tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Voi piru. Toi tapahtui ihan kävelymatkan päässä kotosalta...Eski kirjoitti:Taas yksi epäonnistunut ohitusyritys:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1374777
Eski
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Paha toisiaan kun on noi kaiteet, niin ei mahdu edes väistämään pientareen puolelle.Eski kirjoitti:Taas yksi epäonnistunut ohitusyritys:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1374777
Eski
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Jos yhtään tunnistin paikkaa oikein, niin siinä kohdassa en lähtisi ohittamaan kuorma-autoa ylämäkeen.... Eikös tuo ole se junaradan ylittävälle sillalle suoran jälkeen nouseva mäki ?Eski kirjoitti:Taas yksi epäonnistunut ohitusyritys:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1374777
Eski
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Juurikin samainen kohta.koistha kirjoitti:Jos yhtään tunnistin paikkaa oikein, niin siinä kohdassa en lähtisi ohittamaan kuorma-autoa ylämäkeen.... Eikös tuo ole se junaradan ylittävälle sillalle suoran jälkeen nouseva mäki ?Eski kirjoitti:Taas yksi epäonnistunut ohitusyritys:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1374777
Eski
Mitä tässä joskus tulee ajettua tuota Rauma - Pori väliä suuntaan jos toiseenkin niin on hyvät ohituspaikat aika harvassa. Rekkojen perässä tahtoo lähes poikkeuksetta olla 5 henkilöautoa aivan tappituntumalla toisiinsa, mutta edes niillä suorilla uskalleta lähteä ohittamaan. Kuitenkin käydään kurkkimassa puolelta jos toiselta tuleeko ketään vastaan.
Sitten kun itse huomaat tilaisuutesi tulleen ja olet jo tovin ollut ohittamassa niin eiköhän se rekan perässä ajellut innostu ja totea "menenkin ohitse" ja tuuppaa eteen. Ei siinä voi melkein muuta kun hypätä jarrun päälle, vaihtaa pienempää pesään että saa sitä vauhtia taas ohituksen jatkamiseen, tai sitten suosiolla luovuttaa ja palata sen rekan perään odottamaan uutta tilaisuutta. (Tämä vain yksi esimerkki.)
Kerran olen epäonnistunut ohituksessa ja pahasti, kaveri kyydissä, rekka oikealla puolella ja tulee auto vastaan. Suurinpiirtein yhdistelmä puolivälin kohdilla vaihtamassa isompaa vaihdetta sisään, mutta eipä mennyt sisään se nelonen. Sentään yhdistelmän kuljettaja ja vastaantulija huomasivat, että ei mennyt kaikki kuten piti ja menin täysperä-yhdistelmän perävaunun pyörien kohdalla kun vastaantulija suhahti ohitse. Ja mikäli tuota virhettä ei olisi tapahtunut olisi ollut ohitus ihan täysin laillinen ja onnistunut.
Sitten kun itse huomaat tilaisuutesi tulleen ja olet jo tovin ollut ohittamassa niin eiköhän se rekan perässä ajellut innostu ja totea "menenkin ohitse" ja tuuppaa eteen. Ei siinä voi melkein muuta kun hypätä jarrun päälle, vaihtaa pienempää pesään että saa sitä vauhtia taas ohituksen jatkamiseen, tai sitten suosiolla luovuttaa ja palata sen rekan perään odottamaan uutta tilaisuutta. (Tämä vain yksi esimerkki.)
Kerran olen epäonnistunut ohituksessa ja pahasti, kaveri kyydissä, rekka oikealla puolella ja tulee auto vastaan. Suurinpiirtein yhdistelmä puolivälin kohdilla vaihtamassa isompaa vaihdetta sisään, mutta eipä mennyt sisään se nelonen. Sentään yhdistelmän kuljettaja ja vastaantulija huomasivat, että ei mennyt kaikki kuten piti ja menin täysperä-yhdistelmän perävaunun pyörien kohdalla kun vastaantulija suhahti ohitse. Ja mikäli tuota virhettä ei olisi tapahtunut olisi ollut ohitus ihan täysin laillinen ja onnistunut.
uhhuhh
mahtoi olla pulssi kohdillaan seuraavan tunnin ajan...
Meikäkin ollut kerran kolme auto rinnan samaan suuntaan, tilanteessa, missä ohitettavakin päätti lähteä ohittamaan...kyllä se sitten tööttäillessa vihdoin tajus mennä takasin, mutta aika jännää kerkes olemaan kun oli vasemman puolen renkaat jo pientareen puolella.
mahtoi olla pulssi kohdillaan seuraavan tunnin ajan...
Meikäkin ollut kerran kolme auto rinnan samaan suuntaan, tilanteessa, missä ohitettavakin päätti lähteä ohittamaan...kyllä se sitten tööttäillessa vihdoin tajus mennä takasin, mutta aika jännää kerkes olemaan kun oli vasemman puolen renkaat jo pientareen puolella.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
koskahan lainsäätäjät tajuaa, että useimmiten riskiohitukset aiheuttaa juuri allerajoituksen köröttelijät?
se ei olis paha vaikka joku ajaa hitaasti kun antaisi tietä? mutta kun ei,,,
ruotsissa on sujuva liikenne, kun väki antaa tietä, eikä tahallaan ole tukkona seassa,,
aikansa väki malttaa letkassa ajella kiltisti peräkanaa, kunnes sitten alkaa pinna palaan ja ohitetaan pahoissakin paikoissa,,
harmi ettei aikanaan salovaaran aloite,että liian hiljaa ajaminen olisi myös rangaistavaa mennyt läpi,,
mielestäni jos syystä tai toisesta ei kykene ajamaan noputta jota liikenne virta kulkee,,vaan on tukkona ja jarruna seassa,,
olis ehkä syytä etsiytyä muihin liikkumis tapoihin kuten bussi, juna tms,,
nelostietä kun ajaa, tulee monesti miettineeksi,, että mahtaa ulkomaiset turistit ym, naureskella, kun E4 on suomen pääväylä läpi suomen ja liikenne matelee ja on tukkoista sillä,,puhumattakaan että tien kunto on paikoin aika heikko,,ja tie kapea ym,,
ei oikein kestä vertailua esim: saksan vastaaviin pääväyliin,,
suomi on outo maa,,etäisyydet pitkiä, jotenkin pitää ihmisten liikkua,, ja samaan aikaan valtio rankaisee moninkertaisten verojen muodossa autoilijaa joka kohdassa niin paljon kuin kerkiää?
no, kaikki kun ei vaan voi käyttää eri syistä vain julkista liikennettä arkisten toimintojen pyörittämiseen,,ja autoakin siksi tarttee,,
noi verotkin olis ihan jees,,mutta pitäis niistä saada vastinettakin autoilijan jotenkin?
toive ajattelua taitaa olla,,,
se ei olis paha vaikka joku ajaa hitaasti kun antaisi tietä? mutta kun ei,,,
ruotsissa on sujuva liikenne, kun väki antaa tietä, eikä tahallaan ole tukkona seassa,,
aikansa väki malttaa letkassa ajella kiltisti peräkanaa, kunnes sitten alkaa pinna palaan ja ohitetaan pahoissakin paikoissa,,
harmi ettei aikanaan salovaaran aloite,että liian hiljaa ajaminen olisi myös rangaistavaa mennyt läpi,,
mielestäni jos syystä tai toisesta ei kykene ajamaan noputta jota liikenne virta kulkee,,vaan on tukkona ja jarruna seassa,,
olis ehkä syytä etsiytyä muihin liikkumis tapoihin kuten bussi, juna tms,,
nelostietä kun ajaa, tulee monesti miettineeksi,, että mahtaa ulkomaiset turistit ym, naureskella, kun E4 on suomen pääväylä läpi suomen ja liikenne matelee ja on tukkoista sillä,,puhumattakaan että tien kunto on paikoin aika heikko,,ja tie kapea ym,,
ei oikein kestä vertailua esim: saksan vastaaviin pääväyliin,,
suomi on outo maa,,etäisyydet pitkiä, jotenkin pitää ihmisten liikkua,, ja samaan aikaan valtio rankaisee moninkertaisten verojen muodossa autoilijaa joka kohdassa niin paljon kuin kerkiää?
no, kaikki kun ei vaan voi käyttää eri syistä vain julkista liikennettä arkisten toimintojen pyörittämiseen,,ja autoakin siksi tarttee,,
noi verotkin olis ihan jees,,mutta pitäis niistä saada vastinettakin autoilijan jotenkin?
toive ajattelua taitaa olla,,,
9-5 wagon vector 2.3T 02
Saab club
Saab club
liikenne olisi sujuvampaa jos suurin osa ajaisi samaa nopeutta.
nopeus erot , kiihdytykse,t jarrutukset aiheuttaa sen tavallisen turhan ruuhkan.
Mutta eihän tuo tule toteutmaan kun motarilla rekat ajaa 90km/h tavalliset 120km/h , normaalit 140km/h ja sitten matti myöhänen 140km/h++++
Sitten matti myöhänen roikkuu jonkun persees ja ihmettelee kun auto ei väistä. Kyllä mua aina niin naurattaa kun tuollainen urvelo tulee ja laittaa kaikki autot väistää vasemmalta poijes kun itse kahaa, samalla aiheutten sen että oikea kaista tökkii kun joutuu jarruttaa.
nopeus erot , kiihdytykse,t jarrutukset aiheuttaa sen tavallisen turhan ruuhkan.
Mutta eihän tuo tule toteutmaan kun motarilla rekat ajaa 90km/h tavalliset 120km/h , normaalit 140km/h ja sitten matti myöhänen 140km/h++++
Sitten matti myöhänen roikkuu jonkun persees ja ihmettelee kun auto ei väistä. Kyllä mua aina niin naurattaa kun tuollainen urvelo tulee ja laittaa kaikki autot väistää vasemmalta poijes kun itse kahaa, samalla aiheutten sen että oikea kaista tökkii kun joutuu jarruttaa.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Kyllä sitä syke hieman nousi kun tiesi ylimääräisen tilan olevan vähissä. Peilistä oli hyvin vähän matkaa yhdistelmän paripyöriin ja toisellakin puolella sama juttu. Vielä mielenkiintoisempaa oli palata takaisin omalle kaistalle tuon episodin jälkeen, koska kaasua ei malttanut painaa ja minun perässä tullut oli liimannut itsensä aivan rekan perään ja tämän takana tulevat myöskin. Kyseisessä kohdassa oli nimittäin risteyksen jälkeen 60km/h - 100km/h rajoitusten muuttuminen.peinu kirjoitti:mahtoi olla pulssi kohdillaan seuraavan tunnin ajan...
Sentään laski myös syke nopeasti ja seuraavalla kerralla pääsi hyvin ja turvallisesti ohitse, muiden jäädessä edelleen tämän yhdistelmän taakse.
Eilen illalla tuli erinomainen dokkariuusinta Paasilinnan Joutukaa sielut . Ylen elävästä arkistosta voi katsella uudelleen tai jos jäi näkemättä. Autot oli hieman muuttuneet, mutta mitään muuta ei sitten ole muuttunut. Samat puheet ohjelmassa kuskeilla kuin tässäkin topicissa .
Jos jotain iloa uusinnasta haluaa, niin toisessa uusinnassa Karpon Hyvä viinalaki – huonot toteuttajat on sitten useampiakin Saabeja kuvissa.
Jos jotain iloa uusinnasta haluaa, niin toisessa uusinnassa Karpon Hyvä viinalaki – huonot toteuttajat on sitten useampiakin Saabeja kuvissa.
# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1 ... 321&a=3527taassaapi kirjoitti:Eilen illalla tuli erinomainen dokkariuusinta Paasilinnan Joutukaa sielut . Ylen elävästä arkistosta voi katsella uudelleen tai jos jäi näkemättä. Autot oli hieman muuttuneet, mutta mitään muuta ei sitten ole muuttunut. Samat puheet ohjelmassa kuskeilla kuin tässäkin topicissa .
Jos jotain iloa uusinnasta haluaa, niin toisessa uusinnassa Karpon Hyvä viinalaki – huonot toteuttajat on sitten useampiakin Saabeja kuvissa.
Ehdottomasti katsomisen arvoinen.
Yhtä masentavaa katsottavaa tosin, kun joidenkin viestien lukeminen tässä ketjussa..
-
- "Turbo"
- Viestit: 251
- Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
- Paikkakunta: Oulu -> Espoo
Porintiellä ei muuten tulisi käytyäkään, mutta Forssan Pick Nick vaatii käyttämään ko. valtatatietä. Viime vuonna lähdimme ajoissa paluumatkalle, mutta silti ruuhka oli jo syntynyt. Miksi? No, kolme 50-luvun Fiat 500:sta (joista yksi Abarth..) ajoi peräkkäin sitä max. 80 km/h mihin 50-lukuinen auto pystyy, vauhdin AINA hidastuen ylämäkiin jne. Jonon kasvaessa sitä oikeasti alkoi jo hakemaan ohituspaikkoja.
Myönnettäköön, M5:nen sai sillä reissulla kenkää ja ohituspaikat olivat kieltämättä hankalia mutta yksikään näistä museoauto-hidastimista ei voinut mennä vaikka bussipysäkillä päästämään paremmin kulkevia ohi. Ei ollut kyse mistään "yleinen kattonopeus on 80 km/h, yhyy" -ajattelutavasta, vaan liikenteen sujuvuuden parantamisesta.
Kun noista tientulpista pääsi eroon, kas kummaa kuinka vapaata kaistaa oli edessä. Ja mitä tulee ohituskaistalla ajamiseen, niin ex-Aeron jälkeen sitä antaa täysin automaattisesti tietä kiireisemmälle, varsinkin moottoritiellä. Asia ei ehkä ollut täysin selvä ennen kuin itsellä oli hiukan tehokkaampi = nopeampi ajoneuvo.
Myönnettäköön, M5:nen sai sillä reissulla kenkää ja ohituspaikat olivat kieltämättä hankalia mutta yksikään näistä museoauto-hidastimista ei voinut mennä vaikka bussipysäkillä päästämään paremmin kulkevia ohi. Ei ollut kyse mistään "yleinen kattonopeus on 80 km/h, yhyy" -ajattelutavasta, vaan liikenteen sujuvuuden parantamisesta.
Kun noista tientulpista pääsi eroon, kas kummaa kuinka vapaata kaistaa oli edessä. Ja mitä tulee ohituskaistalla ajamiseen, niin ex-Aeron jälkeen sitä antaa täysin automaattisesti tietä kiireisemmälle, varsinkin moottoritiellä. Asia ei ehkä ollut täysin selvä ennen kuin itsellä oli hiukan tehokkaampi = nopeampi ajoneuvo.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
- Paikkakunta: Savonlinna
joo noista ohituskaistan kiihdyttäjistä alkaa saada tarpeekseen varsinkinkun ajaa viikottain Mikkeli-Savonlinna väliä ja Juvan ja Mlin välillä ohittaminen on lähes täysin ohituskaistojen varassa... (Sln-Juva väli on ihan eri asia)
Viime lauantaina satuin ajelemaan pikkuveljen kanssa Mikkeliin päin ja edellä meni tdi Bora oikein punaisella i:llä varustettuna. Boran vauhti oli oikeestaan koko ajan 70-90 km/h riippumatta rajoituksesta. Kielkallion kohdalla olevalla ohituskaistalla aattelin sit mennä ohi ja nykäsin Vanin ohituskaistalle. Pääsin jo suunnilleen rinnalle kun boramies hätääntyi kun huomasi et onkin levee tie ja satasen rajotus ja tietysti kiihytti. Tässä vaiheessa alkoi v******a ihan oikeesti ettei ollu saabi alla. Eihän tuo vaparisatkukaan mikään kovin kiihkee laite oo mut Vaniin verrattuna ihan toista... Onneks ei ollu jonoo perässä kun siihen ohitukseen piti kyllä käyttää melkein koko kaista ja aika paksu oli musta savu mikä Vanin putkista puski pihalle siinä vaiheessa kun ohi viimein pääsi... Ja ylläri et ohituskaistojen jälkeen Bora pudotti vauhtia reilusti vaikka satasen rajoitus jatkui...
Kyseinen tapaus oli vaan yksi esimerkki noista ohituskaistojen kiihdyttäjistä...
Anteeksi vuodatus mut kyseinen ilmiö alkaa hieman tympiä kun sitä näkee viikottain...
Viime lauantaina satuin ajelemaan pikkuveljen kanssa Mikkeliin päin ja edellä meni tdi Bora oikein punaisella i:llä varustettuna. Boran vauhti oli oikeestaan koko ajan 70-90 km/h riippumatta rajoituksesta. Kielkallion kohdalla olevalla ohituskaistalla aattelin sit mennä ohi ja nykäsin Vanin ohituskaistalle. Pääsin jo suunnilleen rinnalle kun boramies hätääntyi kun huomasi et onkin levee tie ja satasen rajotus ja tietysti kiihytti. Tässä vaiheessa alkoi v******a ihan oikeesti ettei ollu saabi alla. Eihän tuo vaparisatkukaan mikään kovin kiihkee laite oo mut Vaniin verrattuna ihan toista... Onneks ei ollu jonoo perässä kun siihen ohitukseen piti kyllä käyttää melkein koko kaista ja aika paksu oli musta savu mikä Vanin putkista puski pihalle siinä vaiheessa kun ohi viimein pääsi... Ja ylläri et ohituskaistojen jälkeen Bora pudotti vauhtia reilusti vaikka satasen rajoitus jatkui...
Kyseinen tapaus oli vaan yksi esimerkki noista ohituskaistojen kiihdyttäjistä...
Anteeksi vuodatus mut kyseinen ilmiö alkaa hieman tympiä kun sitä näkee viikottain...
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09