Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Hyvinhän foordi on mennyt kilsoihin nähden kun ei suurempaa raportoitavaa ole ollut
Tota öljynvaihdon optimointia on vaikea ymmärtää, kun ei se kovin suuri kustannus ole vaihtaa silloin kun auto huollossa vierailee.
Tota öljynvaihdon optimointia on vaikea ymmärtää, kun ei se kovin suuri kustannus ole vaihtaa silloin kun auto huollossa vierailee.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Öljyt olikin vaihdettu sitten huollossa, eli sen suhteen kaikki OK. Vikakoodien pikavisiitille eivät löytäneet mitään kummempia syitä. Katotaan sitten kun seuraavan kerran tulee taas pimpelipompelia tauluun.
Sijaisautoksi tuli kerrankin kunnon raaseri, nimittäin Transit Custom Mut joo, matka jatkuu. Tämän meneillään olevan tankillisen kulutus 1,7l/100km. Tankillisella ajettu nyt reilu 1300km ja vajaa puoli tankkia on bensaa vielä jäljellä.
Sijaisautoksi tuli kerrankin kunnon raaseri, nimittäin Transit Custom Mut joo, matka jatkuu. Tämän meneillään olevan tankillisen kulutus 1,7l/100km. Tankillisella ajettu nyt reilu 1300km ja vajaa puoli tankkia on bensaa vielä jäljellä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Se olisi nyt 13kk Fordismia takana Kugalla. Kikottimeen kertynyt kilometrejä karmeat 34611km. Nyt taas menty ongelmitta viime huollon jälkeen. Sähkörange syyskeleillä tippunut hiukan kesän maksimeista ja on nyt 40-50km välillä yhdellä akullisella. Ja ei, se kulutus EI nouse "hirveäksi" akun tyhjennyttyäkään, vaan on luokkaa 4-6l/100km vähän ajosuoritteesta riippuen (taajamassa - motarilla) , jos patteri on tyhjä.
Onhan tuo (toimiessaan ) edelleen leppoisa peli kruisailla, siinä ei ole valittamista.
Hyvin kyllä ns. porttiteoria lataushybrideistä täyssähköön pitää kutinsa. Meillä tulee tuota kilometriä sen verran, että monesti tuo 50km range ei vaan riitä päivän ajoihin. Ajot ollut pääasiassa luokkaa 0...100km / päivä ja ihan pari kertaa ollut n. 200-250km siirtymät (lomamatkaa yms.), niin mikäs peli se tuommoiseen käyttöön olisi parhautta? No aivan, täyssähköauto. Vaikka siis bensat menee firman piikkiin, niin silti se tuntuu aina vähän turhalta kun se polttomoottori pärähtää käyntiin. Ja turhaahan se sitä polttomoottoria on mukana kuskailla, kun sähköajo on kuitenkin äänetöntä ja rentouttavaa. Jos kaipaa polttomoottorin pärinää, sitä voi kuunnella vaikka juutuupivideoista
Kyllä se seuraava liisuri heti tuossa 34-35kk:n päästä tulee mitä todennäköisimmin olemaan puhdasverinen sähkövatkain, mikäli valtion/firman tukipolitiikat ei ihan häränpyllyä heitä.
Onhan tuo (toimiessaan ) edelleen leppoisa peli kruisailla, siinä ei ole valittamista.
Hyvin kyllä ns. porttiteoria lataushybrideistä täyssähköön pitää kutinsa. Meillä tulee tuota kilometriä sen verran, että monesti tuo 50km range ei vaan riitä päivän ajoihin. Ajot ollut pääasiassa luokkaa 0...100km / päivä ja ihan pari kertaa ollut n. 200-250km siirtymät (lomamatkaa yms.), niin mikäs peli se tuommoiseen käyttöön olisi parhautta? No aivan, täyssähköauto. Vaikka siis bensat menee firman piikkiin, niin silti se tuntuu aina vähän turhalta kun se polttomoottori pärähtää käyntiin. Ja turhaahan se sitä polttomoottoria on mukana kuskailla, kun sähköajo on kuitenkin äänetöntä ja rentouttavaa. Jos kaipaa polttomoottorin pärinää, sitä voi kuunnella vaikka juutuupivideoista
Kyllä se seuraava liisuri heti tuossa 34-35kk:n päästä tulee mitä todennäköisimmin olemaan puhdasverinen sähkövatkain, mikäli valtion/firman tukipolitiikat ei ihan häränpyllyä heitä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ihan samoja mietteitä. Porttiteoria pätee oikein hyvin. Harmillisinta töpselihybridin kanssa on jos matka on juuri siinä rangen paikkeilla ja viimeiset 500 metriä moottori pärisee käytännössä ihan turhaan. Kyse on periaatteesta enemmän kuin mistään muusta, se 3 desiä bensaa ei maksa mitään, yksi kylmäkäynnistys ei moottoria tuhoa ja ympäristölle tai omalle terveydelle se on ihan se ja sama.
Mutta kyllä ainakin oma ymmärrys omien päivämatkojen pituuksista on noussut ihan eri tasolle töpselöinnin aikana, kun tuota asiaa tulee jonkin verran seurattua. Lataushybridi toimii kyllä hyvin myöskin sellaisena puoliturhien ajojen vähentäjänä, eli jos tietää että tänään kotimatkalla kiirettömän asian hoitaminen paikassa A poikkeamalla johtaisi bensa-ajoon, niin kyseinen poikkeaminen tulee helpommin siirrettyä vaikka huomiseen tai ylihuomiseen jos on tiedossa että ajelee siellä samalla suunnalla muutenkin. Tämä tulee varmaan kyllä taas poistumaan kun saa alle täyssähköauton, jossa rangea kuitenkin sen verran ettei tuollaisia asioita tarvitse pohtia.
Mutta tuo omien ajojen tarkempi ymmärtäminen on kyllä johtanut siihen että kauheasti ei mietitytä pärjäisikö sähköautolla tulevaisuudessa.
Mutta kyllä ainakin oma ymmärrys omien päivämatkojen pituuksista on noussut ihan eri tasolle töpselöinnin aikana, kun tuota asiaa tulee jonkin verran seurattua. Lataushybridi toimii kyllä hyvin myöskin sellaisena puoliturhien ajojen vähentäjänä, eli jos tietää että tänään kotimatkalla kiirettömän asian hoitaminen paikassa A poikkeamalla johtaisi bensa-ajoon, niin kyseinen poikkeaminen tulee helpommin siirrettyä vaikka huomiseen tai ylihuomiseen jos on tiedossa että ajelee siellä samalla suunnalla muutenkin. Tämä tulee varmaan kyllä taas poistumaan kun saa alle täyssähköauton, jossa rangea kuitenkin sen verran ettei tuollaisia asioita tarvitse pohtia.
Mutta tuo omien ajojen tarkempi ymmärtäminen on kyllä johtanut siihen että kauheasti ei mietitytä pärjäisikö sähköautolla tulevaisuudessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Täyssähköjuttuja kun lukee niin moni sanoo et vuosikilsoja on tullut huomattavasti lisää
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kyllä siinä varmaam helposti käy niin. Ajo on niin halpaa, että lisäkilsat on lähes ilmaisia. Ja kun ajo on vielä hauskaakin, niin mikä jottei . Lataushybridillä ne lisäkilsat sen sähkörangem päälle on taas just niitä kalliita kilsoja, että niitä haluaa karttaa.
Sitten vielä kahden auton taloudessa, jossa sähköato ja polttomoottoriauto, kaikki mahdolliset kilsat kannattaa keskittää sähköautolle. Tällöin voi käydä niin että ennen sähköauton hankintaa on tullut autoihin esim. 15+15 tkm vuodessa, niin nyt tuleekin 20+10 tkm vuodessa.
Sitten vielä kahden auton taloudessa, jossa sähköato ja polttomoottoriauto, kaikki mahdolliset kilsat kannattaa keskittää sähköautolle. Tällöin voi käydä niin että ennen sähköauton hankintaa on tullut autoihin esim. 15+15 tkm vuodessa, niin nyt tuleekin 20+10 tkm vuodessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Se oli talvigummien allevaihto Vianorilla eilen. Se on huoletonta se, kun saa ammattilaisilla hoidattaa nämä simppelit hommat
https://photos.app.goo.gl/RhHVZwXYeK2ndpcU6
Takapyöriin viidestä pultista neljä saatu sentään paikalleen
No, sanoivat tuosta toki. Kuulemma "jossain vaiheessa" on "joku" laittanut kesäkumit vähän sinne päin kiinni ja vissiin pultit tai kierteet (jäi vähän epäselväksi asiakaspalvelijan muminat) ottanut osumaa. Selvittelevät maksajan ja ottavat yhteyttä korjausajan sopimiseksi. Sen aikaa kuulemma pysyy kumit neljälläkin pultilla Siitä säästövinkki Foordille, eli voivat hyvin jättää yhden pultin asentamatta.
Siihen nähden, että puljun avainosaaminen pitäisi olla tuo renkaiden kanssa pulaaminen, niin tuolla kyllä sattuu ja tapahtuu Kerran olivat Skeidan pultit jättäneet about käsitiukkuuteen, oli rekkarisekoilua autonvaihdon yhteydessä ja nyt ovat paskoneet pultteja/kierteitä...
Taulussa oli lukemat 35650km kun kumit vaihdettiin. Kesäkumit kestivät hämmentävästi siis kokonaisen ajokauden ja hiukan edellistäkin!
Sen verran noita etusia katselin, että menevät varmaankin vaihtoon, eli ensi kesäkumikaudelle tulee uutta limppua. Jos näin, niin ensiasennus-continentalit (kesäkumit) kestivät ajoa seuraavasti:
0km --> 5506km ja 19367km --> 35650km, eli yhteensä 21789km. Ihan kelpo suoritus! Nokialaista kuraa sinne varmaan tuuppaavat alle ensi kesäksi, jolloin olettaisin, että jäädään taas jonnekin 12...17tkm ajomääriin, mikäli vanhat merkit paikkansa pitää.
Talvikumeina siis Michelin X-Ice North4 SUV, joilla ajettu edellistalvena 5506km --> 19367km, yhteensä 13861km. Eiköhän noilla tämän talven sudittele vielä helposti, jos ei noissa ole samaa taipumusta hukata kaikki nastansa toisena ajotalvena, mitä esiintyi Skeidan alla olleissa vanhemman mallin X-Ice northeissa.
Semmosia tähän väliin. Nyt vaan jännäkakka housussa odottelemaan Vianorin kutsua takarenkaan pulttien korjaukseen.
https://photos.app.goo.gl/RhHVZwXYeK2ndpcU6
Takapyöriin viidestä pultista neljä saatu sentään paikalleen
No, sanoivat tuosta toki. Kuulemma "jossain vaiheessa" on "joku" laittanut kesäkumit vähän sinne päin kiinni ja vissiin pultit tai kierteet (jäi vähän epäselväksi asiakaspalvelijan muminat) ottanut osumaa. Selvittelevät maksajan ja ottavat yhteyttä korjausajan sopimiseksi. Sen aikaa kuulemma pysyy kumit neljälläkin pultilla Siitä säästövinkki Foordille, eli voivat hyvin jättää yhden pultin asentamatta.
Siihen nähden, että puljun avainosaaminen pitäisi olla tuo renkaiden kanssa pulaaminen, niin tuolla kyllä sattuu ja tapahtuu Kerran olivat Skeidan pultit jättäneet about käsitiukkuuteen, oli rekkarisekoilua autonvaihdon yhteydessä ja nyt ovat paskoneet pultteja/kierteitä...
Taulussa oli lukemat 35650km kun kumit vaihdettiin. Kesäkumit kestivät hämmentävästi siis kokonaisen ajokauden ja hiukan edellistäkin!
Sen verran noita etusia katselin, että menevät varmaankin vaihtoon, eli ensi kesäkumikaudelle tulee uutta limppua. Jos näin, niin ensiasennus-continentalit (kesäkumit) kestivät ajoa seuraavasti:
0km --> 5506km ja 19367km --> 35650km, eli yhteensä 21789km. Ihan kelpo suoritus! Nokialaista kuraa sinne varmaan tuuppaavat alle ensi kesäksi, jolloin olettaisin, että jäädään taas jonnekin 12...17tkm ajomääriin, mikäli vanhat merkit paikkansa pitää.
Talvikumeina siis Michelin X-Ice North4 SUV, joilla ajettu edellistalvena 5506km --> 19367km, yhteensä 13861km. Eiköhän noilla tämän talven sudittele vielä helposti, jos ei noissa ole samaa taipumusta hukata kaikki nastansa toisena ajotalvena, mitä esiintyi Skeidan alla olleissa vanhemman mallin X-Ice northeissa.
Semmosia tähän väliin. Nyt vaan jännäkakka housussa odottelemaan Vianorin kutsua takarenkaan pulttien korjaukseen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^Näitä ammattilaisten "renkaanvaihtotarinoita" kun sieltä täältä lueskelee, niin vähän tuo jokavuotisen x 2 rengasrumban aiheuttama harmistus vähenee. Kiire ja leipääntyminen taitaa näkyä noissakin hommissa, näin sesonkiaikaan siellä lienee jos jonkinlaista mutterinsuhauttelijaa joukossa... Vanha lausuntoni siitä, että vaihdan itse niin kauan kuin taipuu, ei tule muuttumaan. Vielä en ole n.33 vuoden rupeaman aikana onnistunut turaamaan edes tuohon tapaan kuin Kugalle kävi.
Aika pieneksi muuten jäi kesärenkaiden suorite, kyllä se 30-35000 km pitäisi mennä satsilla. Toki Paippisissa on Suomen mutkaisimmat ja haastavimmat tiet ja Kugan vääntö on jotain muuta kuin mihin perheautoissa on totuttu, mutta silti. Vertailun vuoksi lähiaikoina luvut Skodan ensiasennus Continentaleista.
Aika pieneksi muuten jäi kesärenkaiden suorite, kyllä se 30-35000 km pitäisi mennä satsilla. Toki Paippisissa on Suomen mutkaisimmat ja haastavimmat tiet ja Kugan vääntö on jotain muuta kuin mihin perheautoissa on totuttu, mutta silti. Vertailun vuoksi lähiaikoina luvut Skodan ensiasennus Continentaleista.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Yli 20tkm suoritteet ovat olleet näissä liisureissa ns. hyviä vetoja kesärenkaille. Nokialaisilla kesureilla 20tkm suoritteet ovat jääneet haaveeksi järjestään.
EDIT: Selailin tuolta Skeida-topikista, niin Hakka Blue 2 kumeilla päästiin "paras" suoritus Nokialaisista, karvan vajaa 18tkm. Tuota "hyvää" tulosta selittää noilla kumeilla ajettu Korsikan reissu, jossa ekalla ~8000km suoritteella kului kumit vaan millin. Seuraava milli kului Paippisissa n. 2000km matkalla ja kokonaissuorite jäi siis karvan alle 18tkm, ennen kun meni nuo kumit vaihtoon. Hakka Greenit sulivat sekä Focuksen että Skeidan alle sitten yleensä jo viimeistään 15tkm matkalla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Satuitko saamaan sentään oikean auton gummit ?
Ja jos niissä on määrätty pyörimissuunta, niin olivat osanneet laittaa renkaat pyörimään oikeaan suuntaan ?
Ja jos niissä on määrätty pyörimissuunta, niin olivat osanneet laittaa renkaat pyörimään oikeaan suuntaan ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Onkohan pollarit samaa mieltä auton tieliikennekelpoisuudesta jos joudut rengasratsiaan? Ei silleen että tuota touhua nykyään kauheasti tien pientareilla näkisi, mutta näin teoriassa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ihmeellistä kyllä kumit ovat oikeat ja oikein päin laitettu allekin Sen sijaan yksi kumi vuotaa. TAAS! Yhdessä talvikumissa ilmavajetta, aamulla 1,8bar, eilen oli vielä 2,6-2,7 bar. Seuraillaan, mutta alkaa nyt jo pikkusen ihmetyttämään, että samaan autoon osunut kolme tyhjenevää kumia...Sama juttu kesärenkaiden kanssa, kun ne keväällä alle laitettiin. Silloin yksi kumi puhkesi matkalla Vianorilta himaan. Kotiin siis silloin pääsi, mutta n. ~10min seisoskelun jälkeen kumi tyhjä. Yksi kesärengashan vuoti hissukseen myös auton saatuani, jolloin se paikattiin parin viikon ajojen jälkeen. Siitä oli läpi mennyt yksi M6 kokoinen pultti. Toisen kerran meni kesuri siis puhki aiemmin tämän vuoden keväällä (heti renkaanvaihdon jälkeen, huom) ja nyt tuo yksi talvigummi vuotaa, ja taas heti kuminvaihdon jälkeen...
No, torstaille ensi viikoksi on tuo takarenkaiden "pinnapulttien" (niin sanoi puhelimessa) korjaus Vianorilla. Samalla sitten varmaan tuo apparin puolen eturenkaan tsekkaus, jos ei tokene itsekseen vuoto
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kysyin tuota oikeinpäin laittoa siksi,että tuli mieleen kuinka katselin aikoinaan erään telkkarissakin esiintyneen ekonomistin Volvoa päiväkodin pihassa ja huomasin kuinka rengashotellin tunarit olivat laittaneet eturenkaat pyörimään väärin päin vaikka kyljessä oli isot pyörimissuunnan nuolet. No, tästä on nyt varmaan kymmenkunta vuotta mutta naurattaa vieläkin. Ei siis liity asiaan varsinaisesti mitenkään...
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
No yllättäen ei vuoto itsekseen toennut. Viikonloppuna tutkailin mistä se gummi nyt sitten mukamas vuotaa. Pikku könyämisellä löytyi kumiin kiilaantunut sepelin palanen, joka oli syönyt itsensä läpi asti...Eli fillarihommista niin tuttu TappajaSepeli© nyt sitten löytänyt tiensä jo auton renkaisiinkin
Louhin sepelinpalasen kumista pois, tuuttasin paikka-ainepullon renkaaseen ja johan alkoi ilma pysymään. On kyllä huikean hyvää tuuria ollut tämän Gugan gumien ganssa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eiköhän se taivaspaikka ole nyt viimeistään varma tuon Fordin kanssa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79