Tervehdys kaikille!
Pitihän se tänne rekisteröityä, kun olen täältä jo neuvoja tukun lukenut..
Eli tuli hommattua tossa pari viikkoa sitten konevikainen 9-5 2.0t vm.2002 115tkm ajettu tuonti vehje. Ensinmäisenä öljypohja irti(kiitos foorumilaisten ohjeiden) ja vikahan löytyi öljysihdistä joka oli aivan tukossa, jonka seurauksena 4:sen kiertokangen laakeri pastoi ensinmäisenä silmään kampiakselin kaulalta
Seuraavaksi otin kannen irti joka tutkimisen jälkeen vaikuttaisi olevan ok, 4:sen mäntä irti ja sylinteristä löytyi lievät jäljet jotka ovat tulleet todennäköisesti öljyn puutteen vuoksi ja ko. kiertokangen laakerin yläpuolen liuska aivan loppu mutta alapuolen vielä suhteellisen ok, kampiakselin kaulalta en jälkiä löytänyt enkä myöskään muista sylintereistä enkä muista kiertokangista enkä myöskään runkolaakereista. Jakopään puoli oli mustaa töhnää täynnä joka lienee kertoo huohotusongelmista vaikka autoon on jossain vaiheessa päivityspaketti asennettu
liekkö liian myöhään vai mikä? Autoon on huoltokirjan mukaan tehty huollot säännöllisesti ja öljyt vaihdettu 10tkm välein.
Kysymys kuuluukin, onko mitään järkeä käydä vaihtamaan ainoastaan 4:sen veiviä ja kaikkia laakereita alakertaan, kunnon puhdistus ja kokeilla onnea
vai kaikki irti ja koneistamon kautta kasaan, tietysti vaihtoehtona olisi jos jostain löytyisi vähän ajettu/rempattu alakerta järkihintaan..
Yritin etsi toiminnalla löytää tietoa onko mahdollista ottaa irti alakertaa yläkautta vaihdelaatikkoa irroittamatta, mutta en löytänyt keskustelua aiheesta, onko tästä kenelläkään parempaa tietoa? Ahtaalta tosin näyttää, vaihdelaatikon kanssa ilmeisesti mahtuu..
Kiitos vastauksista jo etukäteen...