API SN-öljyt.
Re: API SN-öljyt.
^^ Ja kuten ennenkin, sitä ei löydä etsimällä sanalla "dexos", vaan pitää laittaa joko "gm" jolloin ensimmäisten tulosten joukossa tai "gm longlife" joka tuottaa suoraan oikean osuman.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: API SN-öljyt.
Justiin eilen hain sieltä pari putelia.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: API SN-öljyt.
Huomasin tänään puuilossa GM öljyjen vieressä Chempioil 5w30 api sn öljyä 14,9 €/5l . Tuo "oikea" tavara on jo sen verran halpaa että en lähtenyt viimeistä vitosta säästämään.
Sen verran jäi kuitenkin kiinnostelemaan että googlasin vielä kotiin päästyäni ja löytyyhän siitä tuo dexos-2 luokituskin. Ehkä ensi kerralla otan Chempioilin käyttöön.
Sen verran jäi kuitenkin kiinnostelemaan että googlasin vielä kotiin päästyäni ja löytyyhän siitä tuo dexos-2 luokituskin. Ehkä ensi kerralla otan Chempioilin käyttöön.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: API SN-öljyt.
Jaahas että tässä ollaan sitten käytetty väärää öljyä RE85:llä ajeltaessa.Bensiinimoottoriöljyt
SC, SD, SE, SG ja SH ovat vanhoja luokituksia, jotka voivat esiintyä vanhemmissa ajoneuvoissa.
SJ: 1996 käyttöönotettu luokitus, joka on kehitetty moottoreiden entistä tiukempien päästö- ja suorituskykyvaatimuksien mukaiseksi.
SL: 2001 käyttöönotettu luokitus, jossa otetaan huomioon parempi polttoainetalous, parempi suoja katalysaattorille ja muille päästöjä vähentäville osille ja mahdollisuus pidennetyille öljynvaihtoväleille. Testit ja testirajat ovat merkittävästi vaativammat kuin SJ-luokituksessa.
SM: 2005 käyttöönotettu luokitus, jossa parannettu moottorin suojaa kulumista vastaan, kylmäominaisuuksien säilyvyyttä käytönaikana ja hapettumisenkestoa verrattuna SL-luokkaan.
SN: 2010 esitelty luokitus, jossa tiukemmat raja-arvot mm. mäntien puhtaudelle, lietteen syntymiselle ja yhteensopivuudelle tiivistemateriaalien kanssa.
Talvella ollaan ajeltu Teboil Diamond 5W-30FS ja kesällä Teboil Diamond 5W-40.
Molemmat ovat API-SL luokituksen öljyjä.
Katsoinpa purkkia tarkemmin, tuo Diamond 5W-40 onkin API-SN luokituksen omaavaa öljyä.
Sillä mennään tästä eteenpäin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: API SN-öljyt.
Muropakein öljykeskustelusta:McStadey kirjoitti:Huomasin tänään puuilossa GM öljyjen vieressä Chempioil 5w30 api sn öljyä 14,9 €/5l . Tuo "oikea" tavara on jo sen verran halpaa että en lähtenyt viimeistä vitosta säästämään.
Sen verran jäi kuitenkin kiinnostelemaan että googlasin vielä kotiin päästyäni ja löytyyhän siitä tuo dexos-2 luokituskin. Ehkä ensi kerralla otan Chempioilin käyttöön.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------Tämmöinen vastaus tuli Chempioil Ultra LRX 5W-30 öljyn valmistajalta / jakelijalta.
Chempioil Ultra LRX 5W-30 meets the requirements and specifications of Volkswagen VW 504.00 / 507.00 but it does not have the approva from VW.
Saman puljun Mannol Energy Combi LL 5W-30 öljyllä on volkkarin hyväksyntä, mutta on tuplasti kalliimpaa.
Ostin pari purkkia Chempioilia. N.8000 km välein vaihdan öljyt 1.2 TSI koneeseen.
Luokitukset on ihan hyvä löytyä purkin kyljestä. Tosin oikeasti niitä ei kukaan valvo paitsi ehkä valmistaja itse joten kannattaa pysyä isoissa merkeissä, joilla on menetettävää jos laatu kusee.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Puuilosta otin testiin "täyssynteettistä" halpaa öljyä kun maksoi 5 litraa vain 15€. Chempioil Ultra LRX 5w-30. Saa nähdä onko mitenkä kuraa. Jos ajelis tuolla 10tkm ja vaihtais kunnon öljyihin vuoden vaihteessa.
Katsotaan nyt miten nämä Chempioilin halpikset toimii 10tkm vaihtovälillä.
GM 5w-30 oli todella ohutta ja mustaa 13tkm jälkeen. Turbokin piti melkoista vihellystä ja öljynvaihdon jälkeen viheltää paljon vähemmän.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------1.6 crdi ilman DPF alkoi kilisemään n. 5000km paikkeilla. Katsoin tikusta että oli puolivälissä joten lisäsin TB Gold 5w-40 ja nyt 100 km
ajon jälkeen kilinä on kadonnut lähes kokonaan. Kone oli kilissyt n. viikon verran. Ääni kuulosti kuin venttiilien tai jakoketjun kilinältä...
Onko mahdollista että vaikuttais tuo paksumman A3/b4 öljyn lisäys noin ratkaisevasti?
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.