Tech 2 china

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Nyt lähti pelittämään kun pisti laptopin telakkaan ja laittoi baudrateksi 57600. Kiitti vinkeistä
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Siirretty Yleinen alueelle tuolta mallikohtaiselta alueelta..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja kalle »

Nyt on sitten techin päässä jotain hajalla :oops: Antaa feiliä tuossa luuppi rs232 testissä :roll:
9-3 ss -03
Sotkamo
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja karg »

Tai sitten se kiina-luuppi on risa. Toimiiks rs232-yhteys tietokoneen kanssa tosta failusta huolimatta?
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja kalle »

Tein itse vastaavan luuppi piuhan ja silläkin välillä herjasi, mutta korjaantui itsestään kun käynnisti uudelleen. Täytyy kokeilla taas, kun asennan peruutus avustajan, että saako yhteyttä. Näköjään yksi herja tulee jos vuosiluvun vaihtaa tuoreemmaksi kun 2010. Hyviä vehkeitä :mrgreen:
9-3 ss -03
Sotkamo
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja karg »

Siis se herjaa esim. vuosiluvusta 2014 Saabin 148.000 -kortilla? Tos orkkislaitteessa (Vectronix) herjaa tulee vaan, jos boottaa Saabin 44.000 -kortilla, mikä vaihtaa sitte itekseen vuodeks 1995. Toi vaihtuu takas automaattisesti 2014:ksi uudemmilla softilla.

Jännä ero tuli nähtyy siinä, että ns. kiina-Tech2 sammuu, kun auton käynnistää ja laite on kiinni vain OBD-portissa. Orkkislaite ei sammu. En tiijä tekeeks noi kaikki samaa, mutta yhdestä kiina-Techistä tuli tehtyä tommonen havainto.

EDIT: http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=141077

"The Chinese clones have a hacked firmware - so even if your software card goes to 2021 (as the latest VX one does) the firmware in your clone wont support that...."
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

ei sammu kaikki kiinalaisetkaan autoa käynnistäessä.
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja kalle »

juu kyllä 148.000 kortilla. kun vaihtaa vuosiluvun 2010 niin ei herjaa. Noita vehkeitä näyttää olevan aika monessa paikassa tarjolla, niin mitenhän esim. emolevy käy ristiin jos sen vaihtaa. Ainakin nuo vci:t ja piuhat on varmaan samalaisia.
9-3 ss -03
Sotkamo
Wege
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Wege »

Kiinatekki toistamiseen teki saman tempun eli rs232-yhteys lopetti toimimasta.
Asiasta keskusteltuani elektroniikan ammattilaisen kanssa tultiin siihen johtopäätökseen että nämä usb-serial konvertterit voivat olla syypää sarjaporttiyhteyden porsimiseen, minun tapauksessa usb-liitin iski kipinää tietsikkaan liitettäessä kun tekissä oli virta päällä.
Homma tuli hoidettua halvalla kuntoon:
- Tekistä kuoret auki ja Max-232 piiri löytyy siitä liittimen lähettyviltä.
- Suojataan piirilevyä aluteipillä tms. jolloin sarjaporttipiiri irtoaa nätisti kuumailmapuhaltimella lämmittämällä jossa pieni suutin.
- Uusi Max-232 piiri tinataan kolvilla paikoilleen.
- Usb sarjaporttiadapteri huis he**vettiin ja suora yhteys telakasta tai sarjaportista tekkiin.

Piiri maksa muutaman euron. Jos kolvi pysyy kädessä tai kaverilla on tarvittavat taidot tästä vinkki jota kannattaa kokeilla, uusi emo tekkiin maksaa kuitenkin about satasen joten pääsee hyville palkoille.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
JohnJocke
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 18:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JohnJocke »

Vaihtoehtoisesti voi rikkinäisen (tai ehjänkin) sarjaporttipiirin korvata USB-UART-moduulilla. Tällöin Techiin tulee USB-liitin ja wanhanaikaiset sarjaporttikaapelit voi kokonaan unohtaa... Lisäksi USB-UART-moduulilla yhteys näyttäisi toimivan vakaasti jopa suurimmalla nopeudella (baud rate 115200).

Esimerkki USB-UART-moduulista (FTDI-piiriin perustuvat yleensä parhaita): http://www.ebay.com/itm/FT232RL-FTDI-3- ... 1c41188725

EDIT: Käyttämäni moduuli on näköjään myös edelleen saatavilla: http://www.ebay.com/itm/new-FTDI-Basic- ... 43bb857bee

Kirjoitin pidemmän selostuksen trionictuning-foorumille:
http://www.trionictuning.com/forum/view ... =46&t=3353

Tässä kuitenkin kuvat:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tännekkin tiedoksi, että toimivia usb-serial adaptereita löytyy.

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... 4&start=20

Belkin F5U103CP and Easy Sync ES-U-1001-R10

Itellä on tuo Easy Sync ja 115200 nopeudella toimii loistavasti GlobalTISin kanssa, windows 7 32bit.

Tämä USB modaus on kyllä aivan mahtava homma ja hyvä tietää, kiitos JohnJocke :!:

EDIT: tuli kokeiltua myös canusb-palikan com-portti moodia joka Lawicelin mukaan toimii siis myös com-porttina, mutta sitä en saanut millään toimimaan. Lawicelin canusb-palikassa myös FTDI:n piiri mutta Lawicelin muokkaama.
Easy Sync asentui automaattisesti koneeseen ja kävin vain vaihtamassa com-portti asetuksen COM1 ja baud raten 115200 ja samat GlobalTISiin ja homma lähti heti pelittämään.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
JohnJocke
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 18:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JohnJocke »

hasha kirjoitti: EDIT: tuli kokeiltua myös canusb-palikan com-portti moodia joka Lawicelin mukaan toimii siis myös com-porttina, mutta sitä en saanut millään toimimaan. Lawicelin canusb-palikassa myös FTDI:n piiri mutta Lawicelin muokkaama.
Lawicelissa on tosiaan FTDI-piiri siltana CAN-kommunikaatiota varten. Lawicelin COM-porttimoodi ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaapelia voisi käyttää tavallisena sarjaporttina. COM-porttimoodi tarkoittaa vain, että CAN-kommunikaatio voidaan Lawicelin ohjaimen kanssa suorittaa virtuaalisen sarjaväylän yli eikä tarvitse käyttää heidän omaa kommunikaatiokirjastoaan. Tällä on siis merkitystä vain, jos on tekemässä softaa, joka käyttää Lawicelia CAN-kommunikaatioon.
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
akema
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 08:45
Paikkakunta: Ii

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja akema »

Tuli hankittua tällainen laite 148.000 softalla ja nyt etsin siihen kaveriksi 44.000 softaa.
Kaikki netinstä löytämäni Rapidshare yms. linkit ovat wanhoja rikkinäisiä enkä siis löydä
ko. softabiniä mistään. Olisko jollain foorumilaisella tallessa ja saatavilla tuo Techin v44.000 softa?
-----------------------------
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Sen 44.000 softan saa päivitettyä GlobalTIS tai TIS2000 ohjelmalla, mutta tarvitset passelin muistikortin sitä varten. Normaalisti tuo 44.000 softa tarvitsisi vanhemman 10mb kortin, mutta olen saanut asennettua sen uudemmalle 32mb kortillekin. Kaikki 32mb kortit eivät siis kelpaa, pitää testaamalla löytää se, joka ottaa softan vastaan. Tech kyllä softaa päivitettäessä kertoo kelpaako vai ei. Ja samalla systeemillä saat päivitettyä 146.000 suomekielisen softan koneeseen, tämän uudempaa ei taida olla saatavilla ilman rahallista panostusta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Minulla on mennyt 44-ohjelma toistaiseksi kaikille 32mb korteille. Osaako kukaan kertoa onko 148 missään suhteessa parempi kuin 146.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin