meinaan halpa jos tuolla hinnalla joku tekee... :D
Joo, kysymyksessä siis sigun 3.2 V6. Osaava tekijä niin hoituu 2.5 V6:n lukituspaloilla. Vesipumppua tuossa ei vaihdettu. Tuo maksamani on aika pitkälti linjassa ei-merkkihuoltohintojen suhteen mitä olen seurannut.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja ajn »

"Tuo Dodge on kyllä hirvittävä muovikasa ainakin sisustukseltaan. Oma koe-ajo tapahtui 1.8:lla ja cvt vaihteistolla. En ole aikoihin ajanut niin surkealla autolla ja ahdaskin vielä.
"
Pilkkua viilaten... 1.8 on käsivalintainen, 2.0 on ainoa hihna-automaatti.
Onhan se muovisen oloinen ja ajovalotkin on surkeat, lämpiää hitaaaaasti, luistonesto ennen ohjelmistopäivitystä sammuttaa auton ylämäkeen... :( , peruutusvaihteen kytkentä on mallia ratsuni... ym.

Yhtä muovinen rimpula kuin 80-luvun corolla... mutta ainakin tuolla ämmien 8O juttuja kuunnellessa nauttii suurta arvostusta ulkonäkönsä puolesta...

Ei tuolla hinnalla varmaan muutakaan vastaavaa saa...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Toisekseen se Dodgen sisämelu on posketonta! Maantieajossa et kuule takapenkkiläisten puhetta!!! Ei kuulu noi ominaisuudet 2000-luvun autoon.

Dodge on halpa ja kohtalaisen varusteltu, mutta ei kilpaile saman kokoluokan autojen kanssa. Se on selvästi halpa auto.

Jopa tavaratila on kauttaaltaan kovaa muovia. Laita vaikka limupullo tyhjänä sinne ja aijai miten kiva kolina ja rapina sieltä kuuluu. Caliber on auto josta en pidä. Se käy kyllä keskustapyöritykseen ajo-ominaisuuksiensa puolesta, mutta toisaalta siinä on siihen nähden liian suuret (vaikkakin pienitehoiset) syöppökoneet. vaihteistot on täysin suolesta. Mielummin oikeasti kävelen vaikka pitkän matkan kuin ajaisin Dodgella.

Pahoitteluni jos suora mielipiteeni luokkasi ketään, mutta ainakin omien mieltymysten mukaan toi auto on täyspaska. Joku muu saattaa pitää eri asioita tärkeänä kuin minä, ja se selittää sen että tota roskakasaa on myyty muutama kappale.

Kyllä esim. Dodge Avenger on parempi malli, selkeästi. Vaikka sekin on ominaisuuksiltaan kilpailijoihinsa nähden (? mitä ne ovatkaan) huonompi, mutta silti kynnys sen ostamiseen olisi pienempi.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

ajn kirjoitti: Yhtä muovinen rimpula kuin 80-luvun corolla... mutta ainakin tuolla ämmien 8O juttuja kuunnellessa nauttii suurta arvostusta ulkonäkönsä puolesta...

Ei tuolla hinnalla varmaan muutakaan vastaavaa saa...
Se on muovisempi kuin Corolla!!!! OIkeasti.

Ja toi hinta kyllä on sopivahko tuohon autoon. Se on kyllä selkeä myyntiargumentti.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

liian suuret (vaikkakin pienitehoiset) syöppökoneet
Koe ajamassani Avengerissa on 2.0TDI ( VW:n mylly ) ja tämän takia en
Dodgeen kajoa. ( periaatekysymys )
Mutta muuten kärry oli aivan kunnollisen tuntuinen.
Ja tilava, eikä paha hintainenkaan ( manuaali )
Mutta kun sen seuraavan kärryn PITÄÄ olla AUTOMAATTI..!!
Toisekseen se Dodgen sisämelu on posketonta! Maantieajossa et kuule takapenkkiläisten puhetta!!! Ei kuulu noi ominaisuudet 2000-luvun autoon
Volkkarin mallistoon kyllä kuuluu nämä ominaisuudet.
Kuulin muuten huhun että volkkari saa ensivuoden malleihinsa lämmittävän
lämmityslaitteen, jouset, ja äänieristyksen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja Svc »

Tulipas kuolattua C6 Exclusivea tänään Perniön ABC:llä. Keskustelin samalla hetken auton omistavan hieman vanhemman baskeripäisen herrasmiehen kanssa. Olen ihan rehellisesti kateellinen. :oops:

Harvoin noita näkee luonnossa. Jos jostain autosta voi käyttää sanoja elegantti ja hienostunut, niin juuri tästä.

Nuo kalliimmat (Uutena ~70k€) Citroenit ovat ihan oma maailmansa. Ei niihin järjellä voi suhtautua vaan tunteella.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja jmt »

En tiedä C6:sta muuta kuin ovat tosi harvinaisia ja erikoisia, mutta uudet C5:et ovat ihan hyvän näköisiä (sekä sedan ja farmari).
Varsinkin sivuprofiili on mielestäni onnistunut.

Ja kohtuuhintaankin noita saa.

Kokemusta ei ole ja sanonta "moni kakku päältä kaunis" voi päteä täälläkin.

Mutta jos olis 30 k€ ja tarttisin ihan uutta ajoneuvoa, niin kävisin koeajamassa...
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja toms »

Onko tää ny oikee foorumi haaveilla C6;sista ??? :evil:
Jos mulla on 30 donaa autobudjetissa niin saabin laittaisn, ihan periaate syistä.
Sitikat on niinkuin lapsiin sekaantus !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Citroen C6

Viesti Kirjoittaja Svc »

toms kirjoitti:Onko tää ny oikee foorumi haaveilla C6;sista ??? :evil:
Jos mulla on 30 donaa autobudjetissa niin saabin laittaisn, ihan periaate syistä.
Sitikat on niinkuin lapsiin sekaantus !
Kyllä C6:sta voi haaveilla missä vain. :wink: Se kun ei kilpaile Saabin kanssa millään tasolla. Ei laadussa, eikä ajettavuudessa. Ja uusi C6 ei lähde ihan 30000 eurolla.

70k€:n autot pysyvät kyllä haaveena. Ainakin minulle. :(
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Vastaa Viestiin