Ehkä ei kannattaisi ajaa Vectralla?Pakari kirjoitti:Identifioi ne OPEL osiksi. Eikö oikea termi olisi GM osat? Ehkä olisi pitänyt olla tulematta tänne opel intoilijoiden foorumille.
Olemme muuten Opel-intoilijoita.
Ehkä ei kannattaisi ajaa Vectralla?Pakari kirjoitti:Identifioi ne OPEL osiksi. Eikö oikea termi olisi GM osat? Ehkä olisi pitänyt olla tulematta tänne opel intoilijoiden foorumille.
No satuin mm. tuon jarruvalokatkaisijan ottamaan opelin osanumerolla, koska saatavuus oli heti ja hinta puolet saabin pussissa olevasta. Samoin taka-akselin puslia otin opelin osanumerolla, koska ei ole mitään järkeä maksaa kymmeniä euroja lisähintaa tismalleen samasta osasta Saabin pussissa.Pakari kirjoitti:Identifioi ne OPEL osiksi. Eikö oikea termi olisi GM osat? Ehkä olisi pitänyt olla tulematta tänne opel intoilijoiden foorumille.
Tämä on aivan totta näinhän tämä menee, mutta joka merkillä on oltava oma osanumeronsa ja sen takia olisikin aika verrata osanumeroita muiden merkkien osanumeroihin jotta olisi helpompi löytää se sopiva osa, tässä on yksi pahapuoli koskien saabia ja se on raha, ymmärtäkää tekstini miten haluatte, mutta näin se vaan on. (saabiin ei sovi kuin saabin osat.) paska höpinää. Sanon MA.Tobbana kirjoitti:No satuin mm. tuon jarruvalokatkaisijan ottamaan opelin osanumerolla, koska saatavuus oli heti ja hinta puolet saabin pussissa olevasta. Samoin taka-akselin puslia otin opelin osanumerolla, koska ei ole mitään järkeä maksaa kymmeniä euroja lisähintaa tismalleen samasta osasta Saabin pussissa.
Samanlaisia esimerkkejä löytyy pilvin pimein. Pussissa voi lukea GM, OPEL, VAUXHALL, HOLDEN, DAEWOO, ISUZU, CHEVROLET, PONTIAC jne.., joskus jopa SAAB, sama osa, eri pussi. Osa ei siitä pussin tekstistä sen saabimmaksi muutu.
-Sami
Voihan täältä toki aivan vapaasti poistua. Tuntuu kyllä olevan sen tason tietämystä ja mielipiteitä vähän joka asiasta, että ehkäpä niitä osattaisiin arvostaa paljon enemmän jossain aivan muualla.Pakari kirjoitti:Ehkä olisi pitänyt olla tulematta tänne opel intoilijoiden foorumille.
Pakari kirjoitti:Niin voi.
Ehkä se on sitten asiakkaan mielistelyä, että merkin korjaamot joilta tätä asiaa olen kysellyt eivät allekirjoita tätä yhtäläisyyttä ss=vectra, vaikka kertovat konserniosia olevan. Eihän tätä konserniosien käyttöä edelleenkään kukaan kiistä, valitettava faktahan se on. Ei se silti koko autosta opelia tee.
Sami: Hienoja tarinoita ircin puolella vai että mimmifanclub jäsen #1. Olenko myös joku fordfanclub jäsen #1 kun omaan tunnukset myös fordfoorumille?
Hienoa, että hyväksyit osat silti, meinaan on kuin punainen vaate härälle joillekin tämä multivaraosa systeemi, ainakin kun lueskelee tätä foorumia niin saa sellaisen käsityksen. Kukahan uskaltais kertoa kuinka monen merkkisestä autosta näitä osia saabeissa oikein onkaan!vitikka kirjoitti:Vaihdatin merkkiliikkeessä ylemmät poikittaistukivarret ja komeasti lukee kuitissa "Opel Vectra" osien kohdalla. Merkkiliikkeestä
Nii, og-satkuissakin oli volvon liittimiä ja femmaan menee bemarin jarrupalat.core2 kirjoitti:Kukahan uskaltais kertoa kuinka monen merkkisestä autosta näitä osia saabeissa oikein onkaan! :wink:
Vertailit sitten bensa Vectran ja diesel Saabin (Fiat-kone) vetareita - ei ne todellakaan ole samoja. Mutta jos olisit vertaillut sellaisen Opelin vetareita, jossa on myös Fiat-diesel, niin olisi sukunäköä löytynyt varsin nopeasti - tosin ne olisi valitettavasti olleet varmaankin yhtä kalliita kuin nyt ostamasikin. Jos kiinnostusta löytyy hankkia ylipäätään originaaliosat Opelin osina kenties hieman halvemmalla, niin kannattaa tsekata Automuovikem/Osatoimitus Konalassa.2.3i-16 kirjoitti:Suostun uskomaan, että varaosia on kyllä saatavilla GM:n/merkkiliikkeiden kautta vielä hyvän aikaa, onneksi myös alustan osissa on paljon samoja Vectra C:n kanssa. Hinnoittelu onkin sitten eri asia.
Jouduin vaihtamaan saabiin pari kk sitten molemmat vetonivelet, joita ei saanut mistään tarvikkeina. Ei Ruotsista, ei mistään. PCS:lla olisi ollut, mutta toimitusaika olisi venynyt, ja vanhat vetarit olivat jo siinä kunnossa, ettei niillä iljennyt ajaa. Nuo muuten ovat aika lailla erilaiset mötikät kuin esim. Vectra C OPC:n/2.0T:n vetarit, joita pääsin hypistelemään, Saabissa huomattavasti vahvemman oloiset nivelet.
2kpl vetareita maksoivat TTiD:n pari kk sitten yhteensä noin 1500€. Melko kalliita 150€ osiksi...