Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Georges27 kirjoitti:En nyt piru vaan muista millä nimellä ne myytiin.
LIP?
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Georges27 kirjoitti:Hyvä esimerkki on yhdet Volvon etuiskarit, maksoi alle puolet toiseksi halvimmista mitkä löysin. Velimies on toistakymmentä vuotta ollut autokorjaaja eikä ollut ikinä kuullutkaan merkistä. En nyt piru vaan muista millä nimellä ne myytiin. No, leimasta meni läpi ja kuukauden sisään viimeinen (ainakin nyt tuntuu siltä) väärä ruotsalainen vaihtui talouden kolmanteen Saabiin. Vielä kun peräkärry olisi Saabin tekele niin kaikki rekisteri kirjat olisi samalla merkillä kun tuo Kawasakikin lähti autuaammille opetusmaille.
Tuosta nyt ei käy ilmi mikä noissa LIPeissä oli vikana? Liian halpa hinta ja se että autonkorjaaja velimies ei tiennyt merkkiä ei minusta ole vielä kovin "fataalia"? Mulla ainakin pelkästään hyviä kokemuksia LIPeistä vakioalustoissa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Saattoivat olla LIPit, kuitti meni auton mukana kun pääsin eroon. Sen pari viikkoa ne kyllä toimi.
Halvalla vaan ei YLEENSÄ saa hyvää. Paitsi tietenkin auton renkaita.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Selkeä korkeamman elintason merkki jos aina kaikessa ensin ostaa sen halvimman. :lol: :lol: :lol:
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja TTH »

Georges27 kirjoitti:Saattoivat olla LIPit, kuitti meni auton mukana kun pääsin eroon. Sen pari viikkoa ne kyllä toimi.
Halvalla vaan ei YLEENSÄ saa hyvää. Paitsi tietenkin auton renkaita.
LIP nyt on jo aika vanha merkki, uusin motonetin halpismerkki taitaa iskareissa olla ZX Shocks.. Tommoset kesti yhdessä mersussa 200km, aika hyvät vai mitä? :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Kyllä todellinen rahamies ostaa aina kalleinta, vaikka saman tavaran voi "viereisestä puljusta" ostaa puoleen hintaan :lol:.

:mrgreen:
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Lukkarinen
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: To Joulu 29, 2011 15:40

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Lukkarinen »

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/606130/0

Tommosta löyty tallista. Kai tämäkin käy lukitteeksi noille torxeille?
himppu
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: La Syys 09, 2006 18:54
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja himppu »

http://www.crcind.com/wwwcrc/tds/TCI9%20SOFTLOCK.PDF

Tuon brosyyrin mukaan taitaa riittää.

Itse laitoin Loctiten 243:sta, kun sattu hyllystä löytymään. Loctite taitaa olla kalliimpaa, mutta johtuuko se vain käytetyistä mainoseuroista.

Omat torxit kun tarkistin, niin vain yksi aukesi käsin(toistaiseksi). Enempi tuossa jäi jänskättämään tuliko M27-pultti tarpeeksi tiukalle, kun pulttimopo oli hieman tuhnu. No vielä on hihnapyörä paikallaan :)
harkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 08:16

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja harkon »

Isäukko suoritti kyseisen tarkistuksen tänään ja kaikki pultit oli ollut tiukalla ja oikein napsahti avatessa. Oli lukitteella toki kasannut. 250tkm ajettu vm:2001.
Kesäharrasteet
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Kyllä. 284 tkm ajettu, ja tuho oli lähellä. Ajoin onneksi vain 500m ensi oireiden ilmentymisen jälkeen. Ei korjaamon setä ensin uskonut, kun arvelin vian olevan kampiakselin puolella... menihän noita rulliakin tosin samalla vaihtoon.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Korjaamon setä TIETÄÄ. Eihän asiakas voi olla asioista paremmin perillä, muutoinhan maailmanjärjestys järkkyisi.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

himppu kirjoitti:http://www.crcind.com/wwwcrc/tds/TCI9%20SOFTLOCK.PDF

Tuon brosyyrin mukaan taitaa riittää.

Itse laitoin Loctiten 243:sta, kun sattu hyllystä löytymään. Loctite taitaa olla kalliimpaa, mutta johtuuko se vain käytetyistä mainoseuroista.

Omat torxit kun tarkistin, niin vain yksi aukesi käsin(toistaiseksi). Enempi tuossa jäi jänskättämään tuliko M27-pultti tarpeeksi tiukalle, kun pulttimopo oli hieman tuhnu. No vielä on hihnapyörä paikallaan :)

Ei siellä tarvii ollakkaan kun yksi löysällä ;)
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
sye
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 08, 2009 10:02

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja sye »

Jep. suositus on oikea ja tarpeellinen. Kuvittelin 04. malliin tehtyjen parannusten menevän myös hihnapyörän torxeihin. Ei mennyt, avattu öljypohja, tarkastettu laakerit sekä kiertokangista että rungosta ( raami ), olivat uuden veroiset.
Imusihti puhdas samoin öljypohja. Mutta nuo torxit hihnapyörässä löysät ajettu n.122k. Nyt tietysti lukittu. Eli toi on halpaa ennakkohuoltoa.
Viimeksi muokannut sye, Pe Touko 24, 2013 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sye
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 08, 2009 10:02

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja sye »

Keskustelu ruuvilukitteista, käytetään tippa per. ruuvi. Hinta ei ole merkittävä käytä parasta mitä saat. Ilman lukitetta moottorin täystuho on mahdollinen. Silloin noi tipat ei maksa mitään..
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja anttipa »

2001 mallin Aero jolla ajettu karvan verran alle 290 tkm ilmoittautuu viime hetkellä torxien osalta pelastetuksi suuremmilta vaurioilta. Eivät olleet sentään pyörineet irti, mutta olivat tosi löysällä.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Vastaa Viestiin