Kesärenkaat 2014
Re: Kesärenkaat 2014
Nyt on sitte pakasta vedetyt Ventus Prime 2:t alla koossa 225/45x17.
Ihan kyllä ensikilometrien perusteella miellyttävän tuntoinen rengas ja melutasokin kabiinissa varsin maltillinen. Aikahan sen näyttää mitkä nuo sitten on... Näillä kuiten mennään
Ihan kyllä ensikilometrien perusteella miellyttävän tuntoinen rengas ja melutasokin kabiinissa varsin maltillinen. Aikahan sen näyttää mitkä nuo sitten on... Näillä kuiten mennään
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Kesärenkaat 2014
Tänään tuli renkaat ja samantien soitto asentajalle, josko kerkiäis... No kerkishän seysifemma kirjoitti:Se kehuttu malli joka "pärjäsi kohtuu hyvin" TM:n rengasvertailussa on LS 288:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Landsail/LS288.htm
Mutta joka tapauksessa mielenkiintoinen vaihtoehto tuokin LS 388.
Toivottavasti tulee "analyysiä" tuosta mallistakin niin kuin on kirjoitetttu LS 288:sta.
Kommentti asentajalta (Kauppias) "Ihan uus merkki mulle, mutta hyvät eu-luokitukset" Totesin siihen, että niin ja halvat. Asentaja: "Joo,nää ns. paremmat merkit ovat hinnoitelleet ittensä jo aikoja sitten turhan korkealle,mutta aina löytyy vannoutuneita "Michelin miehiä", joille mikään muu merkki ei kelpaa"
No meikälle kelpaa muutkin, kuin Contit, jotka oli aikaisemmin.
Ensivaikutelma hallista poistuttaessa oli, että kylläpä rullaa kevyesti. Pikkulenkki maantiellä. Ei valittamista, paitsi äänitaso ei ole niin maltillinen kuin odotin. Mutta parannusta vanhoihin. Jotka tosin oli jo lähellä sakkorajaa. Uraherkkyys tuntuu hävinneen ja rattikin on suorassa Aiemmin hiukan oikealla.
Treadwear 500 Traction A, Temperature A. Mitä nuo sit tarkoittaa...
Hyviltä vaikuttavat, eivätkä ole liukkaatkaan, kun otin ne muovit pois
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Kesärenkaat 2014
Michelin on sellainen riskitön valinta jos haluaa varmasti laadukkaat renkaat ilman arpomisia. Tuollaisella tehtaalla/merkillä ei vaan ole varaa tehdä sekundaa.suapas kirjoitti:... Asentaja: "Joo,nää ns. paremmat merkit ovat hinnoitelleet ittensä jo aikoja sitten turhan korkealle,mutta aina löytyy vannoutuneita "Michelin miehiä", joille mikään muu merkki ei kelpaa"
On mulla yksi Michelinin rengassarja "sulanut alle" joskus kymmenen vuotta sitten, oli ilmeisesti sen verran pehmeää kumiseosta siinä ja siltä se tuntuikin. Että ei varmaan kaikilta osin mikään täydellinen rengas sekään. Vääränmerkkiseen otin Michelinin rengassarjan ja on kyllä hyvä, hiljainen, mukava ja pehmeä.
Ysivitonen ei oo erityisen hyvä auto ajo-ominaisuuksiltaan (verrattuna vaikka tonnariin), joten minun mielestäni sitä ei kannata enää huonolla rengasvalinnalla pahentaa.
Halpisrenkaat sitten on aina arpapeliä. Joku rengassarja tai erä toimii, toinen ei. Ja seuraava malli(vuosi) on taas uusi arvoitus. Uutena varmaan kaikki renkaat tuntuu hyviltä, mutta sitten tulee ne laatuerot esiin kun pinta vähenee.
Mulla on saabissa edelleen ihan kauheat loppuun kuluneet Pirellin pZerot alla, joten ei se merkkirengaskaan mitään takaa kun se ajetaan slikseiksi. Mutta olen silti sitä mieltä että joku halpismerkki olisi jo kudoksilla tässä vaiheessa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kesärenkaat 2014
Vaikuttaisi, että kilometrejä kestäisi ainakin nuo renkaat. No, riippuu ajotyylistä ja rengastehtaat ei välttämättä ihan saman kaavan mukaan ilmottele tw lukemia. Esim. oliko GT Radialeissa jotain 460 lukemia riippuen koosta myös ja nehän kestää.......suapas kirjoitti:Tänään tuli renkaat ja samantien soitto asentajalle, josko kerkiäis... No kerkishän seysifemma kirjoitti:Se kehuttu malli joka "pärjäsi kohtuu hyvin" TM:n rengasvertailussa on LS 288:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Landsail/LS288.htm
Mutta joka tapauksessa mielenkiintoinen vaihtoehto tuokin LS 388.
Toivottavasti tulee "analyysiä" tuosta mallistakin niin kuin on kirjoitetttu LS 288:sta.
Kommentti asentajalta (Kauppias) "Ihan uus merkki mulle, mutta hyvät eu-luokitukset" Totesin siihen, että niin ja halvat. Asentaja: "Joo,nää ns. paremmat merkit ovat hinnoitelleet ittensä jo aikoja sitten turhan korkealle,mutta aina löytyy vannoutuneita "Michelin miehiä", joille mikään muu merkki ei kelpaa"
No meikälle kelpaa muutkin, kuin Contit, jotka oli aikaisemmin.
Ensivaikutelma hallista poistuttaessa oli, että kylläpä rullaa kevyesti. Pikkulenkki maantiellä. Ei valittamista, paitsi äänitaso ei ole niin maltillinen kuin odotin. Mutta parannusta vanhoihin. Jotka tosin oli jo lähellä sakkorajaa. Uraherkkyys tuntuu hävinneen ja rattikin on suorassa Aiemmin hiukan oikealla.
Treadwear 500 Traction A, Temperature A. Mitä nuo sit tarkoittaa...
Hyviltä vaikuttavat, eivätkä ole liukkaatkaan, kun otin ne muovit pois
Re: Kesärenkaat 2014
No nyt on kilometrejä reilummin ja ajoa kaikenlaisilla teillä. Voin sanoa, että hinta laatusuhde on 10+. Voishan noi hiljaisemmatkin olla, mutta.... On ekat kinetsut, mutta ei varmaan viimeiset.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Kesärenkaat 2014
Iltasanomat kirjoittaa:
" Poliisi aloittaa tänään 8.9.2014 rengasratsiat kymmenillä paikkakunnilla eri puolilla maata. Aikomuksena on tarkistaa vähintään 12 000 autoilijan renkaat.
Viime syksyn rengasratsioissa noin joka viidennessä autossa oli huonokuntoiset renkaat."
Minulla on eturenkaat sakkorajalla. Täytyykin käydä mittaamassa. (Oli 2,3 mm.)
......
Tuli tuosta Tekniikan Maailma lehden 17.9.2014 ilmestyvästä talvirengastestinumerosta (17/2014) mieleen, että TM ilmeisesti (yhteistyössä muiden lehtien kanssa?) on joko jo testannut tai parhaillaan testailemassa ensi vuoden keväällä (-15) julkistettavia kesärenkaita.
Se tuntuu hieman typerältä kun syksyllä testataan ne tulevan kauden kesärenkaat, tulokset pidetään visusti salassa ja julkistetaan sitten puolen vuoden päästä!?! Noista testeistä ei kai ole saatavilla mitään paljastuksia ennakkoon?
Meinaan nyt jos vielä on pakko talvea vasten ostaa kesärenkaat, olisi kiva tietää se "ensi kauden/vuoden" voittajamalli.
" Poliisi aloittaa tänään 8.9.2014 rengasratsiat kymmenillä paikkakunnilla eri puolilla maata. Aikomuksena on tarkistaa vähintään 12 000 autoilijan renkaat.
Viime syksyn rengasratsioissa noin joka viidennessä autossa oli huonokuntoiset renkaat."
Minulla on eturenkaat sakkorajalla. Täytyykin käydä mittaamassa. (Oli 2,3 mm.)
......
Tuli tuosta Tekniikan Maailma lehden 17.9.2014 ilmestyvästä talvirengastestinumerosta (17/2014) mieleen, että TM ilmeisesti (yhteistyössä muiden lehtien kanssa?) on joko jo testannut tai parhaillaan testailemassa ensi vuoden keväällä (-15) julkistettavia kesärenkaita.
Se tuntuu hieman typerältä kun syksyllä testataan ne tulevan kauden kesärenkaat, tulokset pidetään visusti salassa ja julkistetaan sitten puolen vuoden päästä!?! Noista testeistä ei kai ole saatavilla mitään paljastuksia ennakkoon?
Meinaan nyt jos vielä on pakko talvea vasten ostaa kesärenkaat, olisi kiva tietää se "ensi kauden/vuoden" voittajamalli.
Viimeksi muokannut Raser, Ma Syys 08, 2014 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Kesärenkaat 2014
Ne on tod.näk. testattu jo viime talvena. Mutta jos se oli viime talvena hyvä rengas niin on se sitä vieläkin. Testit ovat kuitenin lähinnä viitteellisiä. Hyvät ja huonot erottuu, mutta tarkka järjestys on aikalaikka maku- ja painotusasia.
Voi olla että testiin on toimitettu jo sellaista renkaita joita ei vielä testin aikana kaupasta saa. Eli sillon siitä ei hyötyä olisikaan tietää niin paljon etukäteen, kun kuitenkin testi julkaistaan ennen lumien tuloa.
Voi olla että testiin on toimitettu jo sellaista renkaita joita ei vielä testin aikana kaupasta saa. Eli sillon siitä ei hyötyä olisikaan tietää niin paljon etukäteen, kun kuitenkin testi julkaistaan ennen lumien tuloa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kesärenkaat 2014
= Autonrengasliitto on huolissaan jäsenyritystensä voitoista näin taantuman aikaan ja yhteistyössä helposti lahjottavien liikenneturvan ja poliisin kanssa patistaa ihmisiä vaihtamaan renkaansa uusiin kun kulutusurasta on puolet jäljellä "turvallisuuden nimissä".Iltapulu kirjoitti: Rengasturvallisuuskampanjan järjestävät Autonrengasliitto, Liikenneturva ja poliisi ovat huolissaan kesärenkaiden kunnosta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Kesärenkaat 2014
Niin uuden kesärenkaan urasyvyys on palttiarallaa 8 mm ja "ratsia suositus" on että vaihda renkaat uusiin kun renkaiden urasyvyys on 4 mm ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Kesärenkaat 2014
Ei ne täydellisen hakoteillä ole. Riippuu toki renkaasta, mutta 9-3:n ensiasennus-Pirellit (Pzero Rosso 235/45R17) kävivät märällä liukkaaksi n. 3mm pinnalla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kesärenkaat 2014
Joo leveissä renkaissa 3mm pääurissa on kyllä aika minimi. Ei poista vettä enää tarpeeksi ja saa pelätä vesiliirtoa ihan tosissaan.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Kesärenkaat 2014
Jep. Riippuu tietty aina renkaasta ja autosta, mutta siitä 4mm tienoosta on ihan hyvä ruveta ajessa tarkkailemaan sitä pidon määrää ja nykyään myös varautua siihen, että uusien renkaiden toimitusaikana vanhoista voi hävitä vielä toista milliä (ainakin mun ajotahdilla).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kesärenkaat 2014
pingpong green-max Hp010-renkaat laitettiin tänään alle. Hinta 1001-renkaasta 225 euroa plus 50 rengastöistä.
Onhan nuo ihan laadukkaan tuntuiset, huomattavasti hiljaisemmat kuin 3mm Nokialaiset. Ajellaan ja katsellaan.
Kokona siis 205/65/15.
Onhan nuo ihan laadukkaan tuntuiset, huomattavasti hiljaisemmat kuin 3mm Nokialaiset. Ajellaan ja katsellaan.
Kokona siis 205/65/15.
MY01 9-5 2.0tA Biopower by J.Carlson
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kesärenkaat 2014
Perun puheeni siitä että Continental ei osaa tehdä kesärenkaita. Äärettömän tyytyväinen pitää olla tuoreimpaan hankintaan: Continental Grand Prix 4Seasons, koko 28-622 (28"). Hirrrvee pito ja Niskahiki rullaa nuilla melkeen itekseen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kesärenkaat 2014
Toukokuussa ostin paikallisesta rengasliikkeestä allekirjoituksen vanhempaan autoon Linglong GreenMax UHP 235/35R19 91W XL renkaat, paistoleima 11/14 (hinta rengastöineen alle laitettuna 380 euroa).pingpong green-max Hp010-renkaat laitettiin tänään alle. Hinta 1001-renkaasta 225 euroa plus 50 rengastöistä.
Onhan nuo ihan laadukkaan tuntuiset, huomattavasti hiljaisemmat kuin 3mm Nokialaiset. Ajellaan ja katsellaan.
Kokona siis 205/65/15.
Hämmästyin itsekin kuinka hiljaiset renkaat ovat - ja pitävät hyvin niin kuivalla kuin vesikelillä.
Aikaisemmat renkaat olivat Falken FK452 235/35R19 91Y XL ja mielestäni ne toimivat hyvin autossani (jossa on madallettu jäykkä/kova alusta). Linglong vaikuttaa ainakin uutena toimivan paremmin kuin Falken.
Linglong on nopeusluokaltaan pykälää Falkenia matalampi, joten hiukan eroa ajettavuuteen voi syntyä siitä. Linglongin olkapää on selvästi pyöreämpi kuin Falkenissa ja varmaan ainakin osittain sen johdosta rengas on Falkenia 'rauhallisempi' ajettava.
Vaikka testimenestyksen johdosta renkaalta saattoi jotakin odottaa, niin täytyy sanoa, että hintaansa nähden Linglong on yllättänyt minut positiivisesti. Myöhemmin sitten näkee säilyvätkö ominaisuudet hyvinä renkaan kuluessa ja vanhetessa.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)