Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Huoltohan tehtiin helmikuussa, joka vuosi on huollettava. Hyvä diilihän tuo on nykymittapuulla ja ajaminen on halpaa kuin saippua, mutta jos jättäisin kaksi Hyundaita olisi se 229 + 395 = 624 e/kk, joka on ehkä kumminkin vähän liikaa. Mä olen kumminkin Saabisti, Hondamies ja tykkään vanhemmasta kalustosta, vaikka se harmoja hiuksia välillä aiheuttaakin, en ole vielä valmis siihen, että piha on täynnä nykykindereitä, joissa ei ole tunnetta mukana promillen vertaa. Tulipahan kokeiltua sähköautoa, joskus tulevaisuudessa kenties uusiksi.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Tarkoitin yhden hyundain taktiikkaa jossa olisi vain kona ja vuotuinen hyöty 19tkm otettaisiin käyttöön myös Hondaa säästäen.

-eihän tuo 395 nyt ihan ilmainenkaan ole, mutta 395-229 = 166eur erotuksella halvempi käyttövoima, isompi korimalli ja on sitä varmasti mukavampi ajaa puhuisivat täyssähkön jäämisen puolesta vielä vuodeksi?

Mut joo, oma täyssähköily kesti reilun 6kk eikä paluuta ole näkyvissä vaikkei mitään moitittavaa missään tapauksessa ollut. Kysyntä vaan oli sillä sekunnilla korkealla ja harvoin noista nyt omia pois saa niin pitihän siihen tarttua. Ja pääsinhän kokeilemaan kuolevaa käyttövoimaa (CNG) ja erittäin tyytyväinen olen. Vain kokeilemalla voi tietää joten ei muuta kuin tsemppiä uusiin hankintoihin.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7352
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Vaimo kai päräyttäyis tuon 19tonnii äkkii konaan :lol:
Sais rauhas miettii skodalle jatkajaa..

Jo omaan käyttöön noita tunkkeja pitää valita, likan corsan alle tuota 13000 korkeampi ei menis ilman lankkukikkailuu ja ostettaessa perustunkilla ei saanut dusterista koko kylkeä ulos. Mut tosiaan jos kantamaan joutuu yhtään niin en suosittele.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2159
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja anv »

Mulla on jo 20v ollut tämä https://www.virtasenkauppa.fi/hallitunkki-2-t-ac-6199 . Ei ole niin matalaa auto vielä vastaan tullut, ettei alle mahtuisi ja toisessa päässä nousee kyllä varmasti riittävän korkealle. Piti kerran NG900:n alle ryömiä laatikon tarkastusroppua avaamaan ja siihenkin riitti komiasti. Nykyinen sähkärikin nousee kevyesti renkaanvaihtoa varten, viimeksi tänään.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

No juu, mut se on nyt vähän myöhäistä kun tuo i20 on jo tuloillaan.Mutta iloisempiin asioihin. Mitenkäs se edesmennyt Tapio Hämäläinen sanoi Vuoristoneuvos Tuurana: "Voi tätä ilon ja onnen päivää !!!. Omalla kohdalla tässä on nyt hieman sarkastinen ja katkera pohjavire. Aivan, TADAA :facepalm_man:
Kuva

Jälkeen 219 huolettoman kilometrin. Lähdin sunnuntaikaupoille. Käynnistin, ajoin 800m kyläkaupan kierrätyspisteelle. Pahvit molokkiin. Takaisin autoon, Kent kovemmalle, D päälle ja TÖKS, valosirkus mittaristoon. Eipä siinä, testeri keskikonsolista obd:n kiinni ja vikakoodit lukuun. Kolme löytyi, yksi koneen puolelta, toinen vaihdelaatikosta ja kolmas abs-järjestelmästä. Koodit ovat täsmälleen samat kuin viime elokuussa.

Sanoisin, että homma lähtee tästä:
Kuva
Shift solenoid valve e high output

Ja aiheuttaa nämä:
Kuva
A/T system malfunction

Kuva
ECM/PCM relation failure

Vaan mikä aiheuttaa sen signaalin, jonka takia shift solenoidille menee liian korkea määre ? Käsittääkseni olemme vaihtaneet juurikin tuon shift solenoidin, jonka pitäisi olla kunnossa. Jostakin tulee väärää dataa, silloin katse kääntyy taas sinne pyöränkoteloon ja neutral safety switchiin, jossa taas on se vaihteiston asentoanturi. Mitään muuta en yksinkertaisesti keksi.

Vaan alkaahan tässä jo oppia, 5 min tuosta oli vikakoodit kuitattu ja auto sopeutettu, matka jatkui ja nyt takana 41 huoletonta kilometriä. Nollasin tripin, solenoidin vaihton jälkeen on ajettu nyt kaksi kertaa 200-300 km ennen vikavalojen ilmaantumista. Tuollahan pitäisi nyt ajaa, jos löytäisi ajotilanteesta jonkinlaisen kuvion milloin vikavalot ilmaantuvat.

Varmuuden vuoksi kuitenkin pesin hänet ja kävin otttamassa 35 informatiivista kuvaa sitä silmällä pitäen, että laitan auton tarjolle, korjattavaksi. Sitä ennen ajellaan ja Googlaillaan. Mä luulen, että tämä saa riittää tästä, seuraava päivitys Mustan osalta kun on poistunut pihasta. Hamittaa kyllä luovuttaa, tuli kuvatessakin selväksi, että onhan tämä aikalaisiinsa nähden keskimääräistä terhakammassa kunnossa - vikavalot. Putsasin jopa pakoputkien päät :D
Kuva
Kuva
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Autoverkkokaupan myyjä soitteli ja kertoi, että Hyundai i20 on valmis luovutettavaksi ylihuomenna, sovittiin treffit klo 16 Vantaalle. Sehän tuli sitten nopsaan loppujen lopuksi. Konan huutokauppa päättyy huomenna klo 11.30, joten sitten selviää, vienkö Konan takaisin vaiko enkö. Luonnollisestikaan en ehdi mitään Baana-ilmoitusta laatimaan.

Tunnin päkersin äsken Mustan ilmoitusta Huutokaupat.comiin, on nyt tarkastettavana. Koitin olla rehellinen ja kertoa asiat kuten ovat. Katsotaan, tuleeko kovasti tarkentavia kyselyjä ja koeajopyyntöjä, perjantaina illalla menee homma poikki. Laitoin 0 pyynnin ja eniten tarjoavalle, toivottavasti saa edes sen, mitä ilmoitus kustantaa eli 49 euroa. Kauppasummasta Huutokaupat.com vie 4.9%, ettei toi mitään ilmaista ole, mutta toisaalta, korjattavaksi se pitää myydä, enkä nyt jaksa lähteä Nettiautoon sen kanssa, helpompi näin.

Jos ei kummemmin siitä rahaa saa, onpa ainakin yksi verotettava ja vakuutettava pihasta pois, eikä tarvitse enää työntää siihen euroakaan. Samalla Hyundai-kuukausimaksu vähenee reilusti, joten saa taas lisää sijoitettavaa.

Katsotaan mitä on viivan alla loppuviikosta. Vaan kai tässä lähin skenaario on se, etten hanki pihalle yhtikäs mitään vaan keskityn työstämään Harmaata ja Civicciä, niissä on hommaa ihan kivasti. Ja jos jotain hankin, niin mahdollisimman halvalla joku puolikas projekti, josta teen itselleni auton ensi kevääseen mennessä ja siitä eteenpäin. Hiace, joku muu vanha japsi ysäriltä, joku farkku ???

Tilasin muuten tänään tuollaisen -> https://www.tooloutlet.fi/product/47065 ... hnic-70000

Katselin netistä Accordin jäähdytysnesteen vaihtovideota ja siinä oli ukkelilla tommonen, todella kätevä justiinsa siinä ilmausvaiheessa kun käyttää koneen flektin käynnistykseen, ei tippaakaan sivuun. Täytyy vielä tilailla Hondan omaa valmiiksi sekoitettua, vaikeahan sitä on muualta kuin marmorilta löytää, mutta, samaa ainetta myydään myös Hondan moottoripyöriin ja siltä puolelta 5L kannu on 35 euroa, joka ei ole ihan mahdoton hinta minusta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Näyttää Huutokaupat.com hieman ohjailevan, eli laitoin ilmoitukseen eniten tarjoavalle, mutta lopullinen hyväksytty versio on "myyjä hylkää tai hyväksyy". Ilmoituksen tekovaiheessa pakotti myös määrittelemään ns. tavoitehinnan, muuten ei hyväksynyt koko ilmoitusta. Ilmeisesti tuo on käytäntö kun yksityishenkilö myy autoaan heidän kauttaan.
Sinänsähän tuo on omissa käsissä, eli minulla on viimeisen tarjouksen jälkeen vuorokausi aikaa päättää hyväksynkö vai hylkäänkö sen korkeimman tarjouksen. Siinä ei sillä minun määrittelemälläni tavoitehinnalla ole mitään merkitystä, minä päätän. Tämmöinen huomio näin ensikertalaisena myyjänä tuolla.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Holhousyhteiskunta :D No kai se on keskivertomyyjän kannalta hyvä, että palvelus ei voi hukata omaisuuttaan ilmaiseksi. Voisin olettaa, että kaikki eivät lue tai ymmärrä luettuaankaan, mitä se sinisen boksin saaminen kuvan nurkkaan oikeasti tarkoittaa...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Voisin kuvitella, että jostain tälläisestä on kysymys. Varmaan tullut jonkin verran reklamaatiota/kädenvääntöä/itkua ja hammasten kiristystä kun joku on tajunnut, ettei ole tajunnut, että auto on oikeasti myytävä sillä satasella mitä tarjottiin :D Pääsevät varmaan palveluntarjoajana paljon vähemmällä säätämisellä näin. Ymmärrettävää, meitä on moneen junaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Normipäivä. Pilvisyys vaihtui auringonpaisteeksi iltapäivällä ja kun olin pessyt ja kuivannut Harmaan talven lioista, oli vielä viitseliäisyyttä, joten.. Pojalla piti olla Hesan keikka, muttei ollutkaan, niin isälle koitti puuhapäivä.
Kuva

Kaikki ovien alalaidat käyty läpi ja läträtty taas kotelosuojalla niin maan perusteellisesti, Dinitrol, Motox ja Maston käytössä, kolmen putelin taktiikalla. Mastonia ovien sisuksiin pitkällä pillillä ja Dinitrolia ynnä Motoxia leveällä suuttimella ulkopuolelle. Sama homma takalokarien kaariin muutaman kertaan. Edellinen kerta oli vissiin aika perusteellinen, kun ei tarvinnut Dremeliä ollenkaan, putsasi vaan ja suihkutteli. Löyhkä oli sen verran kova, että piti jättää ovat auki muutamaksi tunniksi operaation jälkeen ja pitihän mönjän kuivuakin. Ei ole nättiä, mutta nätimpää kuin ruosteenkeltainen oven alareuna ulospäin tai sormilla pois raksittavat takapyöränkaaret.
Kuva
Kuva

Dremeliä käytin oikean etuoven alareunaan 20 cm matkalla, hioin pellille alkavat kuprut, vedin pari kerrosta pohjamaalia ja 3-4 kerrosta omaa väriä pensselillä. Läheltä törkeä, kauempaa ei huomaa. Ihan sama, tolla menee taas jonkun aikaa. Sitten kun alkaa pettää kunnolla, niin rajaan teipillä 2cm alueen ja vedän vaikka mustan vauhtiraidan oven alaosaan. Mutta, uskoisin ettei siihen jouduta, kun jaksaa pari kertaa vuodessa temuta tämän episodin läpi.
Takaluukun kannenkin muistin suihkutella sisäpuolelta, tarpeeksi ilmeisesti, koska kannen sulkemisen jälkeen oli kohta norot takapuskurissa, sehän on edellisen omistajan toimesta kertaalleen maalautettu, meillä pysynyt edelleen hyvänä.

Mikäs siinä oli ulkona touhutessa, linnut lauloi ja kemikaalit tuoksui !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tämmöisen hain tänään sähkö-Konan tilalle. Eipä kai kovin paljoa lähemmäksi perusautoa voi tänä päivänä enää päästä. Tämän hinnaksi jäi tasan 20000 euroa vähemmän kuin Konan, eli 21500e. Enkä tätäkään ole ihan heti omaksi ostamassa, eli tämäkin Autoverkkokaupan Uusi Vuodeksi-diili, kuukausierä 229e/kk. Alla osamaksusopimus 60kk jossa viimeinen on iso erä. Takaisinostositoumus on voimassa koko sopimuksen, eli jos haluaa välttää sen viimeisen erän, niin ajaa autolla vaikka 4v 11kk ja vie pois. Tai sitten myy itse koska tahansa, siihen ei ole rajoituksia, kunhan loppuvelka hoituu. Eli ei tällä tarvitse ajaa sitä vuotta, jos saa kaupattua voitolla jollekin vaikkapa heti huomenna.

Minulla tuli Konaan vuodessa vain 11 tkm ja ajot ovat sen verran vaatimattomia, että päätin hieman pudotella säännöllistä kuukausikustannusta, vaikka polttoainekulut nousevatkin. Toisaalta vero ei ole sen kalliimpi kuin Konassakaan ja parempi XL-vakuutus on 150e halvempi kuin Konassa.

Tässä on lisävarusteena Comfort Plus Pack, jossa minulle tärkeät avaimeton käyttö ja automaatti-ilmastointi. Suurin heikennys Konaan verrattuna on adaptiivisen vakkarin vaihtuminen tavalliseksi, sitä ei voinut olla huomaamatta Vantaalta moottoritietä kotiin Porvooseen ajaessa. Toinen hieman häiritsevä homma on ajovalot, joiden keltaisuutta ei voinut tallin pimeyteen ajaessa niiden syttyessä olla huomaamatta, halogeenithan siellä vs. Konan ledit. Kurkkasin, että aika ahdasta on jos joutuu vaihtamaan, pitää Googlailla tai katsoa ohjekirjasta, onko siinä joku niksi.

Tässä ollaan jo Porvoossa marketin pihassa, sivuprofiili on minusta ihan onnistunut.
Kuva

Väri on hyvin samantyylinen kuin Konan Silky Bronze, tämä on Brass. Tilasin alunperin kaksivärisenä mustalla katolla, mutta sitä ei sitten enää saanutkaan ja on tyytyminen tähän. Säästämisen vs. Kona huomaa vähän kaikessa, esim. katolla oleva hainevä oli Konassa korinvärinen, tässä musta.

Perä ei minusta ole tässäkään kovin onnistunut vs. Kona, suoraan takaa kuvattuna tulee mieleen Fiat Multipla, joka nyt taitaa olla yksi maailman rumimpia autoja. Näyttää kovin leveältä takaosa, ainakin minun silmääni.
Kuva

Keula on taas omaan silmääni oikein onnistunut. Tietenkin tuon maskin putsaaminen ötököistä yms. on varmaan todella kivaa...
Kuva

Motarilla kierroksia 7-vaihteella näkyvässä nopeudessa 2600, mikä oli ihan ok. Eipä tämä juuri meluisampi ollut kuin Kona, ehkä jopa päinvastoin, koska rengaskoko on maltillisempi. Tässä on sama digimittaristo joka Konassa, mistä plussaa. Keskinäyttö on grafiikoiltaan vaatimattomampi ja ilman navia, mutta menettelee sekin, Android-auto toimi oikein hyvin ja paikkaa tosi paljon, siinähän on Googlen kautta navigaattori ruudulla että heilahtaa.
Kuva

Kesärenkaat ovat Michelin Primacy 4:t ja 16 tuumaa, talvirenkaiksi tuli huippukitkat, eli Hakkapeliitta R5:t ja koko näin vanhalle Saabistille kovin tuttu ja rakas 185/65/15. Kylläpä näitä oli miellyttävä nostella varastoon !
Kuva
Kuva

Kesävanteet ovat samantyyliset kuin Konassa, mutta eivät yhtä tasaiset, kolot ovat syvemmät. Siinä kai bensan ja sähkön eroa siinäkin.

Kehä III:n iltapäivämatelun ja Porvoon moottoritien yhdistelmä näytti kulutukseksi Porvoon päässä 6..3 litraa, hyvin yksilitrainen turbolla höystetty 100-heppainen pärjäsi, ei minulle tullut kertaakaan *itutusta siksi, että puolet tehosta katosi vs. Kona. Ainoa mihin pitää tottua on se, ettei voima tule välittömästi, vaan sitä pitää vähän odottaa. Toisaalta taas vaihteisto oli positiivinen yllätys, toimi hyvin huomaamattomasti, paljon paremmin kuin vaikkapa vaimon Superbissa. Odotin paljon pahempaa, mutta välillä huomasin, etten ollut huomannut koko vaihteistoa vähään aikaan, joka on hyvä merkki.

Perinteinen testi marketista kotipihaan antoikin sitten erittäin lupaavat lukemat kulutuksen osalta, tämä menee käytännössä samalla kuin takavuosien hybridi-Priukset yms.
Kuva

Jos saan omassa ajossani pitkän ajan keskikulutuksen alkamaan vitosella, olen tyytyväinen. Ohjaamo oli myös positiivinen yllätys, kuskin penkki oli miellyttävä ja ajo-asento on tilava, josta pidän. Konaan verrattuna myös keskinäytön sijoittelu on parempi, sitä on hieman kallistettu kuljettajaa kohti ja se ei ole erillinen tötterö, vaan ikäänkuin upotettu kojelautaan. Jotenkin kojelaudan kaarevuudesta ja asettelusta tuli mieleen sydäntä lämmittävästi 900 Saab ! Kovaa muovia riittää, mutta pituussuunnassa säädettävä keskikyynärnoja löytyy. Isoimman miinuksen saa kuljettajan oven kädenlepuutuksen paikka, joka on sitä kovaa muovia. Siinä pitäisi ehdottomasti olla pehmustus, kuten Konassa oli.
Kuva

Konehuone on suht siististi ja selkeästi aseteltu, nyt pitää taas muistaa välillä katsoa omastakin autosta öljyt !
Kuva

Takakontti on yllättävän syvä, laitoin sinne pohjalle saman maton joka oli Konassa, sen perusteella lattiapinta-alaa on vain muutama sentti vähemmän kuin Konassa. Takapenkillä kokeilin oman 181 cm itseni takana istua ja mahduin oikein mainiosti, myös pääntilaa riitti. Sanoisin, että yllättävän tilava sisältä, täysin riittävä minulle. Varustelin takapenkin jo saksanpaimenkoiraamme varten erityisellä suojalla, jota käytin Konassakin.

Ajettavuudesta minulla ei ole tässä vaiheessa moittimista, alusta toimi oikein hienosti ja auto oli suuntavakaa, Konaan verrattuna istutaan matalammalla, mutta ei niin alhaalla kuin kuvittelin. Autoon ei tarvitse laskeutua, vaan takapuoli siirtyy kuskin penkille aika luontevasti. Näin koeajamatta ostetuksi autoksi täytyy sanoa, että kokonaisuus tuntui yllättävänkin hyvin käteenkäyvältä.

No, nämä olivat ensituntemukset 75 km yhteisen taipaleen jälkeen. Auton mittarissa oli noudettaessa 15 km ja nyt on 89 km. Olen kohtuullisen tyytyväinen, näin yksinkertaisena wanhan liiton autoilijana, minua lämmittää auton perusautomaisuus 15 tuuman talvipyörineen ym. Toisaalta tässä taas on sopivasti nykyaikaa digimittariston ja hyvien varusteiden ansiosta. Ainoa mitä näin heti alkuun kaipaan on se adaptiivinen vakkari, mutta toisaalta, ajan vuodessa maantieajoa hyvin vähän, 90% ajoistani tulee mutkaisella kärrytiellä, jossa vakkarista ei ole mitään hyötyä, enkä sitä käytä. Tämä hankittiin pienten kustannusten huolettomaksi autoksi, että voin harrastaa vanhoja Hondia/Saabeja ja kenties jotain muitakin autoja. Tämä on valmiina palvelukseen takuunalaisena ja toivon mukaan huolettomana käyttöautona.

Autoverkkokaupassa homma sujui kuin voideltu, Casper Kettunen hoiti homman tehokkaasti ja miellyttävästi. Konasta tehtiin ostopaperi, eli ostivat sen takaisin rahoitusyhtiöltä ja minun vastuuni katkesivat siihen, i20:stä tehtiin omat paperit takaisinostosopimuksineen, auto oli puunattu ja putsattu luovutukseen, kaikki mukana kuten piti ja eikun kovaa ajoa. Rahaa käytän tähän kauppaan ensimmäisen kerran kuukauden päästä, kun ensimmäinen 229e maksuerä erääntyy. Konsepti on hyvä ja se toimii.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Paljoko Autovexis tarjottiin Konasta vs. Autoverkkokaupan takasinosto?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Autovex jäi 35 tonniin kun loppuvelka oli 37263. Minulle jäi sellainen tuntemus, että jos olisin alkanut tosissani vääntämään, niin oltaisiin päästy lähemmäs 36 tonnia, mutta eipähän se olisi mitään muuttanut. Sanotaanko, että Konan arvonalennus noudatteli aika tarkkaan sitä vanhaa 1% kuukaudessa sääntöä, tämän puolesta siis tilanne on jotakuinkin normalisoitunut. Marraskuussa olisin sanomalla kyllä, pystynyt myymään auton tasan 40 tonnilla, joten muutamassa kuukaudessa Teslan hinnanalennusten ja rahan arvon yleisen nousun myötä arvo putosi normaalilukemiin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Nautiskele kun pääset bensikselle "lataamaan" ja saat kahdessa minuutissa ladattua melkein kuukauden kilometrit :D
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ja yhdellä tankkauksella menee enemmän rahaa kuin koko vuoden ajoihin Konalla. Kaikella on puolensa !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin