AZP kirjoitti: ↑Ke Maalis 18, 2020 08:59
Tuloksia TM:stä:
Michelin Pilot Sport 4: 9,5 xxxxx
Continental PremiumContact6: 9,2 xxxxx
Goodyear Eagle F1 Asymmetric5: 8,8 xxxxx
Nokian Hakka Black2: 8,8 xxxxx
Maxxis Victra Sport5: 8,7 xxxx
Bridgestone Turanza T005: 8,6 xxxx
Hankook Ventus S1 Evo3: 8,6 xxxx
Kumho Ecsta PS71: 8,5 xxxx
Falken Azenis FK510: 8,4 xxxx
Vredestein Ultrac Vorti: 8,3 xxxx
Toyo Proxes SportA: 8,1 xxx
Linglong Sport Master: 8,0 xxx
Nexen N'Fera SU2: 7,8 xxx
Sava Intensa UHP 2t: 7,4 xx
Rotalla Setula S Race RU01: 7,1 x
Kuluneet ja vanhat:
Goodyear Efficientgrip Performance, 2016, pintaa 2,5 mm: keskiarvo 6,0
Pirelli Cinturato P7, 2014, pintaa 4 mm: keskiarvo 5,2
Bridgestone Turanza ER300, 2012, pintaa 5 mm: keskiarvo 6,5
Kun huomioi, että kuluneilla renkailla hyvät arvosanat tuli pääosin melusta ja hiljaisuudesta, ja Goodyear ja Pirelli saivat molemmat useita nelosia turvallisuuteen liittyvistä kokeista, näyttäisi vähän siltä että kannattaa ennemmin hankkia uudet Rotallat halvalla kuin ajaa alle 5 mm kulutuspinnalla olevalla merkkirenkaalla.
Toisaalta syystä tai toisesta tekstissä todetaan juuri toisinpäin, eli aja kuluneella merkkirenkaalla vielä kesä ennemmin kuin hankit halvinta mitä löytyy