Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rambel
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 18:37
Paikkakunta: Veteli/Kokkola

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Rambel »

Tapahtui siis parkkipaikalla.
9-5 Aero, 90 #4107

Police:whats in that car??
Jason Statham: seats and a stearing wheel!
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

Ottaakseen kiinni rikos täytyy nähdä,pelkkä olettamushan ei tähän riitä tai kuulohavainto,kuten oikeus totesi.

Omakohtaista kokemusta:

Harrastelin joskusmuinoin 4-veto autoja.Kun tuli muutto eteen,en sanut heti vietyä kaikkia autoja pois,Naapuri tarjosi tilapäiseksi säilytyspaikaksi isoa pihaansa.No,sinne sitten vietiin yksi armeijan vanha maastokuorma auto,jossa oli cumminssin v8-diesel kone vaihdettu,ja 8 pykäläinen loota.
Ja kiirettä ei kuulemma olisi,haet kun kerkiät.
Tästä kiitollisena hoidin muuttoni ensin loppuun ym.Aikaa kului n 1kk,kun sattumalta näin ilmoituksen keltainen pörssi lehdessä,missä myytiin tuollainen kone 8 vaiht.laatikolla.Ilmoittajan numero sattui olemaan ex-naapurin :twisted:
Pistin kaverin soittamaan,ja naapurihan siellä sitä myi.Minähän siihen että mitä hel..iä siellä touhutaan,niin naks' tuut ,tuut ,tuut...sulki puhelimen 8O .
Asuin aikas kaukana,mutta lähdin paikan päälle katsomaan.Autopa oli 'hävinnyt',(3500 kg auto-ilman ohjauslaitteita ja kardaaneita),ja naapurin mukaan joku oli sen varastanut :twisted:

Noh,minäpä poliisin puheille.Käräjä oikeus totesi tyypin kaupitelleen osia(lehti+puhelin numero oli lehdessä) mutta näyttöä siitä,että tämä olisi myynyt osat ei ollut.Saman totesi hovioikeus.Kaveri tuomittiin korvaamaan minulle auto osittain,koska hän oli myynti ilmoitellut osia,ja myötävaikuttanut osien häviämiseen :twisted: .
Varkaaksi häntä ei siis saa kutsua. :twisted: :twisted: :twisted:
noh,minä kysymään ulosotosta,että mitenkäs saisin jotain tältä,niin ruokkoja ym.korvauksia monen näköisistä jutuista oli n.20 000,ja minun saamiseni olisi näiden jälkeen :twisted: :twisted:
Kävi mielessä vaikka mitä omasta kädestä liivimiehiin,mutta eipä sitä viitti tuommoisen ******** takia istumaan lähteä.Mutta ****ttaa suunnattomasti ajatuskin tosta tyypistä.
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: (tässä nämä loput v***tus hymiöt,kun viestiin ei saa laittaa kuin kymmenen kappaletta...)
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Rambel
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 18:37
Paikkakunta: Veteli/Kokkola

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Rambel »

No kyllä taitaa tuo ottaa enemmän päähän ku minun lisävalot...Reilu kaveri, kysyitkö oliko hänellä voimassa olevaa palovakuutusta? :P
9-5 Aero, 90 #4107

Police:whats in that car??
Jason Statham: seats and a stearing wheel!
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

Juu,en kysynyt kun tarkoituksella pidän sata kilometriä väliä,etten vahingossakaan törmää pimeällä kujalla.... :twisted:
Saattaisi löytyä itsestä sellaisia primitiivisiä piirteitä ,mitä ei tiennyt olevan olemassakaan :lol:

eniten harmittaa oma tyhmyys,ettei tuossa soittotilanteessa sanonut kaverille joka soitti,että ostaa koneen ja mistä voi hakea.Sinne sitten hakemaan ja pari 'mailapoikaa' mukaan :twisted: .olis voinu saada omansa takaisin :D
valitettavasti itsehillintä petti ,kun 'HIEMAN' kiehahti tossa tilanteessa :roll:
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja wesku »

JuhanaL kirjoitti:... näyttöä siitä,että tämä olisi myynyt osat ei ollut.Saman totesi hovioikeus.Kaveri tuomittiin korvaamaan minulle auto osittain,koska hän oli myynti ilmoitellut osia,ja myötävaikuttanut osien häviämiseen...
Oliko ajatuksena tuohon myötävaikuttamiseen että auto oli pihalla vartioimatta ja silti sijaintipaikka kerrottu kyselijöille tjsp. ?

Jos olisi ollut tarpeeksi ovela olisi varmaan kertonut että pyysit myymään autosi osia ja teet perättömän ilmiannon koska autosi varastaminen harmitti, olisit saattanut saada itse syytteen ja korvausvaatimuksen.
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

Tuomiolauselma oli varsin kapulainen näin maallikolle,mutta kait se oli pääpiirteittäin niin,että kaveri oli pyrkinyt aktiivisesti hukkaamaan omaisuuttani,joka oli hänen huostaansa uskottu.Tämähän oli jäänyt teon asteelle,mutta oli omiaan myötävaikuttamaan siihen että omaisuus anastettiin.Lisäksi normaali omaisuudesta huolehtimis velvoite oli laiminlyöty.

Vastakanne spekulaatiossa törmätään taas näytön puutteeseen ,minulla taas oli 2 kaveria mukana,kun sovittiin asioista autoa viedessä säilytykseen.Eli ei olisi uskaltanut yrittää.

Manataan sitten, että kuolkoon itse keittämäänsä pontikkaan :D :D :D

Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen,parkkipaikalla vallitsee viidakon lait,poliisi ei viitsi puuttua kolhuihin,varsinkin jos kukaan ei näe.Ja oikeudessa näytöksi ei riitä,että jäljet samalla korkeudella,monessako autossa puskuri samalla korkeudella?Isäni osti juuri tonnarin missä joka kulma oli nirhattu.Monien varttuneiden ihmisten autot ovat vastaavia(Huom.monien,ei kaikkien!anteeksi haukkuminen,mutta näin on...),kun ei parkkeeraus taidot enää riitä millimetri peleihin.Nää on ikäviä asioita,mutta paljon näitä tapahtuu silti.
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Vastaa Viestiin