Mersun ostin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Mitä tulee rahan tuloon tässä hommassa niin olen ollut töissä seuraavsti

Lauantai 23.5 kello 7-13 , 3 kyytiä kassa yhteensä 45 €
Sunnuntai 24.5 kello 7-14 , 5 kyytiä kassa 102 €

Minullehan tuo on puhdasta tuloa :D ku isäntä olen , mutta kuskina ei paljon naurattaisi. Ajoin vaan nuo vaivaset 6 tuntia kun totesin että kun asemalla on koko ajan se 5-6 autoa ja keikan saamiseen meni keskimäärin se 1-1,5 tuntia.

Siihen totean että ne ihmiset jotka valittaa että ei saa Taksia sillon kun sen haluaa etc . Minä taas raittiina EN saa monista HKI ravintoloista Alkoholitonta Olutta. Kyllä se ihmisen ymmärrys ja vaatimus ei aina ole kohdallaan.

9-5T kanssa olen samaa mieltä siitä että PÄIVYSTYS pakko on aika perseestä jos ei ole keikkaa. Itse olin päivystää Maanantai illan ja ajoin yhden keikan kello
21-05 välissä. Mutta pakko olla jos jonkin pitää päästä vaikka sairalaa etc..

Mutta minä en valita että joudun ajaa määrätyillä taksoilla, enkä valita että joudun päivystää ilman keikkaa. Siksi minulla ei ole ymmärrystä ihmisille jotka dokaa ja riehuu kaupugilla aamu 3-5 maissa. Sitten vielä laukoo päätä Taksille kun menee kotiin. Minusta tälläiset ihmiset eivät tarvitse minun palveluksia , enkä minä edes tarjoa sitä heille :evil:


Ja näille ihmisille jotka asuu sellaisella paikkakunnilla / paikoissa että ei saa Taksia tai on vaikeaa. Olisi varmaan kannattunut ottaa asiasta selvää kun muutiti sinne asumaan. Otithan tietysti selvää päväkodista/kouluista/terveyspalveluista etc...mutta OLETIT että taksi tulee 10 minuutin sisällä kun sinä sen haluat.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kyllähän se niin on että jos puhelimessa luvataan että auto on tulossa niin on se kyllä sivistysvaltiossa myös tultava sitten selitetään mitä selitetään tai muuten on asiakkaalle ilmoitettava että ei tule. Sitähän minä tuossa yritin tolkuttaa. Yleensä ottaen minä olen taksipalveluihin Suomessa ihan tyytyväinen. Tuon lisäksi ärsyttää eniten ne ruuhka-aikojen ongelmat. Senkin vielä sietää että saa ne lyhyehköt matkansa istua kaikenmaaliman avensiksissa ja skoodissa polvet suussa tai melkein sylikkäin takapenkillä kun ei sellaiseen ole tottunut siviiliautossakaan. Lievää ylimielisyyttäkin on havaittavissa mikä on aika yleistä monopolien mädättämillä aloilla. Ala pitäisi vapauttaa enemmän kilpailulle, ei tietenkään vapauttamalla kaikista säännöistä ja velvotteista.
9000CS 2,3
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Siinä vaiheessa kun kiintiö vapautuu mutta taksa ei, niin mä heitän Mersun avaimet jokeen ja alan ettii muita hommia.

Mutta jos taksakin vapautetaan , teen oman kartellin missä ajetaan vaan Tonnareilla ja veloitus sen mukainen, eli 3€/km ja mittari on yhdistetty ahtopainemittariin...mitä enemmän ahtaa , sitä enemmän maksaa :D
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Joksa
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2009 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Joksa »

9-5T kirjoitti:Verovapaa km korvaus on järjettömän iso paljon ajaessa, siitä jää kaikkien kulujen jälkeen reilusti voittoa.
Kannattaa hankkia mönkkäri/moottorikelkka/yli 50hp moottorivene - pääomakulut paljon pienemmät ja tod.näk. kulustuskin. Veroton km-korvausraja 99-108snt/km.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

15.6.2009

Mitä noihin LingLong L688 renkaisiin tulee mitkä ostin

RengasOnline:sta

- Kova ääniset
- Ulisee mutkissa jo 50km/h vauhdissa , kuulostaa että ajasit kovaa :D
- Märällä asvaltilla , ERITTÄIN liukkaat , HENGENVAARALLISET :!:, jopa tuo 122 heppainen diesel hirmu saa ne sutimaan märällä, mutkissa perä-heittää alhaisessa vaihdissa....etc.

Ei voi edes verrata LingLong L688 ja Nokian Z renkaita.

Mutta koska päämääränä oli vain saada renkaat jotka on suht-halvat ja kestää 25 000km niin siihen olen tyytyväinen. Niin kovaa kumiseosta noissa on että ajaisi varmaan hyvin 60 000 km :D
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Joskus parisen vuotta sitten autokuumeissani katselin autoja jopparin pihalla. Silmiini osui metallipunainen Volvo, ryhdikkään näköinen 850 T5. Siinä oli alla LingLongit, silloin näin ko. merkin ekan kerran ja olipahan naurussa pitelemistä. Jos sillä jopparilla oli videovalvonta niin ainakin sai kummastella mitä ihmettä se hytkyy siellä auton vierellä, oli sen verran huvittava tuo nimi. Ja on se vieläkin :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Kyllä on kolleegoilla kanssa hauskaa ollut LingLong renkaat nädessään.

Minusta nuo renkaat sopii parhaiten driftaukseen :D
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Tomi9000T kirjoitti: - Kova ääniset
- Ulisee mutkissa jo 50km/h vauhdissa , kuulostaa että ajasit kovaa :D
- Märällä asvaltilla , ERITTÄIN liukkaat , HENGENVAARALLISET :!:, jopa tuo 122 heppainen diesel hirmu saa ne sutimaan märällä, mutkissa perä-heittää alhaisessa vaihdissa....etc.
Niin kovaa kumiseosta noissa on että ajaisi varmaan hyvin 60 000 km :D
Kuullostaapa tutulta 8O
Ihan kuin puhuisit Eko-Tyreistä.
Ne muuten melkeen sen 60 tuhatta saattaa kestääkkin, on sen verta muovia ne renkaat :lol:Kuva
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja rr »

Kuin vanhat ESSO-nastarenkaat aikoinaan 96:n alla. Kesällä nastat nypittynä, ulisivat mutkissa alle viidenkympin kaarteissa... kuin elokuvissa :D
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Eski »

Nyt täytyy minunkin tehdä tunnustus foorumille. Minäkin ostin Mersun. Lieventävänä asianhaarana mainittakoon, että Saabin mallistosta ei löytynyt pakettiautoa, eikä mahdollinen tuleva Koeningsegg-yhteistyökään oikein vaikuta siltä, että ihan heti olisi pakua tulossakaan...

Eli mitäpä ei isä tekisi lapsen harrastuksen eteen, tarvittaessa ostaa vaikka Mersun, jos muu ei auta. Tosin kyseessä on epsanjalainen pakettiauto, eli Vito, jota oikeat mersumiehet eivät taida edes aidoksi mersuksi tunnusta. Aluksi tähtäimessä oli isompi Sprintteri, mutta budjettiin sopivaa ei löytynyt tai olisi edellyttänyt C-kortin ajamista, johon ei ole aikaa tänä kesänä.

Vito on siis kymmenen vuotias (vm. 1999), 110CDI-koneella (n. 100hv), karvalakkimalli; ei ilmastointia, veivi-ikkunat, mutta lisälämmitin löytyy (ei kelloa), ovien ja luukkujen alareunat ruosteessa, asianmukaisesti leimattu huoltokirja ja mittarissa oli ostohetkellä 227K. Toistaiseksi Corleone on toiminut hienosti, kun sillä on päästetty parissa viikossa 1500 km karting-reissuja ynnä muuta rojun kuljetuskeikkaa... Ei ole pahemmin vieroitusoireita aiheuttanut. Tankilla käynti auttaa myös, kun kulutus maantieajossa on 6,3 litraa löpöä satasella. Säästyypähän sitten rahaa viton korjaamiseen :D

Kuva

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Eski »

Niinhän se pitäisi, pahus kun ei tullut tajuttua tuota muutosta aiemmin, talvella olisi ollut paremmin aikaa istua autokoulun penkillä... :roll:

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipä ole karvalakkimersussa ulkolämpötilamittaria, joten pakkasista ei viton hytissä tiedä mitään.

Vitoon pitäisi hommata heti parempia renkaita, kun sekä kesä- että talvigummit on ihan finaalissa. Osaisikohan täällä kukaan antaa suosituksia pakettiauton renkaista, kaikenlaista Savaa ja Kumhoa tyrkytetään rengasliikkeissä, kun Misukat ynnä muut merkkirenkaat maksavat aivan liikaa..? 16" pakun kesäkiekot siihen pitäisi löytää ja talvipyörät voisi olla myös 15", mutta niihin tarvittaisiin myös vanteet, kun ei anna luonto periksi laittaa umpiruosteisia peltivanteita mihinkään autoon...

Eski
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

23.7.2009

Meidän taksitolpalla on Vito ja kuulemma noi Hankook Ventus Prime oli hyvät Renkaat ?

Mersu alkaa olla aika työaikansa loppu päässä :D


Autokaupat tein tuossa Toukokuun alussa. Yllätys Yllätys minulle tulee uusi
C-Mersu

Tuo huhtikuun autovero-uudistus teki sen että nuo yli 200/CO2 vehkeet on aika kalliita. Samalla kanssa autonverosta ei enää saa alv-vähennystä. Näistä syistä tuo Saab 9-5 Wagon autot ei oikeen kiinostanut. Bensa vehkeissä ainakin veron osuus iso , Diesel automaat taas ei kulje muuten edellenkään.

Joten Mersu C 220 CDI TA saa toimia työautona seuraavat 3 vuotta.
:evil: JOSTA EN AJO KOMMENTOIDA KUINKA KESTÄÄ :evil:

3 vuotta ajanut tuolla huippu tehokkaalla 122hv/270Nm 0-100 km/h 12.4 s

Niin luulen että 170hv/400Nm , 0-100Km/h 8,8s , tuntuu jo räjähtävältä :D


Vanhasta autosta en voi kauheasti pahaa puhua , koska auto on suurimmaksi syyksi ollut kehno surkean huollon takia. Jatkuvat "valohoidot" ovat tehneet tehtävänsä ja auto on todella heikossa kunnossa " aikapommi ". Tulenkin jatkossa kokeilemaan eri Mersu-huolto pisteitä ja katselen missä sitä saa todellakin rahalle vastinetta.

Autolle kertyi se noin 267 000 Km , hieman alle 3 vuodessa.


The END
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mersun ostin

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Ihan hyvä peli ajaa tuommoinen Vito. Samanmoinen oli mulla aikanaan muuttoautona ja muutenkin lainassa. Kääntyy yllättävän pienessä tilassa, kätevä ajella kaupungissakin. :D
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Vastaa Viestiin