Tech 2 china
Re: Tech 2 china
Itse ostin näitä hommia varten huutonetistä käytetyn ThinkPad X60:n, jonka telakassa on perinteiset sarja- ja rinnakkaisportit.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Tech 2 china
kiitti vinkeistä,mut mulla on tossa 5 vara läppäriä ja 5 käytössä,ei viittis enää lisää ostaa ellei pilkkahinnalla saa kierrätyksestä.onkos noihin läppäreihin olemassa irto palikkaa sarjaportillista vähän niinkuin aikoinaan laitettiin verkkokortti moduuli aukkoon joka yleensä kylestä löyty.PCI Express Serial Port Card kun tommosia on pöytäkoneeseen ja toimisko ne yhtään paremmin kun usb adapterit?
Re: Tech 2 china
hermoja säästäen voin suositella suoraan hommaamaan läppärin tai telakka aseman jossa sarjaportti.toimi heittämällä.nämä usb/serial adapterit on toimimattomia suurin osa ja väite perustuu netistä alan sivuihin tutustumalla.ja näissäkin on välillä pätkimisiä havaittavissa juuri kirjoitus vaiheessa.kiitti muuten vinkistä "pjv ja suorsa".tech2/candi yms. kotiin kannettuna n.290e 3v takuulla,näky myös jääneen mustaa valkoisellekkin.ja globaltis makso lisäksi kotiin kannettuna n.25e.varkaudessa tekki käytössä jos tarvetta tulee.naapurin foorumeilla enemän tietoa aiheesta lontooksi.
kortin päivitystä varten suosittelen suoraan erillistä kortinlukijaa tai läppäriä josta moinen löytyy.verkkokaapelin välityksellä ainakin omilla kiinnan korteilla ongelmia.binejä löytyy kyselemällä tai etsimällä täältä ja naapurin foorumeilta.globaltis asennuksessa joutuu kikkailemaan java 6 ja 7 välillä asennuksessa.kortin kirjoituksessa ainakin xp:ssä piti olla sp3 asennettuna ennen kuin toimi(ajureiden takia),hyvä ladata tarvittavat tiedostot valmiiksi vaikka tikulle.
kiinan tekkien mukana tulee yksikköä varten virtalähde joka on 110v,tarvike muuntaja vaihto päillä 220v-12v kustantaa n.10e.tämän tarvitset jos teet päivityksiä tekkiin sisätiloissa.lisä kortteja löytyy ebaystä tai aliexpessistä alk.15e/kpl tai hyvällä tuurilla 5-6kpl paketteja 40e-50e uusia/käytettyjä kotiin kannettuna.jälkimmäiset menee yleensä nopeasti kaupan.aliexpressin kautta toimittajalle lähettämällä viestiä selvii vimonen hinta riippuen määrästä.softa versiolla tai kielellä ei ole väliä,.binit ladattavissa netistä.
täältä vain jäsenille luokitellussa osiossa on salaiseksi luokiteltu käyttöohje tekkiin jos ei viitti googlea kuluttaa ja ladata vaikka gm sivuilta.
tuossa pari linkkiä joista hyötyä päivitykseen,kirjoitus ohjelmia:
-Card_Wear_7.0_trial.zip
-cardwriter.zip
-mce_ricoh joka löytyy näiltä sivuilta on yksinkertaisin ja helpoin käyttää
http://forum.ecuproject.com/showthread. ... ards/page3
saapin ja parin erimerkin kortteja tekkiin itänaapurista:
http://alexre.ru/?item=5galery&galery_f ... ech2/Cards
gm tech2 linkkejä ohjelmointiin:
http://www.aa1car.com/library/flashprom.htm
mielenkiinnosta haluisin tietää et mihin globaltis lataa päivityksen ennen kortille asennusta ja voiko sen "kaapata" ja asentaa manuaalisesti kortinlukijalla?
vinkkinä lisäksi obd2 bluetooth ja puhelin softan kanssa pelaajille,tarkistakaa asetukset käytettävistä softista.sieltä toimimattomuus johtuu.itellä 3 erinlaista(nokiaan,androidiin) kiinan palikkaa ja hyvin on toiminut vm.94 eteen päin tonnareissa,vm.98 eteen päin 9-3 ja vm.98 9-5.olen testannut omissa autoissa.tonnarissa ainakin jos vilkkuu hälyn ledi niin ei saa yhteyttä.ovet lukkoon ja auki kakella.
edit:hivenen muokkasin tekstiä "selkeämmäksi" josta en itsekkään saanut selvää.en kyllä ymmärrä ite vieläkään...
kortin päivitystä varten suosittelen suoraan erillistä kortinlukijaa tai läppäriä josta moinen löytyy.verkkokaapelin välityksellä ainakin omilla kiinnan korteilla ongelmia.binejä löytyy kyselemällä tai etsimällä täältä ja naapurin foorumeilta.globaltis asennuksessa joutuu kikkailemaan java 6 ja 7 välillä asennuksessa.kortin kirjoituksessa ainakin xp:ssä piti olla sp3 asennettuna ennen kuin toimi(ajureiden takia),hyvä ladata tarvittavat tiedostot valmiiksi vaikka tikulle.
kiinan tekkien mukana tulee yksikköä varten virtalähde joka on 110v,tarvike muuntaja vaihto päillä 220v-12v kustantaa n.10e.tämän tarvitset jos teet päivityksiä tekkiin sisätiloissa.lisä kortteja löytyy ebaystä tai aliexpessistä alk.15e/kpl tai hyvällä tuurilla 5-6kpl paketteja 40e-50e uusia/käytettyjä kotiin kannettuna.jälkimmäiset menee yleensä nopeasti kaupan.aliexpressin kautta toimittajalle lähettämällä viestiä selvii vimonen hinta riippuen määrästä.softa versiolla tai kielellä ei ole väliä,.binit ladattavissa netistä.
täältä vain jäsenille luokitellussa osiossa on salaiseksi luokiteltu käyttöohje tekkiin jos ei viitti googlea kuluttaa ja ladata vaikka gm sivuilta.
tuossa pari linkkiä joista hyötyä päivitykseen,kirjoitus ohjelmia:
-Card_Wear_7.0_trial.zip
-cardwriter.zip
-mce_ricoh joka löytyy näiltä sivuilta on yksinkertaisin ja helpoin käyttää
http://forum.ecuproject.com/showthread. ... ards/page3
saapin ja parin erimerkin kortteja tekkiin itänaapurista:
http://alexre.ru/?item=5galery&galery_f ... ech2/Cards
gm tech2 linkkejä ohjelmointiin:
http://www.aa1car.com/library/flashprom.htm
mielenkiinnosta haluisin tietää et mihin globaltis lataa päivityksen ennen kortille asennusta ja voiko sen "kaapata" ja asentaa manuaalisesti kortinlukijalla?
vinkkinä lisäksi obd2 bluetooth ja puhelin softan kanssa pelaajille,tarkistakaa asetukset käytettävistä softista.sieltä toimimattomuus johtuu.itellä 3 erinlaista(nokiaan,androidiin) kiinan palikkaa ja hyvin on toiminut vm.94 eteen päin tonnareissa,vm.98 eteen päin 9-3 ja vm.98 9-5.olen testannut omissa autoissa.tonnarissa ainakin jos vilkkuu hälyn ledi niin ei saa yhteyttä.ovet lukkoon ja auki kakella.
edit:hivenen muokkasin tekstiä "selkeämmäksi" josta en itsekkään saanut selvää.en kyllä ymmärrä ite vieläkään...
Re: Tech 2 china
Päivitystä.Wege kirjoitti:Tekki meni pikaotoksen(snapshot) jälkeen juntturaan eli bootissa ilmoittaa waiting for
download ja läppäriin ei saa yhteyttä rs-232 kaapelilla mitenkään.
Herjaa myös rs-232 loopback erroria vaikka silmukkakaapeli paikoillaan itsetestauksen yhteydessä.
Miten tästä jumista pääsee pois, tekki kuitenkin toimii muuten ihan hyvin..??
Jumista pääsi pois ostamalla uuden emolevyn tekkiin, nyt on pelannut jo tovin hienosti.
Läppäri taasen simahti kun pennut olivat potkineet autovirtalähteen jännitenamiskan pari volttia isommalle niin käry kävi. Samalla meni globaltis.
Laiton sitten Tis2000:n donglecrakillä kun ei viittinyt alkaa globatissiä uudestaan rekisteröimään.
Hyvin pelitti turvapääsy kun pultattiin Aux-pulikka ysikolmoseen.
Mullon ipparissa telakka jolla saa sarjaportista yhteyden tekkiin, kaivoin tänään laatikosta tuommoisen Aten UC-232A usb-to-serial konvertterin joka näköjään toimii tekin kanssa kunhan vain ensin päivitti uusimman ajurin pulikalle.
Wintoosan laitehallinnasta pitää tsekata portin numero, laittaa portin nopeus 115200
bittiä sekunnissa ja tis2000:n IO tietojen hallinnasta portti ja baudi vastaaviksi.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Re: Tech 2 china
kyselin muualta foorumelta onko kukaan saanut tech2 kautta päivitettyä ecuun softaa ja tuommosen vastauksen sain.en ole vielä koittanut toimiiko,mutta jos joku haluaa laitan tekstin tänne:
Incidentally, you could try the following, assuming you have a PCMCIA card reader:
1) Do SPS request, see if a newer file version is available,
2) If there is - download the file to Tech2 and read the PCMCIA with a card reader,
3) Extract the complete bin, edit it to the stage of your liking,
4) Correct checksums of the bin with the Suite and combine it back into the PCMCIA image,
5) Write the new PCMCIA image to the card and put card back into Tech2,
6) Program bin to the car.
It is not what one would call "directly" and is certainly a bit laborious, but should be possible if you (like me) hate soldering BDM pads Have never tried it on petrol file as I have CanUSB and BDM adapters, but it does work with a diesel.
Incidentally, you could try the following, assuming you have a PCMCIA card reader:
1) Do SPS request, see if a newer file version is available,
2) If there is - download the file to Tech2 and read the PCMCIA with a card reader,
3) Extract the complete bin, edit it to the stage of your liking,
4) Correct checksums of the bin with the Suite and combine it back into the PCMCIA image,
5) Write the new PCMCIA image to the card and put card back into Tech2,
6) Program bin to the car.
It is not what one would call "directly" and is certainly a bit laborious, but should be possible if you (like me) hate soldering BDM pads Have never tried it on petrol file as I have CanUSB and BDM adapters, but it does work with a diesel.
Re: Tech 2 china
Kiina TECH2:lla olisin erittäin varovainen ja harkitsisin useamman kerran kannattaako yrittää SPS-päivitystä, etenkin diesel ecujen kanssa. Nimimerkillä kiina-TECH2 SPS 3 kertaa EDC16 ecuun, 1x kaatui ja BDM pelasti, 1x onnistui, 1x kaatui ja ecu roskikseen (ei voinut pelastaa edes 10ke BDM-laitteella). Neljättä kertaa ei tule.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tech 2 china
Minullla on ollut samoja ongelmia kuin jcarlsonillakin. Kaikki on kuitenkin lopulta onnistunut kunhan käyttää tech2:sta pass through-tilassa (vai mikä se olikaan).
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Tech 2 china
Onneksi en testannut vieraan autoon,omassa ei niinkään väliä kun varaecuja löytyy hyllystä.
kiinan kopio tekkiin ollu kyllä tyytyväinen ja toistaiseksi toiminut ongelmitta ja käyttöä ollut koko rahan edestä, voi sanoa et on maksanut itsensä takaisin.
Viimeisiin pystykeula tonnarin srs järjestelmään en ole päässyt sisään, kaikkeen muuhun kyllä yhdistää.
kiinan kopio tekkiin ollu kyllä tyytyväinen ja toistaiseksi toiminut ongelmitta ja käyttöä ollut koko rahan edestä, voi sanoa et on maksanut itsensä takaisin.
Viimeisiin pystykeula tonnarin srs järjestelmään en ole päässyt sisään, kaikkeen muuhun kyllä yhdistää.
Re: Tech 2 china
Tech 2 käyttää RS232-standardin DTR/DSR-signaaleja datan vuonohjaukseen. Useimmissa USB-RS232-muuntimissa kuitenkaan ei ole DTR/DSR-signaaleja toteutettu ollenkaan, vaan ainoastaan yleisempi RTS/CTS-vuonohjaus. Tästä syystä USB-RS232-muuntimet toimivat vaihtelevalla menestyksellä.
USB-RS232-muuntimet on yleensä toteutettu USB-UART-piirillä + UART-RS232-lähetin/vastaanottimella. USB-UART-piireistä yleensä löytyy aina kaikki vuonohjauksen signaalit, mutta yleisimmät UART-RS232-piirit sisältävät vain 4 porttia, joihin kahden datalinjan lisäksi valitaan yleensä RTS/CTS-pari. Jos kolvi pysyy kädessä, voi parilla hyppylangalla korvata RTS/CTS-signaalit DTR/DSR-signaaleilla. Tällöin USB-mokkula toimii Techin kanssa...
USB-RS232-muuntimet on yleensä toteutettu USB-UART-piirillä + UART-RS232-lähetin/vastaanottimella. USB-UART-piireistä yleensä löytyy aina kaikki vuonohjauksen signaalit, mutta yleisimmät UART-RS232-piirit sisältävät vain 4 porttia, joihin kahden datalinjan lisäksi valitaan yleensä RTS/CTS-pari. Jos kolvi pysyy kädessä, voi parilla hyppylangalla korvata RTS/CTS-signaalit DTR/DSR-signaaleilla. Tällöin USB-mokkula toimii Techin kanssa...
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
Re: Tech 2 china
Lenovo T61 + Dexlan ExpressCard RS232 -> yhteys toimii ongelmitta. Vanhemman TIS2000:n kanssa toimi saman läppärin kanssa USB->RS232 -adapteri, mutta GlobalTIS:n kanssa ei. Koitin aiemmin myös useita eri PCMCIA-kortteja, mutta niiden kanssa kului pelkästään aikaa hukkaan.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tech 2 china
onko jääny ylimääräisiä "palikoita" kun olette kiinasta tilaillu.
sain lahjaksi tyhjän rungon .
rikkinäisetkin palikat kelpaa
yv pelaa.
sain lahjaksi tyhjän rungon .
rikkinäisetkin palikat kelpaa
yv pelaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tech 2 china
Tänne kotiutui kanssa kiinan vempain, sai itse ihan liimailla takuutarrat ja muut Ei oo enää hinnan kiroissa, tais tulla maksamaan 340€ alveineen ja tulleineen 2 kortilla kotiovella aliexpressin ihmeellisestä maailmasta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Tech 2 china
Mikä kauppias?tturku kirjoitti:Tänne kotiutui kanssa kiinan vempain, sai itse ihan liimailla takuutarrat ja muut Ei oo enää hinnan kiroissa, tais tulla maksamaan 340€ alveineen ja tulleineen 2 kortilla kotiovella aliexpressin ihmeellisestä maailmasta.
Saab 9-5 Aero 2003
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Tech 2 china
Niin, AliExpress ei ole vaan yksi kauppa. Vertaa esim. Amazoniin ja Ebay:hin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alibaba_Group#AliExpress
http://en.wikipedia.org/wiki/Alibaba_Group#AliExpress
Saab 9-5 Aero 2003