Kuulostaa mielenkiintoiselta. Miten jarrut revitään paskaksi? Roikutaan jarruletkuissa/putkissa vai miten?Pakari kirjoitti:Esimerkiksi ex-autossani revittiin takajarrut paskaksi, vaikka auto oli juuri tullut jarruhuollosta.
Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Jostain syystä se ajo käsijarrua 5 kertaa siinä jarrudynossa en ymmärrä miksi, ja kisko ylöspäin käsijarrusta niin "yli normaalin pitokulman" vaikea selittää.. esim. normaalisti 45asteen kulmassa pitää auton paikallaan, nii tämä herra kisko yli 90asteen kulmaan sen kunnes toiselta puolelta rummusta irtos osat ja uudet jarruosat säpäleiksi.V.J.S kirjoitti:Kuulostaa mielenkiintoiselta. Miten jarrut revitään paskaksi? Roikutaan jarruletkuissa/putkissa vai miten?Pakari kirjoitti:Esimerkiksi ex-autossani revittiin takajarrut paskaksi, vaikka auto oli juuri tullut jarruhuollosta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Arvaan, että katsuri yritti saada käsijarrusta riittävästi tehoa, ettei tarvisi hylätä. Kunnossa oleva käsijarru kestää reilunkin repimisen.Pakari kirjoitti:Jostain syystä se ajo käsijarrua 5 kertaa siinä jarrudynossa en ymmärrä miksi, ja kisko ylöspäin käsijarrusta niin "yli normaalin pitokulman" vaikea selittää.. esim. normaalisti 45asteen kulmassa pitää auton paikallaan, nii tämä herra kisko yli 90asteen kulmaan sen kunnes toiselta puolelta rummusta irtos osat ja uudet jarruosat säpäleiksi.V.J.S kirjoitti:Kuulostaa mielenkiintoiselta. Miten jarrut revitään paskaksi? Roikutaan jarruletkuissa/putkissa vai miten?Pakari kirjoitti:Esimerkiksi ex-autossani revittiin takajarrut paskaksi, vaikka auto oli juuri tullut jarruhuollosta.
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
No, ihme kun merkkiliikkeen dynossa oli tullu hyvät lukemat edellisenä päivänä jarrurempan jälkeen
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Mitkä oli lukemat ja mikä on auton suurin sallittu kokonaismassa tieliikenteessä? Hyviä arvoja on monenlaisia..Pakari kirjoitti:No, ihme kun merkkiliikkeen dynossa oli tullu hyvät lukemat edellisenä päivänä jarrurempan jälkeen
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Hehheh tästä tuli mieleeni hauska sattumus tuolla Konalan Iha-katsastuksessa muutama vuosi sitten:Pakari kirjoitti: Jostain syystä se ajo käsijarrua 5 kertaa siinä jarrudynossa en ymmärrä miksi, ja kisko ylöspäin käsijarrusta niin "yli normaalin pitokulman" vaikea selittää.. esim. normaalisti 45asteen kulmassa pitää auton paikallaan, nii tämä herra kisko yli 90asteen kulmaan sen kunnes toiselta puolelta rummusta irtos osat ja uudet jarruosat säpäleiksi.
Ilmeisesti joku esimies (tai ainakin ajoi sillä hopeisella E-Mersulla joka oli usein hallissa sisällä) otti tonnarini käsittelyyn ja saatuaan ensin hyvät lukemat etujarruista ei ajanutkaan ylös dynolta vaan jäi siihen ja alkoi hytkyä ja muuttui aivan punaiseksi naamastaan. Siirryin lähemmäksi ja näin että käsijarruahan se kiskoi hampaat irvessä eikä viisarit värähtäneetkään. Nuorempi katsari kävi onneksi raottamassa ovea ja kuiskasi jotain sisään ja aika lyhyesti mittasi sitten taka-akselin jarrutuskyvyt
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Turha on kenekään ruikuttaa, jos vuosikatsastuksessa tulee hylkäys aiheesta. Kannattaa pitää vehkeet kunnossa, niin vuosikatsastus on epämielyttävä tapahtuma korkeintaan hinnoittelunsa osalta.
Jos jarruista irtoaa katsurin käsijarrun käytön seurauksena jarrudynossa osia, siitä pitää saada vähintään hylkäys, mutta oikea tuomio on ajokielto.
Kirjoitusten perusteella Pakari todellakin ansaitsee saada paskaa palvelua.
Jos jarruista irtoaa katsurin käsijarrun käytön seurauksena jarrudynossa osia, siitä pitää saada vähintään hylkäys, mutta oikea tuomio on ajokielto.
Kirjoitusten perusteella Pakari todellakin ansaitsee saada paskaa palvelua.
#3418
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Tiukassa on nuo luulot.HEV kirjoitti:Hehheh tästä tuli mieleeni hauska sattumus tuolla Konalan Iha-katsastuksessa muutama vuosi sitten:Pakari kirjoitti: Jostain syystä se ajo käsijarrua 5 kertaa siinä jarrudynossa en ymmärrä miksi, ja kisko ylöspäin käsijarrusta niin "yli normaalin pitokulman" vaikea selittää.. esim. normaalisti 45asteen kulmassa pitää auton paikallaan, nii tämä herra kisko yli 90asteen kulmaan sen kunnes toiselta puolelta rummusta irtos osat ja uudet jarruosat säpäleiksi.
Ilmeisesti joku esimies (tai ainakin ajoi sillä hopeisella E-Mersulla joka oli usein hallissa sisällä) otti tonnarini käsittelyyn ja saatuaan ensin hyvät lukemat etujarruista ei ajanutkaan ylös dynolta vaan jäi siihen ja alkoi hytkyä ja muuttui aivan punaiseksi naamastaan. Siirryin lähemmäksi ja näin että käsijarruahan se kiskoi hampaat irvessä eikä viisarit värähtäneetkään. Nuorempi katsari kävi onneksi raottamassa ovea ja kuiskasi jotain sisään ja aika lyhyesti mittasi sitten taka-akselin jarrutuskyvyt
Eilen juttelin duunissa varastomiehen kassa.
Hän kyseli että miten on saab on toiminut ja kysyi miten olet tullut toimeen kun käsijarrukin vaikuttaa etupyöriin
Vastasin hänelle mites on datsuni pelannut. Ajelee primeralla.
Äijjä vasta että ei hänellä ole datsunia ja ettei datsuni ole ollut enää valovuosiin datsuni vaan nissan.
Sanoin hänelle datsuni mikä datsuni ja jatkoin matkaani
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Paha muistaa lukemia, tapahtumasta on kuitenkin 5 vuotta. Sen muistan, että huoltopäällikkö kehui jarruja hyviksi. Muistaakseni sain 100euron korvauksen kyseisestä tapauksesta kun menin hylkylappujen kanssa liikkeeseen vähän kyseleen et kuinka voi olla mahdollista.. Mihinkä sitten voi luottaa jos ei merkkiliikkeen täydelliseen jarruremppaan jossa vaihdetaan kaikki mahdolliset sisuskalut rummun ulkokuoria lukuunottamatta?teetee kirjoitti:Mitkä oli lukemat ja mikä on auton suurin sallittu kokonaismassa tieliikenteessä? Hyviä arvoja on monenlaisia..Pakari kirjoitti:No, ihme kun merkkiliikkeen dynossa oli tullu hyvät lukemat edellisenä päivänä jarrurempan jälkeen
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Katsastuksesta sen verran, että viimeinen vitsaus ja muuttaa Trafin asiointikieli ruotsiksi. Siinäpähän poliisi ja katsastusmies tarkistaa kaikki erityisehdot ja huomautukset kun rekisteriotteet on ruotsin kielellä ja asioi niiden kanssa ruotsiksi Vaikka kyseisten virkamiesten tulisi osata toista kotimaista, mutta jokseenkin epäilen tätä asiaa
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Joku sentään vielä luottaa merkkikorjaamoiden asentajien ammattitaitoon.Pakari kirjoitti:Mihinkä sitten voi luottaa jos ei merkkiliikkeen täydelliseen jarruremppaan jossa vaihdetaan kaikki mahdolliset sisuskalut rummun ulkokuoria lukuunottamatta?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Joo kyllä katsastajaa kannattaa ensimmäisenä syyttää siitä, että juuri kokonaisuudessaan rempatut jarrut lentävät tuhannen ****** päreiksi käsijarrukahvaa kiskomalla. Mistään ei ole aistittavissa, että korjauksessa olisi tapahtunut mitään virheitä...Svc kirjoitti:Joku sentään vielä luottaa merkkikorjaamoiden asentajien ammattitaitoon.Pakari kirjoitti:Mihinkä sitten voi luottaa jos ei merkkiliikkeen täydelliseen jarruremppaan jossa vaihdetaan kaikki mahdolliset sisuskalut rummun ulkokuoria lukuunottamatta?
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Ehkä tämä ei sittenkään mikään läpihuutojuttu ole:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010121 ... 6_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010121 ... 6_uu.shtml
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Toivottavasti järki voittaa vielä. Sinänsä ihan sama mulle jos joku idiootti haluaisi autonsa korjaamolla katsastaa, mutta sille linjalle kun lähdetään ja kaikenmaailman valopäät pääsevät vauhtiin, niin tämä on pian todellisuutta:teesalama kirjoitti:Ehkä tämä ei sittenkään mikään läpihuutojuttu ole:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010121 ... 6_uu.shtml
Vaikka hinnat ovat nykyään mitä ovat, niin konttoreissa on sentään aika hyvin valinnanvaraa ja kun vähän tuttujen kokemuksia kuulostelee jne., niin ei pitäisi olla vaikeaa löytää paikkaa, jossa homma toimii kuten pitääkin.Minuteman kirjoitti:"helpotuksen" kääntöpuolena ja taustalla saattaa piillä myös se, että katsastukseen vaadittavien vikojen tarkastamiseksi ja korjaamiseksi saatetaan lähitulevaisuudessa vaatia valtuutettu korjaamo. Eli niin että jää ne kotitallin- tai pihan ropaamiset yksityiseltä tekemättä
#1970
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Oli pakko tarkistaa omista lapuista. Lukemat 1.0 ja 1.5 hyväksyttiin pari vuotta sitten PietarsaaressaPakari kirjoitti:Paha muistaa lukemia, tapahtumasta on kuitenkin 5 vuotta. Sen muistan, että huoltopäällikkö kehui jarruja hyviksi. Muistaakseni sain 100euron korvauksen kyseisestä tapauksesta kun menin hylkylappujen kanssa liikkeeseen vähän kyseleen et kuinka voi olla mahdollista.. Mihinkä sitten voi luottaa jos ei merkkiliikkeen täydelliseen jarruremppaan jossa vaihdetaan kaikki mahdolliset sisuskalut rummun ulkokuoria lukuunottamatta?teetee kirjoitti:Mitkä oli lukemat ja mikä on auton suurin sallittu kokonaismassa tieliikenteessä? Hyviä arvoja on monenlaisia..Pakari kirjoitti:No, ihme kun merkkiliikkeen dynossa oli tullu hyvät lukemat edellisenä päivänä jarrurempan jälkeen
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001