Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Erään moottoririkon tarina

Käsittämätön tarina moottoririkosta, huonosta korjaamopalvelusta ja yhtä lailla huonoista päätöksistä, joka toivottavasti on vielä jollekin muulle opiksi.

Kävipä niin, koska Saabini oli alkanut syömään vähän öljyä, että teetin 270 tkm huollon yhteydessä viime kevättalvella moottoripesun. Fortekäsittely tehtiin valmistajan ohjeiden mukaisesti Torekilla Espoossa. Hyvin meni, öljynkulutus loppui. Kevään aikana moottorista alkoi kuitenkin kuulumaan ajoittaista ulinaa, varsinkin kylmänä. Asiaa aikani ihmeteltyäni, toimitin auton Torekille diagnosoitavaksi. Samalla voitaisiin selvittää häviävä jäähdytysneste (joka ei löytynyt vielä edellisellä kerralla). Voisiko ulina tulla apulaitehihnasta, vai mikä mahtaa mättää...
Seuraavana päivänä soittelin josko auto olisi noudettavissa, ja olisihan se ollut jo edellisenä päivänä. Jäähdytysnesteiden vuoto oli nyt paikallistettu, mutta ei tietenkään korjattu (hyllyssä ei sattunut olemaan tarvittavaa osaa) ja ulinan lähdettä ei saatu diagnosoitua. Hieman asiaa siinä valiteltuani lähti nuorempi kaveri mukaan ja kuunteli rautatanko korvalla uudemman kerran. Nyt alkoi valkenemaan, että ulina saattaisi tulla moottorin suunnalta ja että vikana mahdollisesti öljysihdin tukkeutuminen. Säikähdin tietenkin ja jätin auton parkkiin kunnes saisin sen korjaamolle. Torekilla yli kolmen viikon jono, joten suunta Tikkurilan MetroAutoon.
Selvitin, että moottorihuuhtelu tehty ja epäillään vahvasti imusihdin tukkeutumista. Valtuutin öljypohjan avaamiseen ja tarvittaessa myös venttiilikopan avaamiseen, kanavien huuhteluun ja imusihdin pesuun.
Seuraavana päivänä auton noutoon: mitään ei oltu tehty. Moottori oli kuulemma pitänyt pientä ujeltavaa ääntä kylmänä, mutta lakannut sitten itsestään moottorin lämmettyä! Merkkikorjaamo, osaavat kyllä asiansa, ei siis syytä huoleen????? 8O

Kolme - neljä viikkoa myöhemmin juhannusreissulta palattaessa Porvoon moottoritiellä syttyy öljynpainevalo päälle ja moottori pitämään mekkalaa. Arvasin heti, että nyt meni kone.
Hinausauto vei auton lähimpään valtuutettuun joka sattui olemaan Porvoon Delta Auto.
Muutamaa päivää myöhemmin tulee soitto, että turbo rikki. Biltemasta uusi puhallin ja postiin. Huh, tässähän päästiin halvalla. Mutta miksiköhän se moottori sitten klotasi...? Pyysin myös avaamaan öljypohjan ja tarkistamaan imusihdin.
Sen jälkeen uusi soitto, että öljynpaineet pysyy sisällä, mutta pitää ääntä. Moottorin laakereiden "diagnosoitiin" olevan rikki (vaikkei moottoria avattu tai tehty esim. ohivuotomittauksia). Öljypohjaa ei vieläkään avattu.
Tässä vaiheessa alkoi jo ottamaan pattiin aika tavalla ja mietin, että mitäs nyt? Korjauttaako kone jossain, tilaisinkohan uuden alakerran tai ehkä takuukorjatun vaihtomoottorin? Auto jäi Deltan pihaan ja ilmoitin toimittavani vaihtomoottorin tai uuden alakerran.
Kunnes kaverini Tuningstudiolta ehdotti, että jos vikana on laakerit, ei ole mikään ongelma vaihtaa niitä alakautta ja säästää tuhansia euroja. Kunhan vain nosturipaikka löytyy. Olin muutenkin erittäin utelias tietämään, johtuiko moottoririkko nimenomaan öljysihdin tukkeutumisesta. Nosturipaikka löytyi ja öljypohja alas. Imusihti AIVAN TUKOSSA. Edes nuppineula ei olisi mennyt läpi. Aloin näkemään punaista.
Jos MetroAuto Tikkurilassa olisi ottanut toimeksiantoni edes puoliksi tosissaan, olisi moottoririkko ehkäisty varmuudella. Nyt kuitenkin tiedän, että kenen tahansa asialle edes vähänkään vihkiytyneen pitäisi tietää, että jos kylmä kone ujeltaa tai pitää ylimääräistä ääntä, on jotain pielessä. Mutta ei MetroAuton "ammattimekaanikot".
Laakerit oli kuitenkin ehjät. Eli Delta Autokin oli ilmeisesti rokottanut työtunteja minulta moottoririkon vikadiagnosoinnista, mikä ei ollut lähelläkään oikeata.
Kone takaisin kasaan ja koekäyttö. Ujellusta ei enää kuulunut, mutta moottori tietenkin klotasi. Suurkiitos Tuningstudiolle joka tapauksessa avusta vian selvittämisestä.
Saabin puolimoottoreita ei enää ollut saatavilla, ainakaan Pro Car servisen kautta.

Otin yhteyttä MetroAutoon ja valitin tapahtunutta. Päättivät tutustua aiheeseen ja palata asiaan. Soitto tuli seuraavana päivän. Kaveri ilmoitteli, ettei MetroAuto ota asiasta vastuuta. Liian vanha auto, ja ettei tämän ikäisille autoille pitäisi mitään Fortekäisttelyitä tehdä (jep juu, uusille autoilleko se sitten on tarkoitettu?). Kehoitti kuitenkin laittamaan auton kuntoon ja tekemään normaalin reklamaatiovaateen MetroAutolle.

Päätettiin raahata auto Porvoon Autopalveluun, joka tekee moottorinkorjauksia. Käsillä jo heinäkuu ja puolet porukoista lomalla. Auto kuitenkin luvattiin ottaa ohivuotomittaukseen "jossain välissä". Jos vika selviäisi sillä ja saataisiin kohtuukustannuksin korjatuksi.
"Jotain väliä" ei tullut kolmeen ja puoleen viikkoon, sen kummemmin kuin mitään selityksiäkään, joten päätettiin niin, että tilaan uuden moottorin ja vaihto tapahtuisi tuningstudion kautta Quantum Racing teamin kilpatallissa. Suuri kiitos heille vielä kerran!

Ensimmäinen (ja likimain ainoa) takuukorjattu moottori tuli eteen eBaysta. Leelac Saab Parts englannista. Samalla rahalla saisin nokalle myös 2,3 litraisin pannun, joten sellainen tilaukseen. Ilmoituksen mukaan moottori purettu osiin, kaikki osat tarkistettu ja kuluneet osat vaihdettu uusiin. Kaikki tiivisteet ja männän renkaat sekä jakopää uusittu joka tapauksessa. Hinta 1700 eur + toimituskulut. Ei paha. Uusi softa järjestyi näppärästi klubin jäsenen kautta :wink: . Kiitos Janne.
Ajoin auton Porvoosta tallille odottamaan vaihtoa. Moottori klotasi, mutta oli ajettavissa.

Vaihtomoottori lähti Englannista reilussa kahdessa viikossa tilauksesta ja viipyi matkalla reilun viikon. Nyt oltiin jo hyvän matkaa elokuun puolella. Sitten kävi kuitenkin niin, että asentava mekaanikko sairastui ja taas vierähti kaksi viikkoa. Suraava viikko meni ohi muiden työkiireiden vuoksi ja sitten kaveri sairastui uudelleen. sh*t happens... ei voi mitään.
Lopulta asennushommissa vierähti kaikenlaisten sattumuksien vuoksi arveltua kauemmin, mutta nyt on 2,3 litrainen nokalla. Samalla vaihdettiin uusi kytkin ja apulaitehihna.

Noh, kone käynnistyi ja tuntui toimivalta, kunnes muutaman minuutin käynnin jälkeen alkoi konehuoneesta kuulumaan rutinaa ja kolketta! Mitä helv.....??? 8O
Kaveri alkoi kuumeisesti metsästämään vikaa ja puolen yön aikoihin selvisi, että yksi nokka-akselin pukki oli jätetty kiristämättä :evil: . Lisäksi öljyproppu oli löysällä. Se siitä Englantilaisesta laadusta :evil: . Toivottavasti nyt ei enää tule lisää yllätyksiä.

Loppulasku oli himpun yli 4000 euroa.

Aika paljon on tullut autoon ja sen tekniikkan liittyvää matskua lueskeltua ja ainakin on opittu paljon uutta ja ihmeellistä.
Olen tehnyt MetroAutosta valituksen kuluttajariitalautakuntaan. Käsittelyaika: 16 kk. Aika pitkä aika odotella ja tuumailla jatkoa.

Ihmettelen näin jälkikäteen suuresti kaikkien edellämainittujen korjaamoiden (pois lukien tuningstudio) palvelun laatua. Ymmärrän toki, että käsillä on lomat ja ettei asiat siksi luonnistu hujauksessa. Mutta sillä seikalla ei saisi olla mitään vaikutusta korjaamopalveluiden laatuun. Jos näin vakavassa asiassa ei voi luottaa valtuutettuun merkkikorjaamoon, niin mihin sitten?
Muutama asia, jotka otan jatkossa aina huomioon:
1) Valtuutettu merkkikorjaamo ei välttämättä ole synonyymi laadulle. Se tarkoittaa ainoastaan tuntuvampaa tuntilaskutusta.
2) Kuluttajan itsensä on oltava autonsa asiantuntija. Korjaamoihin asiassa ei voi täysin luottaa.
3) Lupaan jatkossa olla vittumainen asiakas. Luen tästä lähtien toimeksiantoni ja laskun työselosteen suurennuslasin kanssa ja reklamoin välittömästi joka pienestä asiasta joka ei miellytä (vaikka henkilökunta tiskin takana hymyilisikin ystävällisesti).
4) Jos joskus vielä teetän moottoripesun, sen jälkeen öljypohja alas ja huolellinen puhdistus

Kunnollisen Saab-korjaamon metsästys jatkuu. Tai sitten vaihtuu automerkki... (tai ehkä ei sittenkään...)


Juha Tanninen
Viimeksi muokannut Tannisto, To Loka 14, 2010 10:39. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Karmeaa luettavaa, otan osaa tapauksesi johdosta. Semmoista mietin, että tuntuu että jopa täällä foorumilla saa etänä hyviä diagnooseja, kirjoittelitko tänne eri vaiheissa? Ei ole tarkoitus kääntää puukkoa haavassa, mutta jos vaikka muut tekisivät jotain toisin tulevaisuudessa. Yksi hyväksi todettu Saab -korjaamo pääkaupunkiseudulta sinulta on kai jäänyt valitettavasti huomaamatta, Holmberg (yhteystiedot löytyy vaikka googlella).

Omat vähäiset kokemukseni merkkikorjaamoista: ylihintaista valohoitoa. Juuri siksi en sinne autoani vie, ja osatkin ostan sieltä vain jos hintalaatusuhde on mielestäni paras, tai muualta ei saa.

Muokkaus: Vielä jälkiviisastelua Tikkurilan MetroAuton toiminnasta, maksoiko tämä diagnoosi? Miksi et uusinut toimeksiantoa, vai oliko kyse siitä, että he saivat sinut vakuuttumaan että diagnoosi (lopulta oikeaksi osoittautunut) oli väärä?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Juu. Kyllä kyselin ja foorumista oli suuri apu, tässä kuten monessa muussakin jutussa. Tosin, foorumin kautta mulle myös suositeltiin Tikkurilaa parempana vaihtoehtona kuin muutamaa muuta merkkikorjaamoa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Koita jaksaa,jos olet tilannu sen sihdin puhdistuksen ja se jätetty tekemättä.Kai metros muistettiin ei kun kovaa ajoa vaan murjaista,ennenkuin lähdit mottia hioo :twisted:
J.N
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja J.N »

Tannisto kirjoitti:...Valtuutin öljypohjan avaamiseen ja tarvittaessa myös venttiilikopan avaamiseen, kanavien huuhteluun ja imusihdin pesuun. Seuraavana päivänä auton noutoon: mitään ei oltu tehty.
Saisikos tähän kohtaan tarkennusta, että oliko MetroAutosta nimenomaan tilattu työ, joka sisältää ym. kohdat, vai tilattu vikadiagnoosi ja mahdollinen korjaus ylimääräiselle äänelle, jonka oletettiin kuuluvan kenties tukkeutuneesta öljysihdistä?
#3418
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

J.N kirjoitti:
Tannisto kirjoitti:...Valtuutin öljypohjan avaamiseen ja tarvittaessa myös venttiilikopan avaamiseen, kanavien huuhteluun ja imusihdin pesuun. Seuraavana päivänä auton noutoon: mitään ei oltu tehty.
Saisikos tähän kohtaan tarkennusta, että oliko MetroAutosta nimenomaan tilattu työ, joka sisältää ym. kohdat, vai tilattu vikadiagnoosi ja mahdollinen korjaus ylimääräiselle äänelle, jonka oletettiin kuuluvan kenties tukkeutuneesta öljysihdistä?
Kuten edellä mainittua, ei viasta ollut täyttä varmuutta vaan ulina oli paikallistettu moottoriin. Tukkeutunut öljysihti varmistui vasta sitten kun itse avasimme koneen.
Joten tilattu vikadiagnoosi ja painotettu, että öljypohja olisi syytä avata ja tarkistaa imusihti. Jos nyt alkaisi pilkkua viilaamaan, niin tuossa on tietysti sävyero selkeään toimeksiantoon. Mutta koska en ole tavallisena autoilijana mikään asiantuntija, en olisi selkeää määräystä korjauskohteesta voinut edes antaa. Mielestäni annoin selkeästi ymmärtää, että kyseessä saattaa olla iso vika, joka olisi ainakin syytä sulkea pois ennen muita toimenpiteitä. Toimeksianto on myös kirjattu liikkeen työselosteeseen.
Vikaa ei diagnosoitu millään tavalla (äänelle ei mitään selitystä) eikä paikallistettu mihinkään. Ulinaa kuunneltu auton vieressä hetki ja sitten kun se moottorin lämmettyä lakkasi, ei ilmeisesti enää jaksettu asialla päätä vaivata. Mun, ja monen muun ihmisen, mielestä olisi asian pitänyt olla ammatti-ihmiselle melko päivänselvä juttu.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7538
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja mestari »

vertaisin samaa nykyään lääkärissä käyntiin, potilaalla tulee olla jo diagnoosi mukana että lääkäri osaa antaa oikeat hoito ohjeet.
ainakin selkäkipupotilailla
joku lääkäri kertoi lehdessä että 80 % selkäkipupotilaista saa väärän diagnoosin tai ei saa diagnoosia ollenkaan. se että sattuuko kuulumaan siihen 20% on täysin sattumaa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

mestari kirjoitti:vertaisin samaa nykyään lääkärissä käyntiin, potilaalla tulee olla jo diagnoosi mukana että lääkäri osaa antaa oikeat hoito ohjeet.
ainakin selkäkipupotilailla
joku lääkäri kertoi lehdessä että 80 % selkäkipupotilaista saa väärän diagnoosin tai ei saa diagnoosia ollenkaan. se että sattuuko kuulumaan siihen 20% on täysin sattumaa.
Onneksi nämä autot ovat kuitenkin hyvin yksinkertaisia vehkeitä ymmärtää ja korjata verrattuna ihmiskehoon :wink:. Tai niin voisi luulla olevan
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Vähän OT, mitenkään vinoilematta, vaihda se bilteman turbo hiiteen ennenkuin pääset sen tiimoilta seuraavan remontin tekoon.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Jukkis kirjoitti:Vähän OT, mitenkään vinoilematta, vaihda se bilteman turbo hiiteen ennenkuin pääset sen tiimoilta seuraavan remontin tekoon.
No niin pitäisi. Turboa hankkiessa mietin, hankkisinko hyvän vai halvan. Mielestäni Garrett ei osu näistä vaihtoehdoista kumpaankaan laatikkoon. Just nyt ei sattuneesta syystä ole varaa parempaankaan.
Toisaalta, joillakin nämä Bilteman puhaltimet on kestäneet ihan siinä missä orkkiksetkin. Saattaa olla että Mitsu tulee hankintaan ja lisää puhtia pannuhuoneeseen kunhan talous elpyy ja kone on varmuudella todettu toimivaksi ja kunnolla sisäänajetuksi
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Tosiaan merkkikorjaamo tarkoittaa nimenomaan tähtitieteellistä veloitusta... Paras oma kokemukseni paikallisesta merkkiliikkeestä; SRS-valo paloi, äijä kävi testerin kanssa ja totesi: en saa yhteyttä ECUun. No onneksi sain puoleen hintaan (kassaneidin sanoin) eikä maksanut kuin 20€. Mies teki töitä n. 2 min... Shokista johtuen en kyennyt kuin maksamaan, vaikka oikeasti olisi pitänyt kyllä nostaa kunnon mekkala tiskillä!!! :evil:

Onneksi täältä niinkuin varmasti muualtakin löytyy niitä Oikeita merkkikorjaamoita, jotka tuntevat merkin kuin omat taskunsa ja laskutus on kohtuullista...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kovasti kuulostaa tutuilta aineksilta.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t=nakuttaa

Kuten itse sain karvaasti kokea, ei kuluttajariitalautakunnan suositus ole kuin pelkkä paperi, oikeutta ei saa kuin tuomioistuimesta jos välttämättä sieltäkään.
Kuluttaja on aina heikoilla, sille ei voi mitään.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7538
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja mestari »

kerroppa uteliaille vielä että jos korjaamomies ei saanut yhteyttä tekuun niin kukas se sitten saa yhteyden jos ei merkkikorjaamo? ja kehtasiko lähteä kaveri siitä muihin hommiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

MacTurbo kirjoitti:Kovasti kuulostaa tutuilta aineksilta.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t=nakuttaa

Kuten itse sain karvaasti kokea, ei kuluttajariitalautakunnan suositus ole kuin pelkkä paperi, oikeutta ei saa kuin tuomioistuimesta jos välttämättä sieltäkään.
Kuluttaja on aina heikoilla, sille ei voi mitään.
Kuulostaa aika tavalla siltä kuin olen olettanutkin tapahtumaketjun etenevän. Toivon tietenkin kuluttajariitalautakunnan ensiksikin kallistuvan näkemykseni puoleen ja puollon sattuessa teen tarvittavat päätökset juteltuani ensin huollon kanssa. Pari kertaa olen joutunut aikaisemmin käräjöimään aivan muissa asioissa ja totean vain, että homma vaatii vuosikausia aikaa ja lehmän hermoja ja kuitenkin lopputulos voi olla ihan mitä tahansa.

Hienoa kuulla että vakuutusyhtiö tuli kustannuksissa vastaan. Täytyypä tarkistaa oma tilanne.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Erään moottorikon tarina ja Saab korjaamopalvelut

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

mestari kirjoitti:kerroppa uteliaille vielä että jos korjaamomies ei saanut yhteyttä tekuun niin kukas se sitten saa yhteyden jos ei merkkikorjaamo? ja kehtasiko lähteä kaveri siitä muihin hommiin
Joo se loppu työ siihen. Sitten toisen korjaamon toimesta tilasivat tämän merkkikorjaamon kautta sellaisen testerin joka käy (USA-malli)... Mutta joo, ei se äijä mitään siinä sanonu mistään toisesta testeristä tms. kunhan vaan hävis paikalta.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Vastaa Viestiin