Mersun ostin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

9-5T kirjoitti:
wesku kirjoitti:
Tomi9000T kirjoitti: Kyllä mä ihmettelen mistä tietokone firmat laskee sen että tietokoneen korjaus maksaa 50-60€ tunti. Taksi maksaa nyt sen 31.40 € / tunti.
Heh, niin kauan kuin ollaan paikallaan. Motarillahan hinnaksi tulee hyvinkin tuolaiset 170-180 euroa tunnissa rajoituksen mukaan, ja jos edessä ei ole nutaajia voi ammattikuski päästä jo yli kahdensadan tuntiveloitukseen ! siinä on jo tekemistä kokeneemmallakin it-ammattilaisella ;)
Nyt en ehkä tajunnut kaikkea?
Puhuit kyllä tuntiveloituksesta mutta otithan huomioon että kaukaa on tultava takaisin asemapaikalle 0,- ja myös aikaa kuluu. Kaikki rahathan kuski saa tietty itselleen ja tukiaisista maksetaan kulut.
Eikö olis parempi jos takseiltakin poistettas toi säännöstely :roll:

Siis ei mitään älyttömiä sais pyytää, mutta määräytys esim. matkan pituuden mukaan koko hinta. Silleen, ettei asiakasta hatuttais ja kuskikin olis tyytyväinen :roll:
Ja sillon saatas kilpailua, varsinkaan lauantai-iltasin se ei haittais :lol:
Tomppa & Saabit myyty :(
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

9-5T kirjoitti:
wesku kirjoitti:
Tomi9000T kirjoitti: Kyllä mä ihmettelen mistä tietokone firmat laskee sen että tietokoneen korjaus maksaa 50-60€ tunti. Taksi maksaa nyt sen 31.40 € / tunti.
Heh, niin kauan kuin ollaan paikallaan. Motarillahan hinnaksi tulee hyvinkin tuolaiset 170-180 euroa tunnissa rajoituksen mukaan, ja jos edessä ei ole nutaajia voi ammattikuski päästä jo yli kahdensadan tuntiveloitukseen ! siinä on jo tekemistä kokeneemmallakin it-ammattilaisella ;)
Nyt en ehkä tajunnut kaikkea?
Puhuit kyllä tuntiveloituksesta mutta otithan huomioon että kaukaa on tultava takaisin asemapaikalle 0,- ja myös aikaa kuluu. Kaikki rahathan kuski saa tietty itselleen ja tukiaisista maksetaan kulut.
Jo jos nyt verrataan tietokoneenkorjausfirmaan - ei nekään jokaista työtuntia pysty laskuttamaan.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Tomi9000T kirjoitti:Jep tuossa laskin että ensi viikolla kun työt alkaa olen töissä noin 80-90 tuntia viikossa :D

Mersu ei kyllä millää tienaa 180€ tunnissa ku ei mene ku jonku 178km/h varmaa siis ku on 122hv.... :D
http://www.taksilahti.com/hinnat.php

Matkataksa
Taksa 1 (1-2 henkilöä) 1,16 € / km
Taksa 2 (3-4 henkilöä) 1,39 € / km
Taksa 3 (5-6 henkilöä) 1,51 € / km
Taksa 4 (7-8 henkilöä) 1,62 € / km

Taksan 2 mukaan jo vajaa 130 nopeus riittää 180 euroon tunnissa
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

9-5T kirjoitti: Kumpaa oikein haluat? Jos säännöstely poistuisi saisi tottakai pyytää älyttömiä, tai meinaatko yksipuolista säännöstelyä. Päivystysvelvollisuus kuuluu säännöstelyyn joten poisto sopii minulle.
Niin siis meinasin sitä, että joku kattohinta voidaan vaikka heittää, mutta taksikuski itse sais päättää millä hinnalla kuskaa ja paikkakunta sais vaikuttaa kanssa.

Juvan taksilla ei ollut pahemmin tekemistä, tunnin venailivat siinä yöllä, kun taas Helsingissä on ruuhkaa samaan aikaan :roll:
Eli edes jotain kilpailua tollekin alalle. Taksiluvathan tulee pysymään säännösteltyinä ihan varmasti :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

9-5T kirjoitti: nythan on kattohinta ja halpa sellainen. jos kaikki vapaaksi on saman koskettava myos hintaa ja yrittamisen vapautta eli paivyspakkoa.
Tästä olen todella samaa mieltä, eli hinnat korkeemmiksi ja enemmän yrittäjiä alalle. Vapaa kilpailu, saadaan noi työttömät arabitkin töihin:roll:
Tomppa & Saabit myyty :(
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

9-5T kirjoitti:jos niistä laskisi tuntipalkan olisit hiljaa.
Kaikkea ei kannata kadehtia.
Kysehän oli Saabistin työkalun ei ammatin valinnasta.
...ja tietokoneenkorjauksen kallleudesta ;)
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Käytiin vaimokkeen kanssa saksassa toistamiseen WACKEN metalli festareilla. Vuonna 2005 oltiin sielä taksitolpalla oli varmaan parhaimillaa 3 taksia. Tänä vuonna jonku 10 ehkä.

Matkaa festari alueelta Hampuriin on kait joku 120km ?....Kuiteski 3 suomalais hevaria myöhästyi ryhmämatkabusissta ja päätti ottaa sitten Taksin. Tosi hyvä idea :D

Tuli pojille maksaa 450€ ku ei tienny että sielä on vapaa taksa, ja kuski oli sitten ottanut minkä kehdannu. Jos ei olisi pojat maksaneet olisi kuulema tullut metallipampusta


Maassa maan tavalla.

Kulut ovat kovat taksialalla ,harvat sen tietää. Kuitekin täällä meidän lain alla on vaikea " kusettaa " ku on lakisääteinen taksa.

Itse olen velvollinen olemaan sitten töissä 300-400 tuntia kuukaudessa , sillä 1.16€/km , mutta ei mulle kukaan siitä maksa kun istun kopilla 3 tuntia ja ei ole kyydin kyytiä.

Jos tää homma menee tulevaisuudessa liian vaikeaksi , nostan hinnan 5€/km ja ase osoittaa takapenkille ja rahat etukäteen tietty :D
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
miklaa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:12
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja miklaa »

Minä käytän taksia sen verran vähän ja maks. 20 kilometrin matkoja, niin kuin suurin osa suomalaisista(?), ettei ole käynyt mielessä edes purnata hinnoista. Olen vaan tyytyväinen, kun voi joskus lähteä johonkin ilman "kuka ajaa takaisin" huolia ja tietää että pääsee turvallisesti perille.

Enemmän minua rasittaa ulkomailla jatkuva varoittelu ja kyttääminen siitä, ettei pissitä linssiin ja onko varmasti virallinen taksi kyseessä, etukäteen pitää neuvotella hinnasta huonosti kieliä puhuvan kanssa ja kulkupeli voi olla mikä vaan. Rasittavaa. Suomessa tietää, mitä tapahtuu, kun taksin tilaa.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
99_GL_77
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 13:02
Paikkakunta: 06

Viesti Kirjoittaja 99_GL_77 »

miklaa kirjoitti:Minä käytän taksia sen verran vähän ja maks. 20 kilometrin matkoja, niin kuin suurin osa suomalaisista(?), ettei ole käynyt mielessä edes purnata hinnoista. Olen vaan tyytyväinen, kun voi joskus lähteä johonkin ilman "kuka ajaa takaisin" huolia ja tietää että pääsee turvallisesti perille.
Puhut asiaa! 8) Kiitos 8)
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Mersu on kulkenut hyvin , kahdessa viikossa on tullut kilsoja noin 4500Km

Kokeilin noita ZAINO nahanhoito aineita penkkeihin, ja olen ERITÄIN tyytyväinen, hyvin on lähtenyt pienet liat pois ja muutenki näyttää penkit edelleen uudeelta kaikkien kääniläisten ja lasten hiekka kenkien jälkeen :D


Tuossa 25.8 pommitin Mersulla kohti Eltsu Nestettä ja siinä liikenteen virrassa oli Hopeinen 9-3 AERO jossa rekkari KMI ? Tunnistin auton samaksi joka minulle ZAINOT toi kotiin tänne Ogelii :wink:

Yritin morjestaa mutta kukapa nyt Saabistia tunnistaa Taksi Mersusta :D

Että sellaista .....
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

MB on nyt ottanut mittariin 20 tuhatta 2 kuukaudessa , ilman mitään vikoja.

Mitä nyt vaihdelatikko on vähän oudompi ku alussa ja kierroslukumittari
heluu 700-800RPM kohdalla. Kóhta on ekan huollon aika. Saa sitten katsoa onko jotain vikoja missään :?:


Tyytyväinen olen edelleen, katotaan mikä on KM luku kun petyn :D
Tuo 122Hv/270Nm alkaa kuitenkin tuntumaan välillä hiukan vähältä.
Joskus olisi tarvinnut lisää puhtia :(
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Elilen olin just taksimersun kyydissä, joku 200 cdi tjsp. viime vuoden mallia. Kuski boottasi auton valoissa koska jotain varoitusvaloja syttyi, kysekin siitä ja kertoi että huollossa eivät osanneet auttaa asiassa. Mittarisa oli noin 140000.
99_GL_77
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 13:02
Paikkakunta: 06

Viesti Kirjoittaja 99_GL_77 »

Saappi Kuski kirjoitti:Kaikki luvanvarainen/monopoli bisnes on Suomessa samanlaista. Hinnat nousee älyttömiin ja palvelu vaan huononee kun ei ole oikeaa kilpailua. Taksit, autokoulut, apteekki..jne. Luvat vapaiksi ja heti niin alkaa hommat toimimaan. Nyt taksikin on sellainen liikkumaväline että sitä tavallinen ihiminen käyttää vain suunnilleen äärimmäisessä hädässä tai sitten jos rahat saa kuitilla pois jostakin. En tiedä kenen etu se lopulta on. Kun menee tuonne etelän sivistysmaihin niin näkee että siellä se on tavallinen palvelu jota käytetään suunnilleen kauppareissuilla. Taksien hinnoiosta kertoo jotain sekin että h:gissäkin monet isännät voi hypätä päivät kolmiloikkaa pihalla kun 1/2mmk auto maksaa itsensä ja tuottaa ihan tarpeeksi vaikka sitä ajattaa koko ajan rengeillä. kele.
Luin tuolta toisaalta että olet joskus kauan sitten suorittanut henkilöauton ammattiajoluvan. Mutta kertaakaan et ole ajanut taksia. Kysynpa nyt että miksi et itse ole sitten alkanut taksiautoilijaksi jos homma kerran on noin helppoa kuin heinänteko? Kuten viestissäsi annat ymmärtää.
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Mulla ei olisi muuten mitään taksien monopolia vastaan, mutta kun eivät perhanaat pysty pitämään palveluatasoa yllä.

Vituttaa aivan suunnattomasti odottaa räntäsateessa laskuhumalassa tolpalla, johon takseja ei edes tule. Vaikka tolpalla jono ei kulje, niin silti ajellaan sisäpihoilta hakemaan ihmisiä tipin kiilto tuulilasissa.

Tampereella taksilla sentään pärjää, lukuunottamatta vappuja ja uusiavuosia. Mutta Helsingissä ei toimi välillä edes viikolla siihen aikaan kun ravintolat menee kiinni.

Saisivat alkaa myöntämään ns. viikonloppulupia noiden ruuhkahuippujen estoon, että ei tarvitse täällä vinkua kun ei pääse kotio

:wink:
Saab 900S Combicoupe
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

99_GL_77 kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Kaikki luvanvarainen/monopoli bisnes on Suomessa samanlaista. Hinnat nousee älyttömiin ja palvelu vaan huononee kun ei ole oikeaa kilpailua. Taksit, autokoulut, apteekki..jne. Luvat vapaiksi ja heti niin alkaa hommat toimimaan. Nyt taksikin on sellainen liikkumaväline että sitä tavallinen ihiminen käyttää vain suunnilleen äärimmäisessä hädässä tai sitten jos rahat saa kuitilla pois jostakin. En tiedä kenen etu se lopulta on. Kun menee tuonne etelän sivistysmaihin niin näkee että siellä se on tavallinen palvelu jota käytetään suunnilleen kauppareissuilla. Taksien hinnoiosta kertoo jotain sekin että h:gissäkin monet isännät voi hypätä päivät kolmiloikkaa pihalla kun 1/2mmk auto maksaa itsensä ja tuottaa ihan tarpeeksi vaikka sitä ajattaa koko ajan rengeillä. kele.
Luin tuolta toisaalta että olet joskus kauan sitten suorittanut henkilöauton ammattiajoluvan. Mutta kertaakaan et ole ajanut taksia. Kysynpa nyt että miksi et itse ole sitten alkanut taksiautoilijaksi jos homma kerran on noin helppoa kuin heinänteko? Kuten viestissäsi annat ymmärtää.
Sillä mitä minä teen työkseni ei kyllä pitäisi olla näiden asioiden kanssa mitään tekemistä. Jompi tai kumpi tai molemmat meistä ei nyt ymmärrä toistamme. :roll: Pointtini oli jossain ihan muualla.

Asia nyt vaan on Suomessa niin että jos minä tilaan tuohon taksi auton ja se vaan jättää tulematta niin siitä ei oikeasti ota vastuuta kukaan. Kaikki sen seurauksena tulevat välilliset vahingot kuten esim. lentokoneesta myöhästymisen maksan minä. Ei puhettakaan että voisin tilata sen auton ed. iltana. Sekin onnistuu vaikka missä muussa maassa..
Ja sen jo nyt tiedän että esim. ensi viikonloppuna minun on pakko lähteä pikkujoulusta kotio viimeistään puolen yön aikaan tai sitten mukana pitää olla sissiteltta, makuupussi ja kamiina (tai vastaavasti "yöpaikka" ;) .
Tarkoitan siis yksikertaisesti sitä että tällainen neuvostoliittolainen säännöstely koituu asiakkaiden tappioksi ja saisi loppua.
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin