Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Risto »

AZP kirjoitti:
aero kirjoitti:vakionopeudensäätimen ... 790,74e
Ei oo baijerilaisella häpyä, kun lisävarusteita hinnoittelee :roll:
Tuollahan ehdotettiin Business-mallia, jonka varusteena on ainakin BMW:n oman väittämän mukaan mm. vakionopeudensäädin:
Kuva
aero
-
Viestit: 8717
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja aero »

Risto kirjoitti:Tuollahan ehdotettiin Business-mallia, jonka varusteena on ainakin BMW:n oman väittämän mukaan mm. vakionopeudensäädin:
Kas joo, seison korjattuna. Tuon Business -paketin hinnaksi bmw.fi listaa vain 990e, eli säästö jo sillä on selvä kun katsoo mitä muuta pakettiin sisältyy. Ja kun katsoo hinnastosta erikseen Business -listan, niin sieltähän löytyy se mainittu 96g/km (manuaalille 97g/km) päästölukemakin ei-ED-versiolta. Sitä en tiedä, miksi se Business -mallina kuluttaa ja päästää vähemmän kuin ei-Business -mallina, vaikka niillä on jopa sama mallikoodi - olisiko niiiin paljon kevyemmät renkaat tms.

Myös tuo verotusarvon hämmennys löytyi, verottaja laskee auton hinnasta 3400 euron alennuksen, tuo siis puuttuu siitä aiemmasta laskelmastani.
AZP kirjoitti:Tuo selittää hintaa aika paljon. Ajattelin jos se on sellainen Saabimainen vakkari, jossa käytännössä asennetaan autoon vain eri vilkunviiksi.
Eiköhän se teknisesti aika lähellä olekin. Älykäs jarruhallinta autossa on pakko olla valmiina ESP:n takia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja hei9n »

AZP kirjoitti:Niin on Volkswagenitkin, mutta ainakin Saappifoorumilta oppii nopeasti, että niistä katot lentelee tuulessa irti ja vaihteistosta lentää rattaat ja moottorista jakoketjut jalankulkijoiden silmille :mrgreen:
Jakoketju on muuten vaihdettu 2013 ikuiseen hihnaan. (hihna jolle ei ole vaihtoväliä)
Uusia kommelluksia odotellessa :D
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tässä Iltapulussa aika hyvin kiteytetty tuo Bemarin "haluttavuusaspekti" 2-srjalaisen kohdalla:

Kuka ostaa tila-Bemarin?

Kuka sitten maksaa kymppitonnin lisää tila-auton premiumista, vaikka periaatteessa kaikki samat varusteet saa kymppitonnin halvemmalla vaikka Ford Grand C-Maxissa, jonka koeajo julkaistaan Iltalehdessä myös lähipäivinä.


No niinpä. Eli jos haluaa maksaa lisää, niin tämä on se mitä saat:

Premium-tasosta kertovat ohjaamon materiaalit ja viimeistely. Matkustamossa voi malliversiosta riippuen hypistellä pehmeää laatunahkaa ja kiiltävää jalopuuta. Voi sivellä hienoa viimeistelyä, maistella auton hiljaista melutasoa tai kuunnella kauniisti surisevia bensa- ja dieselmoottoreita.

Jalopuun ja nahan voi kyllä suorilta unohtaa jos ei ruksi jtn 5000€:n styling pakettia tjsp, eli premium muovia kivasti viimeisteltynä.

Juu sen verran mitä itse olen noita bemarin hinnat alkaen dieseleitä kuunnellut (vm. 2014 316d:llä ajanutkin ~800km) niin kyllä siinä on ihan jotkut muut adjektiivit tullut mieleen kuin kauniisti suriseva :D

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015 ... 6_at.shtml
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noniin! Nyt se porsi ihan oikeasti 8O :D Rouva perjantain kotimatkalla saanut plingplong viestiä tauluun: kone kuumana, pysäytä heti. Oli jäähytellyt hetken ja päässyt lyhyen matkaa kotia asti ilman lisävaroituksia.
Ite tietty reissussa, josta eilen illalla kotiuduttu. Aamulla vilasin pellin alle ja paisari tyhjänä...
Soitto leaseplanille ja äsken haki Falckin herra fokkerin lavetilla, lupasi kuskata Hyvinkään Vaunulaan. Kahtellaan maanantaina mikä on tuomio ja ennenkaikkea että minkä sijaisauton saa käyttöönsä siksi aikaa kun pajoittavat Vaunulassa fjoordin padan kuntoon :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Fookuksella ajelu jatkuu myös pajoituksen ajan. Hirrrrvee isolohko 1,6 vapari (samat 125hv) hatchback korilla. Koittavat saada hutkittua tällä viikolla mihin/miksi glykolit hävisi...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

pajoittavat Vaunulassa fjoordin padan kuntoon
Ei ne sitä pataa kovin kauaa ihmettele ( tuli kilometrit täyteen )
Viskaavat uuden padan sisuksiin.

PS...Tuli tarjous veholta.
A180BE Automaatti ( hiukan rupesi kiinnostamaan )
Minkähänlainen kapine tuo olisi..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

9000CD23T kirjoitti:
PS...Tuli tarjous veholta.
A180BE Automaatti ( hiukan rupesi kiinnostamaan )
Minkähänlainen kapine tuo olisi..?
Se. Varma. Kotimainen. Johtotähti. :lol:
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

A-mersu kyllä miellyttää omaakin silmää. Harmi kun firman sallituista merkeistä Mersu poistettiin muutama vuosi sitten :( Tosin oletettavasti sekin tulisi liisinkinä turhan kalliiksi verrattuna ns. non-premium merkkeihin kun alkaa kustannukset vs tila/varusteet/teho yms. vertailua tekemään.

Vaan ny on "oma" fokkeri taas liikenteessä. Kyseessähän oli oikeen sitten tyyppivika, josta on kuulemma joku "huoltokampanja" vireillä. Ei ollut vaan vielä "ehtinyt" kirje lähtemään minulle... Paisarilta turbolle menevä ilmaus/huohotusletkuhärdelli ei kestä kuumuutta ja murtuu poikki. Toimenpiteellä "A2" vaihdetaan uusi kuumankestävä lerssi. Lisäksi tekivät jonkun moottorinohjauspäivityksen samaan syssyyn.
Ihan hirveästi ei tuosta ole ainakaan julkisuudessa vielä huudeltu, Trafin takaisinkutsulistalle ei ole ainakaan päätynyt.
http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampan ... rk=&model=

Pitäisköhän vinkata Trafille? :D

Muita havaintoja tuosta sijaisautosta. Tosiaan aika liukas tuo perusmallin ratti, ja oli jo ihan selkeesti kulumaa ratin kehän pinnassa, mittarilukema oli 1000km vähemmän mitä "omassa".
1,6vapari on aika perustylsä kone, liikkuu auttavasti kun antaa yli 4500rpm ja vääntää ihan nöyrästi alhaalta asti. Kulutus kompuutterin mukaan asettui 6,4l/100km lukemaan ~150km matkalla mitä tuolla kerkesin hinkkaamaan, eli about 0,4-0,5litraa enempi mitä litranen ekoihme.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ja mittarilukemalla 90120km vaihtui alle uusi sarja talvigummeja. Kolme talvea mentiin miseliineillä, ny o haggapeliitta kaheksikot.
Porsimusrintamalla tietenkin ollut vilkasta, eli toinenkin etulamppu sammahti. Noin vaikia homma kuin ajovalon polttimon vaihto on syytä hoitaa merkkiliikkeessä, joten sinne mentiin taas. Vaihtoivat molempiin umpioihin uudet kynttilät saattosanoilla "eipähän tartte tulla tuon vian takia uudestaan ihan heti." Annettakoon 9+ palvelualttiudesta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
aero
-
Viestit: 8717
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja aero »

Oikeasti eivät vain halua nähdä sua, joten yrittävät pitää poissa mahdollisimman pitkään. :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ne vaan odottaa kauhulla, koska ekopata porsii ihan kunnolla, siksi helpottuneina palvelevat "normaalia paremmin", kun tulitkin vaan puoliksi pimeällä keulalla moikkaamaan.

Kohtahan ne on litraisen padan kilsat täynnä kun tulee satatonnia täyteen ?!
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

IC1970 kirjoitti: Kohtahan ne on litraisen padan kilsat täynnä kun tulee satatonnia täyteen ?!
Näinhän se on useammallakin asiantuntevalla autofoorumilla ja iltapulujen kommenttikentissä ennustettu :D
Fjoordista loppuu liisinkisopimus heinäkuussa ensi vuonna. Nykysillä ajotarpeilla päädyttäneen jonnekin 105-110tkm välimaastoon, eli viiminen kymppidona menee sitten uudella pannulla :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja VKe »

Tämän käyttökokemuskertomuksen perusteella...

...uskallan siis ostaa meän emännykselle 1.0 EgoBuustin farmarina.

Nyt semmoisia saa näemmä 5 v/100 tkm takuulla hintaan 19 900 €. Kun kilsoja tulee 15 tkm per vuosi niin tuo 5 vuotta takuuta riittää hyvin. Uusi farkku 20 K€ sopii meille mainiosti.

Jos pelottaa, niin 5 vuoden kuluttua Kuusakoskelle paalaukseen tai Autokeskukselle moottorin vaihtoon :)
Sininen Saab 9-3, '99
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Varmasti hyvä ratkaisu. Toki jos vaan budjetti venyy, niin suosittelen varustelutasoksi titaniumia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin