Hestec x32

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Jope kirjoitti 100% asiaa, etenkin kaksi viimeistä kappaletta.

Oma kommentti ruiskuista on: ruisku on justiinsa niin paska kuin sen asentaja ja/tai säätäjä

Rivien välistä siis voisi tosiaan olla luettavissa että kellään ei ole hestecciä saabissa, ainakaan kellään joka kehtaisi tässä ketjussa siitä kertoa. Olen kyllä kuullut joskus huhuja että jossain saabissakin olisi Hestec. En usko että kuitenkaan tätä "uusinta" eteenkään kun se ei tarjoa käytännössä mitään mitään hyödyllistä mihin Trionic ei pystyis. Fakta vaan taitaa tosiaan olla että ei usein ole mitään järkeä päivittää Trionicsta Hestecin tasoiseen laitteeseen koska lähinnä tapahtuu downgradea ja siitä pitää vielä maksaa ~2000e.

Eri asia on tosiaan sitten kun Trionic ei enää oikeasti "riitä", tällöin on konkreettisia syitä miksi päivittää Trionicista johonkun muuhun moottorinohjaukseen. Ja ne syyt on tosiaan tekijälle itselleen täysin selviä miksi päivitetään ja mitä tarvitaan. Silloin keskustelua eikä kysymyksiä tarvitse esittää täällä foorumilla vaan asioista ollaan perillä oman ymmärtämyksen ja osaamisen kautta.

Vaikka syttykassu/DI on paska ja menee aina rikki niin enpä tiedä mikä sytty olisi parempi ja miten? Tähän kuulisinkin nipponkipolta mielellään kommentit.

Mitäs hyvää käytännössa tuossa Hestec x32:ssa on että nyt se pitäisi saada? Muuta kuin halpa hinta. Speksit osaan lukea itsekin, eipä kyllä vakuuta vuonna 2013. Jos sen reilusti alle tuon 1000e saa niin hyvä diili ja kyllä se varmaan halvimmat megasquirtit hakkaa. Tuntuu että Hestec on aina tullut kehityksessä 5-10v jäljessä, kuten esim. reaaliaikasäätö vasta vuonna 2011? Hyvää tuotteessa on kotimaisuusaste.
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Hinta siinä on hyvä ja sen takia kyselin kokemuksia... Löytyy netistä huonosti kokemuksia tästä... Ei se nyt ole ainut moottorinohjaus mitä olen kyselly...
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Siitä kasetista. Se kun tätä foorumia lukee niin törmää usein siihen että on kasetti rikki. on niitä silloin jokuja pakko hajota...
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Kyllähän käyttöosat hajoaa aina sillointällöin, mutta ei se silti koko järjestelmästä huonoa tee. Marmoritiskiltä haettujen kasettejen keskimääräinen kesto taitaa olla noin 100-150tkm? Aerosta oli porsinut 140tkm tienoilla.
SAAB 9-5 Aero -05
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

nipponkippo kirjoitti:Siitä kasetista. Se kun tätä foorumia lukee niin törmää usein siihen että on kasetti rikki. on niitä silloin jokuja pakko hajota...
Se kasetti nyt ei ole mikään ongelma. Yhtälailla ne irtopuolatkin porsii ja niiden kanssa on ongelmia.

Hesteciä ei ole ja enkä keksi mitään syytä sen hankkimiseen. Nirai3 sai ainaki tossa talvisaikaan tarjoukesessa noin tonnin pintaan ja sillä on todistetusti saatu hyviä tuloksia saabin kanssa ja se on ainoo aftermarket ruutta joka tukee DI kasettia.
Jos haluat laittaa nokka-anturin niin sittenhän niitä ruuttia on joka lähtöön. Ensimmäisenä varmaan tulisi mieleen ottaa vipec koska siinä on varsin kattavat ominaisuudet ja kohtuu hyvin toimiva säätösofta Sitten on tietty tatech jota säädetään suomessa ja silläkin on jonkinlaisia tuloksia saatu, oikeen kovat hc virittäjät vannoo motecin ja autronicin nimeen. Hestec on jossain rallipiirien suosiossa mutta en kyllä tosiaan keksi mitään syytä miksi sen ostais kun varmasti parempiakin on tarjolla.
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 958
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Joo eihän ne kaikki kasetit samasta autosta ole. Ja meneehän niitä muidenkin vehkeiden sytytyspuolia, kasetteja, kaksoiskipinä ja yksöiskipinäpuolia.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Ei se kysyminen ostajaksi tee. Jos jotain kysyn niin ei se tarkoita automaattisesti sitä että olen ostamassa sitä.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja f-19 »

No juu ei. Käsitin vaan äkkiseltään että olisit harkitsemassa ostamista kun hinnastakin mainitsit, tai siis että olisi sopiva. Lisäksi ominaisuuksia ja yhteensopivuuttakin olit sillä silmällä katsellut.

Mutta,
Käyttökokemuksia ja etenkin vertailua muihin moottorinohjauksiin olisi todella mielenkiintoista kuulla Hestecistä, ja myös vastaava vertailua muiden moottorinohjauksien suhteen.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Harisen 1000e hintaan ei kuulu siis mitään muuta ohjelmointikaapelin ja säätöohjelman lisäksi? (http://hestececu.com/tuotteet/hestec32-2/)

Eli erikseen pitää tietysti ostaa johtosarjan tarpeet, eri toten liitin autonpäähän? Miten mahtaa olla ohjelmiston päivitysten kanssa? Kuuluuko uudet versiot säätöohjelmasta hintaan, pitääkö ostaa ohjelmistopäivityslisenssi vai maksaa kertakorvaus aina jos uuden päivitetyn tai korjatun version haluaa?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nugge »

OTna vaan että miten on 9t€ saatu upotettua saabin pannuun? O_o
Nopeasti jos lasken että takomännät,veivit,isommat venat,venajouset,nokat niin ei olla kyl lähelläkään 9t€ vielä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kevennyksenä mainittakoon, että mun perusmoottori maksoi 0€, löysin sen puun alta majavansyömästä 9000:sta.
Toki siihen on sittemmin vaihdettu hieman ympäröivää rojua, kansi jne.
mutta raudan puolesta ehkä ~300€ ml. ahdin. Toki sitten kaikki muu roipe, moottorinohjaus, suuttimet jne.

Jätelavaosillakin pääsee yllättävän kovaa, ainakin 99:ksi :D
Vitutuskin on huomattavasti pienempi jos pannu leviää!
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja core2 »

Lueskelin hiukan tuosta releestä ja päädyin lukemaan tänne outoa siellä on ettei siellä ole saabia mukana edes autolistassa joihin sitä myydään.

Ruotsin puolelta löytyi KG-Trimning he kertovat Hestecistä yleisesti ei x32:sta.
Samoin he sanovat jotta heidän asentamansa laitteet ovat toimineet hyvin.

Linkki.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
savihousu
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 10:15
Paikkakunta: Kerava

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Tästä tulee mieleen kalle_saikan seikkailut :roll:

http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17731
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

TTH kirjoitti: Muutenhan Trionic alkaa olemaan jo melkein näiden aftermarket-vehkeiden tasolla, launchcontrollista lähtien...

olikos missä kaikissa Trioniceissa LaunchControl?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nugge »

like_a_glove kirjoitti:
TTH kirjoitti: Muutenhan Trionic alkaa olemaan jo melkein näiden aftermarket-vehkeiden tasolla, launchcontrollista lähtien...

olikos missä kaikissa Trioniceissa LaunchControl?
LaunchControl afaik saa suiten kautta mutta ei paukkua...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin