Penkityspäivä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JarppaKoo
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 10, 2013 18:48

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja JarppaKoo »

Ikävä kyllä joudun perumaan oman ilmoittautumiseni eli annan oman paikkani varasijalla olevalle.
Saab 9-3 SS Aero 2005
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Selvä, haffu pääsi varasijalta sun tilalle. Varasijalle mahtuu taas 1-2 nimeä

SeenFinn 9:00
Jyrchi 9:45
haffu 10:30
junakuski 11:15
Kimm-o 12:00
TommyW 12:45
Henkka #2283 13:30
ysifemma 14:15
Coltti 15:00
Koskimaa 15:45
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja oju »

Voisiko mittauksista pistää jotain tuloksia esiin siten että näkisi miten muutokset korreloivat tehon kanssa? Myös erot klubilaisten ja virifirmojen softien välillä olisi hauska nähdä, näistäkin kun on monenlaista väitettä.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Se on jokaisen oma asia jos haluaa omat tuloksensa tänne postailla. Missään ei muistaakseni ole myöskään esitelty mitä muutoksia kuhunkin autoon on tehty.

Tässä ei olla järjestämässä mitään vertailutestiä, jos sellaisia joku haluaa suorittaa niin jonku ne dynotunnit ja softaukset on maksettava tietenkin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Soppa79
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 11:42

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja Soppa79 »

olikos varaus tilanne mikä? Miellelläni tulisin mukaan allekirjoituksen automaatti Saabilla
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Varasijalle nro 1 pääsit. Onko läppävaihteet, silloin ainakin kuvittelisin että onnistuu. Muutoin menee winterillä kikkailuksi ja sitä ei muistaakseni jossain femman vanhemmassa 4-vaihteisessa laatikossa ole edes, kolkissa kyllä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Ainakin sukulaiseni -98 automaatti femmasta löytyy winter.
T7 vm. 2001 9-3
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

vesa67 kirjoitti:Varasijalle nro 1 pääsit. Onko läppävaihteet, silloin ainakin kuvittelisin että onnistuu. Muutoin menee winterillä kikkailuksi ja sitä ei muistaakseni jossain femman vanhemmassa 4-vaihteisessa laatikossa ole edes, kolkissa kyllä.
löytyy ainakin omasta -98 femmasta winternappi :D
#2285
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Olisko se omituisuus ollut sitten 5-vaihteisten kanssa ilman rattiläppiä .. hmm

Mut kukin voi kokeilla etukäteen automaattien kanssa. Pystytkö lähteen tyhjäkäynniltä samalla vaihteella ja vetämään kierrosrajoittimelle.
Yksi konsti 4-vaihteisissa on laittaa pykälä kolmoselle ja winter päälle.
Läppävaihteisissa pitäis onnistua kolmosen tai nelosen valinta jolkottelunopeudessa ja sitten kiihdytys.

Ja selvennyksenä; jos vaihteisto tai muut järjestelmän osat ei tykkää siitä että etupyörät pyörii ja takapyörät ei niin jää nähtäväksi riittääkö yhteinen ymmärrys siihen että niistä tapauksista saa tulokset rullattua. Parhaansa aina voi yrittää.
Se on selvää että TCS ja ESP otetaan pois päältä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eikös TCS ja ESP lähde automaattisti pois(menee vikatilaan) kun etupyörät pyörivät mutta takapyörät eivät. Näin ainakin 9-3SS:n penkityksessä. Myöskään nopeusmittari ei luonnollisesti toimi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Kyllä tuo wintter nappi pitäs löytyä kaikista 9-5 joissa 4-vaihteinen automaatti. 98-01 vuotisista. 02 tuli 5-vaihteinen automaatti jossa ei ole rattiläpyköitä. 03 eteenpäin löytyy rattilätkät.
Soppa79
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 11:42

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja Soppa79 »

vaihde läpykät löytyy mutta wintteriä ei ja 5 vaihteinen aut kyseessä
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Läpyjen kanssa kyllä pitäis pärjätä.

SeenFinn 9:00
Jyrchi 9:45
haffu 10:30
junakuski 11:15
Kimm-o 12:00
TommyW 12:45
Henkka #2283 13:30
ysifemma 14:15
Coltti 15:00
Koskimaa 15:45

Peruutusten varalta jonossa :
Soppa79
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kokemuksella 4-vaihteinen tomaatti on kyl ihan hanurista penkittää...lukko3 ja winter anna alapään tuloksia kunnolla...
9-3.1972
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Penkityspäivä

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Kokeilin eilen mersun toimintaa "manuaali"moodissa. Kolmosen saa läpylteltyä sisään parinkympin vauhdissa ja pykälä pysyy sisällä, kunhan ei kickdown-pykälän yli paina. Taitaa olla yleismaailmallista, että täyskaasuasennossa kaikki on pelissä ja kickdown vaikuttaa vain vaihtamiseen...

Pitää tätä ehkä vielä (ei saabforumin veroisilta) mersupalstoilta kaivella.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin