TV2 Puskuri/Saabin pelastus
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Nyt kun luki uudelleen otsikon eli TV2 Puskuri/Saabin pelastus niin ideana lienee ollut alunperinkin puhua Saabin jatkosta eli käytännössä uudemmista malleista, mitkä on komeita ja edustavan näköisiä vehkeitä ja toivottavasti edelleen laadultaan sellaisia että niitä voi myös tulevaisuudessa nähdä WST:ssä. Kyllä minä itse ajelisin mielelläni tuliterällä viimeistä huutoa olevalla Saabilla arkiajoni, mikäli mahdollista ja samaan aikaan voisin pyörähtää vaikka 70-luvun tupliksella WST:ssä huvireissulla.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Tosi hyvin puhuttu! Jos olisi haluttu kuulla vanhoista malleista, olisi haastattelu tehty jo muutama kuukausi sitten kun Saabin tilanne oli epäselvä. Näitä lisää
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Olisko nyt hyvä aika itse kullakin pistää jäitä hattuun ennen kuin tulee kirjoitetuksi sellaista mitä ei tarkoita
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Jääköön merkin pelastajat omaan arvoonsa. Kukahan mahtaa pian olla PA, osamaksulla maksukyvyn rajoilla taituroiva pelastaja vai muutaman päivän palkalla ruosteläjiä ostava harrastajaMusti kirjoitti: Premium merkillä on myös PA omistajia; heistä ei ole merkin pelastajiksi ja jäävätköön omaan arvoonsa.
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Ei silti hävetä olla sellaisen merkkikerhon jäsen jonka merkkisistä Suomessa rekisteröidyistä autoista yli puolet on 20 vuotta vanhempia ? Taitaa todellisuus jonkun verran päästä unohtumaan. Siitä vaan sitten rohkeasti vaikka perustamaan "Ruosteettomat Pelastajasaabistit Klubia" tjsp.Mimmi kirjoitti:Minua kyllä hävettäisi olla sellaisen klubin jäsen, joka "edustaisi" ruostekipoilla televisiossa.
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
9-5T kirjoitti:Samaa mieltä, ikävää kun monet vanhoilla ajavat haukkuvat yhtenään GM:n ajan Saabeja.qaw kirjoitti:Ihan ei pysty ymmärtämään mikä tarve on jakaa harrastajia kahteen leiriin.
Mielestäni riittää että harrastaa jonkinlaisia Saabeja, muista saa olla mitä mieltä tahansa.
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Aivan samaa mieltä. OG satkut kannattaa säilyttää ja uudemmat voi laittaa kiertoon tai osiksidimebak kirjoitti: Parempia yksilöitä kannattaa pitää käyttö- ja harrasteautoina ja rohkeasti ne paskimmat vaan laittaa kiertoon eli osiksi
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Kahteen kertaan kirjoittanut mielipiteeni eikä sitä voi lukea niinkuin se on kirjoitettu. Väännetään vielä kerran rautalangasta:
Tähän klubiin kuuluu kaikenikäisten Saabien harrastajia, ei pelkästään vanhojen tai uusien. Näinpä jos joku henkilö edustaa kerhoa julkisuudessa, olisi tämän hyvä olla suopea kaikenlaisia Saabeja ja niiden harrastajia kohtaan.
Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään uusien Saabien harrastajia vastaan ja kyllä on itsellänikin ollut käyttöautona ysikolmonen (vuosimalli -99 vuonna 2004). Nykyään ei ole "uutta" Saabia, kun en tuota allekirjoituksen Omegaa ostaessa sopivaa V6-moottorillista yksilöä löytänyt.
Se, mikä minua vituttaa, on että JOILLAKIN uusien Saabien harrastajilla tuntuu olevan jonkinlainen ongelma vanhempien harrastajia kohtaan. Ja vielä enemmän se, että joillakin on pakonomainen tarve vääntää asiat henkilökohtaisiksi eikä foorumin moderointi toimi ollenkaan.
Tähän klubiin kuuluu kaikenikäisten Saabien harrastajia, ei pelkästään vanhojen tai uusien. Näinpä jos joku henkilö edustaa kerhoa julkisuudessa, olisi tämän hyvä olla suopea kaikenlaisia Saabeja ja niiden harrastajia kohtaan.
Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään uusien Saabien harrastajia vastaan ja kyllä on itsellänikin ollut käyttöautona ysikolmonen (vuosimalli -99 vuonna 2004). Nykyään ei ole "uutta" Saabia, kun en tuota allekirjoituksen Omegaa ostaessa sopivaa V6-moottorillista yksilöä löytänyt.
Se, mikä minua vituttaa, on että JOILLAKIN uusien Saabien harrastajilla tuntuu olevan jonkinlainen ongelma vanhempien harrastajia kohtaan. Ja vielä enemmän se, että joillakin on pakonomainen tarve vääntää asiat henkilökohtaisiksi eikä foorumin moderointi toimi ollenkaan.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Ei millään pahalla mutta täälläkin foorumilla olleeseen kulutaulukkoon, kun orjallisesti syöttää tiedot niin miksi uudemman auton kustannukset €/km on pienemmät kuin vanhemman vaikka nykyisestä käyttökinneristä on (vielä) lainakulujakin. No siitä yksinkertaisesta syystä, että auto on ollut vähemmän rikki kuin edellinen käyttöauto, vaikka Opel onkin polttoainetta kuluu vähemmän mukavuusvarusteista huolimatta. Ja tämän oudon asian kyllä miellän jokaiseen merkkiin eli uudempi on aina vähemmän rikki kuin vanhawesku kirjoitti:Jääköön merkin pelastajat omaan arvoonsa. Kukahan mahtaa pian olla PA, osamaksulla maksukyvyn rajoilla taituroiva pelastaja vai muutaman päivän palkalla ruosteläjiä ostava harrastajaMusti kirjoitti: Premium merkillä on myös PA omistajia; heistä ei ole merkin pelastajiksi ja jäävätköön omaan arvoonsa.
Ööö, tarkoitin wesku-hyvä tässä tapauksessa ihan kaikkia mallejawesku kirjoitti:Aivan samaa mieltä. OG satkut kannattaa säilyttää ja uudemmat voi laittaa kiertoon tai osiksidimebak kirjoitti: Parempia yksilöitä kannattaa pitää käyttö- ja harrasteautoina ja rohkeasti ne paskimmat vaan laittaa kiertoon eli osiksi
---
qaw: Kiitos täsmennyksestä, ja varsin ymmärrettävä asia, että tässä ollaan Saab-kerhoa, vuosimallista riippumatta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Arvioidakseni uudempia Saabeja harrastavien osuutta jaksoin selata noin kolmasosan jäsenrekisteristä laskien vähintään yhden -00 tai uuden auton harrastajat/käyttäjät ja päädyin lukemaan vajaat 200. Niitä joilla on vähintään yksi -80 lukulainen tai vanhempi jaksoin laskea noin kymmenesosan luettelosta päätyen lukemaan 120. Tuosta voitaisiin päätellä karkeasti arvioiden että yli 20-vuotiaita harrastavia on vieläkin tuplasti verrattuna alle 10-vuotiaita harrastaviin. Toki määrä tulee vähenemään "suurien ikäluokkien" poistuessa liikenteestä. Olisi ihan kiva saada näistä ihan tarkemminkin laskettuja tietoja.
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Jostain syystä mulla ei ole kyllä mitään ongelmaa harrastaa vanhoja Saabeja ja samalla ajaa uudemmalla (joskin aika vanhalla) käyttösaabilla. Ymmärrys ei riitä miksi harrastus rajoittuisi vain jompaan kumpaan.
Mitä paali-kommenttiin tulee niin kylmä tosiasiahan se on, että suurin osa vanhoista sympaattisista possusaabeista on paalissa ja sillä selvä. Mutta niin on suurin osa muistakin vanhoista hienoista autoista.
Merkkikerhojen jäsenistön kalustohan on yleensä lähtökohtaisesti vanhaa, mutta en lähtisi silti vetämään mitään johtopäätöksi autojen ikäjakauman perusteella.
Kuten olen tainnu joskus todetakin, niin kerho on näköjään kasvanut sen verran suureksi, että jakautumista alkaa tapahtua väistämättä.
Ja ihmettelen itsekseni jos tosiaankin on niin ettei suuri osa klubilaisista odottaisi innolla NG 9-5 autoja vaikkei sellaista aikoisi koskaan hankkiakkaan.
Mitä paali-kommenttiin tulee niin kylmä tosiasiahan se on, että suurin osa vanhoista sympaattisista possusaabeista on paalissa ja sillä selvä. Mutta niin on suurin osa muistakin vanhoista hienoista autoista.
Merkkikerhojen jäsenistön kalustohan on yleensä lähtökohtaisesti vanhaa, mutta en lähtisi silti vetämään mitään johtopäätöksi autojen ikäjakauman perusteella.
Kuten olen tainnu joskus todetakin, niin kerho on näköjään kasvanut sen verran suureksi, että jakautumista alkaa tapahtua väistämättä.
Ja ihmettelen itsekseni jos tosiaankin on niin ettei suuri osa klubilaisista odottaisi innolla NG 9-5 autoja vaikkei sellaista aikoisi koskaan hankkiakkaan.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Ottamatta muuten keskusteluun osaa niin ei kai kukaan nyt oikeasti pidä itseään rahamiehenä sen takia, että on varaa ajaa uudella Saabilla ?Mimmi kirjoitti:Älä täällä narise valinnasta, vaan valita klubin puheenjohtajalle, että hän osaa seuraavan kerran valita sen 35 vuotta vanhan ruostekipon omistajan edustamaan klubia. Tämä tosin vaatii osallistumista klubin toimintaan. Minua kyllä hävettäisi olla sellaisen klubin jäsen, joka "edustaisi" ruostekipoilla televisiossa.qaw kirjoitti:Jos kerran herra itse sanoo puhuvansa ja kirjoittavansa vain omia mielipiteitään (ja taitaa olla melko selvää mikä on herran mielipide niistä vanhoista autoista) niin siinähän jo itse myöntää olevansa sopimaton henkilö edustamaan koko klubia.
Taitaa herraa vituttaa se, että toisilla on varaa harrastaa tämän vuosituhannen Saabeja (ja pitää niitä myös käyttöautoina).
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Lisäyksenä vielä tuohon jäsenkunnan jakaumaan liittyen noin 10 % otos jäsenrekisteristä antaa suunnilleen 150 jäsentä joilla uusin käyttöautoksi mainittu on yli 10 vuotta vanha. Tuon perusteella voisi karkeasti arvioida että noin puolet jäsenistöstä on vanhoilla ajavia käyttösaabisteja.
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Mielestäni tuossa jaksossa esillä olleista merkkikerhojen puhemiehistä Mimmi hoiti homman parhaiten. Toisaalta, kun tässä on kirjoitettu, että koko harrastajakunta leimautuu noiden esitysten perusteella, niin MB-harrastajat siis kaikki keräävät pienoismalleja ja kaikki Huihaikerholaiset pitävät navetan edessä maatuvia ruostekotteroitaan autoista parhaina.
Re: TV2 Puskuri/Saabin pelastus
Juu tämä kyllä hieman huvittaa, että ruvetaan elvistelemään sillä jos on varaa ostaa uusi/uudehko saab johon ei saa upotettua edes sataatuhatta euroa. Sitten voisi jo vähän paukutella henkseleitä jos olisi varaa hakea käteisellä tämä tai edes tämäAlihankkija kirjoitti:Ottamatta muuten keskusteluun osaa niin ei kai kukaan nyt oikeasti pidä itseään rahamiehenä sen takia, että on varaa ajaa uudella Saabilla ?Mimmi kirjoitti: Taitaa herraa vituttaa se, että toisilla on varaa harrastaa tämän vuosituhannen Saabeja (ja pitää niitä myös käyttöautoina).