Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Itse täryytin sillä bilteman keltasella. Voimaa näyttäs olevan vähemmän siinä keltasessa ja hintaa puolet enemmän
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Nuo ovat vissiin ihan mutterintäryyttimiä kun manuaalissa näyttää lukevan: "HUOMIO! Kiristettäessä pyörän mutteria
tai pulttia tarkista auton ohjekirjasta, mihin momenttiin se on kiristettävä. Tee lopullinen kiristys käsin momenttiavaimen avulla."
Eli ei varmaa tietoa mihin momenttiin menee.
Nuo momenttiavaimet ovatkin sitten se kallein osa
Esim: 239€ niin alkais olee varma mihin momenttiin menee?
tai pulttia tarkista auton ohjekirjasta, mihin momenttiin se on kiristettävä. Tee lopullinen kiristys käsin momenttiavaimen avulla."
Eli ei varmaa tietoa mihin momenttiin menee.
Nuo momenttiavaimet ovatkin sitten se kallein osa
Esim: 239€ niin alkais olee varma mihin momenttiin menee?
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tänään tsekattiin torxit ja kireällä oli. Samalla meni hihna uusiksi ja yksi rulla vaikka ei tainnut olla vielä tarvetta, edellinen omistaja tainnut vaihdattaa jakoketjurempan yhteydessä vuosi sitten.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Jos ei kauhean usein ole tarvetta niin edukkaammallakin pärjää kun "kalibroi".
tetammi kirjoitti:Kalavaa'allahan saa helposti kalibroituu momenttiavaimen halutulle arvolle niin voi käyttää halvempaakin avainta.
varren pituus metreinä x punnus kiloina ja tuon ku kertoo vielä 9.81 niin saa oikean arvon.
Jossei omista kalavaakaa niin onnistuu myös
näinkin
Kaupan hedelmävaakan mukaan litra maitoo painaa 1050gr joten 84sentin etäisyys tarkoitti tässä n.34newtonii.
Pieni epätarkkuus tulee tietty varrenpainosta ku on noin päin ruustukissa kiinni, vaakasuunnassa vaa'alla vetäessä on tarkempi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ei nyt taida tuo "kaava" ihan pitää paikkaansa?
Tuolla tavalla laskemalla tulee jotain ihan muuta.varren pituus metreinä x punnus kiloina ja tuon ku kertoo vielä 9.81 niin saa oikean arvon
Kaupan hedelmävaakan mukaan litra maitoo painaa 1050gr joten 84sentin etäisyys tarkoitti tässä n.34newtonii
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Kuvasta on ehkä hieman haastava katsoa että muovikassissa on neljä maitotölkkiä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Löytyiskö turun suunnalta tähän projektiin asiantuntevampaa osapuolta avuksi? Jos kiinnostusta löytyy niin soita 040 821 4002
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Saabisteille kiitos asian ottamisesta esille. Saab 9-5 1997
2 torxia pyöri sormilla.
2 torxia pyöri sormilla.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Saab 9-5 2004 2.0t ....Kireä pultti aukesi pienen päristelyn jälkeen Makitan akku-pulttivermeellä . H-pyörän ruuvit oli kyllä hemmetin kireellä , mutta ilman lukitetta , joten reikien ja ruuvien uitto Brake-Cleanerissä , lukitteet kierteisiin ja ruuvit kireelle
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
9-5 vm.2007, vajaa 200tkm ajettu. Kaikki torxit oli tiukassa. Irrotin silti ja laitoin lukitteella takaisin.
Bilteman uudemman mallinen sähkömopo toimi hihnapyörän ison pultin avauksessa hyvin. Kiristin sen kuitenkin takaisin momenttiavaimella varmuuden vuoksi.
Bilteman uudemman mallinen sähkömopo toimi hihnapyörän ison pultin avauksessa hyvin. Kiristin sen kuitenkin takaisin momenttiavaimella varmuuden vuoksi.
9-5 Aero StW Man '07 (JCarlson BP st3)
ex:
vapari OG9-3 SE 3d
ex:
vapari OG9-3 SE 3d
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
tuossa nostin romukasasta yhden hihnapyörän sulamaan.
kun viimeksi stefan vaihdon yhteydessä asentaja mainitsi jostain naarmuista jotka saattaa edes auttaa öljyvuotoa.
siispä mihin momenttiin nuo torx ruuvit kiritään liiman kera ?
onko muuta korjauskonstia jos varaosahihnapyöräkin yhtä huono ku paikoillaan oleva ?
kun viimeksi stefan vaihdon yhteydessä asentaja mainitsi jostain naarmuista jotka saattaa edes auttaa öljyvuotoa.
siispä mihin momenttiin nuo torx ruuvit kiritään liiman kera ?
onko muuta korjauskonstia jos varaosahihnapyöräkin yhtä huono ku paikoillaan oleva ?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659