Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
No foordit poistui listalta 2020 kesällä, eli paljon ennen kuin Kugan edes sain ja koko patterihässäkkä Fordilla alkoi. Ennen tuota vuoden 2020 kesää tilatut Fordit tietysti toimitettiin, mutta uusia ei saa enää tilailla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kolmisen vuottako sulla on vielä, ennen kuin seuraavaa autoa täytyy ruveta katselemaan ? Sitähän ei tiedä vaikka silloin kaikki firman autot olisivat Dacioita
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eikös liisureissa ole nykyään mitä omituisimpia speksejä joilla käytettävissä olevaa autovalikoimaa rajataan?!
Tähän vaikuttaa tietysti leasingyhtiön tarjonta, yrityksen omat linjaukset vihreydestä jne, mutta ilmeisesti joissain teollisen alan yrityksissä myös se, että kenen palikoita automallit sisältävät?!
Tähän vaikuttaa tietysti leasingyhtiön tarjonta, yrityksen omat linjaukset vihreydestä jne, mutta ilmeisesti joissain teollisen alan yrityksissä myös se, että kenen palikoita automallit sisältävät?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
On toi sähkörange vaan aikamoinen arpajaismittari. Suuressa kuvassa antanee varmaan semitarkkaa dataa, mutta jos siitä alkaa tuijottelemaan yksityiskohtia silmä- ja muut munat kovana, niin äkkiä päässee paikalliseen aivolataamoon lepolomalle.
Tänäänkin hain penskan heppatallilta, niin tallin pihaan parkkeeratessa oli sähkörange 9km. Kun löin vehkeet tulille penskan kiivettyä kyytiin, olikin rangea enää 3km, jotka sulivat nolliin matkalla Nikkilään kaupoille. Noh, kersan kanssa kauppaan könkkäämään (tartten apurin kantamaan ostoskoria, kun on edelleen varauskielto ja keppien kanssa joutuu kävelemään) ja ostosten jälkeen autoon. Taas Kuga tulille (kuvainnollisesti, ei kirjaimellisesti) ja kas, sähkörange, joka oli kaupan pihaan ajettaessa 0km (patteri "harmaana", eli täysin tyhjä), olikin yhtäkkiä 4km. Sillähän sitä päästiinkin jonkun matkaa kotia kohti pelkällä sähköllä ennen kun löi polttomoottorin tulille.
Tuo ei myöskään annan ajaa ainakaan näillä nollakeleillä akkua tyhjäksi pelkällä sähköllä. 2km ku on patterissa rangea, niin lyö koneen tulille sillä nootilla, että lämmitysasetus niin vaatii. Ilmeisesti siis patterin ollessa tyhjähkö, lopettaa auto sähkölämmittimen käytön ja siirtyy käyttämään polttomoottoria lämmöntuottoon. Nimittäin täydemmällä akulla onnistuu puhdas sähköajo pakkaskeleissäkin, eikä auto kaipaa polttomoottoria lämpöä tuottamaan. Semmottis.
Tänäänkin hain penskan heppatallilta, niin tallin pihaan parkkeeratessa oli sähkörange 9km. Kun löin vehkeet tulille penskan kiivettyä kyytiin, olikin rangea enää 3km, jotka sulivat nolliin matkalla Nikkilään kaupoille. Noh, kersan kanssa kauppaan könkkäämään (tartten apurin kantamaan ostoskoria, kun on edelleen varauskielto ja keppien kanssa joutuu kävelemään) ja ostosten jälkeen autoon. Taas Kuga tulille (kuvainnollisesti, ei kirjaimellisesti) ja kas, sähkörange, joka oli kaupan pihaan ajettaessa 0km (patteri "harmaana", eli täysin tyhjä), olikin yhtäkkiä 4km. Sillähän sitä päästiinkin jonkun matkaa kotia kohti pelkällä sähköllä ennen kun löi polttomoottorin tulille.
Tuo ei myöskään annan ajaa ainakaan näillä nollakeleillä akkua tyhjäksi pelkällä sähköllä. 2km ku on patterissa rangea, niin lyö koneen tulille sillä nootilla, että lämmitysasetus niin vaatii. Ilmeisesti siis patterin ollessa tyhjähkö, lopettaa auto sähkölämmittimen käytön ja siirtyy käyttämään polttomoottoria lämmöntuottoon. Nimittäin täydemmällä akulla onnistuu puhdas sähköajo pakkaskeleissäkin, eikä auto kaipaa polttomoottoria lämpöä tuottamaan. Semmottis.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kuulostaa että toi range on ihan verrannollinen polttomoottoriauton vastaavaan kun antaa vähän lämää. Kait ne kuormitustilanteet akunkin jännitettä romahduttaa hetkellisesti ja sitä myöden rangekin tippuu...?!
Mutta samaa mieltä, että noi näyttämät on aika viitteellisiä ja noiden varaan ei kannata ainakaan henkeänsä luottaa, no onneks hybridillä ei tarvitsekaan
Mutta samaa mieltä, että noi näyttämät on aika viitteellisiä ja noiden varaan ei kannata ainakaan henkeänsä luottaa, no onneks hybridillä ei tarvitsekaan
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
No juu, aika paljon on tullut noita polttomoottoriautojen dte mittareita kateltua, mutta tää on kyl ihan next levelillä. Tosiaan esim tonne tallille rullailin max 40km/h hiekkatietä viimeiset vajaa 2km. Ja kun sieltä liikkeelle lähdettiin, niin ihan pintakaasulla mentiin edelleen, mutta silti range tippui 9km:stä --> 3km sinä aikana, kun penskoja autoon odottelin, eli 2min. Toki mankka oli sen aikaa päällä, mutta muuten virrat sammutettu ja tuskin Kaija koo noin paljon virtaa vie . Hyvä myös huomata, että esim näillä keleillä tommonen 9km on 20...25% kokonaiskapasiteetista. Eli vähän sama, kun bensavehkeen dte:stä tippuis 125km --> 30km yhden pysähdyksen aikana, vaikka auto ois tasaselta lähteny ja tasaselle parkkeerattu. Siis melkoinen arpajaismittari tuo
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Vähän taas kulutusdaattaa, kun se ihmisiä niin kovasti kiinnostaa. Eilen tuli pörrättyä tässä Paippinen-Kerava välillä erinäisiä pikku siirtymiä n.54km:n verran. Sähköä meni akullinen ja bensaa paloi n. 0,28litraa, eli kotona oli sähkörange nollissa ja bensakrematoriokin oli pärähtänyt välillä käyntiin
https://photos.app.goo.gl/Yfo7mp9HT762c7LK6
Sähkönkulutus näyttäisi näillä keleillä olevan jotain 19-21kWh/100km väliltä, vähän riippuen mimmosta ajoa tulee.
Männäviikolla tuli testattua myös Jäken Prisman julkista latausasemaa. Tekstarilla lataus käyntiin ja pois. 51min kestänyt lataus toi tyhjään akkuun 16km rangea, joten kotiin päästiin heittämällä ihan ilmaisella sähköllä. Silkkaa säästöä omaan ja firman kukkaroon ja mailmakin pelastuu Tietysti siinä samalla riskeerattiin oma ja kaikkien Prismakeskuksessa asioivien henki lataamalla SÄHKÖAUTOA (tai no, säälittävää pilipalihybridiä) ja vieläpä parkkihallissa
https://photos.app.goo.gl/Yfo7mp9HT762c7LK6
Sähkönkulutus näyttäisi näillä keleillä olevan jotain 19-21kWh/100km väliltä, vähän riippuen mimmosta ajoa tulee.
Männäviikolla tuli testattua myös Jäken Prisman julkista latausasemaa. Tekstarilla lataus käyntiin ja pois. 51min kestänyt lataus toi tyhjään akkuun 16km rangea, joten kotiin päästiin heittämällä ihan ilmaisella sähköllä. Silkkaa säästöä omaan ja firman kukkaroon ja mailmakin pelastuu Tietysti siinä samalla riskeerattiin oma ja kaikkien Prismakeskuksessa asioivien henki lataamalla SÄHKÖAUTOA (tai no, säälittävää pilipalihybridiä) ja vieläpä parkkihallissa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tänään tehty taas sähköautoille (tai pilipalihybrideille) epäsopivia tekoja ja hinattu peräkärryä. 40km pääsi kärry perässä sähköllä (kevyt avokärry) täydellä akulla. Hämmentävästi koNpuutteri osasi jopa kertoa, että kärrystä oli vasemman puolen vilkku pimeänä. Eli siis yksilöi viallisen valon polttimon tarkkuudella, aika näppärää. Ei pahaa sanottavaa vetohommissa, vähän on ehkä pistoke syvällä puskurin alla, mutta ei tosiaan muuta valitettavaa tullut mieleen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Onkin ollut oikein antoisa Ford viikko tämä kulunut viikko
https://photos.app.goo.gl/R2PbeaocZ8X5eHVq5
Eli check engine valo palaa. FordPassissa kolme aktiivista vikaa. Ensimmäisenä valitti jäähdytysnesteen määrästä. No, se oli OK, eli min ja max merkkien välissä. Seuraavana päivänä alko narisemaan, että jäähdytysnesteen lämpötilan anturi antaa arvoja, jotka ovat normaalin toiminta-alueen ulkopuolella. Sitten taas seuraavana päivänä keksi alkaa itkemään vielä siitä, että aktiivisen etusäleikön ohjainlaitteessa tai johdotuksessa on sähkövika. Noh, aika pajalle varattu huomiseksi. Jotain feeluahan siellä jossain liittimessä/johtosarjassa lienee. Fordin kanssa ei käy elo tylsäksi
Kaiken kruunasi tämänpäiväinen kesäkumien vaihto Vianorilla. About 35km ajettuani ilmoitti Fordi, että rengaspaine matala takaoikealla (1,9bar). Noh, himaan oli reipas 5km, joten ajoin kotiin. Gummi oli tosiaan löysänä ja suhina paljasti, että vuotaahan se. Varttia myöhemmin oli tilanne tämä:
https://photos.app.goo.gl/afmCmatXhLWH4MJCA
Noita kesäkumeja paikattiin viime syksyllä, kun oli ruuvi renkaassa ja hukkasi ilmaa hiljakseen. Hyvää tuuria, jos nyt on sit toinen kumi puhki. Reikä on keskimmäisen pääuran pohjalla, ei ainakaan sormeen tuntunut mitään ruuvia tms., joten epäilin puhelimessa Vianorin miehelle, että oisko vanha paikka irronnut. Se ei kuulemma ole mitenkään mahdollista, jos on heillä paikattu Noh sama se, huomenna ennen pajalle menoa pitää käydä vielä rengaspajalla. Paikka-ainepullolla ja paikkaussarjan kompuralla hoitui rengas sentään ajokuntoon.
Edit: talvikumit vaihtui kesiksiin ajomäärällä 19367km.
https://photos.app.goo.gl/R2PbeaocZ8X5eHVq5
Eli check engine valo palaa. FordPassissa kolme aktiivista vikaa. Ensimmäisenä valitti jäähdytysnesteen määrästä. No, se oli OK, eli min ja max merkkien välissä. Seuraavana päivänä alko narisemaan, että jäähdytysnesteen lämpötilan anturi antaa arvoja, jotka ovat normaalin toiminta-alueen ulkopuolella. Sitten taas seuraavana päivänä keksi alkaa itkemään vielä siitä, että aktiivisen etusäleikön ohjainlaitteessa tai johdotuksessa on sähkövika. Noh, aika pajalle varattu huomiseksi. Jotain feeluahan siellä jossain liittimessä/johtosarjassa lienee. Fordin kanssa ei käy elo tylsäksi
Kaiken kruunasi tämänpäiväinen kesäkumien vaihto Vianorilla. About 35km ajettuani ilmoitti Fordi, että rengaspaine matala takaoikealla (1,9bar). Noh, himaan oli reipas 5km, joten ajoin kotiin. Gummi oli tosiaan löysänä ja suhina paljasti, että vuotaahan se. Varttia myöhemmin oli tilanne tämä:
https://photos.app.goo.gl/afmCmatXhLWH4MJCA
Noita kesäkumeja paikattiin viime syksyllä, kun oli ruuvi renkaassa ja hukkasi ilmaa hiljakseen. Hyvää tuuria, jos nyt on sit toinen kumi puhki. Reikä on keskimmäisen pääuran pohjalla, ei ainakaan sormeen tuntunut mitään ruuvia tms., joten epäilin puhelimessa Vianorin miehelle, että oisko vanha paikka irronnut. Se ei kuulemma ole mitenkään mahdollista, jos on heillä paikattu Noh sama se, huomenna ennen pajalle menoa pitää käydä vielä rengaspajalla. Paikka-ainepullolla ja paikkaussarjan kompuralla hoitui rengas sentään ajokuntoon.
Edit: talvikumit vaihtui kesiksiin ajomäärällä 19367km.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tänään vietetty hauskaa taas Hyvinkäällä vaivattoman leasingautoilun merkeissä. Ensin paikkuutettiin rengas Vianorilla. Kiitettävän nopeasti pääsi työstöön, vaikka ei ollut edes aikaa varattuna. Puhelimessa oli sovittu, että vien näytille ja koittavat fiksata kun kerkiävät. N.55min odotteluineen. Mitään kommenttia ei asentajalta tullut, että mikä puhkaissut kumin. Veikkaan edelleen, että olivat ryssineet edellisen paikkauksen, joka nyy sitten irtosi. Jos jaksaisi, niin vois tutkia kumeista kaikki paikkausjäljet, mutta en jaksa, ainakaan jalkavammasena.
Noh, sitten Ford marmoritiskille. Herjaili siis jäähdytysnesteen tasoa, lämpötilaa ja etusäleikön ohjainlaitetta. 2h oli varattu aikaa vianetsinnälle. Kävin könkkäämässä n.50min lenkin keppien avustamana, jonka jälkeen menin odottelemaan sisätiloihin. Aika tarkkaan sen 2h käyttivät, ja vikavalo palaa edelleen. Testasivat kaikki anturit yms. ja lukemat on testerillä OK. Siitä huolimatta vikavalot siis palaa (resetin jälkeenkin). Tekivät tehtaalle jonkun tukipyynnön tms., että miten jatketaan. Ensi perjantaille varattu koko päiväksi paja-aika, jolloin tutkivat vielä perusteellisemmin.
Nyt vois siis hätäsempi jo kuvitella, että merkkihuolto on perseestä, ford on sysipaska auto ja että mulla olis hermo napsahtanut. Eikö? No ei. Olivat tutkiessaan löytäneet selviä viitteitä jyrsijöiden touhuilusta konepellin alla. Sen verran mitä olivat isommin purkamatta nähneet, niin johtosarjoissa ei näkynyt mitään. Todennäköistä kuitenkin on, että hiirulit ovat käyneet tekemässä jekkujaan pellin alla.
Ens pe sitten purkavat enemmän ja koittavat löytää vikavalon aiheuttajan. Sijaisauto on varattu ja huollon mukaan autolla voi huoletta ajaa, vaikka check engine palaa. Oli kyllä asiallinen huoltoneuvoja (vanhempi herrasmies) Hyvinkään Veikkarissa. Tuonne vie jatkossakin mielellään tuo "murheenkryynin" huoltoon.
Sinänsä hassua, että hiiriä tms.on pellin alle mennyt lämmittelemään vasta nyt kevään korvalla eikä talvipakkasilla, vaikka autolla ajetaan päivittäin. Yhdenkään aikaisemman liisurin pellin alla ei ole myöskään ollut hiiriongelmia. Toisaalta aika loogista, koska tässähän on ladattu nyt vasta reilu kuukausi. Latauksen aikana nimittäin joku pumppu kierrättää jäähdytysnestettä, kontrolloiden mm.akuston lämpötilaa. Eli konepellin alta löytyy latauksen ollessa käynnissä kivasti yöpakkasen kohmettamalle jyrsijälle lisälämpöä.
Tsekkasin huvikseni myös koko talven (tavoilleen uskollisesti) porsineena olleen Audin pellin alle. Ja kyllä, ohjaustehostimen säiliön päällä kokoelma hiirenpa*kaa. Noh, näillä mennään. Katotaan miten hommat etenee viikon päästä.
Noh, sitten Ford marmoritiskille. Herjaili siis jäähdytysnesteen tasoa, lämpötilaa ja etusäleikön ohjainlaitetta. 2h oli varattu aikaa vianetsinnälle. Kävin könkkäämässä n.50min lenkin keppien avustamana, jonka jälkeen menin odottelemaan sisätiloihin. Aika tarkkaan sen 2h käyttivät, ja vikavalo palaa edelleen. Testasivat kaikki anturit yms. ja lukemat on testerillä OK. Siitä huolimatta vikavalot siis palaa (resetin jälkeenkin). Tekivät tehtaalle jonkun tukipyynnön tms., että miten jatketaan. Ensi perjantaille varattu koko päiväksi paja-aika, jolloin tutkivat vielä perusteellisemmin.
Nyt vois siis hätäsempi jo kuvitella, että merkkihuolto on perseestä, ford on sysipaska auto ja että mulla olis hermo napsahtanut. Eikö? No ei. Olivat tutkiessaan löytäneet selviä viitteitä jyrsijöiden touhuilusta konepellin alla. Sen verran mitä olivat isommin purkamatta nähneet, niin johtosarjoissa ei näkynyt mitään. Todennäköistä kuitenkin on, että hiirulit ovat käyneet tekemässä jekkujaan pellin alla.
Ens pe sitten purkavat enemmän ja koittavat löytää vikavalon aiheuttajan. Sijaisauto on varattu ja huollon mukaan autolla voi huoletta ajaa, vaikka check engine palaa. Oli kyllä asiallinen huoltoneuvoja (vanhempi herrasmies) Hyvinkään Veikkarissa. Tuonne vie jatkossakin mielellään tuo "murheenkryynin" huoltoon.
Sinänsä hassua, että hiiriä tms.on pellin alle mennyt lämmittelemään vasta nyt kevään korvalla eikä talvipakkasilla, vaikka autolla ajetaan päivittäin. Yhdenkään aikaisemman liisurin pellin alla ei ole myöskään ollut hiiriongelmia. Toisaalta aika loogista, koska tässähän on ladattu nyt vasta reilu kuukausi. Latauksen aikana nimittäin joku pumppu kierrättää jäähdytysnestettä, kontrolloiden mm.akuston lämpötilaa. Eli konepellin alta löytyy latauksen ollessa käynnissä kivasti yöpakkasen kohmettamalle jyrsijälle lisälämpöä.
Tsekkasin huvikseni myös koko talven (tavoilleen uskollisesti) porsineena olleen Audin pellin alle. Ja kyllä, ohjaustehostimen säiliön päällä kokoelma hiirenpa*kaa. Noh, näillä mennään. Katotaan miten hommat etenee viikon päästä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Korvaako tollasta jyrsijävahinkoa mikään vakuutus? Tuho voi kuitenkin olla aika totaalinen jos pääsevät muutamastakin hankalasta paikasta järsimään johtosarjan vaihtokuntoon. Ihana olis omistaa joku sadan tonnin kiesi ja todeta että jyrsijät söi sen käyttökelvottomaksi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^ei mitn käryä korvaako mikään vakuutus jyrsijävahinkoja, mutta liisurilla ku mennään, niin artisti ei maksa yhtään enempää kuin aiemminkaan Takuuehdoistakin olisi hauska selvitellä, että korvaako hiirivahingot. Siis jos jaksaisi selvitellä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Takuusta voit kyllä olla varma että hiirivahingot jää omistajan murheeksi. Ja liisurihan ei sua taida tässä maksamiselta pelastaa, vaan se että kyse on työsuhdeautosta. Leasingfirma varmaankin odottaa saavansa toimintakuntoisen auton kauden loppuessa ja mahdolliset korjaukset jää virman maksettavaksi, jos vakuutus ei korvaa.
Sinänsä hyvä muistutus siitä että siitä voi jotain maksaa ekstraa että joku muu omistaa auton ja kantaa myös riskin ongelmista jotka eivät kuulu takuuseen eikä vakuutusturvaan.
Sinänsä hyvä muistutus siitä että siitä voi jotain maksaa ekstraa että joku muu omistaa auton ja kantaa myös riskin ongelmista jotka eivät kuulu takuuseen eikä vakuutusturvaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tuollaisen löysin:
https://www.apu.fi/kysymykset/kaskovakuutus-korvaukset
Eli ei korvata jyrsijävahinkoja autovakuutuksesta ja samalla googletuksella opin myös että kiinteistöille ja irtaimistolle jyrsijöiden aiheuttamat ongelmat on vakuutusehdoissa hyvin yleisesti suljettu pois korvausvastuun piiristä.
Eli pidetään juustot loukuissa ja kissa pihassa
https://www.apu.fi/kysymykset/kaskovakuutus-korvaukset
Eli ei korvata jyrsijävahinkoja autovakuutuksesta ja samalla googletuksella opin myös että kiinteistöille ja irtaimistolle jyrsijöiden aiheuttamat ongelmat on vakuutusehdoissa hyvin yleisesti suljettu pois korvausvastuun piiristä.
Eli pidetään juustot loukuissa ja kissa pihassa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Pitää ottaa sellainen hiiri-/palo-/varkausvakuutus .
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00