Mersun ostin
Isäukolla oli aikoinaan -79 Diesel Passatti, joka oli ollut taksina (autorekisteritietojen mukaan). Siinä oli muuten kulunein vaihdelaatikko, mitä ikinä ollaan nähty. Laatikon sisällä oli kuulalaakeri syönyt itsensä ulos siitä ulkokoolosta. Että semmosta.
Kyllä miun mielestä on hyvä asia, että taksit on uudehkoja autoja. On se nyt sentään oltava vähän "juhlaa" kun kerrankin maksullisella pirssillä mennään. Monissa maissa kun tuo taksilupakäytäntö voi olla hyvinkin kirjavaa, niin ne ajokitkin on sitten melkoisia vehkeitä. Pahin oli sekin muuan "taksi" Tallinnassa, joka oli kaksiovinen auto. Onpa siinä sattunut valinta kohdalleen. Ei varmaankaan ollut niitä virallisimpia takseja se vehje. Vieläkin jännempää oli kuulemma ollut kaverilla Afrikassa, kun oli etuvetoinen Toyota DX ollut taksina ja tie vilisi lattiassa olevista reijistä matkustajien ratoksi!
Kyllä miun mielestä on hyvä asia, että taksit on uudehkoja autoja. On se nyt sentään oltava vähän "juhlaa" kun kerrankin maksullisella pirssillä mennään. Monissa maissa kun tuo taksilupakäytäntö voi olla hyvinkin kirjavaa, niin ne ajokitkin on sitten melkoisia vehkeitä. Pahin oli sekin muuan "taksi" Tallinnassa, joka oli kaksiovinen auto. Onpa siinä sattunut valinta kohdalleen. Ei varmaankaan ollut niitä virallisimpia takseja se vehje. Vieläkin jännempää oli kuulemma ollut kaverilla Afrikassa, kun oli etuvetoinen Toyota DX ollut taksina ja tie vilisi lattiassa olevista reijistä matkustajien ratoksi!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Omia kommentteja taas
Joku kysy onko niitä Chrysler 300C takseina.
Itse tiedän että on ainakin Stadissa 1 , Vantaalla 1, Keravalla 1 voi olla useampi
Toyota olisi ollut ykkös vaihtoehto jos kriteerit täyttyy autolle. Yksi on se että Diesel vain manuaali ja että takuu 2 vuotta.
Minulle mersu ei tarkoita laatua. Laatu = Saab
Mersu oli minulle järkevä vaihtoehto Vehosta :
Rahoituksen
3 vuoden takuun ja Huoltosopimuksen takia
Taxi-Center lähellä
Miten homma tulee sitten toimimaan on ihan auki, sen näkee sitten 3 vuoden aikana. Joko valitan paljon tai kehun, ihan heistä kiinni sielä Vehossa
PS: Isäntä osti uuden Passatin TDI 140Hv/320Nm DSG laatikolla
Pakko myöntää aika pirun hyvä yhdistelmä tuo moottori ja laatikko ....minusta toimii todella kivasti
Joku kysy onko niitä Chrysler 300C takseina.
Itse tiedän että on ainakin Stadissa 1 , Vantaalla 1, Keravalla 1 voi olla useampi
Toyota olisi ollut ykkös vaihtoehto jos kriteerit täyttyy autolle. Yksi on se että Diesel vain manuaali ja että takuu 2 vuotta.
Minulle mersu ei tarkoita laatua. Laatu = Saab
Mersu oli minulle järkevä vaihtoehto Vehosta :
Rahoituksen
3 vuoden takuun ja Huoltosopimuksen takia
Taxi-Center lähellä
Miten homma tulee sitten toimimaan on ihan auki, sen näkee sitten 3 vuoden aikana. Joko valitan paljon tai kehun, ihan heistä kiinni sielä Vehossa
PS: Isäntä osti uuden Passatin TDI 140Hv/320Nm DSG laatikolla
Pakko myöntää aika pirun hyvä yhdistelmä tuo moottori ja laatikko ....minusta toimii todella kivasti
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Kertoilehan kokemuksia tuosta laatikosta/autosta, meinaan kaveri vaihtoi V70 völövön taksikäytössä tuollaiseen Klonkswageniin.. ei kuulemma kertakaikkiaan kestä persuus ajaa völövöllä maaseututaajaman taksissa.Tomi9000T kirjoitti:
PS: Isäntä osti uuden Passatin TDI 140Hv/320Nm DSG laatikolla
Pakko myöntää aika pirun hyvä yhdistelmä tuo moottori ja laatikko ....minusta toimii todella kivasti
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No volkkarilla olen nyt ajanut ehkä sen 1000km 4 päivän aikana töissä.
Sellainen olo on että kulkee niin PRKL kovaa.
Hieman outo on tuo DSG , mutta ehkä juuri totun siihen sitten ku on vika päivä sillä.
Sellainen nomaali kaasun kanssa niin minusta tuntuu ku olisi tavallinen laatikko.
Puolikaasulla ei oikeen huomaa vaihtokohtia vauhti vaan kiihtyy ja vaihtaa todella hyvissä kohdissa.
Täysikaasu on aina Diesel vehkeis se huono, ku laatikko pelittää sielä ylä-kierroksilla missä mitään ei tapahdu, ainakin Volkkari
Mutta kyllä se jouhevasti kulkee , 0-60km/h menee todella vilkaasti varmasti paremmin ku oma Saab , todella olen yllättnyt DSG nopeudsta ja toiminnasta. Edelleen vain on se ongelma Volkkarin kanssa lieneekö sitten Diesel/automat ongelma että miettii liikaa välillä ja vaihtaa pienemälle ku isommallakin olisi pärjännyt.
Isäntä kyllä sano että noita DSG laatikoita on levinnyt useita , muta takuuhan siinä korvaa.
Mutta sanotaan että tuollainen laatikko omaan 88 tonnarii niin kyllä olisi aika hieno kosepti
Sellainen olo on että kulkee niin PRKL kovaa.
Hieman outo on tuo DSG , mutta ehkä juuri totun siihen sitten ku on vika päivä sillä.
Sellainen nomaali kaasun kanssa niin minusta tuntuu ku olisi tavallinen laatikko.
Puolikaasulla ei oikeen huomaa vaihtokohtia vauhti vaan kiihtyy ja vaihtaa todella hyvissä kohdissa.
Täysikaasu on aina Diesel vehkeis se huono, ku laatikko pelittää sielä ylä-kierroksilla missä mitään ei tapahdu, ainakin Volkkari
Mutta kyllä se jouhevasti kulkee , 0-60km/h menee todella vilkaasti varmasti paremmin ku oma Saab , todella olen yllättnyt DSG nopeudsta ja toiminnasta. Edelleen vain on se ongelma Volkkarin kanssa lieneekö sitten Diesel/automat ongelma että miettii liikaa välillä ja vaihtaa pienemälle ku isommallakin olisi pärjännyt.
Isäntä kyllä sano että noita DSG laatikoita on levinnyt useita , muta takuuhan siinä korvaa.
Mutta sanotaan että tuollainen laatikko omaan 88 tonnarii niin kyllä olisi aika hieno kosepti
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Re: Mersun ostin
Onko kaikilla automerkeillä taksihinnat suhteellisesti noin paljon halvempia?9-5T kirjoitti:Anteeksi jos pahoitan mielesi mutta tänään tuli postissa mersu tarjousTomi9000T kirjoitti:Ei tarvinnut kauan miettiä minkä ostan ja miksi. Eli tulossa on sitten MB C 200T CDI.VEHO:n 0 € pääoma tarjous oli yksisyy, ku ei tota 50 000 € ihan löydy taskusta
E200 DT automaatti taksihinta 43288 ja E220 TT automaatti taksihinta 50288 molemmat sis. alv. hinnat sis. taksipaketin 590€
Taitaa Mersujen myynti yksityisille olla aika hyvää bisnestä. Eihän Suomessa yksityishenkilö saa E-sarjan Mersun farmaria varmaankaan alle 60t€ hintaan. Suomessa Mersun hinta on kyllä pidetty aina korkeammalla kuin BMW:n ja Audin hinnat. Saksassa tuota eroa ei oikeastaan ole.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Noniin, nyt ymmärrän. Verottaja siis tulee vastaan hankinnassa. Ajattelin vain, että onko taistelu taksiautojen ostajista niin kovaa, että hintoja suorastaan poljetaan.Taksihinta = autoverosta maksimissaan 9600€ alennusta jos auto on tarpeeksi kallis, alennusta ei tarvitse maksaa takaisin jos pitää autoa 3 vuotta taksiliikenteessä. Muuten hinnoittelu on sama ja toi on n. 100 auton erä varastosta vanhaa mallia.
IF antoi vakuutus tarjouksen , noin 4700 € vuodessa , pelkkä auto
Odottelen A-Vakuutus tarjousta, varmaanki kalliimpi mutta kattavampi
Kyllä autot maksaa eihän siitä mihkään pääse.
Minusta tuo uusi 9-3 farkku on todella kivan näköinen ainakin AERO mutta liian pieni kyllä taksi homaan. No niinän on tuo C mersu kanssa
Mitä nyt on ajellut tuolla uudella DSG vaihteisella Passatilla missä entiseen 40hv/ 80Nm enemmän ku vanhassa eli nyt 140/320Nm , ni kyllä sitä helpommin saa sakot mitä tehokkaampi työ-auto on. Mutta pakko myöntää on se jouhevampaa ajaa ku on tehoa pikkaisen. Ei tarvii enää yhtä paljon arpoa ehdinkö vai en....
Sitä kyllä ihmettelen mitä 535D bemuilla ja 400 CDI mesellä tekee taksissa ?, mutta kai se vaan selvii kun sellaisella ajaa ja kuka sen omistaa.
Niinku tämä Helsingin BMW 740 D taksi. syynähän on vissiin se että isäntä on aina halunut ajaa 7 sarjan bemua , no toive on toteutunut mutta aika kallilla hinnalla kyllä
Odottelen A-Vakuutus tarjousta, varmaanki kalliimpi mutta kattavampi
Kyllä autot maksaa eihän siitä mihkään pääse.
Minusta tuo uusi 9-3 farkku on todella kivan näköinen ainakin AERO mutta liian pieni kyllä taksi homaan. No niinän on tuo C mersu kanssa
Mitä nyt on ajellut tuolla uudella DSG vaihteisella Passatilla missä entiseen 40hv/ 80Nm enemmän ku vanhassa eli nyt 140/320Nm , ni kyllä sitä helpommin saa sakot mitä tehokkaampi työ-auto on. Mutta pakko myöntää on se jouhevampaa ajaa ku on tehoa pikkaisen. Ei tarvii enää yhtä paljon arpoa ehdinkö vai en....
Sitä kyllä ihmettelen mitä 535D bemuilla ja 400 CDI mesellä tekee taksissa ?, mutta kai se vaan selvii kun sellaisella ajaa ja kuka sen omistaa.
Niinku tämä Helsingin BMW 740 D taksi. syynähän on vissiin se että isäntä on aina halunut ajaa 7 sarjan bemua , no toive on toteutunut mutta aika kallilla hinnalla kyllä
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tuossa vedettiin duunimatkan viimeiset metrit C-sarjalaisella, kolme tyyppiä ja isot pakaasit mukana. Takapenkillä jalkatiloja oli kyl runsaasti, mut sivusuunnassa ois kolmas varmaan tehnyt jo ahdasta. Mutta siis varmaankin hyvinkin passeli taksiksiTomi9000T kirjoitti:Kyllä autot maksaa eihän siitä mihkään pääse.
Minusta tuo uusi 9-3 farkku on todella kivan näköinen ainakin AERO mutta liian pieni kyllä taksi homaan. No niinän on tuo C mersu kanssa
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kyseisen mersun sitten hain eilen päivällä.
Työt aloitan maanantaina.
Ihan hieno vempele tuo C 200 CDI, kivan jouhevasti liikkuu. Muutenki asiallinen vempele. Toivon että kestäisi hyvin 3 vuotta , ilman kolareita ja isompia remppoja.
Laskuja on tippunut postiluukusta melkeen päivittäin ja maanantaina pääsee vasta kerryttää sitä pankkitiliä hiukan
Työt aloitan maanantaina.
Ihan hieno vempele tuo C 200 CDI, kivan jouhevasti liikkuu. Muutenki asiallinen vempele. Toivon että kestäisi hyvin 3 vuotta , ilman kolareita ja isompia remppoja.
Laskuja on tippunut postiluukusta melkeen päivittäin ja maanantaina pääsee vasta kerryttää sitä pankkitiliä hiukan
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Sitähän se on.. ja jotkut kateelliset pellet jotka eivät tiedä alasta mitään väittää että siinähän tienaa miljoonia yhdessä illassa Kyllä taksari on palkkansa ansainnut.Tomi9000T kirjoitti:Kyseisen mersun sitten hain eilen päivällä.
Työt aloitan maanantaina.
Laskuja on tippunut postiluukusta melkeen päivittäin ja maanantaina pääsee vasta kerryttää sitä pankkitiliä hiukan
Tsemppiä Sinulle, uudelle yrittäjälle!!!
Heh, niin kauan kuin ollaan paikallaan. Motarillahan hinnaksi tulee hyvinkin tuolaiset 170-180 euroa tunnissa rajoituksen mukaan, ja jos edessä ei ole nutaajia voi ammattikuski päästä jo yli kahdensadan tuntiveloitukseen ! siinä on jo tekemistä kokeneemmallakin it-ammattilaisellaTomi9000T kirjoitti: Kyllä mä ihmettelen mistä tietokone firmat laskee sen että tietokoneen korjaus maksaa 50-60€ tunti. Taksi maksaa nyt sen 31.40 € / tunti.
EDIT TARKENNUS: Noin 139-194 eur 120 keskinopeudella
Viimeksi muokannut wesku, To Elo 10, 2006 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.