suomessa rekisteröidyt saabit

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

suomessa rekisteröidyt saabit

Viesti Kirjoittaja lucaf »

AKElta vuoden vaihteessa päivittyneet lukemat
Viimeksi muokannut lucaf, Ma Tammi 30, 2006 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eipä noita M1980 99:jä enää huimasti. Ja olipa muutama pakettiautokin :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ohhoh, vähissä on Finlandiatkin.

Sitä suuremmalla syyllä pitää tuosta omasta pitää huoli. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jännää että 87-tonnarien määräkin on lisääntynyt 2003-tilaston luvuista muutamallakymmenellä. Ja silti tuon vuoden tonnareita on vähemmän rekisterissä kuin 82-ysiysejä. Molemmat autoni ovat siis kohta harvinaisia. Viimeisten vuosimallien 82 - 84 ysiysejä on hävinnyt rekisteristä kolmisensataa kutakin vuosimallia vuoden 2004 aikana.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Vähiin käy saabit kun "suuret ikäluokat" eli kahdeksankymmentä luvun lopun satkut paalataan suurelta osin muutaman vuoden sisällä.
Toki satkujakin jää jonkunverran liikenteeseen harrastajille,mutta ikäluokkien koko alkaa olla alle tuhat autoo per malli.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jus kirjoitti:Jännää että 87-tonnarien määräkin on lisääntynyt 2003-tilaston luvuista muutamallakymmenellä.
tonnareita tuodaan näköjään oikein urakalla saksasta :) vaan kuka toisi ja mistä, vanhoja nostalgiseksi muuttuvia tuplaysejä? :cry:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Juu ei ollu noita vuonna 1985 käyttöönotettuja tonttuja montaa enään. Tosin noita -77 99 oli vielä vähemmän. -84 satkuja oli vielä jokunen...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Hienoa, että 73:sia tuplaysejä oli rekisterissä kaksi enemmän kuin vuotta aiemmin. Muutenkin ensimmäisten vuosien tuplaysien määrä on liki ennallaan. Tuoltahan voi havaita jo omat saavutuksensa :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mikäs yksilö on käyttöönotettu vuonna 1950? Määrittelemätön?
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jariha kirjoitti:Hienoa, että 73:sia tuplaysejä oli rekisterissä kaksi enemmän kuin vuotta aiemmin. Muutenkin ensimmäisten vuosien tuplaysien määrä on liki ennallaan. Tuoltahan voi havaita jo omat saavutuksensa :D
aivan loistavaa Jari, että olet ollut nostamassa tuota lukua!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

1991 Tonnari 940kpl. ( No itsekkin olen tuota lukua kasvattanut.. :o )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

mitäs tuo meinaa tossa 900sen kohalla kun on AV 252, 260 ja AV272???
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha »

av on varmaan akseliväli eli finukka 272jotain ja 252 ja 260 on tavan lyhkäsiämalleja
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Mimmi kirjoitti:Finukka 272, og 252 ja ng 260cm akselivälillä.
Kiitos tästäkin tiedosta. Olen aina ihmetellyt noita AV2XX merkintöjä. Nyt selvisi sekin :roll:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä näkee, että saabin taru on lopussa, kun katsoo vuodesta -89 eteenpäin vuosimallien määriä rekisterissä. 8O

Tässähän alkaa kiirus tulemaan sen turbosatkun etsinnässä. Tuo YKÄ:n uhkaus paalauksesta ei ole mikään vitsi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin