Mersun ostin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

pakinen kirjoitti:
Saisivat alkaa myöntämään ns. viikonloppulupia noiden ruuhkahuippujen estoon, että ei tarvitse täällä vinkua kun ei pääse kotio
:wink:
Tämä pitää paikkansa ihan ilman hymiötäkin. Taksilupa on Helsingissä muuten sellainen rahasampo että ne vapautetaan taatusti viimeiseksi. Aivan eri luokan bisnes kuin muualla Suomessa..
9000CS 2,3
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Mersu on sitten saanut mittariin 38 000 km.

25 tuhat hullto tehtynä ja siinäkään ei mitään kauhean erikoista löytynyt/tehty

tämä 7.12 ei ollut minun päivä, seisoin auto mudassa kiinni 3 tuntia :D

Hinaus-auto tuli 2 tunnin odotuksen jälkeen, sekin jäi kiinni joten taas meni 30min. Stten hinaaja saatin kulkemaan ja sitten minut vedettiin hissukseen poijes.

Tie oli niin löysää mutaa ja epätasainen että mä sitten jäin kiinni. Pimessä ku muutenkin on vaikea hahmottaa onko edessä tietä pitkään ja minkälaista.

Ajoin asiakkaan talon ohi 100m ja jäin kiinni. Auton vanteet on ihan mudassa ja auto vatkaa 90km/h vauhdissa edelleen vaikka pesin sitä 2 tuntia.

Huomenna töihin, uudella motivaatiolla.... :D

6 tuntia töissä ja tienasi 0 € ja meni ainakin 200 €
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

2.1.2007

Vuosi alkaa hyvin kun MB seisoo veholla 3 päivää

Mittarissa 45 Tuhatta ja meni Jarrutehostin, se tulee Saksasta
" ehkä perjantaina ". Tulipa rahatonta vapaata sitten 3 päivää... :D


En valita, onpa aikaa maalata tuo Saabin poikkituki ruosteenesto maalilla ja samoin jarrukilvet.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Moi!

Itsekin ostin Mersun, C200T CDI Classic automaatin vuodelta 2002 ja nyt mittarissa 49900km. Alla on kesärenkaat MB:n aluvanteilla ja mukaan sai talvirenkaita varten peltivanteet kapseleineen. Aivan hiljaisessa vauhdissa ohjaus ei palauta itsestään kadunkulmassa, mutta muuten olen tykännyt. Auto sopii hyvin käteeni ja hienona featurena valot saa syttymään automaattisesti ympäristön valaistuksen mukaan. Eilen Mersu sytytti valot, kun aurinko meni pilveen. Taitaa Mersun alusta olla aika monimutkainen, kun autoliike joutui uusimaan sinne kaikkea pikkusälää yli 220€:n arvosta töineen kun huomasin koeajolla kolinaa. Aluvanteiden ja automaattilaatikon lisäksi autossa ei ole mitään lisävarusteita, ei edes penkinlämmittimiä, mutta Classic-varustetaso sisältää jo melko paljon. On siinä tempomat, aut. ilmastointi, sumuvalot ja sähköllä säädettävät penkit. Ajoin auton Münchenistä kotiin Ingolstadtiin pimeässä ruuhkaisella Autobahnilla ja kyllä se tukevalta autolta vaikutti. Ajoin 140 km/h keskikaistaa, mutta kyllä se siltä vaikuttaa että sillä viitsii lujempaakin puskea menemään tarvittaessa. Sen vaan sanon, että kyllä samanikäinen VW Golf on hintaansa nähden pirun hyvä auto, vaikka Mersu on toki teknisesti hienostuneempi ja pykälää mukavampi. Ehkä Mersu on ollut ylivoimainen joskus 70-80 -luvulla.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Moukarimies kirjoitti:On siinä tempomat
Onko tuossa muuten jo myös nopeusrajoitin toiminta ? Mun mielestäni se on kätevämpi kuin cruise ruuhkaliikenteessä.
Moukarimies kirjoitti:Ajoin 140 km/h keskikaistaa, mutta kyllä se siltä vaikuttaa että sillä viitsii lujempaakin puskea menemään tarvittaessa.

Kyllä tuolla mallilla ajelee ihan mukavasti niin paljon kuin tuolla koneella kulkee (n. 200 ?). Jotekin sellainen muistikuva jäänyt että tuon korimallin Mersut erityisen mukavia suurissa nopeuksissa.
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

wesku kirjoitti:
Moukarimies kirjoitti:On siinä tempomat
Onko tuossa muuten jo myös nopeusrajoitin toiminta ? Mun mielestäni se on kätevämpi kuin cruise ruuhkaliikenteessä.
Moukarimies kirjoitti:Ajoin 140 km/h keskikaistaa, mutta kyllä se siltä vaikuttaa että sillä viitsii lujempaakin puskea menemään tarvittaessa.

Kyllä tuolla mallilla ajelee ihan mukavasti niin paljon kuin tuolla koneella kulkee (n. 200 ?). Jotekin sellainen muistikuva jäänyt että tuon korimallin Mersut erityisen mukavia suurissa nopeuksissa.
Kyllä tässä on myös se rajoitin. En vain ole kokeillut sitä, pitääkin testailla. Tuosta ajettavuudesta sen verran, että olin hieman skeptinen ennen koeajoa. Onneksi koeajolenkillä oli sopiva pätkä Autobahnia. Tätä ennen olen kerran ajanut automaattivaihteisella "Väyrysellä" enkä tykännyt siitä yhtään; se oli sellainen iso lotja. Ohjekirjan mukaan farmarimallilla pääsisi 192 km/h, mikä on mulle jo täysin riittävästi.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Niin se sitten menin minäkin laittamaan kunnon käyttiksen. MB E 220 cdi automaatilla vm 02 ja ajettu 325000 km. Hyvältähän tuo tuntuu, varsinkin kun käy tankilla. :lol:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Tämä Tammikuu menee jokseenki VEHOKUUNA

Ensin meni Jarrutehostin :D
Sitten alko laatikko temppuilee ku sieltä oli öljyt hävinny... :D

Tänään sitten alko ulisee omituisesti...., on laakeri kai menossa :D

Joten huomenna vien MB Veholle , saa vaihtaa etupyörän laakerin.
Just mä maanantaina hain sen 50 tuhat huollosta :lol:


Ei oikeen leiville lyö ku auto seisoo Veholla , minun palkka 0€/tunti
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Pitäisi olla juu , vara-saab :D

Tuohon Tonnarii ku laittaisi sen X tuhatta likoon ni olisi ku uusi ja varmasti ajaisi seuraavat 400 tuhatta huoletta. Tällöin toimisi hyvin vara-autona aina ku Mese olisi Veholla. Ehkä joskus tämä unelma toteutuu :?:
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Tonni pommi on kyllä niin ruosteinen ja epävarmas kunnos tälä hetkellä.

Mutta sitten kun Tonnari on kunnossa niin todennäköisesti teen tuon muutoskatsastuksen, kuhan ensin menee viritettynä katsastuksesta sitten joskus läpi :D

Olisi se kyllä näky nähdä tuo kupu katolla tonnaris......
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Onko nuo C-mersut noin hirveitä pommeja. Opel Vectra -04 tulee juuri 100 000 km täyteen, ja vikoja ei ole vielä ollut. Yksi sähkövika ilmoitti itsestään 50k km kohdalla, mutta katosi yön aikana. Et varmaankaan voi sanoa olevasi tyytyväinen johtotähti-mies?
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

No minulle MB on auto kaikkien joukossa , paitsi SAAB on AUTO :evil:

Mutta työvälineeksi MB menee ihan hyvin. Noissa C koppasis on tyyppi-vikoja ja yksi on tuo etupyörien laakereiden rikkimeneminen.

Olen asennoitunut että vikoja tulee autoon kuin autoon. Mutta VEHO tarjoaa minulle sellaisen palvelun jota muilla ei ole " minusta " tarjota. Kuten kiinteä huolto summa= Huoltosopimus ja TAXI-huolto erikseen.

Tällöin on helppo tietää paljonko menee auton huoltoon eikä tule yllätyksiä :D

Minulla maksaa 245 € / KK ja saan ajaa 110 tuhatta vuodessa
seuraava vuosi saman verran. Ja viimeinen kolmas vuosi on 375€/KK koska tällöin VEHO antaa minulle Takuun jota MB ei myönnä.

Tällöin voin pitää auton 3 vuotta joilloin kuoletan auto-veron , Taxin auton vero helpotus vaatii auton 3 vuoden pitoa. Enkä itse halua pistää rahaa sivuun sen verran että vaihtaisin autoa 2 vuoden välein. Vero pitää palauttaa niistä kuukausista jotka on alle 36KK...

Menikö oikein 9-5T :roll: :?:


Mutta tätä voi tehdä niin monella tapaa kun yrittäjiä
Siksi minusta henkilökohtaisesti ei ole oikeaa tai väärää

Kukin tekee kuten parhaaksi itselle näkee :D

Tuolla MB hankitaan rahaa jolla elätetään perhe/koirat ja entisöidään Tonnari Saab kuntoon
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Hei taas!

Kun täällä kerran näkyy olevan ainakin pari kirjoittajaa, jotka Saabin lisäksi ajavat Mercedes-Benz henkilöautoilla, haluaisin kysyä kuinka olette pärjänneet Mersuilla Suomen talvessa?

Talvi tuli tännekin ja yön ja päivän aikana on satanut lunta yli 20cm. Autobahneilla on radion mukaan liikennekaaos, mutta täällä kaupungissa liikenne etenee hyvässä järjestyksessä, joskin rauhallisemmin kuin pitävällä säällä. Itse olin äsken ekaa kertaa liikenteessä tuolla autolla talvikelissä (paljon lunta ja loskaa, -3C) ja turvalliselta meno tuntuu. Mulla on Bridgestone Blizzak T-luokan 195/65 R15 kitkat alla ja vaihteisto W-asennossa. Yritin saada Mersun perää irti ESP päällä, mutta se ei tunnu onnistuvan, mikä sinänsä on hyvä asia. Ainoastaan yhdessä lumisessa kadunkulmassa auto hieman kiemurteli ja heitti perää, kun löin kaasun pohjaan. Siinä kohdassa olisi ainakin Golf myös herkästi heittänyt perää. Sanoisin, että ESP päälle kytkettynä hyvän tuntuinen talviauto kuten kaikki nykyaikaiset autot ovatkin. Etuvetoisiin Saab 9-5:een (ei mitään apujärjestelmiä) ja Golf IV TDI:hin (EDS, ESP) verrattuna ainut normaaliajossa tuntuva ero on vaihteiston W-asennon aiheuttama laiskahko liikkeellelähtö ja sama juttu peruutusvaihteen kanssa.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Tuo mun C farkku ja Nokian Hakkapelitta 4 195/65 renkailla kyllä ESP hakkaa ku mikäkin diskovalo. Liikenneympyrät menee 4 pyöräsladis ja hirvee meteli ku ESP hoitelee jarruja... :D

Tuo C farkku on kyllä minusta todella surkea Talvi-auto, aina saa pelkää että jää kiinni , kiihdytykset risteyksestä menee hitaammin ku Nissan Micralla :D ....

Siihen tulokseen olen tullut että noilla mun liikenne kulmilla pitää olla
4-veto, joten 2,5 v vuoden päästä sitten kattelen vaan 4x4 autoja
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Kipsu
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 19:51

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Moukarimies kirjoitti:Hei taas!

Kun täällä kerran näkyy olevan ainakin pari kirjoittajaa, jotka Saabin lisäksi ajavat Mercedes-Benz henkilöautoilla, haluaisin kysyä kuinka olette pärjänneet Mersuilla Suomen talvessa?
No big problemos.
Kun on ok-kuntoinen akku ja hyvät hehkut ja perusasiat kunnossa niin näillä antiikkipeleillä ainakin pärjää. Viime talvena -05 hyytyi kyläpaikan pihaan kun oli yöllä n.-20 -30 celssiusta. Oli akku (Bosch Silver) päässy sen verran tyjentymään ettei jaksannu pyörittää moottoria tarpeeksi nopeasti hehkutuksen jälkeen. Kauan se jaksoi pyörittää mutta ei tarpeeksi nopeasti niin jäi käynnistyminen haaveeksi, iskä tuli hinaamaan käyntiin. Kun olis edes lohkolämppäri mahdollisuus ollu tai vähän parempi akku. Seuraava akku on kyllä plasmatyyppinen.

ESP... mikä se on. Viikko sitten ajoin pellolle jäiseltä tieltä, vähä fitutti. Onneksi läheisestä maatalosta löytyi isäntä joka kiskoi traktorilla auton pois pellolta. Mitään ei onneksi särkynyt. Oli tietysti oma moka, liikaa tilanne nopeutta ja huonot talvirenkaat. En ole viitsinny parhaita talvirenkaita laittaa alle kun on ollu niin hölmö talvi.
Vastaa Viestiin