Hestec x32

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Moi. Onko kellään kokemuksiä moisesta moottorinohjauksesta? Hinta olis sopiva, saa kiinni alkuperäiseen johtosarjaan. Alkuperäiset anturit käy ja riittää. Pääsee samalla eroon sytytyskasetista... Toimii myös sen kasetin kanssaki jos haluaa. Minä en halua.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Putsaako joka käynnistyksen yhteydessä tulpatkin kuten DI?
SAAB 9-5 Aero -05
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Sitähän en tiedä. Eikä sillä oo mulle merkitystä.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Eikös siinä häviä samalla yläpään asennontunnistus jos DI jää pois?
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Kyllä se jää silloin pois. Sellaisesta setistä oon pyytäny tarjouksen missä kasetti jää pois. Niitä tuntuu aika usein hajoavan.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Eikä sen moottorinohjauksen merkillä ole merkitystä se kasetin poiston kanssa. Joka tapauksessa se lähtee samalla jos moottorinohjaus vaihtuu.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Onko näissä uudemmissa katiskoissa muutakin tapaa tunnistaa nakutusta kuin kasetin avulla tulppien ionisaatiovirrasta?

Aikamoinen downgrade olis siirtyä yhteen nakuanturiin lohkon kyljessä...
Ja kasetissa on muuten sairaan kova kipinä orkkissysteemiksi.

Kukin toki tyylillään mutta mikä siinä kasetissa nyt niin kamalaa on?
Ei kai ne nyt sentään niin usein leviä.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5259
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jos ajaa yli 150tkm/v, ni silloin niitä saa olla ostamassa joka vuosi. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Onneksi kuitenkaan perinteiset puolat tai hukkakipinäpuolat eivät koskaan - ikinä - missään tilanteessa hajoa. Vain DI-kasetit hajoavat, joskus.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Täällä taas takerrutaan asiaan jota ei edes kysytty!
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1462
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja ippe »

En usko että Trionicin vaihtamihin Hesteckiin tuo mitään etua, lähinnä downgrade tulee tuosta mieleen.

Kysyisin että miksi moinen muutos, katukäyttössä tuollaisesta joutuu vielä teettäämään kalliit päästömittaukset...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja Pakari »

nipponkippo kirjoitti:Täällä taas takerrutaan asiaan jota ei edes kysytty!
Niin, koska trionicin poistossa ei ole mitään järkeä. Sitä ei voi perustella millään järkevällä syyllä tai tavalla. Mitä taas DI-kasettien hajoamisiin tulee niin tähän asti 13v aikana mennyt tasan 1 di-kasetti.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Epäilemättä varsin hyvä aftermarket moottorinohjaus muiden joukossa, omakohtaista kokemusta ei kuitenkaan ole.

Lähinnä luulisin lukijoiden olevan kiinnostunut syistä vaihtaa alkuperäinen varsin moneen kykenevä järjestelmä johonkin toiseen..

Käyttötarkoitus ja tavoitteet mihin pyrit boksinvaihdolla, siinä se tärkein kysymys.
Asiallinen vastaus saattaa jopa poikia järkeviä ehdotuksia mihin suuntaan projektia viedä.

Ei kuitenkaan multa, sillä ajan traktorilla ja korjaan autoni majavansyömillä romulavalta löytyneillä osilla.
Jätelavakaiutin, paras kaiutin. :D
kattoverhoilua unohtamatta.
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

On se trionikki hyvä. En vaan jaksa uskoa että se toimii täysin +400 kw tehoilla.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Hestec x32

Viesti Kirjoittaja core2 »

nipponkippo kirjoitti:On se trionikki hyvä. En vaan jaksa uskoa että se toimii täysin +400 kw tehoilla.
Hyvinhän tuo on näköjään futannut ainakin tässä saabissa:

Pikes Peak Per Eklund 850 Bhp SAAB rallycross.

http://youtu.be/VCa3ws7jqCY
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin