Henri S kirjoitti:Kun lähdetään liikenteeseen niin pitäs ihan ensimmäisenä olla kirkkaana mielessä että minne on menossa, miten sinne pääsee ja kuinka paljon tarvitsen aikaa, ja tarvitseeko varata ylimäärästä aikaa. Sitten keskitytään siihen ajamiseen ja muun liikenteen seuraamiseen. Tällöin, luulisin ainakin, oman nopeuden sovittaminen oman ja/tai muitten aikataulun sekä nopeusrajoitusten suhteen on helpompaa. Tai mitäpä minun vaikuttaa tässä paasata, nämähän on autokoulusa ja elämän varrella muutenkin opittu..
Kyllä, täydellisessä maailmassa tehdään juuri näin. Reaalimaailmassa se liikenne ei kuitenkaan ole ainoa asia, mihin niitä varsin rajallisia resursseja joutuu pieni ihminen jakamaan - vuorokaudessa ei ole kuin 24 tuntia riippumatta siitä, mitä kaikkea pitäisi saada valmiiksi ennen lähtöä. Lisäksi muutaman minuutin käyttäminen lähtövalmisteluissa voi parantaa liikenneturvalisuutta, vaikka ne minuutit kuroisi matkan aikana pienellä ylityksellä kiinni - miltä kuulostaa vaikkapa se, ettei tarvi miettiä, jäikö hella päälle? Tai se, että ehtii käydä vessassa ennen lähtöä, eikä tuskastella matkan loppupuoliskoa? Tai vastaavasti se, että ehtii syödä/juoda hieman ennen lähtöä, eikä tarvi joko tuntea nälkää tai janoa tai syödä tai juoda kuskin paikalla? Siitä huolimatta, että maailmaa, ihmiskuntaa ja etenkin yksilöä yritetään tunkea speksattuihin rajoihin ja määritellä tarkasti, ei tämä maailma ole (onneksi) mustavalkoinen - eikä läheskään täydellinen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla