Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
^Paljonko ottavat "torxihuollosta" Aineella?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Noin 35€.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
9-3 2001 ei olleet löysällä, mutta eivät tiukallakaan. Lukitetta ei näkynyt kierteissä, joten eipä ihmekään että aukeavat itsestään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
9-5 2.0t -98 270tkm tänään kiristelty. Ei kyllä olleet yksikään mitenkään löysällä.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
ng900 2.0i -95 250tkm ruuvit lähti lähes näppivoimalla irti vaan ei enää. Samalla tuli vaihdettua öljypumpun O-rengas, moottoriöljyt ja suodatin, kytkinpaketti ja painelaakeri, kiristettyä kannenpultit ja täytettyä tankki
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tuli mieleen, tämän ketjun kuvissa oli kaikissa ihan erinäköiset ruuvit kun meikäläisellä, mulla oli siellä isompikantaiset keltapassivoidut torxit. Varmaankin sitten joskus joku jossain on ne vaihtanut sinne?duster kirjoitti:9-5 2.0t -98 270tkm tänään kiristelty. Ei kyllä olleet yksikään mitenkään löysällä.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
9-5 2.3T -02 255tkm, piukassa olivat. Nyt ei tarvi ainakaan miettiä enää aukeavatko, kun ovat lukitteella kiinni.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Miten olette saaneet hihnapyöränpultin irti automaatilla varustetussa mallissa? Itsellä ei ole pyssyä joten isolla jatkovarrella on täytynyt yrittää. Kuinka olette saaneet kampiakselin pysymään paikallaan? Jarrun painaminen ei auttanut ja laatikko oli p-asennossa.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Vauhtipyörältä se olisi lukittavissa sopivalla työkalulla, mutta ehkä helpompi hankkia/lainata se pulttipyssy. (Tai käyttää jossain laitettavana.) Asiaa on puitu ketjussa aikaisemminkin.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
9-3:ssa oli semmonen kuminen tulppa siellä vauhtipyöränkotelossa. Pidin sen aukon kautta isoa ruuvitalttaa startinhammaskehää ja aukon reunaa vasten kaverin avatessa/kiriessä pultin isolla pulttimopolla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Kiitos vinkistä. Yritin myös tähyillä auton alla mahdollista reikää johon ois saanut meisselin vauhtipyörää lukitsemaan muttei sattunut silmään.. Täytyy sitten kai hattu kourassa hakea sieltä biltemasta se pyssy.. Korjausopaskaan ei nimittäin juuri ottanut kantaa automaatin vauhtipyörän lukitsemiseen. Tuntuu oudolta ettei sellaista reikää olisi jossain.. Selaillessani tuon haun kautta foorumia sain sellaisen käsityksen että tosiaan joissakin saab malleissa sellainen on?
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ja löytyi haulla tällainen ohje:Repolainen kirjoitti:Kiitos vinkistä. Yritin myös tähyillä auton alla mahdollista reikää johon ois saanut meisselin vauhtipyörää lukitsemaan muttei sattunut silmään.. Täytyy sitten kai hattu kourassa hakea sieltä biltemasta se pyssy.. Korjausopaskaan ei nimittäin juuri ottanut kantaa automaatin vauhtipyörän lukitsemiseen. Tuntuu oudolta ettei sellaista reikää olisi jossain.. Selaillessani tuon haun kautta foorumia sain sellaisen käsityksen että tosiaan joissakin saab malleissa sellainen on?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... us#p875122
Etsivä löytää...
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Biltemasta kävin sitten hakemassa pyssyn ja sillähän se isopultti irtosi! Torxit olivat tiukassa, napsahtaen kohtuuvoimaa käyttäen pikkuräikällä aukenivat. Sen verran näytti olevan puhtaat ettei tainnut niissä kuitenkaan lukitetta olla. Nyt on lukitteet kierteissä ja torxit kiinni. Vähän oli tuoretta öljyä hihnapyörän keskiössä muttei vaikuttanut omaan silmään hälyttävältä.. Täytyy seurata tilannetta ottiko kannentiivisteet kyttyrää operaatiosta. Öljypumpuun en kajonnut lainkaan.
Niin ja auto oli 95 Wagon -05 ajettu 130tkm
Niin ja auto oli 95 Wagon -05 ajettu 130tkm
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tarkistin torxit omasta 2001 mallin lähes 300 tkm ajetusta 9-5 aerosta. Yksi ruuvi oli vähän löysemmällä ja olisi saattanut lähteä pyöriin lähiaikojen kuluessa - ja yksihän riittää... Loput olivat ihan kunnolla kiinni.
Nyt on ruuvit kiinni lukitteen kanssa.
Nyt on ruuvit kiinni lukitteen kanssa.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Uudesta moottorista en kehdannut ruveta kokeilemaan.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07