Totanoin, minkähän putiikin tekemä tuo kuntotarkastusraportti oli. ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin? Tainnut nimittäin raportin laatinut ingenjööri latoa rastit ruutuun autoa sen kummemmin katsomattaaero kirjoitti:Jatketaan OT:ta sen verran, että avataan saksanihmeen tapaus.... mukana kuntotarkastusraportti, jonka mukaan auto on täysin kunnossa. Raportista mainittakoon erikseen kohta, jonka mukaan moottori ei vuoda öljyä. Kun moottori sitten vuoti öljyä, niin minähän sen (ja pari muutakin pikkujuttua) tietysti reklamoin
Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tarkistuslappu oli Fragus -vaihtoautotakuun lomake. Tarkistukseen tahi sen suorittaneeseen ingenjööriin sinänsä en ota kantaa, minun kannaltani lopputulos on hyvä ja siihen pääsemiseen auttoi tuo(kin) lomake, eli omalta osaltani tarkistus on ok.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Jees, hyvä homma tosiaan aéttä meni reklamaatiot sun muut hienosti. Liian usein saa niitä kauhutarinoita lueskella...
Nyt tossa erehdyin aamusumppia särpiessäni Fordin kotisivuille ja siellähän on muutama ihan mielenkiintoinen uutuus...Esim. 187hv hybrid Mondeo vois olla kova, verotusarvo 775€/kk ja hinnat alkaen n. 38k€, mutta suht alhaiset päästöt (99g/km) tehoihin nähden vois pitää liisinkiauton vaikutuksen rahapalkkaan vielä kohtuullisen rajamailla (firma sponssaa max 40% liisinkivuokrasta päästöistä riippuen). Hybridiä olekaan vielä koskaan päässyt edes kokeilemaan, hauska ois nähdä miten toimii meidän perheen ajoissa (kulutukset yms.).
Lisäksi näyttäis Mondeosta olevan AWD mallejakin nykyään saatavilla 150hv diesel-padalla. Wagon nelikolla Trend varustetasolla 36k€ ja 745€/kk verotusarvo. Päästöt vaan tietty korkeahkot 126g/km...johan täsä pukkaa joka neljävuotista liisinkiautokuumetta päälle
Nyt tossa erehdyin aamusumppia särpiessäni Fordin kotisivuille ja siellähän on muutama ihan mielenkiintoinen uutuus...Esim. 187hv hybrid Mondeo vois olla kova, verotusarvo 775€/kk ja hinnat alkaen n. 38k€, mutta suht alhaiset päästöt (99g/km) tehoihin nähden vois pitää liisinkiauton vaikutuksen rahapalkkaan vielä kohtuullisen rajamailla (firma sponssaa max 40% liisinkivuokrasta päästöistä riippuen). Hybridiä olekaan vielä koskaan päässyt edes kokeilemaan, hauska ois nähdä miten toimii meidän perheen ajoissa (kulutukset yms.).
Lisäksi näyttäis Mondeosta olevan AWD mallejakin nykyään saatavilla 150hv diesel-padalla. Wagon nelikolla Trend varustetasolla 36k€ ja 745€/kk verotusarvo. Päästöt vaan tietty korkeahkot 126g/km...johan täsä pukkaa joka neljävuotista liisinkiautokuumetta päälle
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
No, eikös sitä sellainen laukkaava koni 2,3l Egobuuschtilla... Vai voiko sellaista ajatellakaan "vajaalla" koneella?V.J.S kirjoitti:Jees, hyvä homma tosiaan aéttä meni reklamaatiot sun muut hienosti. Liian usein saa niitä kauhutarinoita lueskella...
Nyt tossa erehdyin aamusumppia särpiessäni Fordin kotisivuille ja siellähän on muutama ihan mielenkiintoinen uutuus...Esim. 187hv hybrid Mondeo vois olla kova, verotusarvo 775€/kk ja hinnat alkaen n. 38k€, mutta suht alhaiset päästöt (99g/km) tehoihin nähden vois pitää liisinkiauton vaikutuksen rahapalkkaan vielä kohtuullisen rajamailla (firma sponssaa max 40% liisinkivuokrasta päästöistä riippuen). Hybridiä olekaan vielä koskaan päässyt edes kokeilemaan, hauska ois nähdä miten toimii meidän perheen ajoissa (kulutukset yms.).
Lisäksi näyttäis Mondeosta olevan AWD mallejakin nykyään saatavilla 150hv diesel-padalla. Wagon nelikolla Trend varustetasolla 36k€ ja 745€/kk verotusarvo. Päästöt vaan tietty korkeahkot 126g/km...johan täsä pukkaa joka neljävuotista liisinkiautokuumetta päälle
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Menee Mussessa päästöt yli firman salliman maksimin 170g/kmtsaarela kirjoitti: No, eikös sitä sellainen laukkaava koni 2,3l Egobuuschtilla... Vai voiko sellaista ajatellakaan "vajaalla" koneella?
Aavistelen myös että leasingin kuukausimaksu kiipeäisi yli meikäläiselle sallitun maksimin.
Mutta siis muuten ihan jees, kuitenkin 316hv tuossa hinnat alkaen vajaamottorisessakin tehua.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mites semmonen sporttinen vajaaveto pärjäisi teidän surullisenkuuluisalla pihatiellä? Pääsisikö ylös putkimiestä nopeammin?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^ Tämähän on täysin teoreettista pohdintaa, koska Musse ei ole aiemmin mainituista syistä johtuen kurantti vaihtoehto. Oma henk.koht. veikkaus on, että keulamuoveja pitäisi uusia joka toinen päivä kun rouva kurvaisi normaalilla tyylillään tohon pihamäen alanotkelmaan (fokkeriki raapasee aina välillä).
Ilmeisesti vekotin on myös takavetoinen, eli vähintään kerran viikossa sitä saisi talvikeleillä olla hinaamassa Hallitusta takaisin tielle Paippisten pelloilta pikku driftinkien seurauksena.
Oletettavasti kesäkelillä putkimiehen Transitti jäisi pihamäessä järjestetyssä kiihdytyskisassa kuin se kuuluisa tikku ulosteeseen, sikäli mikäli nuo nyt rinnkakkain edes tuohon mahtuisi. Kunnon talvikelillä hieman sen hetkisestä kuomasta riippuen pistän betsin putkarin Transitin puolesta.
Loppuviimein tuossa kävisi niin, että rouva kruisailisi kesäkelit Mussella ja meikäläinen heti kun tulee talviliukkaat. Subaru pitäisi myös vaihtaa, koska se on väärän värinen toimittamaan vaimon vakiokuljettimen virkaa. Oletettavasti Jeep Grand Cherokeehen, joko 2,7CRD diisseliin tai todennäköisemmin V8:iin (vuosimallihaarukka 1999-2003).
Mutta siis aero:lta ihan ansiokasta pohdintaa, nää on kaikki jutut mietittävä läpi ettei tule tehtyä hätiköityjä päätöksiä
Ilmeisesti vekotin on myös takavetoinen, eli vähintään kerran viikossa sitä saisi talvikeleillä olla hinaamassa Hallitusta takaisin tielle Paippisten pelloilta pikku driftinkien seurauksena.
Oletettavasti kesäkelillä putkimiehen Transitti jäisi pihamäessä järjestetyssä kiihdytyskisassa kuin se kuuluisa tikku ulosteeseen, sikäli mikäli nuo nyt rinnkakkain edes tuohon mahtuisi. Kunnon talvikelillä hieman sen hetkisestä kuomasta riippuen pistän betsin putkarin Transitin puolesta.
Loppuviimein tuossa kävisi niin, että rouva kruisailisi kesäkelit Mussella ja meikäläinen heti kun tulee talviliukkaat. Subaru pitäisi myös vaihtaa, koska se on väärän värinen toimittamaan vaimon vakiokuljettimen virkaa. Oletettavasti Jeep Grand Cherokeehen, joko 2,7CRD diisseliin tai todennäköisemmin V8:iin (vuosimallihaarukka 1999-2003).
Mutta siis aero:lta ihan ansiokasta pohdintaa, nää on kaikki jutut mietittävä läpi ettei tule tehtyä hätiköityjä päätöksiä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Jos talven betsit menee putkarille, niin ei kannata tosiaan harkita. Tulisi ajallisesti pitkiä työmatkoja, koska putkarilta tuohon mäkeen kului kolme varttia.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4#p1057274
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4#p1057274
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Vaihteeksi kolopallo on peltikorjaamolla, toinen kolopallon omistaja runttasi ovella
kylkeen.
Ja nyt mennään laina kolopallolla, joku ihmeen sportwagon tms....
Nyt 300km lenkin jälkeen täytyy ihmetellä tuota DSG:tä.....
Miten kukaan voi tuollaista hankkia,aivan takapuolesta koko automaatti.
Jos tuollainen pitäisi ottaa käyttöön niin keppivaihteisena kiitos.
Kyllä SAABin automaatti on paljon sivistyneempi kuin vaggineen automaatit yhteensä.
kylkeen.
Ja nyt mennään laina kolopallolla, joku ihmeen sportwagon tms....
Nyt 300km lenkin jälkeen täytyy ihmetellä tuota DSG:tä.....
Miten kukaan voi tuollaista hankkia,aivan takapuolesta koko automaatti.
Jos tuollainen pitäisi ottaa käyttöön niin keppivaihteisena kiitos.
Kyllä SAABin automaatti on paljon sivistyneempi kuin vaggineen automaatit yhteensä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mikäs DSG:n toiminnassa risoi? Tässä kun nyt on kaikkea tullut pohdiskeltua tulevaa silmällä pitäen, niin kyllä DSG-automaagikin on vielä mietinnöissä mukana, vaan eipä ole tullu ajettua metriäkään moisella. Pitäis varmaan ihan oikeasti käydä kokeilemassa noita eri vaihtoehtoja ihan korkeimman omakätisesti, Fokkerihan tuli valittua likimain hetken mielijohteesta. Toki ihan osuvaksihan tuo valinta on osottautunut, ei siinä mitään9000CD23T kirjoitti: Nyt 300km lenkin jälkeen täytyy ihmetellä tuota DSG:tä.....
Miten kukaan voi tuollaista hankkia,aivan takapuolesta koko automaatti.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kun tien päällä tallasi kaasun pohjaan,moottori otti välittömästi mielettömät kierroksetMikäs DSG:n toiminnassa risoi?
ja eteneminen alkoi niinkuin kytkin olisi luistanut todella pahasti.
Hirveä meteli mutta kiihtyvyys olematon,ja kun yritti kiihdyttää "kick down" eli se ensimmäinen
pykälä, se kiihtyi jotenkuten paremmin.
Mutta edelleenkään en lähtisi ohittelemaan tuollaisella laitoksella.
Kepistä löytyi S asento, tämä ei mielestäni tien päällä lisännyt kuin että, moottori otti hirmukierrokset
pitemmän ajan, kiihtyvyys olematon, S asennossa ja kick down ( ehkä tällöin kiihtyvyys siedettävä )
Liikennevaloista lähtiessä eteneminen oli ripeää ja mallikasta.
Mutta kaikki ylläoleva johtunee auton pienestä moottorista ( 1.2TSI ) näin ainakin luulen.
Isommalla padalla tuo voi olla toimiva kapine.
Kyseessä oli tämän näköinen laitos..
Ja jos tällaisen meinaa hankkia bensakoneella, niin parempi on takaluukussa lukea TSI
Dieselinä ( vääntö ) voi myös olla toimiva kapine.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Omat kokemukset dsg:stä, noin 800km ovat kyllä ihan positiiviset. Touran diisseli oli kyseessä ja 4 henkeä. Ihan mukavasti ja pehmeästi pykälti vaihteita. Ainoat miinukset taitaa tulla kyseisen värkin luotettavuudesta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Taisin sulle Keski-Suomen reissulla kirota firman A3:n DSG:n toimintaa 2.0TDI:n jatkeena . Tuo teki täysin järjettömiä vaihtoja ja jurnutti ylikokoisella vaihteella (paitsi innostuessaan ylimääräiseen kickdowniin, jolloin yritettiin hakata rajoittimelle). Toki auto on jo vanha ja kulunut (MY2010) ja ns. heittoautona, eli aski ei pääse sopeutumaan yhden kuskin jalkaan, mutta pirun ikävä laite se oli ajaa.9000CD23T kirjoitti:Nyt 300km lenkin jälkeen täytyy ihmetellä tuota DSG:tä.....
Miten kukaan voi tuollaista hankkia,aivan takapuolesta koko automaatti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kuulostaa tutulta. Meillä oli (mällättiin hiljattain lunastuskuntoon) työautona A3 1.4TSI + DSG kombo.
Laatikon mielenkiintoisin piirre oli "S" asento: kiihtyvyys heikkeni kun löi sportin päälle. Kierrättää niin korkealla että niillä kierroksilla ei tapahdu enää mitään. D:llä kiihtyy paremmin. Tuo tuntuu kaupunkinopeuksissa pirteältä, mutta yli 60/h vauhdissa ohituskiihtyvyys on säälittävä.
Vakkari päällä ajettaessa on yksi erittäin v-mäinen asia: auto ei käytä moottorijarrua lainkaan. Mulla oli vakkari asetettu vajaaseen 90km/h, alamäessä vauhtia laitteeseen ehti kertyä 138km/h ennen kun painoin jarrua. Miten voi toimia noin surkeasti? Oli kyllä pitkä alamäki, mutta silti..
Laatikon mielenkiintoisin piirre oli "S" asento: kiihtyvyys heikkeni kun löi sportin päälle. Kierrättää niin korkealla että niillä kierroksilla ei tapahdu enää mitään. D:llä kiihtyy paremmin. Tuo tuntuu kaupunkinopeuksissa pirteältä, mutta yli 60/h vauhdissa ohituskiihtyvyys on säälittävä.
Vakkari päällä ajettaessa on yksi erittäin v-mäinen asia: auto ei käytä moottorijarrua lainkaan. Mulla oli vakkari asetettu vajaaseen 90km/h, alamäessä vauhtia laitteeseen ehti kertyä 138km/h ennen kun painoin jarrua. Miten voi toimia noin surkeasti? Oli kyllä pitkä alamäki, mutta silti..
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Vastaava ominaisuushan on monissa variaattorivaihteistolla (CVT) varustetuissa nykyautoissa. Sporttiohjelmalla käyttäytyy niin kuin laatikossa olisi vaihteet, näin ollen on vähemmän aikaa parhaalla tehoalueella ja kiihtyy siis hitaammin kuin kuminauha-asennossa.kribe kirjoitti:Laatikon mielenkiintoisin piirre oli "S" asento: kiihtyvyys heikkeni kun löi sportin päälle. Kierrättää niin korkealla että niillä kierroksilla ei tapahdu enää mitään. D:llä kiihtyy paremmin.
Mitä DSG:hen tulee niin on turhan hermostuneen oloinen vaihteisto omaan makuun. Ei ole tosin tullut koitettua uusia kahdeksanvaihteisia "normaaleja" laatikoita mitä esim. BMW:ltä löytyy, ne saattavat olla samanlaisia...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22