Tech 2 china

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
novice
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja novice »

jcarlson kirjoitti:Siis 143 versio kattaa vuosimallit 1998-2010, ja automallit 9-3/9-5 (sekä OG ja NG). 146 kattaa 1998-2011 ja 148 1998-2012.
1997 ja vanhempiin (aina NG900, 9000, OG900) tarvii sen vanhan 44 kortin erillisenä, ei puolestaan käy uudempiin.
TECH2 mahtuu sisään kaksi muistikorttia kerrallaan joiden välillä voi vaihtaa boottiruudussa. Helppohan se korttikin on fyysisesti vaihtaa.

TECH2 ei tee mitään ilman muistikorttia, kaikki ohjelmakoodi ja toiminnot on siellä.
Aiemmin tässä ketjussa kirjoitettiin näin:
>10 Mb MY 88-03 ohjelma versiot 30.000 - 43.000 (44.000)
>32 Mb MY 03-10 ohjelma versiot 130.000 - 143.000
>32 Mb MY 03-10 ohjelma versiot 144.000 - 148.000
>Tämä 148.000 on se viimeisin näistä.
>Nämä kaikki on oltava jos haluaa peittää kaikki saabit joissa tech'iä tarvitaan.

Mutta jos versio 143.000 tai uudempi siis kuitenkin kattaa 1998-2010 kaikki Saabit 9-3/9-5 niin hyvä niin.
Volvo V60 D4 -14
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Aiemmin on annettu väärää tietoa. 14x kortit alkaa vuodesta 1998 (OG9-5 ja OG9-3 kaikki, mutta viimeiset 9000 ja ng900 ei).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja core2 »

jcarlson kirjoitti:Aiemmin on annettu väärää tietoa. 14x kortit alkaa vuodesta 1998 (OG9-5 ja OG9-3 kaikki, mutta viimeiset 9000 ja ng900 ei).
Panisitko uusiksi, jopa WIS kertoo ettei pysty vanhoilla ohjelmaversioilla olevia kortteja sekoittaa uudempiin autoihin koska saattaa elektroniikka vioittua.
Eli jos aiot alkaa 43.000 versiota työntämään MY07:kaan niin jäät paljosta ohjemoinnista vajaaksi jos saat sen yleensä futaamaan MY07:kassa.
Tää tieto jonka viestitin aikoinaan on Saabin sen aikaiselta korjaamolta saatua.
Mutta hyvä jos toimii näin kuten kerrot.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Siis eikö jcarlson tuossa juuri tarkoittanut, että 14x.xxx alkuiset ohjelmaversiot toimivat 1998 alkaen valmistetuissa malleissa, poislukien 9000 ja ng900 joihin tarvitaan se vanhempi kortti/softa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jos tuo Tecci käy myös og900 niin minkälainen adapteri siinä tulee siihen autoon? Entä 94-95 vuoden 9000saabiin jossa on repsikan penkin alla erilliset pistokkeet. Käy siihenkin?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja karg »

Tonnareihin käy alkaen 1988 ja satkuihin käy alkaen 1990, kunhan on ruiskukone. Noissa vanhoissa satkuissa on vissiin takanpenkin alla samanlainen liitin, kun noiden vanhempien tonnareiden repsikan penkin alla olevat liittimet.

Lisäksi tarttee sen 10MB-softan Tech2:n kortille.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

core2 kirjoitti: Panisitko uusiksi, jopa WIS kertoo ettei pysty vanhoilla ohjelmaversioilla olevia kortteja sekoittaa uudempiin autoihin koska saattaa elektroniikka vioittua.
Eli jos aiot alkaa 43.000 versiota työntämään MY07:kaan niin jäät paljosta ohjemoinnista vajaaksi jos saat sen yleensä futaamaan MY07:kassa.
Tää tieto jonka viestitin aikoinaan on Saabin sen aikaiselta korjaamolta saatua.
Mutta hyvä jos toimii näin kuten kerrot.
Niin, siis vanha 10Mb kortti ei tue enää uusia autoja, mutta ne uudet kortit eli 14x alkuiset tukee kyllä autoja jo 1998 alkaen, ei vasta 2003 alkaen..

Eli kaksi korttia tarvitsee Saabeihin, jos haluaa tukea myös vanhempia kuin 1998.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja core2 »

jcarlson kirjoitti: Niin, siis vanha 10Mb kortti ei tue enää uusia autoja, mutta ne uudet kortit eli 14x alkuiset tukee kyllä autoja jo 1998 alkaen, ei vasta 2003 alkaen..

Eli kaksi korttia tarvitsee Saabeihin, jos haluaa tukea myös vanhempia kuin 1998.
Tässä yks juttu siitä kun asentaja teki virheen, hän alkoi MY00:sta etsimään tallentuneita misfire tietoja Tech2:sella jossa 148.000 ohjelmakortti sisällä ja laitteen omalla muistilla oli 43.000 versio.

Virhe jonka hän teki oli se, että hän valitsi väärän väylän käyttöön siis 148:sin.
No eihän sieltä niitä tietoja löydy millään, kuitenkin tämä aiheutti 148.000 kortin vioittumisen ja hyvän mestan roskiksesta.

Emme kuitenkaan tutkiskelleet sen enempää mikä tämän hajoamisen oikein aiheutti.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

En nyt ihan ymmärtänyt juttua.. Tech2 omalla muistilla ei ole mitään softaa, se lataa aina muistikortilta sen mitä käytetään. Kun jompikumpi kortti on bootannut, niin voi shiftillä ja nuolella vaihtaa toiselle kortille. 148 kortilla voi kyllä lukea MY00 misfiret ihan ongelmitta, vanha 43 ei taida kylläkään niissä toimia, en ole kokeillut sitä vanhaa kuin kerran jonkun NG900:n kanssa

Tyhjät kortit on onneksi halpoja ja niitä voi kloonata memory card explorerilla tai sitten kirjoittaa TIS:stä johon on Tech2 kytketty.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja core2 »

Onpas outoa, täällä kaikissa saab-verstaan Bosch alkuperäisissä techeissä on kaksi versiota samaan aikaan yks kortilla ja yks flashattuna laitteessa.
Tiedän kyllä ettei "Mimmin" Milltronic laitteessakaan ole tätä mahdollisuutta, vaikka se on orkkislaite.

Sen jälkeen kun tuli nämä MDI laitteet 9-5 NG:n takia niin sen saa toimimaan myös langattomana tietsikalta suoraan autoon, ja siihen on myös mahdollistettu käyttäminen OG ysivitosessa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo ne Boschithan on uudempia versioita. Kiinakopiot on vanhoista Vetronix:n valmistamista laitteista kopioitu, niissä ei ole sisään flashattuna mitään vaan ohjelma pitää aina lukea muistikortilta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
limonaati2
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 19:24

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja limonaati2 »

Nyt saapui laite kiinasta. Hintaa tuli kone 350,- ylimääräinen muistikortti 19,- rahti 96,- tulli ja huolintalasku 120,- Aikaa kului viikko kun tavara lähti Hong kong:ista.
samih
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 23:41

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja samih »

Alkaa kiinnostaa tuollaisen Kiina-kopion hankkiminen.

Miten on, pystyykö laitteella tekemään turvajuttuja, esim ohjelmoimaan twicen tulvineeseen autoon ilman pääsyä palvelimille?
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja core2 »

Turva pääsyä vaaditaan monessa toimenpiteessä, ota yhteyttä Saab Parts'iin Nyköpingissä ruotsissa. Serveri löytyy sieltä nykyään.
Tai oikeastaan luulen, että voit kysästä suomen saab parts'in Sauli Naski'lta hän osaa nämä hommat.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja karg »

Vaihtoehtona maksulliselle ja Y-tunnuksen vaativalle Saabin serverille on hankkia jostain/joltain esim. GlobalTIS-ohjelmisto omalle tietokoneelle. TIS2000-ohjelmisto käynee myös turvapääsyn hankintaan ainakin joihinkin vuosimalleihin saakka.

Tech2 kyllä ilmoittaa tarvittaessa selkeästi, jos turvapääsyä vaaditaan johonkin ohjelmointiin tms. toimenpiteeseen. Tässä kohtaa on hyvä olla sitten sopivat laitteet valmiina turvapääsyn hankintaan.
Vastaa Viestiin