Missä Saab malleissa ulkoinen hukkaportti?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Missä Saab malleissa ulkoinen hukkaportti?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ostin tommosen paketin turbo ja ulkoinen hukkis putkineen, hukkiksen päällä lukee SAAB ja jotain muuta. Olikos näitä vain noissa ekoissa 99 malleissa?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Niin kyseessä garretin puhallin ja tuollainen aika massiivisen mallinen hukkaportti kyhäelmä? Kysymys on auki edelleen?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

Erillistä hukkaporttia käytettiin b-moottorisissa turboissa, eli 99 turboissa ja ekoissa 900 turboissa. Hukkaportti on kyllä yksi helvetinkone sillä se toimii pakopaineella. Lisäksi ahdin on sen verran kivikautinen että herää ainakin kuuleman mukaan _myöhään_.


offtopic: mistä ihmeestä sinulle on siunaantunut NELJÄ 505 turboa, olen käsittänyt että auto kuitenkin on melkoisen harvinainen suomessa, jopa alle 50 kpl?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kiitosta noin arvelinkin, että vain B:ssä tuota oli käytössä. Enpäs muistanut vaikka noita baaseja aikanaan merkkiliikkessä väsäilinkin. Silloin myös ekaa suomeen tuotua 9000 raplailin kun sain käydä ennakkoon tuon 9000 kursilla :-) Se syy että herää niin myöhään
on lähinnä tuossa pakopesän koossa se on aika iso .68 kun sitä koittaa
herätellä 2L kone, sopis paremmin viritettyyn tai esim 2,5L koneeseen.
Imu puoli taasen on ihan .42 eli soppelin kokoinen. Nuohan A/R:t ei kyllä kerro vielä paljoakaan mutta näyttäis että pako pyörä on aika massiivinen
(en ole vielä purkanut laitetta). Aatelin että saattais joku "entisöijä" haluta tuon?

Joo noita alkuperäisiä 505 turboja (maailman ensimmäinen puhuva auto)
on tällä hetkellä 3 kun yksi meni harrastajalle lauantaina. Ja onhan se aika harvinainen Suomessa n.40kpl rekisterissä ja hieman reilu 50kpl tuotu maahan virallista kautta (eipä ole paljoa valmistettukaan).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin