Virtakaapelia takakonttiin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
kari
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Virtakaapelia takakonttiin

Viesti Kirjoittaja kari »

Onko kellään kokemustia, onko tossa tonnarin tulipellissä minkäänlaisia "ylimääräisiä" läpivientejä virtakaapelille? Vaiko tarviiko het lähtä hakeen kättä pitempää :P
Onkos kukaan teheny ovipaneleihin paikkoja 6.5" mideille?
Mitenkäs on harrastaako saapistit "hifistystä"? Ois kiva nähdä ja kuulla kokemuksia. 8)
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

No nyt puhut asiaa :D
Itselläni on työn suhteen joutunut/saanut rakentaa omaa og:ta. "hifiä" löytyy jonkin verran. Tämä harrastus on vaan sellainen, että koko ajan löytyy jostain parempaa. Käy tsekkaan tuolta gallerian puolelta Classic ysisataset ja sieltä toi mun musta pirssi. Kuvia asennuksista pitäis laittaa tässä kohtapuolin tulemaan, kun vain uskaltaisi. Varkaitahan kiinnostaa kaikki, mistä vähänkin kuuluu ääntä. Ei muuta kuin kerrohan vaan mitä on mielessä laittaa äänentoistoksi, niin aletaan arvosteleen :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
kari
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kari »

Tällaset ryönät oottelis asennusta ja innostusta.
- Pioneer dex-P99R
- Adcom 5450
- Adcom 5475
- Car 3650
- Audiocontrol 2XS
- DLS 1F

Tarkotus ois tehä 3-tie aktiivinen etupää+subi takakonttiin.
Diskantti + keskiääni alkuperäsille paikoille, 6.5" midit oviin.
Noille mideille tarvis vain kehitellä paikat. Suppari on vielä hommaamatta, mutta tarkotus ois pärjäillä yhellä noin kymppätuumasella. Kahtelin vähän tota focal 27V2:sta tai hertzin (olikohan se sarja nyt HX tai jotain). Tarvis löytää sellanen elementti joka sois hyvin pienessä suljetussa kotelossa ja ois kahella puhekelalla. Tarkotus ois että takakonttia vois käyttään normaali tarkoitukseen päivittäin ja että asennukset veisivät mahdollisimman vähän tilaa (vararengaskin pitäs mahtua kyytiin). Onko Makella tai muilla kokemuksia supparin asennuksesta "poikittain" takakontin sivulle?
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Nuo laitteethan kuulostavat loistavilta. Tuo nuppi on aika helmi. Ei ole itsellä kokemusta subbarin "poikittain" laittamisesta konttiin. Meinaatko alkaa lasikuidusta tekemään siihen koteloa? Itse alan tässä muutaman viikon sisään työstään tuota hattuhyllyä. Ajattelin vahvistaa sen (jos vain onnistuu) ja pistää siihen 2x JBL:n 15" bassoa. (ei todellakaan puhuta hifistä..) En vain jotenkin jaksa uskoa, että siitä saisi ikinä niin tukevaa, että todellakin soisi. Vahvistin sekä nuppi menee vaihtoon varmaan ihan tässä viikkojen sisällä. Nuo etuovet on vieläkin työnalla. Vie tämä syksy jotenkin voimat koko hommasta. Hertziltähän löytyy kyllä hyviä vaihtoehtoja hinta-laatu-suhteeltaan. Harmi vaan ettei enään saa tuota legendaarista H-230:sta vahvistinta. Sellaisen olisi voinut itsellenikin laittaa. Joo.. Joutaiskait tuota jo nukkumaan. Tuntuu et kirjoittaa ihan mitä sylki suuhun tuo. 8O :wink:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11499
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Yksi selostus ovikoteloinnin rakentamisesta tonnariin:
http://hem.passagen.se/s9000/tips4.htm

(Ruotsin tonnariklubin sivuilta http://www.saab9000.cjb.net/)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Sallinette tälläisen maalaispojan tyhmän kysymyksen noista autovehkeistänne. Miten ihmeessä saatte kaikki häiriöresonanssit verhoilusta yms. ritinat ja ratinat kuriin. Ainakin omassa kun vetää jo ( AS3:ssa )nupit kaakkoon niin alkaa housunpuntti lepattamaan puhumattakaan ovipahveista?
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Makella on etuovet työn alla..? minkäslaiset tulee? ajattelin vaan vinkkejä kysellä kun omaankin pitäis jotain keksiä...
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Juu, noi resonoinnit on hauska juttu. Mun pitäisi laittaa kuvia edellisestä projektista (calibra) tänne. Purkiin kaikki mitä irti lähti. Myös tehtaalla laitetut bitumit. Tuli eristettyä varmaan kaikki peltipinnat. Jokaisen mutterin alle/väliin tuli kumiset o-renkaat jne.. Elikkä calibraan tuli vähintään 1,5-2,0cm vaimennus joka paikkaan. Käyttäen bitumia, Noise-Killeriä sekä Vähä-Äänistä. Ja auto oli myös tosi hiljainen! Saabbiin pitäisi tehdä samat toimenpiteet. Ei vain oikein talvella huvita.. :oops: Ovi kotelot on edelleen under construction tai jotain.. Tulee varmaan koko etupää vaihdettua Hertzin sarjaan. Jos kikkailisi nuo hertzin 8" tuumaiset etuoviin. Saas nyt nähdä. Jotain kivaa pitää kumminkin keksiä ja saada valmiiksi ennen ensi kesän saab-tapahtumaa, joka tietääkseni on täällä Oulussa.. :P
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

juuso kirjoitti:Makella on etuovet työn alla..? minkäslaiset tulee? ajattelin vaan vinkkejä kysellä kun omaankin pitäis jotain keksiä...
Ilman muuta laitan sulle kuvia tulemaan, kun jaksais lähtä tuonne talliin värkkäilemään.. :wink:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
kari
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kari »

Meinasin selvitä tosta supparikotelosta ilman lasikuitua. Tossa hertzin esitteesä meinattiin että toi kymppi (HX 250D) pitäs soida ihan asiallisesti 14 litran suljetussa kotelossa. Voipi kyllä olla että joutuu turvautua lasikuituun, ei jäis niin paljo hukkatilaa. Lasikuidulla "leikkimisessä" menee vaan niin paljo aikaa.
Pitäs tonkia jostain toiset ovipaneelit ja alkaa värkkään noille mideille paikkoja. Tossa yhesä linkissä oli ihan asialliset paikat tehty, mutta meinasi että jos sais noille mideillekki tehtyä kotelot. Saas nähä meneekö ovi enää kii ku joutuu tehä mallia "pullukka" noista paneeleista :lol:
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Midi -ja subbarikotelo

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Itselläni on yhdet ylimääräiset 9000:sen etuovien pahvit, joihin olisi tarkoitus ruveta sovittelemaan koteloita. Tarkoitus olisi tehdä lasikuidusta oviverhoilun päälle hyödyntämällä ovissa olevat koteloiden tilavuudet mukaan. Kotelot tulisivat verhoilujen päälle vahingoittamatta alkuperäisiä verhoiluja.

Subbari kotelon olen toteuttanut tavaratilan sivulle lasikuidusta ja vesivanerista, jolloin se ei vie kovin paljon tilaa lastenrattailta ja muilta tavaroilta. Itselläni olisi yksi ylimääräinen kotelon pohja apukuskin puolelle (työkalu kotelon eteen) tai sitten valmis kotelo kuskin puolelle (25l refleksi), jos innostun tekemään uuden boksin apukuskin puolelle. Pohjasta saisi varmaankin n. 30-40l kotelon laittamalla etulevyn ja lasikuiduttamalla se kiinni ja vahvistamalla koteloa sisäpuolelta lasikuiduttamalla.

Kuvia voin lähettää haluttaessa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Ja siihen kysymykseen..

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Virtakaapelin pystyy viemään kuskin jalkatilan yläpuolelta olevasta läpivientikumista (d = n.50mm). Sen jälkeen se on helppo viedä jalkatilan yläosasta kynnyskoteloa pitkin tavaratilaan. Toisella puolella voi vidä RCA piuhat, jolloin pitäisi virtakaapelin aiheuttamat häiriöt minimoitua. Omassa ole sijoittanut vahvistimen ja jakosuotimetvarapyöräkotelon kanteen alapuolelle. Sinne sopii n. 50mm vahva vahvistin osumatta varapuörään.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

hifiä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Itellä tosin on 9satanen ja asensin 6.5" keskikonsolin molemmin puolin. Kannattaa vaan kattoo vähä ku ostaa ne 6.5"set ku siellä keskikonsolissa on vaan n.20cm tilaa. DLS:sän R-sarjan 6.5 meni just, jäi n.1cm tilaa magneettien väliin. Muuta autossa on etu ikkunalla 4"erillis sarja ja takana hattuhyllyn reunoissa vakio paikoilla 6"x4" ja perä luukun lattialla 18" subi ja peräluukussa kiinni 13cm. Joka kaiutin pari on eri merkkiä subbaria myöten.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
kari
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kari »

9000LPT, laitakko mulle sähköpostiin kuvia tosta sun takakontista ja noista laisikuitu osista.
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No miks ette vaikkaa sovi tapaamisesta kun kaikki asuu 15km säteellä? :)

Heh, siinähän olis jo melkein renkaanpotkijaisten aihetta. Eskin kanssa ollaan mietitty ajeluja, että pääsen kokeilemaan sen aeron alustaa ja se pääsis kokeilemaan mun steg1ä. Eski on kans just värkänny omien sterkkojensa kanssa. Olis kiva nähdä muittenkin virityksiä ja tietää kelle näyttää sitä keskisormea liikenteessä :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin