Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
tarkennus tähän hihnapyörän pulttiin - sitä voi mopottaa pulttipysyllä ilman että on mitään vauhtipyörän lukitustyökaluja tms?
Kyseessä automaatti saab, millä vaihteella auto pitää olla kun tuota tekee?
Kiva jos vastaatte tahvolle .
Kyseessä automaatti saab, millä vaihteella auto pitää olla kun tuota tekee?
Kiva jos vastaatte tahvolle .
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Hankalin se voi toki olla, mutta hankala se ei saisi arvonsa tuntevalle huoltoliikkeelle olla missään nimessä; heillä sentään tulisi olla ammattimaiset työkalut, joilla hoitaa moiset pikkuhommat.juhokare kirjoitti:Ja tuli todettua, että se 27mm:n mutteri tai pultti voi olla myös hankalin huoltoliikkeellekin!
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Kunnon pulttipyssyllä se hihnapyörän pultti aukeaa kuin vettä vaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Sehän oli juurikin näin. Että jos ns. korjaamo ei tätä auki saa, kannattaa kyllä vaihtaa pajaa...V.J.S kirjoitti:No tuollahan se tosiaan irtosi ihan heittämällä, oli oikeasti naurettavan heleppo homma. Hihnapyörässä torxit oli tiukalla, mutta tulipahan ne nyt asennettua uusiksi lukitteen kera. Samaan syssyyn tuli todettua hihnapyörän stefan olevan holo ja yksi moniurahihnan taittorulla oli jo ns. jatkoajalla, eli aikalailla kaputt...et kirjoitti:Mikäli oikein muistan niin sai sen irti saapista tuolla sähköiselläkin. (Itä-Herttoniemen mies tietää tarkemmin?)
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 450-17185/
Tolla kyseisellä vehkeellä on pari noita aukaistu ja aikaa meni avaamiseen about 45 sekuntia, siitä 30 sekkaa sähköjohdon vetoon ja 10 sekkaa hylsyn kiinni laittoon. Loput oli sitä "vaikeaa avaamista", josta korjaamo ei suoritunut .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ainaskaan manuaalisuapissa ei hihnapyörä pyörähtänyt astettakaan pulttia auki mopottaessa, eli ei tosiaan tarvitse mitään lukituksia. Vaihde voinee olla ihan millä pykälällä vaan, vaikka P:llä. Tosiaan tuolla Bilteman hirmuhintaisella (alle 40€) sähköpulttimopolla on auennut heittämällä kampuran hihnapyörän pultit 2.2TIDistä ja T7 bensakoneesta.blair kirjoitti:tarkennus tähän hihnapyörän pulttiin - sitä voi mopottaa pulttipysyllä ilman että on mitään vauhtipyörän lukitustyökaluja tms?
Kyseessä automaatti saab, millä vaihteella auto pitää olla kun tuota tekee?
Kiva jos vastaatte tahvolle .
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Nyt on ruuvit lukittu liiman kanssa aikaa meni puolituntia stefa tuli myös vaihdettua.
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
http://img708.imageshack.us/img708/9775/82440900.png
Onko kyse tuosta ruuvista (torxeista) joka on merkattu numerolla 17?
Onko kyse tuosta ruuvista (torxeista) joka on merkattu numerolla 17?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Juu.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tänään tuli testattua clas ohlsonin sähkökäyttöinen mutterinväännin tähän sekä renkaanpulttien irroitukseen sopivaksi. Monella kun ei biltemaa lähettyvillä ole sekä nytkin näyttää niillä olevan monesta paikasta halpispyssyt loppu niin tuo gotechin versio on ihan hyvä vaihtoehto. Hintaa 59e.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2011 21:00
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Missä hinnoissa tuo projekti on yhdistettynä vaikka öljypohjan imusihdin tarkastukseen Biopoweriin siirryttyäni. Olen turku-tampere akselilla. Kiitos. Vaikka yv:llä.
9-5 2.0t A Wagon 2007 Bp
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Samaten itsekin lukitutin ruuvit ks. osasta, mutta stefaa ei vaihdettu. Huoltomies sanoi, että sehän olisi mennyt samalla. Harmitti, kun ei ollut muka sitä stefaa, jäi siis vaihtamatta.Olavi P kirjoitti:Nyt on ruuvit lukittu liiman kanssa aikaa meni puolituntia stefa tuli myös vaihdettua.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
kiitos pelottelusta, tarpeeseen tuli! pitänee tehdä remppa ASAP
pari kysymystä:
- kampuran stefan hinta (tarvikkeet kierrettävä kaukaa?)
- ruuvilukitteen laittopaikka; ruuvin kannan alle vai kierteisiin? (olen neitsyt näissä ruuvilukiteasioissa)
- öljypumpun O-renkaan hinta? (tuohan nyt kannattaa ehdottomasti samalla vaihtaa, ainakin omasta vm99 autosta)
pari kysymystä:
- kampuran stefan hinta (tarvikkeet kierrettävä kaukaa?)
- ruuvilukitteen laittopaikka; ruuvin kannan alle vai kierteisiin? (olen neitsyt näissä ruuvilukiteasioissa)
- öljypumpun O-renkaan hinta? (tuohan nyt kannattaa ehdottomasti samalla vaihtaa, ainakin omasta vm99 autosta)
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Payenin tiiviste motonetistä alle kympin. Lukite kierteisiin. Ja tuo pumpuntiiviste tuli itsellä hankittua aineelta muistaakseni 13e hintaan ja onhan se ihan tajuton hinta normaalista o-renkaasta.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
PCS:een soitto ja sieltä kamat tilaukseen. Riku tietää mitkä osat ja kertoo hinnat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Niin, samat kamat motonetistä vain puolet halvemmalla. Lisäksi ei tarvitse kopiotuotteiden takuun kanssa pelleillä että kuka maksaa.tturku kirjoitti:PCS:een soitto ja sieltä kamat tilaukseen. Riku tietää mitkä osat ja kertoo hinnat.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00