Xenon-valot ja manuaalinen korkeudensäätö
Xenon-valot ja manuaalinen korkeudensäätö
Kaverin uudessa Skodassa on xenon-valot mutta valojen korkeudensäätö on kuitenkin manuaalinen. Onko polttimoissa tai umpioissa tapahtunut jotain kehitystä mikä mahdollistaa tämän? Eikös vaatimus automaattisesta korkeudensäädöstä liittynyt jotenkin xenonien valokuvioon?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Xenon-valot ja manuaalinen korkeudensäätö
Automaattinen säätö koskee 35 W lamppuja. Joissain uusissa autoissa taitaa olla 25 W ksenonit.
Tjms.
Muokk. Autobildin koeajo tais tuollaista väittää
Tjms.
Muokk. Autobildin koeajo tais tuollaista väittää
Viimeksi muokannut JKen, Ti Syys 22, 2015 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Xenon-valot ja manuaalinen korkeudensäätö
Kiitokset vastauksista!
Helpottaako tämä siis jälkiasennusxenonien asentamista?
Helpottaako tämä siis jälkiasennusxenonien asentamista?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Xenon-valot ja manuaalinen korkeudensäätö
Ihan mielenkiinnosta että mikä Skoda on kyseessä?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Xenon-valot ja manuaalinen korkeudensäätö
Tuskin virallisesti. Edelleen tulee valaisin olla hyväksytty. Eli D tulee löytyä umpiosta. Edellisessä kulkineessa oli jälkiasennus xenonit (55W), eikä katsastuksen kanssa mitään ongelmaa. Taisivat tulkita merkinnät umpion tarrasta asiakasystävällisesti joka kerta Tykkäsivät vain että hyvät valot...tsaarela kirjoitti:Kiitokset vastauksista!
Helpottaako tämä siis jälkiasennusxenonien asentamista?
Tosiaan niin 25W xenonit ei myöskään vaadi pesureita. Yleensä taitaa olla halvemman pään autoissa (Audi A1 esim.).
SAAB 9-5 2.3 Autom. vm. -99 E85:lla mennään
Re: Xenon-valot ja manuaalinen korkeudensäätö
Rapid.3J kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta että mikä Skoda on kyseessä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Xenon-valot ja manuaalinen korkeudensäätö
Ei liittyne skeidaan, mutta automaattista korkeudensäätöä ei tarvita, jos autossa on automaattinen alustan korkeudensäätö, kuten sitikassa.tsaarela kirjoitti:Kaverin uudessa Skodassa on xenon-valot mutta valojen korkeudensäätö on kuitenkin manuaalinen. Onko polttimoissa tai umpioissa tapahtunut jotain kehitystä mikä mahdollistaa tämän? Eikös vaatimus automaattisesta korkeudensäädöstä liittynyt jotenkin xenonien valokuvioon?
D-kirjain umpion lasissa ei tee umpiosta hyväksyttyä, vaikka ne aika helposti leimalla hyväksytäänkin.lukkis kirjoitti:Edelleen tulee valaisin olla hyväksytty. Eli D tulee löytyä umpiosta
Sarjatuotannossa kun käyttävät eri umpiomalleissa samoja laseja, joten niihin laseihin merkitään kaikkien variaatioiden hyväksynnät. Juuri sitä nimenomaista umpiota koskevat hyväksynnät on sitten esimerkiksi umpion takana arvokilvessä.
Halogeenipolttimon kantaan sopivalla xenonpolttimolla ei myöskään voi olla hyväksyntää tieliikenteeseen koska normit eivät tunne sellaisia polttimoita.
Saab 900 t16 Lux, Alfa 75 3.0 V6, Alfa 159 2.4 JTDm, Vectra B
Re: Xenon-valot ja manuaalinen korkeudensäätö
Tekniikka yleensä halpenee yleistyessään. Voisi kuvitella että xenonit ja automaattinen korkeudensäätö olisi jossain vaiheessa sen verran halpaa, että kannattaisi laittaa kaikkiin uusiin autoihin. Tuntuu ainakin vielä olevan kallista huoltaa noita.
Oli muuten kerran vuokra-autona tuollainen rapid. Oli aika tylsä auto.
Oli muuten kerran vuokra-autona tuollainen rapid. Oli aika tylsä auto.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Xenon-valot ja manuaalinen korkeudensäätö
Halpeneehan se, mutta ilmainen on aina halvin. Siksipä nuo 25W Xenonit alkaa yleistymään varsinkin halvemman hintaluokan autoissa. Tällöin korkeudensäätö saa olla manuaalinen, eikä edes lampun pesureita tarvita. Selvää säästöä siis. Eihän niillä mihinkään näe, mutta ilmeisesti muualla niitä hyviä valoja ei arvosteta yhtä paljon kuin täällä pohjoisessa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.