georgahti kirjoitti:jätte kiva, että ymmärrätte, mitä tarkoitan tällä vuorotellen tankkauksella.
Siis mitä tässä nyt on vuorotellen tankattu? Viittaan siis siihen, että miksi moinen kommentti allekirjoittaneen viestin jälkeen varsinkin, kun omaan kinneriin
EI ole tankattu sitten heinäkuu '08 tippakaan 98E:tä kuin vasta nämä kaksi edellistä tankillista joista ensimmäinen oli n. 47 litraa (se tankillinen jolla tuli tuo 11.8L/100km kulutus) ja toinen 50.07 litraa.
Välihuomautuksena mainittakoon, että 98lla tuli 2.83€/100km halvemmaksi ajaa
Tuonne ao. linkin sivulle näpyttelin niin, että polttoaineiden tankatut gallonamäärät oli about sinnepäin niin tuon
11,8L/100km kulutuksen oktaaniluku oli
n. 97,3. Siis lähempänä 98ia kuin 95sta.
Tiedä sitten kuinka paikkaansa pitävä tuo on mutta veikkaisin, että tarpeeksi lähelle
Eli, ensin näpytellään vakioarvot eli oktaakiarvot 95 alempaan, 98 ylempään ja toivottu määrä eli 60L/15.85gal (joka on tuon B2 pommikoneen tankin tilavuus). Sen jälkeen aletaan ylintä toivottua oktaaniarvoa kikkaileen niin, että laskurin vastaukset ovat niin, että alempaa oktaanilukua on 13L/3.4gal ja ylempää 47L/12.4gal, eli mun tapauksessa 97.35.
Toiselle tankillista 98ia sain oktaaniarvoksi 97.895, kun pienempänä oktaaniarvona käytin tuota aiempaa 97.35
http://www.motorsportsracingfuels.com/O ... lator.html